/spanien/barcelona/forum/3718.aspx/spanien/barcelona/forum/3718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-01-18 12:40
Getafespelarna skulle ju skjuta över även om dom stod inne i målet. När dom väl kommer till chanser så kommer dom mest värdelösa avsluten i historien. Real har tur som har en dålig match mot just Getafe.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-18 12:38
@Neymar11:

På pappret är deras elva något av det bästa i världen, deras bänk skulle dock inte platsa i everton...
Ronaldinho Gaucho
2015-01-18 12:38
LeoMessi:

Må vara så men det viktiga är att de plockar poäng mot Real ... sen får de åka ut. ;)
Barcelona Neymar11
2015-01-18 12:36
Förövrigt så är reals bänk värdelös offensivt, Jese är den ende som är bra. Men har haft problem efter skadan och det är helt logiskt
Barcelona LeoMessi
2015-01-18 12:33
Ronaldinho Gaucho För en gångs skull så kollar jag på en match real spelar. Visserligen så spelar Getafe okej nu men i övrigt så är dom ett riktigt jävla tråkigt lag.
Barcelona Andresito
2015-01-18 12:32
Real Madrid har tur att Getafe är världens sämsta kontringslag.
Parkerar bussen, vinner boll, tappar den vid mittplan, repeat.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-18 12:31
@LeoMessi:
Kollar du på matchen ens? Just nu spelar de helt okej fotboll och är duktiga på att hålla bollen till skillnad från många lag som skiter ned sig mot Real.
Barcelona LeoMessi
2015-01-18 12:31
Det är ändå sjukt att trots att Ronaldo har ett så jävla kasst passningsspel så leder han assistligan! Hur många assist har dom tagit bort från Messi i år? Sen är det skillnad på assist och assist. Messi slår 5 passningar per match där det kan bli mål och ändå leder Ronaldo assistligan före honom.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-18 12:30
Var är kämparglöden från spelarna? Skiter dom i sina fans eller vad?
Barcelona LeoMessi
2015-01-18 12:27
Så dålig match som Ronaldo har nu så kommer han ändå göra minst två mål och sen läser Sjögren på livescore och börjar med sitt Ronaldo-runk på Aftonbladet.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-18 12:27
Hur ser bale ut egentligen?! Klipp dig!
Barcelona dinho the artist
2015-01-18 12:24
Precis kommit hem från en avkopplande sejour i Thailand. Plöjde igenom Graham Hunters bok om Barca 09-12 och hur laget skapades osv. Står en hel del intressant i den gällande hierarki i klubben, styrelsen osv. Ett supertips för någon som inte läst den!

Förhoppningsvis surfar vi vidare på framgångsvågen senare ikväll. Ser fram emot en solid insats med en Rafinha på plan. Mot tre poäng!

Ronaldinho Gaucho
2015-01-18 12:22
Real Madrid och Ronaldo är helt värdelösa efter 24 minuter. Otroligt dåliga.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-18 12:18
Anledningen till att Bojan kritiserade Pep över beslutet i CL-finalen var för att Pep ska ha lovat Bojan att han ska få speltid, men fick då inte det. Personligen tycker jag väldigt synd om Bojan då han har haft en extremt stor press på sig ända sedan han fick sitt genombrott och mitt perspektiv ändrades av honom när jag läste Daily Mails intervju med Bojan Krkic Sr (se länktips). När/om Bojan gör mål blir jag väldigt glad för hans skull, eftersom han äntligen får spela fotboll med äkta glädje.
Barcelona LeoMessi
2015-01-18 12:17
När kommer reals första straff då?
Barcelona LeoMessi
2015-01-18 12:16
Getafe, kan dom aldrig ta och åka ur la liga någon gång??? Det är det tråkigaste jävla laget i ligan! Dom har typ 1000 supportrar, spelar tråkig jävla fotboll. Och det värsta är att dom inte är tillräckligt kassa för att åka ur!
Barcelona Neymar11
2015-01-18 12:12
Dm1982 Dom får för mycket vila och hinner inte komma in i matchtempo till cl. Nu har Lucho alla tiders chanser att spela in en elva och börja rotera lite mindre Montoya verkar han ha övertalat med Börjar se ljusare ut för oss nu
Barcelona LeoMessi
2015-01-18 12:07
DM1982 Hur många lag har tyska ligan? Är det 18 eller 16? Sen verkar den inte hålla någon högre klass. Bayern har ju typ släppt in 4 mål den här säsongen, visst dom är väldigt bra men något säger mig att dom hade släppt in fler än så om dom hade spelat i la liga eller PL.
Barcelona >The Reporter<
2015-01-18 12:07
Herregud så segt Madrids mittfält är! De hänger verkligen inte med i omställningar bakåt
Barcelona >The Reporter<
2015-01-18 12:03
Fyfan vad Ronaldo tappat 1 mot 1 spelet
Barcelona DM1982
2015-01-18 11:42
[QUOTE=Neymar11]Älskar hur Ancelotti tar död på deras spelare, dom får aldrig någon vila. Kroos har t om öppet gått ut och sagt att han är sliten. Det märks pöjk Vi borde ha ett jävla försprång till Madrid när det är frågan om slitna spelare. Alla vår spelare är top trim och utvilade. [/QUOTE] Samtidigt så är Bayern i Mellanöstern och har träningsläger. Tyska ligan är rena softligan om man jämför med de andra stora, de har ju även färre lag i högstaligan. Bayern kommer vara väldigt fräscha när CL drar igång. Nu är det dags för Lucho att matcha in en stark elva och rotera mycket mindre.
Barcelona Neymar11
2015-01-18 11:14
Älskar hur Ancelotti tar död på deras spelare, dom får aldrig någon vila. Kroos har t om öppet gått ut och sagt att han är sliten. Det märks pöjk Vi borde ha ett jävla försprång till Madrid när det är frågan om slitna spelare. Alla vår spelare är top trim och utvilade.
Barcelona ElRaval
2015-01-18 10:25
Från en sak till en annan: Mourinho är sugen på Thiago Motta till Chelsea. Jag har alltid tyckt att Motta inte får tillräckligt mycket cred för fotbollskunskapen han besitter. Hade vi inte haft Sergio hade jag gärna sett en återkomst till Barcelona av honom. Har inga riktiga minnen av honom från hans tid hos oss men vill minnas att han tyvärr var skadebenägen. Det märks att han är skolad hos oss. Makalöst spelsinne och ögon i nacken.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-18 07:51
Bojan gör inte bara mål men han har blivit grym på att spela bollen runt smart och hjälpa stoke i trånga situationer. Visst hörde jag från forumet att han gör mål men jag trodde inte att han var så bra.
Barcelona påfågeln
2015-01-18 03:06
Barcalonistas: att hata Bojan för att han kritiserar vissa aspekter i behandlingen av honom är helt upp åt väggarna. Bojan har också uttryckt kärlek till klubben, och sagt att han respekterat tränarna. Det var inte hans fel att Messi började spela centralt och tog upp hans idealposition, och det är inte heller Bojans fel att han inte riktigt räckte till. Känns väldigt löjligt överhuvudtaget att hata en fotbollspelare, framförallt när spelaren inte gjort något värt att hata. Bojan bara var besviken över att tvingas inse att han inte räckte till för klubben i hans hjärta.
Barcelona påfågeln
2015-01-18 03:06
Barcalonistas: att hata Bojan för att han kritiserar vissa aspekter i behandlingen av honom är helt upp åt väggarna. Bojan har också uttryckt kärlek till klubben, och sagt att han respekterat tränarna. Det var inte hans fel att Messi började spela centralt och tog upp hans idealposition, och det är inte heller Bojans fel att han inte riktigt räckte till. Känns väldigt löjligt överhuvudtaget att hata en fotbollspelare, framförallt när spelaren inte gjort något värt att hata. Bojan bara var besviken över att tvingas inse att han inte räckte till för klubben i hans hjärta.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-18 02:30
Kröjf -anledningen till att jag hatar Kirkic är för att han öppet kritiserade klubben och Pep. Hans gnäll känner ni säkert till där han började gråta när det inte blev spel i Cl finalen 2011. Vill du spela i Barca så får du kämpa för det. Bojan förväntade sig särbehandling av klubben vara för att han var en egen produkt. Under Frank eran tyckte jag att Bojan var riktigt bra men killen gick ner sig enormt under Pep, det ända som han gav oss var perioden då han bänkade Zlatan. Sen efter det så tog det slut, killen såg helt slut ut.
Barcelona Kröjf
2015-01-18 01:55
(Xaviesta) och Himne del Barcelona Det kommer ju dessbättre inte som en större överraskning, att det inte bara är jag som bär på de tankar och känslor jag gav uttryck för i mitt tidigare inlägg. Det vore ju inte mycket till forum för Barca-fans, om så verkligen vore fallet. En extra eloge till (Xaviesta), som från skillnad till mig m fl (?), dessutom vågar nämna det på Les Rambles sedan länge smutskastade namnet och lovliga villebrådet Fábregas, i sammanhanget. Får väl i efterhand följa det goda exemplet. Först gjorde Cesc älskade barndomsklubb slut med honom tämligen abrupt. Varpå han sannolikt in i det sista hoppades att den andra klubben som hade kommit att vinna en stor plats i hans hjärta, skulle ta honom till nåder. Men fick nobben på direkten, utan någon vidare diskussion. Kärleken förblev obesvarad. Brädad var väl vad Fábregas blev i offentlighetens ljus av sina älsklingsklubbar, om jag förstått saken någorlunda rätt. Och bevisligen till mångas tidigare beundrares stora och till synes smittsamma skadeglädje. Slutligen fick Fábregas krypa till korset och finna sig i att José Mourinhos oljebaserade Chelsea visade "avfällingen" sitt "förbarmande". Detta eftersom Arsenals lokalkonkurrent i London, sannolikt såg den La Masía-uppfostrade mittfältaren som en fullgod investering i den fortsatta stora satsningen mot stjärnorna. Vem av oss vanliga dödliga hade inte visat dåligt humör samt brist på riktig träningsvilja tillika intensitet under ett övningspass under ett redan "överspelat" VM, i samma situation och under sådana "smått" förnedrande omständigheter? Det vill säga man nu bortser från fantasibeloppen i löneutbetalningarna för professionella fotbollsspelare av hans kaliber vill säga. Men dessa var Cesc från skillnad till oss, ju redan van vid som vardagsmat redan sedan tonåren. "dinho the artist" ska också "postumt" hedras för att han hade kuraget att stå upp för Fábregas, när dom hånfulla för att inte säga hatiska kommentarerna flödade över som allra mest på Les Rambles i somras med en cykel i centrum. Men det fanns fler än Cesc som var ute och cyklade då som nu. Den saken står klar.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-18 01:52
Bojan Kirkic? Är folk allvarliga ? Den uppkäftiga snorungen tappade min respekt när han kritiserade Pep Guardiolas val att inte spela han i cl finalen.
Barcelona enkos
2015-01-18 00:03
Celta betalar ett mycket dyrt pris för segern mot Barca då laget efter den segern fortfarande inte vet för segern
Annons: