/spanien/barcelona/forum/3726.aspx/spanien/barcelona/forum/3726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
viccc
2014-11-06 18:34
sorgligt med Vermalen om det stämmer, någon som vet hur det står till med Kungen Sergi Roberto? hur länge blir han borta? :/
Barcelona Frodo
2014-11-06 18:18
Messi är inte lika bra som för något år sen. Då gjorde han 91 mål och typ 40 assist på ett år. Detta samtidigt som han dominerade i spelet på ett helt kusligt sätt där en mottagen boll på egen halva med tre spelare klängandes på ryggen ändå kunde resultera sig i en målchans för Barca. Men vem fan förutom kanske Maradona har varit på den nivån? Det är knappast så att någon annan nått den nivån utan det är snarare bara Messi som ramlat ner från rymden och hamnat på molnen där han fortfarande kan se ner på alla andra.

"*hjärta*Stay calm, fake left and see you later" drar en väldigt bra slutsats. Jag tror inte heller att Niva hatar Barcelona utan han saknar bara integritet. Han är ute efter att tillfredsställa den stora massan som hatar Barca så att han själv kan tjäna så mycket pengar som möjligt. Hur kan man annars förklara att han dickridade Penaldo till den grad att han skrev en hel jävla artikel om hur fjantens inlägg i VM "förändrade världshistorien"? Det var ju sjukt löjligt med tanke på hur jävla värdelös Penaldo var i VM. Samtidigt har inte Niva dragit upp Penaldos och Bales filmningar samtidigt som han tillägnade en hel jävla artikel om att Neymar filmade när brassen i själva verket blev nersparkad. Det var helt absurt.

Niva var också väldigt snabb med att såga Pep efter Bayerns uttåg i CL. Det var ju knäpptyst efter Mous uttåg (med sex försvarare i startelvan!) för att Niva vet att portugisen är älskad av det svenska folket.

Till Messi-hatarna här på forumet undanbedes korkade motargument. Notera att jag tycker att han gått ner sig. Men notera även att jag pissar på Nivas oseriösa journalistik där han försöker förringa Messis rekord. Han är säkert bara pissed off för att hans redan färdigskrivna kärlekskrönika till Ronaldo och alla hans miljontals fjolliga fanboys nu gick till spillo.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-06 18:06
Haha Dat list!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2014-11-06 17:57
? Messi or Ronaldo best player in the world? In the world, I would say Ronaldo. Messi is from another planet. ?Arda Turan

? In my entire life I have never seen a player of such quality and personality at such a young age, particularly wearing the 'heavy' shirt of one of the world's great clubs. ?Fabio Capello

? There is no doubt about it, Messi's clearly the best player in the world. He's a phenomenon who has already won everything, but is still hungry for more. His humbleness only makes him greater. ?Marco van Basten

? The only bad thing about [Cristiano] Ronaldo's life is Messi. If it was not for him, Ronaldo would be the best player in the world for five years in a row. ?Luiz Felipe Scolari

? Is Messi a real player or a Play Station character? ?Radamel Falcao

? Who is the Best Player in the World? Leo Messi. Who is the Best Player Ever? Leo Messi! ?Arsene Wenger

? Ronaldinho is better than Cristiano Ronaldo, but neither are as good as Leo Messi. ?Antonio Cassano

? Once he's on the run, Messi is unstoppable. He's the only player who can change direction at such a pace. ?Arsene Wenger

? Messi is a genius. He has everything. When I watch him, I see a player who is very, very, skilful, very clever and his left foot is like Diego Maradona's. ?Franz Beckenbauer

? There is no doubt that Messi is the best player in the world. ?Ronaldo (the Brazilian one)

? The best way to stop Messi is when you play with 11 men and then you can double mark him, one player to stay on him and the other to help out. If it is 11 against 10 then you have almost no chance of stopping him. ?José Mourinho

? I'm not sure Messi is a human. ?Ander Herrera (Man Utd.)

Raul - “The other day I saw one of his games. He was running with the ball at a hundred percent full speed, I don’t know how many touches he took, maybe five or six, but the ball was glued to his foot. It’s practically impossible!”

Arsene Wenger - “Messi’s like a PlayStation. He can take advantage of every mistake we make. He made the impossible possible. He has something exceptional. He has six or seven years in front of him, touchwood that nothing happens to him, and he can reach unbelievable levels."
“In the biggest games, exceptional players still make the difference. Messi is the best player in the world, and by a distance”
"His team work to get him moving and once he's on the run, Messi is unstoppable. He's the only player who can change direction at such a pace."

Wayne Rooney (ManUnited) – “Messi is a Joke, for me the Best Ever!”

Antonio Cassano (AC Milan) – “Ronaldinho is better than Cristiano Ronaldo, but neither are as good as Leo Messi.”

Arjen Robben - “Messi is on another planet.”

Sir Alex Ferguson - “Critics have always questioned whether players like Pele from the 50s could play today. Lionel Messi could play in the 1950s and the present day, as could Di Stefano, Pele, Maradona, Cruyff because they are all great players. Lionel Messi without question fits into that category.”

Ronaldo (Brazil) – “There is no doubt that Messi is the best player in the world.”

Gerd Muller – “Technically, Messi is superb. His goals are brilliant. And despite being a genius, he’s not a selfish player”
Mario Gomez (Bayern Munich) – “I am not crazy enough to compare myself with Messi because he is the best there ever was and the best there will ever be.”

Sir Bobby Charlton (Ex Manchester United) - “I think now Messi is probably done more than most players. But he is in the same class as Alfredo de Stefano, Johan Cruyff, Pelé. When he finishes and he retires, he will automatically become one of them. A player that people will talk about forever, while the game of football is as good and as popular as it is. He is a sensational player.”

Pele (Ex Brazil) – “I like Messi a lot, he’s a great player. Technically, we’re practically at the same level.”

These are the praise from Non-Argentine and Non-Barca (Ex+ present) person. Is there any statement like these about C. Ronaldo from Non-Portuguese and Non-RM (Ex+ present) and Man Utd (Ex) person?

var tvungen.. skillanden är..
Barcelona AntoG
2014-11-06 17:55
Messi for Balon D'or :)
Barcelona Barcelonistas
2014-11-06 17:44
Detta är så typiskt Real Madrid och folk undrar Vrf jag hatar den klubben så mycket? Detta är precis det beteende jag föraktar man vill bara slå näven i bordet av avsky. Jag tycker klubben gick ner i klass enormt mycket när Calderon lämnade deras post. Den här arroganta stilen har bara ökat sen Perez anlände.
Barcelona Lion24
2014-11-06 17:08
Länktips: Ronaldo: I want to be the best of all time Så lyder rubriken. Inget fel med det. Det är bra att fotbollsspelare har höga ambitioner, det gör en spelare ännu bättre. Men förutom det så kommer jag klistra in annat som han sa och jag blir helt WOW. Alltså det är helt sjuk. Jag har aldrig i hela mitt liv sett något liknande, i någon sport överhuvudtaget, en spelare som kampanjar för sig själv så mycket. Lägg till hans president. Andra legendarer blev just legendarer naturligt men den här snubben, haha. W O W. ''Ronaldo has begun the current campaign in exceptional form and has even been compared to Madrid great Alfredo Di Stefano by president Florentino Perez, most recently when he collected the Golden Shoe prize for last season on Wednesday.'' - BY president Florentino Perez. Det är alltid där det ska börja. Det finns en väldigt väldigt liten skara fotbollsspelare eller människor inom fotbollen som ens har nämnt Cristiano bland de absolut bästa genom tiderna. Men kampanjen ska börja nu tydligen. Cristiano säger: "I see in myself what people saw in Di Stefano and for me it is an honour because Alfredo is one of the best of all time and to be mentioned alongside him is a privilege," he told reporters. Cristiano Ronaldo, ingen annan har nämnt dig med Di Stefano förutom din president. Det vet han om mycket väl. Så för att folk ska få upp ögonen för honom och börja debattera detta måste han och hans president tillsammans inleda denna kampanj. Cristiano Ronaldo borde utan tvekan ställa upp för en presidentomröstning i USA. Där kampanjar man som in i skogen och det är Cristiano bäst på. Erfarenhet? Äh, han har Florentino. Ja, vad ska man säga? HAHA.
Barcelona Nesto
2014-11-06 17:08
Tycker ter Stegens passningar var riktigt vassa igår.

Bravo verkar ju få stå i ligan och TS i CL men cupen? Det kan ju omöjligt vara så att Masip får den speltiden? Den tiden ska gå till TS helt klart annars vet jag inte vad ja ska göra..
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-06 16:50
skillnaden mellan Bartra och Pique. Bartra 23 år ung och hungrig efter bekräftelse och för en plats. Poker, mätt och belåten. Det är vad vi saknar i vår trupp. Hungriga ungtuppar med klass. Jag hade spelat Bartra och mathieu tills vi söljer Poker fö 30 miljoner och köper 2 lovande unga mittbackar. Mathieu är 32 och ersättare behövs.
Barcelona Lion24
2014-11-06 16:47
Neymar11

Påminn mig om en målchans Ney har skapat åt Leo. Jag kommer inte på något i alla fall.
Barcelona B-Guden
2014-11-06 16:14
Är det bara jag som är aavundsjuk på Ajax rörelse att löpa och hitt fria ytor, fera gånger stack 3 spelare iväg i djupled, för att sedan tvärvända och möta bollen, vips så hade dm en yta som inte vi kan fixa för vi är så jävla stila stående.

Hur ofta ser vi Busquet/xavi eller vem som helst, ta en ny position när dom rullat iväg bollen ? det hände hela tiden i Ajax, hade dom haft skickligare spelare hade dom varit livsfarliga
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-06 15:10
Klockrent. So right now the club with over 500 million euros in revenues/year and the biggest wage budget on the planet has ONE fit CB. Zubi, thanks. Mathieu: injured. Vermaelen: needs surgery. Pique: Poker. We have one fit CB: Bartra. Luckily there's also Mascherano's grit.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-06 15:06
[QUOTE=Krabban94]Nu är det ju så att Messi inte slagit nåt rekord ännu i CL (Alltså Rauls rekord), han är på samma antal mål. Så för att slå det måste han göra mål i nästa match. Sen LE efter matchen: "We played a complete game" Vet inte vilken match han såg, men första halvlek var ju katastrofal och Barca B hade snurrat upp oss om vi spelade så mot dem. Andra halvlek däremot var bättre, men finns mycket att bättra på ännu. [/QUOTE] Oroa dig inte Messi tar rekordet förre än Mr Penaldo.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-11-06 14:57
Federer - köp en back, tack

haha stakars Pique ser ledsen ut där Awww . !!!
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-11-06 14:21
Hoppas vi får fortsätta se honom på bänken.
Barcelona Krabban94
2014-11-06 14:18
Nu är det ju så att Messi inte slagit nåt rekord ännu i CL (Alltså Rauls rekord), han är på samma antal mål. Så för att slå det måste han göra mål i nästa match.

Sen LE efter matchen: "We played a complete game"
Vet inte vilken match han såg, men första halvlek var ju katastrofal och Barca B hade snurrat upp oss om vi spelade så mot dem. Andra halvlek däremot var bättre, men finns mycket att bättra på ännu.
Barcelona Cule4life
2014-11-06 13:30
Dags för LE att sätta sin startelva

Ter stegen
Adriano . Batra . Mathieu . Alba
Xavi . Sergio . Rakitic
Messi . Suarez . Neymar

Man kan rotera lite på Sergio och Macherano och Iniesta med Xavi/Rakitic
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-06 12:39
Pique verkar ryka nu, fan vad skönt. Killen med ambitioner att bli president i Barca. Killen som skämmer ut en stackars parkeringsvakt för 100 euro när han är miljonär. Killen som smsar under en match! Piques karriär -England -han är skit- till ett mittenlag i England- han är skit- till ett skitlag i Vitryssland- Shakira lämnar honom- Han satsar på att bli pokerstjärna- förlorar alla sina pengar- Börjar jobba som parkeringsvakt.
Barcelona Potosi
2014-11-06 10:57
Tack, äntligen en person med lite hjärna. Niva har självfallet helt rätt i sin analys av Messi. Har jag sagt länge nu, Niva är bara lite sen. Med det sagt är Messi fortfarande riktigt jävla bra så ingen missförstår mig.
Barcelona LennyRomario
2014-11-06 10:43
Jag är mer inne på att Niva helt enkelt har rätt. Messi var under flera säsonger helt i en egen klass i världen. Det var inte ens något snack om vem som skulle få guldbollen, det fanns bara en kandidat. Men sen baksidorna jävlades i slutet på 12/13 säsongen har han aldrig nått samma explosivitet. Och nu ska vi låtsas som att det bara är Barca-haters som tycker det? Hela det här forumet skrev under förra säsongen saker som "Messi går ju för fan bara!" "Han vilar sig inför VM", "Han borde ge allt för laget inte spara sig för Argentina" osv. Men sen märkte vi ju att han inte vilade sig i form inför VM. Visst, han fick priset som VM-s bästa spelare, men vi vet alla att det inte var samma Messi som vi såg för två-tre säsonger sedan. Så enkelt är det. Och att Niva skulle hata Barca för att Bale gick till Real Madrid? Men allvarligt, tror ni Erik Niva är 14 år? Att han följt sin favorit Bale och numera håller på Real Madrid? Maxrycket och de långa löpningarna med boll lyser med sin frånvaro, så enkelt är det. Det har alla här oroat sig för/gnällt om i över ett års tid. Bara för att alla andra också börjar se det blir det inte mindre sant.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-06 08:26
@Baha - Pep G:

Jag är mer inne på teorin att Niva måste skriva åsikter som faller inom mainstream för att få ut maximal utdelning av sina krönikor. När har han någonsin skrivit en artikel som innehållit kontroversiella åsikter? Tvärtom så väljer han alltid det säkra, dvs skriva om den där underdogen a la Askungen eller kritisera någon som redan är illa omtyckt av läsarna osv
Barcelona Mesuareymar
2014-11-06 08:19
------------Ter Stegen---------
-Adriano-Bartra-Mathieu-Alba-
-------------Mascherano-------------
----------------------------------Xavi----
------Rakitic-----------------------------
------------Messi------------------------
-----------------Suarez-----Neymar

Detta skulle funka bra. Messi startar lite diagonalt bakom Suarez.
Där Messi kan spela igenom bollen till suarez eller Neymar.
Eller själv kan göra löpningar centralt.
Rakitic mer framåt eftersom han har otroligt skott jämfört med xavi.
Dock så kan Rakitic springa ner till försvar också.
Mathieu före Masch alla dar enligt mig. Dock så har han inte varit i toppform men bättre än inget. Adriano borde bänka Alves efter det bytet vi såg igår.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2014-11-06 06:48
Det är som om allt är förutbestämd- att det är just Messi som ska slå rekordet först sen kommer Ronaldo den evige tvåan på allt Messi gör
Barcelona Neymar11
2014-11-06 03:46
Lion24 Nu överdriver du en aning, neymar spelar fram Messi till gyllene lägen under hela säsongen. Dock så har Messi missat för det mesta i år. Dem 2 har ett riktigt fint SAMARBETE, att en enda aktion från dem kan leda till en vinst Att Messi var briljant idag det köper jag och anledningen till att han var briljant idag är ganska enkel. 1: Han valde att springa och hålla sig varm under matchen, han var inne i matchen och då är han alltid ostoppbar 2: Han gick ut till höger och skapade tid och yta till sig själv Messi kommer alltid vara Messi så länge han inte står i vägen för sig själv Neymar var bedrövligt dålig idag, men han har varit fantastisk viktig för oss den här säsongen. Messi ger honom en mängd assist pga att han äntligen har en lirare jämte sig som vet hur man löper
Barcelona Lion24
2014-11-06 03:31
Jag tar med mig 2 positiva saker från denna match. 1: Resultatet. 2: Messis rekord. Inget annat. Jag skämdes i första halvlek när vi blev totalt utspelade av Ajax. Här i Barcelona så har vi uppfunnit en ny grej, här roteras det på försvar och helst inte på mittfält/anfall. Vi ska vara stolta culés.

Messi bär hela det här laget på sina axlar. Det har han gjort sen match 1 den här säsongen. ALLT sker genom Leo. Säg mig när Neymar som är en fantastisk spelare med en fantastisk teknik skapade EN chans åt Messi? Jag kommer helt ärligt talat inte på det. Messi måste verkligen göra målen själv. Är det inte mål är det alla dessa assist han gör. Neymar hade inte stått på sina 9 ligamål om det inte hade varit för Leo. Är det inte assist så är det massvis med skapade chanser åt sina lagkamrater som gång på gång bränner sina lägen. Är det inte skapade chanser så är det en Leo som kommer ner och möter boll, bygger spel och drar på sig markering och uppmärksamhet vilket gör att andra spelare blir mer fria. Detta är en KOMPLETT spelare. Detta är vad KOMPLETT betyder.
Barcelona SoM_Un
2014-11-06 02:35
nu med LE känns allt som när pep var här o att vi går mot samma era sa xavi för nån vecka sen...

jag säger bara YEEEEAH RIGHT!:P
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-06 01:03
Nivas hat började när Bale anlände till Madrid. Ni som kollat på eurotalk vet om att han är en die hard Tottenham supporter den jävla weslan.
Barcelona grande jw
2014-11-06 00:36
Niva kan verkligen inte sluta hata Barca. Är så trött på honom och hans konstiga slutsatser. Han har ingen koll överhuvudtaget. Messi slår ett utav av de mest eftertraktade rekorden som en fotbollsspelare kan slå och då printar Niva ut en artikel om hur Messi blir sämre för varje år som går. Ställer mig tveksam till om Messi ens är sämre än för 2 år sedan. Att han förmodligen inte är lika hungrig är en sak men att han är en sämre fotbollsspelare tycker jag knappast. Det är skillnad på att spela i världens bästa fotbollslag och dagens Barca med massa föredettingar. Han är 60% av vårat mittfält och 70% av vårat anfall. Idag gör han t.o.m mer defensivt jobb än våran högerback, och trots detta står han för 2 mål och allt annat i offensiv väg. Om man jämför Messis utgångspunkt i dagens Barca kontra Barca för 4 år sedan så är han typ 50 meter längre bak i banan och gör Xavi/Iniestas jobb för att dom är helt jävla inkapabla att göra en passning som går framåt. Bollen går ju inte ens framåt i vårat lag om inte Messi gör det på egen hand. Men det hade väl knappast Niva någon koll på. Spelar ju faktiskt ingen roll vad Niva skriver för skit om Messi eller Barca för varenda svensk köper ju skiten ändå.
Barcelona One_LionelMessi
2014-11-06 00:32
Har för mig det finns en sida där man kan kolla målen för kvällens CL Matcher, någon som vet vilken det är?
Barcelona J.Gamper
2014-11-06 00:21
Neymar - Suarez - Messi Alba/Adriano- Rafinha/Iniesta - Rakitic- Adama/Adriano Macherano/Pique/Busquets Mathieu - Bartra Ibland undrar jag om inte 3-4-3 skulle passa Barca riktigt bra just nu. Med en form stark elva utan alla formsvaga spelare som t.ex Alves. Med en aggressiv mittback i Macherano kanske eller nåt liknande. Kantspelet med Adama och Alba som får hälpa till i försvaret också självklart . Neymar och Messi som viker inåt från in kant och med Suarez löpande i djupled. Vet inte... inte troligt att det händer men ser bra ut i min fantasi
Annons: