/spanien/barcelona/forum/3735.aspx/spanien/barcelona/forum/3735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-11-02 12:07
Våra problem är riktigt oroväckande och jag kan ärligt talat inte se hur det ska bli bättre. Vi saknar ett mittfält av klass och klarar inte av att spela som ett topplag gör pga det, vi klarar inte av att dominera våra matcher längre ens mot "brögäng" (med all respekt till Celta) som Celta Vigo. Det blir alltid jämna matcher spelmässigt nu för tiden eftersom vårat mittfält inte klarar av att trycka tillbaka motståndarna, det är där klassen saknar framför allt. Xavi är gammal, och anses fortarande vara våran bästa mittfältare, bara det är väldigt oroväckande. Iniesta har gått ned sig totalt, och även om man trodde att han skulle hålla ett tag till så var det ett otroligt felsteg att inte köpa in ytterligare en mittfältare av klass i somras. Även Busquets har gått ner sig otroligt i form den här säsongen, om det är en formdipp eller om även han sett sina bästa dar vill jag inte säga ännu men summan av kontentan är att vårat mittfält faktiskt inte alls är något att hänga i granen, och det är mittfältet som skiljer ett riktigt topplag från ett vanligt lag - inte anfall eller försvar. Vi behöver ny frisk fart och fräscha unga spelar med trimm i benen, den här transferbanen hade inte kunnat komma mer olägligt ärligt talat för vi sitter rent ut sagt i skiten. Vi kan inte riktigt förlita oss på våra egna talanger heller. De egna talangerna finns inte till för att komma in i laget och ta en startplats direkt, de finns till för att krydda till truppen och för att succesivt slå sig in i startelvan om de bevisar att de har tillräckligt med hög klass. Vi hade behövt köpa en minst 2 till spelare av klass den här sommaren för nu vet jag inte riktigt vad vi ska ta oss till. En spelare jag verkligen hade velat se hos oss är Coutinho i Liverpool. Han är det vi behöver. Teknik, fart, fantasi, bra fötter, passningsspel, lekfullhet. Han har precis det vi behöver faktiskt. En annan skulle kunna vara Pjanic och givetvis även Reus. Helst alla 3 för så illa ställt är det. Jag gillar inte att skrika efter värvningar så fort förluster kommer men man ser tydligt att vårat mittfält är slut och inte längre håller, och på bänken har vi en värdelös Sergi Roberto och en Rafinha som säkert kan bli bra men absolut inte är redo för första 11:an. Sen ska jag erkänna att jag trodde på Lucho som tränare och försvarade honom i inledningen av säsongen, men nu är jag beredd att hålla med övriga här inne: han har inte vad som krävs. Och ja, det känns mest som tomma ord från honom. Det är han som får ta på sig att det inte köptes in tillräckligt med klass i laget, för även om Zubi är sportchef så hade han kunnat sätta ner foten och kräva ytterligare en mittfältare av klass och en försvarare av klass, samt högerback. Istället fick vi Vermaelen och Douglas. Och hans taktik känns helt avlägsen, vet inte ens vad för taktik han kör med om jag ska vara ärlig. Nej det här känns inte på långa vägar bra. Ett anfall av världsklass, men vi skapar våra chanser på ren måfå som Real Madrid brukade göra förut. Individuella prestationer utan någon som helst baktanke i hur vi anfaller. "Skicka bollen till Neymar, Messi eller Suarez så får de hitta på något" - sorligt men så känns det ungefär, och ärligt talat, med det mittfältet vi för tillfället har så känns det faktiskt även som den bästa planen, tyvärr.
Barcelona Tiki-Taka
2014-11-02 11:53
Denna ledningen har lagt klubben i skiten, ut med bunten! In med laporta!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barieta
2014-11-02 11:31
Enrique får ta på sig matchen igår och föregående matcher där spelet som oftast har varit krampaktigt.

Sedan förstår jag inte hans värvningar iheller, okej Rakitic och Suarez är bra spelare men vem fan värvar Mathieu, Vermaelen och Douglas till ett lag som ska slåss om alla titlar?

Till en början när han tog över trodde jag han hade pondus men efter 2½ månad så känns det mer som att han bara snackar. Jag kommer ihåg i början när han sa att "inget annat lag kommer vara lika intensiva som oss" eller något i den stilen, hur blev det med det?

Det här kommer bli en jobbig säsong känns det som..
Barcelona fc__Barça
2014-11-02 11:31
Nu får man verkligen hoppas att CAS häver transferförbudet. Högerbacksplatsen och platsen bredvid Mathieu i mitten kommer verkligen behöva förstärkas till sommaren.
Barcelona kingrodrigues
2014-11-02 11:29
Soccerfan Hahaha, Bill Gates baby.
Barcelona socccerfan1
2014-11-02 09:05
Tre saker mina vänner.. Eller kanske 4 1. Vi spelar utan glädje, det är inte kul för spelarna.. Det ser man. 2. LE vet inte själv vad han ska göra med vårt lag, vi har ytterbackar som matar 20+ inlägg i varje match på spelare som antingen inte finns i straffområdet eller helt enkelt är för korta för att nå ett jävla inlägg av dani Alves . 3. Vi har ingen backlinje för tillfället.. Tyvärr.. Eller ordentligt stabil mittfält , knappt anfall.. Med namn som Messi, Neymar o suarez ska man göra mål, med 4 anfallare hemma mot celta i 25min ska man göra mål. Hoppas på en förändring. 4. För tillfället , av dessa matcher i början ser jag inte oss vinna ett skit iår.. Så det är bara att acceptera. (Gäller att vara realist) men hoppas att jag har fel. Säger det igen. LE har mycket mycket pengar det vet vi.. Men han har kostym och svarta sneakers.. Vem har det förutom Bill Gates typ
Barcelona Mido
2014-11-02 08:20
Problemet är sen pep stack, har vi inte fått världsklass tränare,,, okända namn... En kunnig tränare ska kunna arbeta med det material man har, och ta ut max från varje spelare... En sak till visst liknar LE skådisen som spelade Green goblin i den första spiderman filmen xD
Barcelona Pep G
2014-11-02 04:18
@barcastuff: Barcelona failed to score in first half of 3 Camp Nou games in Liga this season, compared to 2 games whole last season [via @barca19stats]
Barcelona Barcanist
2014-11-02 03:39
Jag ska inte sticka under stolen med att jag var en av dem som faktiskt skyddade Lucho efter El Clasico. Jag tyckte att det var våra spelares ineffektivitet som avgjorde den matchen åt Real då. Jag tycker faktiskt samma sak idag, men idag tänker jag kritisera Lucho. Jag tänker kritisera den tilltänkta "frälsaren". Jag tänker kritisera "Mr. Cojones" som han så gärna utmåla sig själv till i media innan säsongens start.

"No team will beat us in motivation", sa han vid säsongsstart. "Wow, ett nytt Atletico Madrid men med bättre spelare", tänkte jag då. Helvete vad fel jag hade. Helvete vad han ljög. Helvete vad blåögd jag känner mig. Jag sjunger med i kören som gärna hade sett Tata vara kvar, för det har jag alltid sagt. Det var aldrig Tatas fel, när han fick fria tyglar så spelade laget en enastående fotboll. Det bästa var även att vi körde över alla storlag i stormatcherna (under hösten iallafall). Sen, under våren, hände något. Tata fick skit uppifrån för att spelare som Xavi (som jag f.ö alltid tyckt om) kritiserar tränaren för att han inte tycker att Tata håller sig till det spel som finns i "Barcas DNA". Media sågar honom ner till fotknölarna efter att han förlorat BOLLINNEHAVET mot Rayo Vallecano, men matchen vann man överlägset med 0-4. Till och med Pedro glänste den kvällen. Men, så klart Tata inte vågar fortsätta på sitt projekt i denna sektliknande klubb efter att ha fått skit både upp och nedifrån. Samt från sidorna. Ja, från alla möjliga håll.

Jag är så trött på denna "identitet", på denna "tiki taka", på detta bolltrillande och alla sidledspassningar. Vi behöver en manager som kan införa en plan B, eller snarare plan A. Tata var på god väg, men fick ingen hjälp från vare sig spelare, ledning eller media. Tvärtom tryckte de ned honom. Vi behöver en Tata med Mourinhos cojones.

Med detta sagt så vill jag påpeka att jag läst igenom en del inlägg här, och jag skäms. Jag skäms verkligen över att vissa av er här inne kallar er för "fans", då ni påstår att vi tillhör samma skara - nämligen Barcelona-fans. Jag skäms. Jag vill inte vara som ni. Jag hoppas att jag inte är som ni.

Ta in Mourinho? Puta Barca? Wow..... Jag tar ärligt talat hellre in Henke Larsson som coach än Mourinho. Skärp er för fan. En förlust, visst vi kan hamna femma imorgon, men vi är "bara" två poäng från de välförtjänta ligaledarna, Real Madrid. De har en så mycket bättre trupp än oss, deras mittfält kommer att dominera matcher flera år framöver. Vi får se vart vårt tar oss. Just nu befinner vi oss där Real var för tre-fyra år sedan, och vice versa.

För övrigt tyckte jag att Suarez var SJUKT bra idag, desamma med Rafinha, Rakitic, Messi och Neymar. Tyckte även Mascherano och Alba kändes stabila. Men då ska det tilläggas att jag endast hann med att se första halvlek på grund av jobb.

Visca Barca! Bona nit.
Barcelona Sentuary
2014-11-02 02:52
Håller med nedanstående tror tyvärr att det bara är Pep som kan få oss o vakna igen. Får hoppas Bayern vinner allt möjligt denna säsong så han kanske tröttnar eller något. Vem vill inte se Piques reaktion om Pep eller när Pep är tillbaka? Hehe hade betalat för det
Barcelona One_LionelMessi
2014-11-02 02:49
tänkt på en sak att nu med facit i hand så är spelar ledningen verkligen stor roll.. alltså helt sjukt att en ny ledning kan förstöra ett lag på så kort tid, från och vara världens bästa lag och rankas till en av bästa genom tiderna.. till ett helt vilset lag som inte har fått backlinjen eller låt oss säga hela laget oavsett vilka spelare som köps fungera.. det där är brist på kunnighet och har inget och göra för att leda ett lag som Barcelona... alltså fuck är det som händer helt seriöst! varenda storlag verkar gå om oss just nu .. just grund av ledningen gör så många fel att till och med 10 åringar fattar dom felen ledningen gör! Laporta&co ni är verkligen saknade..gå på hur många strippklubbar du vill bara kom tillbaka!! sist men inte minst så är Guardiola saknade.. herregud vad jag saknar den mannen! bara han kan få liv på vår barca igen.. ingen annan!
Barcelona Sentuary
2014-11-02 02:37
Vi måste bearbeta och analysera och diktera och filosofera våra misstag, mannen låter som min musiklärare i högstadiet. Ut och kritisera hela jävla högen i media och visa dina så kallade balls Enriqueeee
Barcelona Vampíro
2014-11-02 02:29
2016, då slipper vi äntligen detta eländet. Tills dess så får vi hålla i hatten och låta bluffen Luis Enrique låtsas vara tränare. Jävla wannabe.
Barcelona Treyh
2014-11-02 02:13
Säga vad man vill om Tata men han är en ruskig taktiker och vi hade bra facit i de stora matcherna.
Barcelona J.Gamper
2014-11-02 01:33
Hade inget emot Tatas höst. Skulle vart spännande o se hur dagens barca hade spelat under honom.

Att Lucho skulle vara så amatör aktig hade jag ingen aning om.
Barcelona Tiki-Taka
2014-11-02 01:30
Saknar plötsligt Tata hahaha
Barcelona Potosi
2014-11-02 00:47
Kände mig tvungen att dra hem en beställning på en tröja.
#Laporta
Barcelona Kröjf
2014-11-02 00:34
Det är en mycket klen tröst just nu att inte tillhöra den skara härinne, som exempelvis tyckte Lucho var "så in helvetes jävla skön". Som dyrkade honom, för att han från skillnad till Tata visade "stake" med sin stenhårda ledarstil från första början och satte rejäl fart på överbetalda slörövar.

Eller att jag är en av dom som helt förbehållslöst gjorde vågen över köpet av Rakitic och såg affären som ett riktigt superkap."Typ": Precis den spelartyp Barca behövde, efter överflödiga och därmed utdöende dinosaurier som Xavi!),

Men jag får en "diffus magkänsla" av att att det nog i vissa fall kan tänkas vara ungefär samma fans som smått euforiskt öste ur sig den typen av superlativer under försäsongen, som nu inte är sena att kasta sin egen skit omkring sig åt alla håll och kanter.

Så´na "supporters" har helt enkelt investerat tillräckligt mycket av sin prestige som initierade culés på forumet, att man en kväll som denna bara måste få utlopp för att Barca ställt dom i skamvrån med sina tre förluster; varav två på "raken".

Och därför efter bästa förmåga mer än gärna riktar strålkastarljuset bort från sig själva och istället mer än gärna pekar ut FC Barcelonas oförlåtliga syndabockar, en efter en. Såväl Lucho som Racitic verkar minsann få sina slängar av sleven senaste tiden, så det både räcker och blir över.

Men ska då inte jag själv som så kompromisslöst och öppet varit mot köpet av Suarez, inte passa på att skriva något negativt om honom nu? Nej varför skulle jag det?

För det första: Än har urugayanen inte "infriat" någon av mina farhågor ifråga om oacceptabla beteenden.
För det andra: Herregud, han har fortfarande endast spelat två tävlingsmatcher på drygt fyra månader. Och fotbollsmässigt faktiskt redan mäktat med att visa mycket mer av kunnande, än man rimligtvis kan kräva under sådana omständigheter.

Att se´n en och annan härinne hyste helt sanslöst höga förväntningar på honom, redan i och med comebacken/debuten mot Real Madrid borta, ja det är ju faktiskt deras problem. Inte mitt. Eller Suarez. För den delen.
AlekRivad
2014-11-02 00:13
Hahahaha...

LFP ville dela priset som den bäste målgöraren genom tiderna i La Liga till Messi på Bernabeu men vi alla vet hur det slutade. Till och med på Camp Nou mot lilla Celta Vigo kunde man inte genomföra arrangemanget :)

AlekRivad
2014-11-02 00:10
felpost
Barcelona Pep G
2014-11-01 23:26
Goda gamla tider när Barca kunde göra mål på hörnor direkt och indirekt.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-01 23:21
#Barto dimisión being intermittently shouted outside main stand of Camp Nou.

It's about time....
Barcelona Barcelonistas
2014-11-01 23:11
Rambla - får ta och göra det har märkt att han är otroligt envis. Han kritiserar inget när det ser så dåligt ut.
Barcelona Andrés V
2014-11-01 23:08
Jag vet Iaf en cup vi kan vinna, copa Katalonien
Barcelona Barcelonistas
Luis Enrique: "We don't feel more comfortable without than with the ball, we train to have possession and dominate the game." #fcblive Mycket snack lite verkstad. Visst vi hade boll och skapade chanser men det ser inte bra ut. Allt det vi har sett hittills under säsongen är false advertisement, man tror det är bra när det inte är då bra. Det är som en brud som har 2 ton brunkräm samt smink på sig. Det kan se bra ut inledningsvis men ju mer tiden går så blir allt fulare. Luis Enrique är en skurk, han har lurat oss fans. Det han håller på med är just FALSE ADVERTISEMENT!
Barcelona Barcelonistas
Luis Enrique: "We don't feel more comfortable without than with the ball, we train to have possession and dominate the game." #fcblive Mycket snack lite verkstad. Visst vi hade boll och skapade chanser men det ser inte bra ut. Allt det vi har sett hittills under säsongen är false advertisement, man tror det är bra när det inte är då bra. Det är som en brud som har 2 ton brunkräm samt smink på sig. Det kan se bra ut inledningsvis men ju mer tiden går så blir allt fulare. Luis Enrique är en skurk, han har lurat oss fans. Det han håller på med är just FALSE ADVERTISEMENT!
Barcelona LeoMessi
@Rambla~:

Håller med dig i allt du säger. Det värsta är att detta bevisar att han inte hade tränat in någon taktik eller förberett dom. En spelare ska inte bli förvånad över att han fick spela på en annan position, speciellt inte om tränaren har spelat honom där under träningarna. Det betyder bara att enrique körde mathieu som mittback under träningarna och sen satte han honom som vänsterback när det väl var dags.
Barcelona Rambla~
2014-11-01 23:00
Barcelonistas

Tyvärr kommer du att bli besviken. LE överger aldrig sin modell, hellre tar han med sig den i graven. Det han tror på, står han fast vid till det bittra slutet. Vänj dig vid denna fotboll och denna laguttagning.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-01 22:57
Jag måste säga det förbjudna och ni vet själva hur mycket jag hatar Real Madrid.jag hatar fansen, spelarna, allt som har med den klubben att göra hatar jag. Detta tär sönder mitt hjärta men jag har lärt mig alltid att kontrollera känslorna, jag har alltid lärt mig att vara ice cold. Sanningen är den att vårt mittfält är inte i närheten av så bra som den var för ett par år sen. Då hade vi världens överlägset bästa mittfält som klarade av att spela världens svåraste fotboll. Idag har vi inte i närheten av den kvalitén alls. Man måste ha dom perfekta spelarna för att få ut Max av tiki takan. Därför anser jag att det är rena självmordet att man spelar samma spel som Pep, elr att man försöker. Vad gör man när man inte klarar av att spela på en viss? Försöker man sig på det lätta elr det svåra? Vi måste gå över till en betydligt enklare fotboll som vi klarar av att utföra på ett korrekt sätt. Real Madrid spelar världens enklaste fotboll samtidigt som det är sjukt effektivt. jag är avundsjuk på sättet dom spelar fotboll på. Det är en effektiv snabb omställningsfotboll som stundtals även är rätt så underhållande. Vid varje anfall så skapar man målchanser, kollar vi på Barca så sitter jag lite halvt orolig varje match och väntar tills vi ska få ett skott mot mål. Tata försökte implementera något liknande men han fick inte chansen att göra Barca till ett giftigare lag. Flickor och pojkar, det finns två vägar vi kan gå. Antingen fortsätter vi och skicka Peps röv elr så går vi mot något nytt.
Barcelona Rambla~
2014-11-01 22:56
@LeoMessi:

Jag förstår Mathieu. Till dess hade han spelat mittback i varje match. Sen får han reda på 1,5h före match. Du Jeremy, idag spelar du vänsterback.

Ehh? Vad fan är det för ett jävla sätt? Vadå bättre att vänta till någon timme före match till att berätta för spelarna vilka som ska spela eller inte. Bara för att hålla alla på tårna så de är taggade. Vad fan är det för en jävla inställning? På den här nivån handlar det om proffs. Även om de vet flera dagar innan match att de ska spela eller inte, ska de vara taggade.

Hur kul är det att precis innan match få reda på, först om du ska spela, och sen vilken position du ska spela på? Amatör!
Annons: