/spanien/barcelona/forum/3727.aspx/spanien/barcelona/forum/3727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Conejito
2014-11-04 21:42
@OptaJoe: 11 - Alexis Sanchez has now scored 11 goals in his last 13 appearances in all competitions for Arsenal. Ferocious.

Knas
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-04 21:29
Jawwa Hahah klockrent !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2014-11-04 21:27
Alexis vilket jävla monster han har blivit !!
Barcelona jawwa
2014-11-04 21:26
Alexis ren och skär klass.... men det är bara att fortsätta teckna livstidskontrakt med la masia sopor
Barcelona BARCA-més que un club
2014-11-04 21:20
Trodde Liverpool på fullaste allvar att dom ska ta med nån poäng från Madrid med sitt efterblivna B- lag typ hur kan ha villa 3 stjärnor i sån Cl match. Liverpool behöver ju poäng vilken dum tränare
Barcelona II Barça II
2014-11-04 21:16
Sanchez fortsätter att göra mål för sitt Arsenal, snubben är världsklass. Synd att han fick lämna..
Barcelona Vampíro
2014-11-04 21:13
Det ör bara att applådera, klassmål av Madrid. De är på en annan nivå just nu.
Barcelona Jarod The Pretender
2014-11-04 21:07
Man blir tårögd när man ser detta....

https://www.youtube.com/watch?v=Yo8d7nGoQjo
Barcelona the cameroonians
2014-11-04 20:51
Det blev tyvärr förlust med 1-0 för Juvenil A mot Ajax.

Målet kom till efter att målvakten Onana dragit på sig en frispark utanför straffområdet som motståndarna kunde göra mål på.

10-3 i avslut på mål talar för att det var en välförtjänt seger för holländarna.

Barcelona står kvar på 5 poäng och riskerar ramla ner på 3:e plats i gruppen om PSG som förmodat slår Apoel i morgon.
Barcelona Andresito
2014-11-04 20:15
@Messo:

Bokade allt själv, känns skönare att ha full kontroll över allt.
Flyg kollade jag via flygresor.se
Hotell via hotels.com
Matchbiljett via officiella hemsidan såklart. Bokade flyg och hotell för en vecka sedan och idag kom det ut 3 platser bredvid varandra på platser jag gillade och slog till.

Enkelt om man tar det steg för steg :)
Barcelona Messo
2014-11-04 20:08
Istället för åttondel direkt efter gruppspelet så hade jag önskat att det spelades ny gruppfas på våren, 16 lag som är kvar delas i 4 grupper och segrarna spela semifinal direkt..
2014-11-04 20:07
@LeoMessi:

Det står 0-0 10 minuter in i andra halvlek.

5-1 i avslut på mål för Ajax.

Barcelona saknar Kaptoum och Tarin, annars en "normal" startelva.

Verkar inte finnas stream till matchen, tyvärr.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-04 20:05
@Messo:

PSG matchen då???
Det är ju konstaterat att när vi har möt tunga lag så har vår rätta färg kommit fram.

Anyways, är jag den enda som börjar störa mig på Ajax??
Hoppas spelarna reagerar med allt de har emot dem.
De snackar så jävla mycket....
Jag nöjer mig inte med mindre än 4-0...

Det som jag inte kan skaka av mig är vår högerkant med Alves i spetsen. Det är stället de kommer anfalla när de vinner bollen.

Alves, du har säkert i dig lite fotboll från i alla år du glänst. Ta ut sista droppen i det här säsongen som blir säkert din sista i Barca tröjan..
Snälla sluta twittra tills du börjar leverera.

Barcelona Messo
2014-11-04 20:04
Liverpool gav upp mot Real redan innan matchen börjat. skickar ut b laget från start..
2014-11-04 20:03
Barcelonistas Läste samma sak igår på Sport. Det är det argenrtinska landslagets fysioterapeut D'Andrea som ska jobba med Messi under ett par veckors tid. De båda är goda vänner sedan tiden Maradona tränade Argentina och ville förändra läkarstaben - men Messi krävde att D'Andrea skulle stanna. Han hjälper även Messi med den mentala biten om man ska tro media. Det spekuleras i att Messi pga Reals smutskampanj mot honom samt skattehärvan gjort att han tappat en del självförtroende, och det hjälper ju inte att en viss portugis bombar in mål efter mål för tillfället. Frågan är vad klubben gör för att Messi ska trivas? Personligen hade jag som sportchef eller president tagit tillbaka Juanjo Brau i staben för han kan Leo utan och innan. Skulle inte förvåna om Barto och CO som sista beslut väljer att sälja Messi. Det är bara det som återstår innan de pissat på allt som klubben stod för innan Rosells intåg.
Barcelona LeoMessi
2014-11-04 19:47
Hur går det för Barcas u-19?
Barcelona Barcelonistas
2014-11-04 19:39
Messi är orolig för skador, får hjälp hemma. Enligt La Sexta är Barcelonas Lionel Messi orolig för hans fysiska tillstånd och jobbar därför med en fysioterapeut för att undvika skadebekymmer.
Barcelona DM1982
2014-11-04 18:46
Glöm inte att Barcelonas U19-lag mötet Ajax nu kl 19.
Barcelona Neymar11
2014-11-04 18:31
Finns bara en från Madrid som jag skulle snegla åt och det är varane. Den ende som hade gjort skillnad för dagens Barcelona Isco, modric, Kroos blä, dem funkar när det är medgång, men så fort det går tungt så är det dem som viks ner först Finns betydligt bättre mittfältare på marknaden för oss, den ene var Rakitic. Ge killen lite tid bara och hans riktiga roll Sen finns Pogba, strootman, thiago, sterling, Vidal, veratti, reus (kan spela på Iniestas plats), kovacic (som kommer bli en briljant mittfältare), gundogan (stavningen) och inom 2-3 år kommer det finnas betydligt fler. Bara inom vår egen klubb är flera mittfältare påväg upp
Barcelona Barcelonistas
2014-11-04 18:18
Vampiro - Jag har aldrig sett storheten i Modric. Killen började leverera föra säsongen där han var riktigt bra. Men kollar vi tidigare år så har han aldrig tillhört världens bästa. Isco är den som vi borde köpt. Kroos är sämre än Rakitic och Modric blommade ut föra säsongen.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-04 18:07
Vi kunde ha värvat ung men ändå etablerad Europa spelare i Mustafi, men valde att satsa på en skadad vermaelen och en douglas som man saknar ord för. Värsta av allt är att de bortförklarar dessa med "vermaelens rehab har inte gått som vi planerat" Nähää?? killen som spelat mindre än Puyol senaste åren är fortf skadad? Och douglas behöver tid att anpassa sig? Hälrigt, betala miljoner till en kille vars jobb är att bekanta sig med lyxlivet i Barcelona. Liksom, svårt att hitta en medelmåtta i Europa/Spanien. Förstår att zubi inte har koll, Mustafi som "bara" vann VM-guldmedalj i år är utnämnd till veckans elva och kostade Valencia 7m Euro. Nästa lika mycket som Douglas som får betalt för att lära sig katalanska och bestämma vilken färg hans nya Audi ska ha
Barcelona Vampíro
2014-11-04 17:51
[QUOTE=DM1982]Nog för att jag föredrar Cruyff före vår nuvarande ledning men det gäller att vara lite källkritisk. Hur kan han veta vad Kroos tänkte eller vart han ville spela? Kan ju vara ett sätt för honom att kasta lite skit på ledningen. [/QUOTE] Många spanska tidningar hävdade att Pep hade rekommenderat Barça till honom och att han var sugen på en flytt tidigare i sommar. Men visst, omöjligt att veta exakt vad som händer bakom kulisserna. Sen har även Cruyff tidigare vart inne på att Madrid köpt de mittfältarna som Barça borde värvat. Isco, Modric, Kroos osv. medan Barcelona struntat i att förstärka den lagdelen senaste åren.
Barcelona wallmannen
2014-11-04 17:38
Tvi, tvi, tvi... Har precis spottat tre gånger över axeln..
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Messo
2014-11-04 17:34
@Andresito:

Vill du berätta hur du gjorde med allt, köpte paket eller allt separat? Själv vill ha se en match på våren antingen mot Villareal eller Malaga och hade tankar att köpa biljett och hotell via sportinternational...
Barcelona Messo
2014-11-04 17:16
Har Suarez fört oturen med sig till Barcelona? Utan honom förlorade vi inte en enda match och inte ens släppt något mål i ligan men sen kommer han och det blir två raka förluster?
Barcelona Lion24
2014-11-04 17:00
Barcadinho.

Suarez var klar i början av juli. Visst så är det inte lätt att förhandla om en spelare som Suarez kaliber men i och med att alla visste att Suarez skulle lämna och att Suarez själv verkligen ville komma till oss så gör det inte affären så svår. Då handlar det bara om en uppgörelse med klubben. Det kan ta sin tid, ja, men för en Suarez som nyligen hade bitit en spelare under VM, hade en avstängning väntandes, en Suarez som för något år sen vägrade träna med Liverpool för att han ville bort, ja då ska det inte ta sån tid. Det ska i alla fall inte kosta 80M.

Det jag kommer skriva nu har jag skrivit väldigt många gånger tidigare, speciellt under sommaren. Våran försvarskris har varit känt i flera flera år. Man har spelat med stackarn Mascherano som gör sitt bästa som mittback men som klart och tydligt inte håller där, Piqués nedgång behöver jag väl inte nämna och Bartra får aldrig chansen. Lägg till att Puyi skulle sluta nu i somras. Det här var situationen förra säsongen och kom ihåg att den här mittbackssituationen har varit i kris under flera år.

Vad jag vill komma fram till är att våran klubb borde ha haft alternativ sen januari/februari och redan då börjat förhandla med klubb eller spelare. Sen så får man förmodligen detta som svar: ''nej det är tidigt nu, vi vill inte förhandla och det är mitt under säsongen''. Då säger vi som klubb OK och hör av oss igen vid mars/april. Såna här ''skitsaker'' verkar löjliga men i verklighetens namn så uppskattas det av en spelare att en klubb länge velat ha honom. Det gör allting enklare. Det ställer en fråga till spelaren och även till klubben som har tid att hitta en ersättare. Det handlar om RESPEKT och ARBETE. Det är svårt för Roma att hålla fast i Benatia och inte låta honom gå till Barcelona, samma sak med Mangala. Stora och duktiga mittbackar i mindre klubbar alltså.

Du kan inte börja i juni med dina förhandlingar, speciellt när ett VM stundar. Jag vet inte vad som har skett men jag känner att den här juntan har börjat för sent. Man kunde få in en 5stjärnig mittback den här säsongen som Kompany eller nån liknande OM MAN HADE KÄMPAT sen januari/februari. Om en tränare tackar nej till Benatia och Hummels/Subotic/Mangala och vill hellre ha Mathieu och Vermaelen, ja då måste man fråga sig själv om det är rätt att välja en sån tränare. Lärde vi oss inget av Chygrinskij (orkar inte googla)? Eller Song? Som mittback i FC Barcelona så är det en extrem utsatt situation och då måste man ha toppspelare på den positionen.

Man bygger ett lag bakifrån, vi började bygga framifrån trots att den oändliga mittbackskrisen vi har haft i flera år. Jobbar våran ledning för en annan klubb eller gräver dom sin egen grav? Nånting fel är det ju. Suarez situationen hade man kunnat fördröja eftersom det ändå var ''säkert'' att han skulle komma. Man behövde inte ta den tid på honom så tidigt med de mittbackar vi hade. Faktum är att sommarens transferfönster har inte alls varit lyckad. Bravo och Stegen är jag nöjd med, Rakitic likaså, Suarez är det för tidigt att döma men där vi behövde förstärka som mest så har dom spelarna inte levererat enligt mig. Douglas njuter på läktaren, Vermaelen har inte ens rört bollen under en officiell match, Mathieu får 2/5 i betyg av mig.

Det blev en ganska lång inlägg och jag hoppas du/ni orkar läsa det.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-04 16:45
Det var jävla tiden Messi.
Enligt mig borde Messi har personlig coach hemma hos sig.

Klubben borde ordna det här för längesen..

Jag gillar det här.

Varför anställer inte Pique och övriga långsamma dåliga spelare egna tränare privat som Messi här??

Barcelona DM1982
2014-11-04 16:26
@Baha - Pep G:

Nog för att jag föredrar Cruyff före vår nuvarande ledning men det gäller att vara lite källkritisk. Hur kan han veta vad Kroos tänkte eller vart han ville spela? Kan ju vara ett sätt för honom att kasta lite skit på ledningen.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-04 16:23
Samma Cruyff som tipsade klubben att sälja Messi när Neymar var klar.

Snälla gott folk - finns inga allvetare i fotbollen, alla har åsikter och många är efterklocka :P
Barcelona Barcadinho.
2014-11-04 16:16
Lion24 – nu vet jag inte exakt hur alla förhandlingarna gick till men jag har en känsla av att klubben hade ett önskemål om att värva ytterligare en back av högsta rangen utöver Mathieu, men att man körde fast i förhandlingarna med olika klubbar och agenter.

Jag kan också tänka mig att förhandlingarna om Suarez tog mycket av tiden och energin under sommaren. En så stor värvning som i Suarez fall är inte en liten affär.
Samma sak förra sommaren då klubben värvade bara Neymar. Man hade varken tid och ekonomiskt utrymme på att tänka på andra stora värvningar.

Vi landade till slut på Vermaelen istället för en annan, rätt tydligt en snabb ogenomtänkt lösning.

Men det är därför jag vill inte döma ledningen för det. Min känsla är som sagt att man har försökt titta på fler meriterade backar, samtidigt som man har jobbat med andra nya spelare.

Generellt så tycker jag att ledningen har gjort ett bra jobb i somras. Vi har fått 6 nya spelare utifrån, tre som har gått direkt till startelvan (Suarez, Rakitic nästan, Bravo), en värvning som är en potentiell starter och kör i CL (Ter S) och två små påfyllningar som väl kan kritiseras (Douglas o Vermaelen).
Men nämn en klubb som brukar pricka rätt med alla värvningar. Finns inte på kartan.
Annons: