/spanien/barcelona/forum/373.aspx/spanien/barcelona/forum/373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2017-03-19 21:53
Såklart ska han rädda.... .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
Men herregud, det går ju för fan inte och bränna sådana chanser!
Barcelona JakWah
Men hur faaaan kan han missa!?!?!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
Vad röker kommentatorn ?? "Messi har intr varit så avgörande denna säsong" ( Viaplay ).

Skrämmande.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-19 21:48
Det enda skrattretande är folk som lipar om samma grej dag in och dag ut utan någon paus.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-19 21:47
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Kom igen! Det är väl ingen nyhet. Jag förstår inte ens hur vi 2a i La liga. Jag kanske har kollat 12 matcher den här säsongen med Barca. Sist jag kolla var föra helgen. Efter det bestämde jag att det är inte värt att bli så upprörd för längre så jag skippar dessa söndag matcher som spelas på natten. Går ju inte somna alls efter man har kollat på Barca. [/QUOTE] Ja jag vet, men det finns folk som tror vi är topp 5 lag i världen denna säsong. Skrattretande.
Barcelona Reymar
2017-03-19 21:46
Ska man verkligen klandra Rakitic på andra målet? Vart är Mascherano? Killen är ju helt vilsen. Sen är det ju en ytterback som gör asssiten,vart är Rafinha som markerar honom?

Ska man spela en trebackslinje så ska dom tre mittbackarna vara centralt och yttrarna täcker kanterna men här är Umtiti och Mascherano som täcker kanterna och då spelar Pique ensam i mitten. Inte godkänt.
Barcelona Fuerza
2017-03-19 21:45
Säsongen 14/15:

Rakitic

Säsongen 16/17:

Rakishit
Barcelona Rambla~
2017-03-19 21:43
Knappast Rakitics fel att han tvingas agera högerback och täppa till hål som uppstår på högerkanten. Var är Mascherano och Rafinha! 3-backlinjen är alldeles för färsk ännu för att fungera perfekt i varje match. Sånt tar tid och spela in och synka ihop, något man bör göra redan under försäsong vilket jag tvivlar på att Lucho gjort. Det är en paniklösningar för att säsongen var på väg åt helvete efter förlusten mot PSG. Det funkade hyfsat i några matcher och råkade passa perfekt mot ett darrande PSG i returen. Valencia som har svårt och göra mål mot bottenlagen tom, tillåts göra 2 på en halvlek och ett med 10 man dessutom. Det är verkligen ett underbetyg om något. Unzue som är den som ska sätta defensiven, har jag för mig åtminstone, ryktas alltså vara hetast namnet att ta över efter Lucho. Lysande, briljant lösning.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-03-19 21:42
@El Pistolero #9:

Kom igen!
Det är väl ingen nyhet.

Jag förstår inte ens hur vi 2a i La liga.

Jag kanske har kollat 12 matcher den här säsongen med Barca.
Sist jag kolla var föra helgen.

Efter det bestämde jag att det är inte värt att bli så upprörd för längre så jag skippar dessa söndag matcher som spelas på natten.
Går ju inte somna alls efter man har kollat på Barca.

Barcelona Amo.38
2017-03-19 21:39
Alltså Raketic.. Vad gör han så bra som gör att han får spela? En som Roberto kan göra exakt samma sak som Raketic bidrar med, dvs passa i sidled och löpa i båda riktningarna. Jag får spader av att se en sån spelartyp på ett barca mittfält.
2017-03-19 21:38
[QUOTE=100% AntiMadridista]Båda målen har Rakitic varit inblandat i. Vi är just världens mest överskattade lag [/QUOTE] Haha faktiskt sant. Många lag som spelar bättre fotboll än oss.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
@100% AntiMadridista:

Herregud alltså. Andas, ta det lugnt. Det ska nog gå bra det här ska du se.
Barcelona Jarod The Pretender
@Meneysuarez91011:

Thiago lär inte komma och Verratti kommer PSG inte att släppa frivilligt. Laporte kan vara en bra idé, men å andra sidan så behöver vi få in en högerback samt en mittfältare.
Barcelona II Barça II
Jag håller faktiskt med, Rakitic har varit värdelös hela säsongen. Det var även han som först orakade frisparken och senare tappade markeringen som ledde till målet mot PSG. Nej Rakitic har verkligen varit dålig i år.
2017-03-19 21:37
[QUOTE=JUSSI BJÖRLING]Nej. De spelar bra, Valencia har fått två mål från en hörna, och en situation som kom från ingenting. Utöver det har Barcelona spelat bra. [/QUOTE] Spelat bra? Vi kan inte försvara för fem öre, anfallspelet är individuella prestationer från MSN, ingen tydlig linje på något. Vi släpper in mål mot 10 man Valencia.... Jag är ledsen men detta är underkänt som fan hittills.
Barcelona Meneysuarez91011
I sommar: 2 backar, Kyle Walker och Aymeric Laporta. 2 Mittfältare, Thiago ska hem. Veratti. Paco ut, Rakitic ut, möjligtvis ta sista chansen att få in mycket pengar på Busken? Dålig tanke kanske? Men tycker han varit helt värdelös hela säsongen. Kalla hem Munir. Och ja juste, Joachim Löw.
Barcelona Iniesta70.
Tänkte skriva nåt i affekt men suddade ut. Går å hänger upp tvätten nu och när jag kommer tillbaka så RÄKNAR jag med att Roberto är på plan och att Rakitic INTE är det.
Barcelona Barca4life98
2017-03-19 21:36
Anfallsmässigt spelar vi jättebra men försvarsmässigt ser det dåligt ut. Roberto måste spela på mitten i ett 3-4-3. Dags att återgå till 4-3-3 med Messi på kanten igen. Inget jävla 4-4-2 tack.
Barcelona FCB-1899
Vi är inte tillräckligt motiverade annars hade vi gjort köttfärs av Valencia som vi gjorde med Psg. I andra halvlek kommer vi köra över de. Visca Barca!
Barcelona Smogen
Har glömt att Rakitic ens varit på plan, men han har påmint mig vid båda Valencia målen att han faktiskt spelar. Påminner nästan om Gomez...
Barcelona JakWah
Tyvärr blir det poängtapp ikväll. Det är svårare att möta 10 spelare än 11, eftersom Valencia nu kommer att parkera bussen totalt. De kommer inte satsa offensivt för fem öre. Så jävla onödigt att släppa in det sista målet... och från ärkesopan Munir...
Barcelona Jarod The Pretender
2017-03-19 21:35
Kan knappast lägga skulden på Munir där. Killen är ju utlånad till Valencia. Hans arbetstagare är Valencia. Åtminstone är han respektfull och inte firar något mål mot oss (till skillnad från andra spelare).
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2017-03-19 21:34
Rakitic är bokstavligt talat sämst! Finns inga argument till motsatsen. Han är som en full alkoholist på plan, både när han har boll och när han inte har den. Han är så jävla vilsen! Herregud, vet inte vad man ska säga mer, en startspelare i Barcelona, spelar med Messi, en sån spelare borde aldrig få vara på samma plan som Messi. Stackars medspelare...
Barcelona BARCA-més que un club
Vinner vi inte detta i andra halvlek med en man mindre kan vi veklingen säga hejdå till ligan , hur fan kan man tappa direkt efter 2-1 så jävla pinsamt så arg alltså
Barcelona Reymar
@Barca4life98:

Rakitic täcker ju upp för att idioten Mascherano som spelar i i en trebackslinje går upp ovh lämnar stor yta.
Barcelona Bosketts
Tycker vi spelar väldigt bra än så länge. Deras mål är 1. en fantastisk nick av Mangala och 2. en försvarsmiss. Oerhörd tur för Valencia.
Barcelona Legend Carles Puyol
Ta ut Rakitic. Står för bägge av deras.
Barcelona Corazon
Det här med 3 back måste få ett slut genast. Den är bra om man har rätt spelare för det ta tex chelsea som har rätt yttrar för jobbet. Vi möter Valencia tänk med Juves yttrar eller Bayerns yttrar. Tillbaka till 4-3-3 resten av säsongen
Barcelona Rambla~
Varför envisas Munir med att näta mot oss varje gång? Samtidigt som hans 30-mille ersättare sitter och nöter bänk. Bra business och sportslig avkastning där, ledning. :P
Annons: