/spanien/barcelona/forum/3723.aspx/spanien/barcelona/forum/3723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-06 21:22
@Baha - Tres Amigos:

VId 7.20 när Messi gör mål efter att ha hoppat in från läktaren, är det riktiga bilder på matchen? Helvete vad tårögd man blir då =(
Barcelona Barca Barca
2015-03-06 20:43
the cameroonians

Tack för att du hjälper till och skriver om B-laget och ungdomarna. Imon hoppas ja verkligen att dom tar någon poäng vilket jag dessvärre inte ens har förhoppningar om att dom gör. Jag räknar med att B-laget är ett av lagen som åker ur serien...Men kan dom göra ett avslut som dom gjorde förra säsongen då man hamnade högt upp efter att man radat upp vinst efter vinst i slutspurten så.
Barcelona Rambla~
2015-03-06 20:38
Alla ni som har ropat efter Mascherano som pivote borde ta och läsa den här taktiska analysen som jämför Busi och Masche som pivote. Ja, även jag har gapat efter Masche så jag är lika god kålsupare som alla andra. Den här analysen öppnade åtminstone upp mina ögon lite. Nu har ju visserligen Busi inte varit på sin topp den här säsongen så det får man ha i åtanke när man läser texten. Nu börjar man förstå hur Pep och Tito resonerade när de tog upp Busi från Barca B. Det ska bli intressant att följa Mascherano nu på mittfältet i några matcher. Jag tänker studera honom lite närmare i dessa matcher. Ja om han nu speas där, med Lucho vet man aldrig vad man får. Han kanske kallar u pp Samper, vem vet. :) Förresten, vad är det för ärkenötter som skriver kommentarer i senaste artikeln? Jeeez... Sports lögner om att Barca tvunget vill spela på Bernabeau börjar bli tragikomiska. Allt för att få till kontroverser och tjafs om fotbollen i spansk media. Tror nog klubben struntar i vart finalen spelas.
Barcelona Mdawg
2015-03-06 20:09
Barcelonistas

Jag har sysslat med träning och kost mycket länge och allt jag läst än så länge säger max 5 kg ren muskelmassa per år, och det är max, rent alltså. 2 kilo känns lite.. 5 kg är det jag hört. Sedan om man har varit muskligare tidigare så har man även lättare att gå upp igen, för det finns något som kallas muskelminne, men tror inte Suarez har varit så mycket grövre tidigare, så kan tänka mig en 2-3 kg max.
Barcelona the cameroonians
2015-03-06 19:59
I morgon är det åter igen dags för B-lagstalanger att försvara klubbens färger i Segundan.

Laget reste redan i eftermiddags västerut mot Galicien och Lugo som står för motståndet sent på lördagseftermiddagen.

Trots nederlaget senast hemma mot Mallorca kunde vi se tendenser till ett betydligt bättre spel än de senaste veckorna, något även tränare Vinyals pratade om under fredagens presskonferens.
"Ungdomarna har tränat väl den här veckan och förstår vilken situation vi befinner oss i"
"vi vet alla vilken kvalitet det finns i laget, men vi saknar mognaden att spela som ett lag och måste förbättra lagspelet och vinna nyckelmomenten i matcherna"

Inför matchen mot Mallorca straffades Dongou och Maxi Rolon med att få se matchen från läktaren pga att de bråkade på träningen dagarna innan. Nu är de båda åter med, och kanske kan den händelsen, om inte annat, få laget att växa ihop.

Tidigare i veckan kom det ut i katalansk media att någon högt upp i la Masias ledning innan nyår hotat spelarna med att de inte kommer få chansen i A-laget om laget åker ur Segundan. Fantastiskt vilken sorts ledarskap det tyvärr finns i en av världens bästa akademier...

Glädjande är dock att Halilovic fått grönt ljus och finns med i matchtruppen. Saknas gör dock Patric och Babunski då de är avstängda, samt Bagnack som stukat en fot i veckan. Sedan tidigare finns även Kaptoum på skadelisten medan vänsterbacken Lucas är återställd. Den sistnämnde får dock inte plats i matchtruppen som ser ut som följer;

Ortolá & Suárez
Juste, Costa, Ié, Diagné, Grimaldo
Samper, Cámara, Gumbau, Pol Calvet, Halilovic och Bicho
Dongou, Adama, Sandro, Joan Roman och Maxi Rolon

Munir har tränat med A-laget denna vecka och eftersom Neymar är avstängd kommer han med största sannolikhet ingå i truppen mot Rayo i stället.

Om motståndarna Lugo kan sägas att de är ett stabilt mittenlag som är väldigt starka hemma. De enda förlusterna på Anxo Carro har kommit mot topplagen Girona och Betis. På bortaplan har de vunnit två gånger, tråkigt nog var den ena mot just Barcelona... då blev det 1-0.
Värt att notera är annars att högerbacken Dalmau tidigare spelat i Barcelona B.

Avspark klockan 18.00 i morgon, matchen visas direkt på laLigaTV i länken nedan.
Barcelona CuleAK
2015-03-06 19:57
DM1982 Tack så mycket!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-03-06 19:25
[QUOTE=CuleAK]Tjena grabbar! Jag undrar hur man streamar matcher nu för tiden, förrut, innan jag fixade kanalerna så gick jag in på wiziwig och sedan sopcast men nu så är den nere ju. Så vad är det bästa att använda nu, acestream, sopcast? Eller något annat och isåfall vad är en bra sida för stream länkarna? Tack på förhand! [/QUOTE] Rojadirecta funkar bra och Acestream är bäst tycker jag.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-06 17:34
Jo det kan man om man använder anabola. Men för en som tränar rent så är det omöjligt att gå upp 4 rena kilomuskler. Man kan som max gå upp 2 kilo muskler per år, och då måste man sköta allt korrekt som tex kost, träning, sömn. Men det finns ett undantag, och det är om du är undernärd, alltså supersmal och med en väldigt låg fett procent, då kan du lägga på dig mer än 2 kilo muskler.
Barcelona AndreD
2015-03-06 17:26
@The Reporter:

Vännen, man kan inte gå upp 4 kg i rena muskler på så lite tid.
Barcelona AndreD
2015-03-06 17:24
@Neymar N11:

Juan Padros och Carlos Padros
Barcelona CuleAK
2015-03-06 17:03
Tjena grabbar! Jag undrar hur man streamar matcher nu för tiden, förrut, innan jag fixade kanalerna så gick jag in på wiziwig och sedan sopcast men nu så är den nere ju. Så vad är det bästa att använda nu, acestream, sopcast? Eller något annat och isåfall vad är en bra sida för stream länkarna? Tack på förhand!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-06 15:46
Den här ledningen är inte särskilt förtjust i Messi. Det är nog inte bara jag som har märkt att de försöker få Neymar framstå mer än Messi vilket är synd och riktigt konstig. Laporta vann trippeln ändå rösta de bort honom. oavsätt titlar försvinner den här ledningen förhoppningsvis. Det kommer vara bäst för klubben och spelarna. MD som är den här ledningens propaganda maskineri försöker få en nolla som Braida framstå som en kompetent somebody. Och fiska till sig röster av värvningar som aldrig kommer ske.
2015-03-06 15:38
[QUOTE=koeman92]Seriöst?? Det där visste jag fan inte om. Vart läste du det? [/QUOTE] Det vet alla. Det är ingen nyhet. Madrid låtsas som de aldrig existerade även om de bildade klubben och var där kanske i 30 år mer eller mindre.
Barcelona Neymar N11
2015-03-06 15:37
Real Madrid was founded exactly 113 years ago by two Catalan brothers. Club pays them absolutely no homage, as if they never existed. :)) Stämmer detta??
2015-03-06 15:36
Exclusive : Lionel Messi Movie With English Subtitle - Full HD : https://t.co/xCf7XofjlV
Barcelona Barca4life98
2015-03-06 15:28
koeman92 Nejdå, undrar bara vad ni tycker om situationen. Om den kommer förbättras och vad som skulle hända vid en eventuell trippel i år?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-06 14:52
Fan, va roligt att se att Suarez har kommit in riktig bra i gänget så att säga.
Han skrattar ju mest av alla. Det tror man inte när man ser honom spela match.

Jag skrattade ett par gånger med honom trots att jag inte kan spanska eller har fattat vad han skrattar åt.

Det fick mig le iallafall. Nu får jag gå iväg och laga mat...
Barcelona koeman92
2015-03-06 14:42
@Baha - Tres Amigos:

Seriöst?? Det där visste jag fan inte om. Vart läste du det?
2015-03-06 13:40
Real Madrid was founded exactly 113 years ago by two Catalan brothers. Club pays them absolutely no homage, as if they never existed.
Barcelona Yellow cake
2015-03-06 12:57
Enda risken jag ser med tre så brutalt grymma forwards är att dom väntar på att nån annan ska göra nåt. Men sett till spelet tycker jag mig inte se dessa tendenser.

Se matchen mot Villareal senast, Barca spelade inte överdrivet bra men gör ändå tre mål. Det är så man blir tårögd vad grymma forwards vi har :')
Barcelona koeman92
2015-03-06 12:55
Vad har jag missat? Har det uppstått en ny konflikt nu mellan Messi och Lucho?
Barcelona Yellow cake
2015-03-06 12:47
-----------Suarez
Neymar-Messi-Iniesta
--Mascherano Rakitic

Alba--------------Montoya
-----Pique--Mathieu
---------Ter Stegen

Så vill jag se Barcelona ställa upp nu i Busquets frånvaro
Barcelona Barcelonistas
2015-03-06 12:15
Lucho ska kyssa Messis fötter, är det ens en seriös fråga vem man väljer mellan dom två? Bäst för Lucho att han löser konflikten om det ens finns någon.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-06 12:11
Är det en ny modernare Messi vi har, eller är det samma gamla goding?!
Barcelona Barca4life98
2015-03-06 11:18
Lion24 Synd, tror att Enrique kan bli väldigt bra om han får bygga vidare på det vi har sett efter Sociedad matchen. Men om vi tar trippeln? Kommer han att lämna ändå?
Barcelona Yellow cake
2015-03-06 09:27
Om Barca inte spelar med Mascherano på mitten i Busquets frånvaro undrar jag vad man köpte honom till från första början?
Barcelona Yellow cake
2015-03-06 09:26
"Jag har sagt väldigt länge att denna junta vill få Messi såld men man måste göra det på ett ''snyggt'' sätt. På ett sätt som om det inte vore deras fel utan att Leo själv ville dra."

Tror ni att det är så illa? Vad lider denna ledning av isf!!!!!
Barcelona Lion24
2015-03-06 07:08
Barca4life98

O nej, absolut inte. Inte i min värld i alla fall, eller så som jag har förstått situationen men sen så sitter vi inte på alla trådarna heller. Jag tror det har varit missnöje kring Lucho ett tag men att tålamod sprack efter Sociedad förlusten. Då hade man också kunnat lägga den stöten i och med att det var ''rätt'' tidpunkt. Vi har ju fått läsa att Lucho inte har en riktig fungerande kommunikation med spelarna och det är extremt viktigt att ha enligt mig. Vi har också fått läsa hur spelare får veta om finns med i matchtruppen den dan man spelar match. Alltså måste vissa spelare som inte är tänkta till truppen till match vakna 8 på morgonen, träffa laget och få besked om att han ska åka hem.

Det går ju inte heller hem bland spelarna tror jag då man kunnat få nån extra timmes sömn. Sen så har vi återigen läst att spelare får veta vart och om dom får spela 1.5 timme innan match och det är inte heller optimalt. Såna här grejer accepterar spelare till en början men när resultaten inte går ens väg och tålamodet spricker så blir det kaos.

Annars så tror jag som sagt inte att man kan ha kvar dom båda. Det är omöjligt att ett lag inte drabbas om stjärnspelaren och tränaren inte pratar med varandra och man tvingas skicka ut andra spelare för att kommunicera. Det är inte hållbart. Messi brukar ju få som han vill i och med den status som han har och ska jag vara ärlig så tror jag inte Leo vill skapa kaos för kaosets skull, han är inte den typen av spelaren/personen. Lucho är ju väldigt fast vid sina ideer och väldigt envis så hur man ska få 2 sådana envisa personer att gå ihop på ett långsiktigt tänk är ju naturligtvis orealistiskt. Nån av dom 2 kommer ryka tror jag men sen kommer också presidentvalet att ha en liten påverkan på båda två.

Jag har sagt väldigt länge att denna junta vill få Messi såld men man måste göra det på ett ''snyggt'' sätt. På ett sätt som om det inte vore deras fel utan att Leo själv ville dra.
Barcelona ElRaval
2015-03-06 07:06
[QUOTE=Demakast]Aj aj vilken besvikelse på senaste matchrapporten ... Vet att allt här skrivs och görs utan någon som helst ersättning och jag personligen verkligen beundrar alla de på SF som lägger ner sin tid så att vi andra bara kan klicka oss in och njuta av läsningen. Men det här var ju en ren katastrof! Lite större krav än så ska väl redaktionen kunna ställa? Killen (eller tjejen - osäker på namnet) använder fler utropsstecken än punkter. Sen så "skjuter" Mascherano bollen till Suarez .. #Förstördeminkväll [/QUOTE] Håller med.
Barcelona Barca4life98
2015-03-06 06:30
Lion24 Så du tror inte att det går att lösa och ha kvar båda efter säsongen?
Annons: