/spanien/barcelona/forum/3719.aspx/spanien/barcelona/forum/3719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach Rijkaard.
2014-11-03 03:23
@Barcelonistas:
Haha, är du seriös? Det var allmänt känt att Ronaldo inte kunnat träna sen CL finalen p.g.a. skadekänningar. Att han likväl spelade hela matcherna beror mer på avsaknad av kvalitet i laget då Portugal är helt beroende av Ronaldo. Ganska förståeligt varför portugisen gjorde ett dåligt VM-slutspelet. Messi hade vägen för ett grymt VM upplagt för sig, tog han den? NEJ! Messi gjorde ett väl godkänt VM men var inte på något sätt dominant eller avgörande. Statistiskt sett hamnade Messi bara på 11e plats, visst statistik säger inte allt men den ger en bra fingervisning! Att hans ens fick priset som turneringens bäste spelare var rejält omdiskuterat med all rätt, speciellt då det bara var fjäsk från Adidas sida...
Barcelona Kröjf
2014-11-03 03:23
För dom som till äventyrs tror att gentlemannen Pep Guardiola och en salongsberusad Laporta i kulisserna med nå´n lyxprostituerad i knä´t, är patentlösningen på FC Barcelonas alla problem, vill jag påminna om att Real Madrid fullkomligt krossade Bayern Munchen i förra årets CL-semifinal; d v s dom fram tills dess odiskutabelt regerande världsmästarna på klubbnivå. Och inte att förglömma, detta inträffade alltså vid en tidpunkt då den levande legenden Pep Guardiola faktiskt hade haft tillfälle att så gott som in i minsta detalj finkalibrera den "tyska" "fotbollsmaskinen", under nästan ett år. En maskin som många ansåg nära nog fulländad redan innan den välklädde katalanen anlände till Tyskland och som kört över vårt Barca av bara farten, med sina snabba omställningar mot ett redan då mediokert försvar, året innan. Uddamålsförlusten i Madrid till trots, bänkade sig en med all rätt förväntansfull och glatt betalande publik på Allianz Arena. Bara för att se sitt lag få stryk med hela 4-0.; alltså samma siffror med vilka man vunnit över Barca året innan, utan att nå´n Pep ännu intagit sin givna plats vid sidan om planen. Och det efter att långa stunder ägnat sig åt samma stillastående sidledspassningar och fantalislösa spel, som andra får bära hundhuvudet för härinne nu. Två matcher, inte ett mål (framåt alltså). Kanske något att INTE fundera vidare på, när "vi" lägger huvudet mot dunkudden för att om möjligt få sova en liten stund efter en hård helg. Go´natt!
Barcelona MessiyoyO 10
2014-11-03 00:39
Från att vara serieledare som inte släppte in ett enda mål till en 4.e plats efter två raka förluster. Det svänger snabbt och det gäller att hänga med nu. Real går som tåget nu efter en mindre bra inledning på säsongen samtidigt som tre andra lag verkar vilja vara med och fightas på riktigt. Vi måste fortsätta ta poäng, vinna matcher och bygga upp ett självförtroende. För om vi får en svacka nu, ja då är förmodligen säsongen redan förstörd. Även om vi inte vinner med stil så är det oerhört viktigt att ta trepoängare för att inte hamna efter i toppen. Finliret växer med självförtroendet.

Jag tror och hoppas att vi repar oss snabbt efter dessa två förluster. Enrique måste skaka om hela laget och verkligen börja visa vad han går för. Fuck styrelsen, så länge som resultaten är bra så kommer ingen att sparka honom, oavsett om han trampar någon på tårna. Det kommer fansen inte tillåta. Låt honom göra det på sitt sätt, om det inte funkar då kan man gå och hitta en ersättare.
Barcelona Kröjf
2014-11-03 00:37
Apropå vittvätt, så undrar jag hur lång tid det ska ta innan det äntligen lossnar för stackars Christiano. "Karl´n" verkar tro att mål är medicinen mot svår förstoppning, med tanke på hur han alltid ställer sig bredbent direkt efter han nätat och trycker på allt vad han orkar. För det är väl inte en målgest?
Barcelona Kröjf
2014-11-03 00:08
Xaviesta Som om jag inte visste. Jag vet.Tvättkorgarna med fläckig vittvätt lär vara överfulla vid det här laget, till minst 42 morsors stora förtret.
The Maestro!
2014-11-03 00:06
Off Topic: Under gårdagen, var det exakt 15 år sedan en f.d. Fiorentina-spelare gjorde en makalös cykelspark mot oss i CL. Ett snäpp bättre än Zlatans cykelspark mot England på Friends för ett par år sedan. Såg matchen på plats och även om det sved, kunde inte jag låta bli att applådera när målet gjordes.

Barcelona ( Xaviesta )
2014-11-02 23:57
Kröjf Skriv ett inlägg där du, som culé, talar dig varm om CR och berömmer Florentino och du lär få tresiffrigt med likes. Fenomenet stavas maränger som kliver över till granngräset och beundrar blommorna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjf
2014-11-02 23:47
Namn: Zyzz skrev igår kväll följande på forumet för oss barcafans:

"Om Valencia och Sevilla vinner sina matcher så ligger vi 5:a..... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. EURO LEAGUE-KVAL HERE WE COME!!!!!!"

Och hela 42 "supporters" gjorde tummen upp....

Ha-ha-ha-hade ni fest, eller?

Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 23:16
Mittfältet kändes bra på förhand vi hade Rakitic,Iniesta,Busi. Vad vi inte hade en aning om var Iniestas form. Där trampade både vi fans och ledningen i en fälla tyvärr. Där tycker inte jag man kan gnälla på ledningen där tycker jag att vi har ren otur. Jag trodde Iniesta hade minst 2 år till kvar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-11-02 23:15
Faktum är att matchen igår var precis den typ av match flera härinne suktat efter i några år nu. Även om vi hade bollinnehavet så böljade det otroligt mycket, speciellt i första halvlek där vi hade många chanser men Celta även de stack fram emellanåt. Sätter man då inte chanserna är det sjävklart att vi även släpper in mål då vi alls har samma kontroll som tidigare. Gårdagens match hade förmodligen slutat 0-0 med tidigare Barcaupplagor med samma mål/chans-ratio eftersom att vi då trots missade målchanser hade kunnat behålla bollen, hållt Celta på deras egen planhalva och fortsatt skapa tryck. Nu var det dock mer likt Real under Mourinho där de spelade en väldigt böljande fotboll. De både skapade och släppte till mycket chanser men vann oftast för att deras individuella skicklighet var såpass mycket högre än motståndarlagens.

Det vissa inte fattar äratt vi helt plötsligt inte kan gå över till omställningsfotboll bara sådär. Vi har inte spelarmaterialet och heller inte tänket för det. Kolla på Real återigen, de har lyckats ta steget från omställning till bollinnehavsfotboll men detta tack vare fleraköp av spelare som fullständigt bemästrar den spelstilen samt en tränare som är villig att förändra spelsättet. Trots det har de fortfarande kontringsspelet i sig. Poängen är att det är svårt att ändra på sitt spelsätt över en natt. I vårt fall hade det betytt att vi skulle vara tvungna att införskaffa mer fysiska tvåvägsmittfältare, ytterbackar med bättre defensiv, mittbackar med bättre boxspel samt framförallt en tränare utifrån som både har viljan, pondusen och tillåtelsen att ändra på vår fotboll. Där kan jag ju direkt säga att Mourinho är utesluten, den sluga jäveln ska aldrig få sätta sin fot i vår vackra klubb.

Kontentan av allt detta är att en plötslig spelsättsomväxling i princip är utesluten. Istället så skulle jag satsa på att återigen ta tillbaka grunderna i våran egen fotboll som vi enligt mig tappat helt. Pressen från mittfätarna är tex horribel, vi pressar inte längre som en enhet. Messi ska sätta första pressen på mittbackar och målvakt, sedan ska Suárez och Neymar ligga vid sina ytterbackar för att sedan jobba sig innåt och stänga mittbackarnas uppspelsalternativ. Det funkar sedan inte med att en av mittfältarna tar löpningen uppåt för att kompensera för Messis lata försvarsspel, utan Rakitic och Iniesta måste jobba tillsamans för att inte motståndarnas innermittfältare ska få bollen och vända upp. Därefter har vi Busquets som är väldigt viktig när han ger understöd åt både mittfältarnas och ytterbackarnas press. Dani Alves och Alba får gärna pressa högt när de befinner sig i läge för att göra så, men då ska hela laget vara med på det och flytta upp för att ge understöd och stänga ytor. Ibland ser man Dani Alves pressa målvakten och ingen annan uppfölja detta, utan motståndarna kan då spela sig ur pressen och hitta de tomma ytorna på Alves kant.

Vi måste verkligen hitta tillbaka till presspelet som gjorde oss så framgångsrika. I nuläget ligger vi i ingenmansland där backlinjen fortfarande står högt och mittfältet/anfallet inte tar jobbet som krävs. Inte så svårt att hitta ytor att spela på då. Anfallsmässigt ska ytterbackarna koncentrera sig på att bredda och inget annat. Att Dani Alves tar sig in i banan gillar jag som en detalj, en liten variant för att skapa variation och förvirra, men inte som regelbunden't sätt att anfalla på. Alves och Alba ska bredda, Busquets ska droppa, det ska bildas en kvadrat med Messi som spets på mitten och Suárez och Neymar ska leta sig in i planen för att hitta avslut. Det låter väldigt enkelt vilket det såklart inte är, men just nu ger vi det inte ens ett försök.

Att vi inte spelarna att spela såhär längre är absolut inte hela sanningen även om det delvis stämmer. En spelare innan 30 blir inte plötsligt sämre om det inte handlar om en svår skada eller någonting mentalt jobbigt. En spelare som Busquets har visserligen haft en formdipp men det är såklart lagspelet som inte sitter och därför blottar Sergios svagheter. Det handlar absolut inte om att han är en begränsad spelare, alla spelare är beroende av att laget presterar. Busquets position som pivote är svår även när vi spelar väldigt bra och det är i princip bara han som klarar av det, men det blir omöjligt när andra inte tar jobbet. Väldigt otacksam position i en hawaiimatch. Vi har även Alba som är i nivå med Alves när han var som bäst. Suárez och Neymar är definitivt bättre än Villa-Pedro och i nivå med Henry-Eto'o. Att Iniesta helt plötsligt blivit en dålig spelare är ju heller inte sant, utan man måste ge han friheten att prestera vilket han inte får om inte grundspelet sitter.

Med allt detta sagt så tror jag naturligtvis inte på att vi kommer ta oss tillbaka till nivån vi hade för 3-4 år sedan. Jag har försvarat Lucho, vilket jag inte kan göra just för tillfället då han gjorde några grova taktiska självmål i Clásicot men jag tänker åtminstonde ge honom några chanser till. Det är verkligen sorgligt att se detta forum när det inte gått så bra nu under en tid. Man glömmer helt bort att vår förra stora era byggdes på tålamod och tro på sin egen fotboll när man efter en dålig period skriker efter valfri stortränare och kräver en tre månader gammal tränares avgång. Väldigt likt Puertan för några år sedan som var fullständigt kaos. Jag trodde verkligen inte att vi skulle sänka oss till deras nivå, när man tänker efter är det dock rätt naturligt med tanke på lagens form men jag trodde verkligen, och tror i och för sig fortfarande, att vi culés är tillräckligt stolta och övertygade om vår egen identitet att vi inte skulle låta det spåra ur likt detta. Som sagt, jag ger LE denna säsong att bevisa för mig varflr han ska vara tränare för FC Barcelona, även om jag tills vidare förblir tveksam till huruvida han kommer att klara av uppgiften.
Barcelona Heisenberg
2014-11-02 22:28
Xaviesta

Det ledningen verkar ha missat är att det inte finns någon bättre marknadsföring än att stå och hålla i pokaler i april/maj.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-11-02 22:18
Snackas om Klopp, Bielsa och även självaste Mourinho som bättre val än Lucho. Vilken stortränare vill ens arbeta för vår klubb? En klubb som är låst vid sin filosofi lämnar inte mycket till utrymme för en tränare som vill komma med sitt eget spelsystem och sina egna idéer. Finns inte många tränare som hade velat ta sig an uppdraget och Barca själva är medvetna om detta. Därför tvingas vi sila och filtrera tills vi hittar rätt typer som delar vårt sätt att se fotboll. Började med Tito, fortsatte med Tata och i år är det Lucho. Så länge vi fortsätter på det här spåret kommer det aldrig att ske förändringar av den grad vi önskar se. Fansen suktar efter en revolution i vårt spelsystem, man sneglar på motståndarlag som Real Madrid och Dortmund som spelar med sylvassa omställningar som sitt främsta vapen. Man kikar på Bayern som klarar av att hålla i boll men även köra kontringar när tillfället ges. Och vi då? Barca kör samma vanliga possession-fotboll precis som vanligt vilket är underbart om man gör det rätt och framför allt med rätt spelartyper. Idag kör vi tyvärr en hemsk kopia av det vi själva uppfann, en slags Barcelona version 0,5 när vi snarare borde lira version 2,0. Känns som att reformationens tider är förbi - fansen kräver revolution. Iaf på nätet. Bland medlemmarna och bland fansen på arenan syns inga vita näsdukar än. Men visst fan börjar det lukta revolt i luften? En revolution kräver att vi ser om hela vår organisation vilket är ett oerhört komplext nätverk att demontera. Vi lär ut samma tika-taka till våra knattar som till våra juniorer och hela vägen upp till vårt A-lag. Ska vi byta spelsystem och revolutionera vår spelstil måste vi göra det hela vägen ner till knattarna dessvärre. En sådan oerhörd förändring kräver en noggrann planering som heter duga och kommer inte att hända den närmsta tiden direkt. Så länge den här ledningen sitter kvar kommer det att se ut som det gör med ett Barcelona som slåss om platserna 1-3 i ligan och som tar sig till kvartsfinal som bäst i CL. Ambitionerna är ordnad ekonomi och fortsatt strävan att knyta kontakter med sponsorer och marknadsföra varumärket globalt. Det sportsliga bryr man sig inte om nämnvärt för varför värvar man en spelare som Suarez vars pris nosade på miljarden för isf? När man är fullständigt medveten om att försvaret var i kris och att mittfältet behövdes renoveras? För att Suarez är en jävligt bra marketing decision! Likaså med Neymar året innan. Jag älskar Neymar men jag gillar inte intentionerna som ledningen hade när man värvade honom. Det var knappast sportsliga grunder som avgjorde utan snarare varumärket "Neymar". Suarez och Neymar i all ära men det var inte där vi behövde lägga krutet och det vet hela forumet om vid det här laget. Jag har själv tatuerat in 2016 i mitt sinne sedan länge och redan när Guardiola lämnade anade jag enorma ugglor i mossen och läste ut hela den här boken och förutsåg dagens händelser i det stora hela redan vid Peps uttåg ur klubben. Väldigt deprimerande att vår klubb har misskötts så pass att man har gett upp fullständigt, iaf för min del. Många har påpekat det här nedanför också men det tåls att säga igen - 2016. Finns inga garantier då heller, men det finns en väldigt speciell känsla som jag förknippar med det årtalet och den känslan får mig att fortsätta hålla hakan uppe: Hopp.
Barcelona Gio Style
2014-11-02 21:50
Messiyoyo
Celta Vigo ska inte krossas i vanliga fall.
Vi ska vinna, men att räkna med att krossa Celta Vigo pekar bara på grov undersakttning.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-11-02 21:25
Ja, i vanliga fall ska Celta vigo krossas. Det är ingen som förväntar sig annat, men med tanke på hur läget ser ut just nu så bör man kanske inte förvänta sig att vi gör 4-5 mål mot alla motståndare. Men Celta vigo, jadu, dem ska inte ha någon som helst chans mot Barca, oavsett hur vi spelar. Vi hade säkert 4 ribbträffar igår, det säger mycket om vem som borde ha vunnit...
Barcelona Gio Style
2014-11-02 21:18
Jag skrattar åt folks ignorans när de trodde att vi skulle KROSSA Celta Vigo.
Celta Vigo kan mycket väl ta en Europaplats i år.
Nu borde vi ändå vinna mot alla lag på hemmaplan men folk pratar om Celta Vigo som om det vore ett pajasgäng.
LE gjorde det bra där förra året och Berizzo har fortsatt på den inslagna vägen. Inget pajasgäng det där inte.

Orkar annars inte uttala mig något mer om LE, vid El Clasico såg man hans begränsningar. Han har redan visat att han inte har stake att bänka spelare som bör bänkas (Busquets, Alves m.fl) osv.

Bara att vänta till omvalet, så långt kvar :(
Barcelona Nesto
2014-11-02 21:03
@Liunil Masse:

Som Heisenberg säger så hade antagligen El Loco fått operera inom vissa ramar, vilket förstör så himla mycket.
Bielsa hade garanterat bänkat varenda spelare som inte gjorde sitt bästa. Ja,även Messi. Vilket inte hade funkat med dagens ledning.

Lucho tror jag har fått mycket friare tyglar av ledningen men tyvärr gav ledningen de fria tyglarna till fel man.
Inför säsongen förväntade jag mig löpningar i berg, penningar av storstjärnor och ett mycket mer aggressivare Barca.

Löpningarna har skett på träningsanläggningen, Xavi är den som blivit petad (av naturlig orsak) och något aggressivt barcelona har jag inte sett.
Barcelona Heisenberg
2014-11-02 20:37
@Liunil Masse:

Nu delar inte jag din vilja att ta in Bielsa, men tror du ärligt talat att ledningen hade tagit in någon som är känd för att säga ifrån och köra sitt egna race? De vill ha nickdockor som inte ger dem någon skit och som gör som de säger. Bra för dem, men katastrof för FCB.
Barcelona Heisenberg
2014-11-02 20:35
Frågan är väl egentligen om våra mittfältare har blivit så extremt dåliga på en sommar eller om det är Enriques taktik för hur de ska spela som gör dem dåliga? Att spela dem ut mot kanterna är oförlåtligt såvida inte matchplanen är att vinna efter ett långt inkast.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-02 20:31
Förstår inte en sak. Varför i helvete tog man inte in Marcelo Bielsa som tränare innan han stack till Marseille!? Den ultimata tränaren för Barca när det kommer till spelsätt. Tror fan att vi hade påbörjat en ny era med Bielsa men men varför skulle vi ta in en bra tränare när det finns loosers som Luis Enrique och Tata Martino.
Barcelona fc__Barça
2014-11-02 20:23
Barcelonistas Tycker också Rakitic är bättre än Kroos. Kroos hade svårt att ta plats i Bayern förra året medans Rakitic var en av Europas absolut bästa mittfältare!
Barcelona Neymar11
2014-11-02 20:15
Lion24 Först främst, celta Vigo matchen skulle vi ha vunnit om vi inte hade sumpat alla chanser. Kvittar vem som är tränare celta Vigo ska vi slå hur som helst El classico matchen får Lucho ta på sig, han testade något nytt och han ville överraska Madrid. Det gick inte hem fine with that han försökte med en förändring och tog konsekvenserna. Tar hellre det från en tränare än en tränare som går ut och fegar sig igenom Och det är absolut inte Lucho som man ska kritisera först och främst, utan det är spelarna. Det är dom som inte ger 100% Det är inte Luchos fel att vi har misslyckats i 3 år utan det är spelarnas och ledningens fel För att vara korrekt det enda som är gemensamt för dessa 3 åren är att ledningen är kvar och att vi fortfarande har spelare som inte visar hjärta. Att gå så hårt åt Lucho är ganska magstarkt när han endast har varit tränare i 3 månader men får allt skit Vi har en klubb där spelare är större än klubben En klubb där spelare kan tvinga sig kvar och kräva speltid En klubb där katalaner går före och vi hittar syndabockar i nyförvärven vi gör År 1: allt skylldes på cesc&Sanchez År 2: allt skylls på neymar&tata År 3: allt skylls på Lucho, rakitic & Matheiu Ni letar efter syndabockar för att skydda era favoriter inom laget och försvarar dem som visar 0 vilja! Jag kommer aldrig håna eller vilja ha bort någon som jag vet vill klubbens bästa (Lucho) för att försvara divor som spelar för sig själv Lucho, rakitic, Matheiu, Alba & neymar har all min stöd då endast dessa visar hjärta och inställning Resten av utespelarna ska ha all skuld ( förutom suarez)
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 20:05
Rakitic tycker jag är bättre än Kroos men det kanske bara är jag?
Barcelona SoM_Un
2014-11-02 19:53
Kan någon smart människa berätta för mig. Hur man kan ta rakitic istället
för kroos. Alltså huuuuur?. Inget ont om rakitic. Han är en grym truppspelare
starta då o då. Plus en plan b lirare...våra plan b istället är spelare som munir.
Det är heeeelt otroligt att man går från spelare som henry till munir o sandro. Pinsamt i min värld
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-02 19:23
Lion24

Jag kanske har missat högst två matcher den här säsongen.
Jag brukar oftast studera extra våra nya spelare.
Varje gång jag Rakitic vill gå upp eller byta position (För att han är fastlåst på Alves kant, ni får gärna kolla alla matcher vi har spelat) så tittar han alltid först om Alves är kvar på sin planhalva.

En annan grej som stör mig som fan är hur ofta under matcherna som Alves gestikulerar mot Rakitic när denna inte har passat honom. Man ser klart och tydligt hur Lucho och Alves har så jävla grepp om Rakitic's bollar.
Lite synd att Rakitic inte hade större cojones.

Vi kunde skita i Rakitic om Lucho tänkte använda honom som städgumma för Alves. Roberto skulle kunna sköta det utan några problem.

Barcelona Lion24
2014-11-02 19:05
När det kommer till taktiken, motivationen disciplinen så är allting tränarens ansvar. Folk verkar underskatta tränarens roll i ett lag, som ''Neymar11'' som anser att man inte ska ta ut för mycket skit på Lucho. Han skriver t.o.m att Lucho inte ens ska ha kritik. Men faktum är att det är fullständigt obeskrivligt dåligt hur man kan flytta fram Alves och låta Rakitic ta Alves yta som uppstår bakom honom. Detta är något som jag aldrig i min vildaste fantasi kommer förstå. Mittfältet som har varit den absolut viktigaste lagdelen för detta Barcelona, som är den viktigaste lagdelen för ett lag med possessionsfotboll och det är också den absolut viktigaste lagdelen på hela planen, oavsett filosofi. Här väljer vi istället att flytta fram och utnyttja en avdankad högerback som inte alls är sig lik och sedan minimera en ny och hungrig mittfältares kapacitet.

Detta är Futbol Club de Barcelona. Det är rent av skamligt att en spelare som Vermaelen under november månad inte spelat en match för våran klubb. På en position där det har varit så tydliga brister. När jag menar tydliga brister så menar jag TYDLIGA BRISTER. En klubb som har Jeremy Mathieu som bästa back. En spelare som aldrig någonsin borde kallas startelva spelare i en klubb som våran. Det är bedrövligt. Det är så mycket fel att man inte orkar skriva allt. Nästa år lämnar Xavi förmodligen, vem är hans ersättare? Jo det syns på långa håll att det är Sergi Roberto i och med att vi troligen inte får värva på 2 transferfönster.

Barto och hans junta...Alltså helt seriöst så vet jag inte vad jag ska säga. Jag har en sån hat mot denna junta att jag får livstidsspärr (med all rätt) om jag uttrycker vad jag känner för dom. Detta är katastrofalt. Jag tycker att det är SORGLIGT. Alltså det gör ont i hjärtat. ALLT är fel känns det liksom, precis ALLT. Det finns ingen spelare som har gått upp sig förutom möjligtvis 2-3 spelare. Alla har gått ner sig. Taktiken har gått ner sig. Harmonin inom klubben har gått ner sig. Allt går bara ner. Och detta sker just nu när denna junta styr.
Barcelona zigazaga
2014-11-02 18:42
Sen Rosell tog över så har det bara gått neråt för klubben. Man har valt att fokusera mer på det ekonomiska istället för det sportsliga. Man har knappt lyckats göra något bra sett till det sportsliga. Jag tycker att det hela börjar med högsta våningen i huset, vilket i detta fall är ledningen. Gör de ett bra jobb, fokuserar de på att endast göra sitt jobb och inte blanda sig i andras jobb så går det även bra för den nedre delen av hierarkin, dvs ledarstabben, spelarna. Under Rosell/Bartro så har det skett så mycket skit, från Neymars fall, till Abidal, till skandalerna med förbjudna spelarköp osv osv. Det hade aldrig skett under Laporta, å andra sidan så kanske det hade skett mer skandaler runt hans privatliv, men who gives a fuck about that när laget går bra? När jag ser Barca spela idag, så visar jag knappt några känslor, möjligtvis under el clasico. Även om vi gör en bra match, så vet jag innerst inne att det hade kunnat se bättre ut ifall vi hade en fungerande ledning, jag får flashbacks från tidigare år osv. Det är svårt och bli glad, man längtar till 2016, man hoppas på en bättre ledning, men som sagt, vi ska inte ha för höga förväntningar som jag skrev i ett tidigare inlägg.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 18:35
Barcelona som klubb har gynnats av det här tiki taka spelet men man har också missgynnats. Barcelona har sällan anpassat sig till motståndarna man har alltid låtit motståndarna anpassa sig till tiki takan. Kolla på 90 talets Barca, samt 2000 talet. Det är sjuka upplagor vi sett Barca måste vara den enda klubben i världen. Som lyckats ta fram sådana här upplagor som varit så bra. Men som ni vet så är det omöjligt att vara så bra hela tiden.När Barcelona som klubb inte kan prestera på en sådan toppnivå så måste man ändra på konceptet lite. Anpassa er lite till motståndarna när ni inte får till det visst det kanske inte blir lika dominant men set kan ge oss både fler liga titlar samt fler Cl titlar. Idag befinner vi oss i en sådan period där vi måste acceptera att vi inte är bäst längre men det betyder inte att vi ej kan vara framgångsrika. Jag vill se den fotbollen som Tata försökte med. Ett omställningsspel där spelarna snabbt ställer om.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-02 18:31
Mustafi två mål för Valencia nu mot Villarreal. Varför gick vi inte för honom? Verkar hur bra som helst. Nej dyra skadedrabbade Vermaelen skulle det bli :) Vilken jävla pissledning...
2014-11-02 17:36
B-guden??

Ditt inlägg säger allt om Messi's ineffektivitet sista tiden.
Han har spelat så många matcher i mittfältet sista tiden för att mittfältarna inte kan göra sitt jobb längre. När han missar läge efter läge beror på att han har varit långt från boxen sista året.

2014-11-02 17:32
Spelar Alves och Busquets nästa match vet jag inte vad jag ska göra..

Det får fan räcka nu..
Hur länge ska vi spela med spelare som inte håller nivån..
Vad är det som tränaren ser hos dem??
Visst Busi är katalan, men när fick Alves medborgarskapet??
Har vi missat nåt??
Annons: