/spanien/barcelona/forum/3716.aspx/spanien/barcelona/forum/3716.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fc__Barça
2014-12-29 18:41
Smogen Antar att det är Sevilla du menar och gällande det så är lånet på 2 år. Sevillas president har också sagt att vi inte har möjlighet att ta tillbaka Suarez redan nu i sommar så då ska inte heller Sevilla kunna köpa honom efter ett år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2014-12-29 17:22
[QUOTE=el Flaco]Andresito/ Det finns redan ett par kandidater som har presenterat sig och uttryckt sina intentioner att ställa upp i det kommande valet: Agustí Benedito, som är kanske det kändaste namnet bland oppositionen, och de två nykomlingarna Víctor Font och Jordi Farré. Benedito och Farré har sagt att presidentvalet borde flyttas fram till 2015. Så det finns utmanare till Laporta om han skulle bestämma sig för att ställa upp, vilket han nog kommer göra till slut. [/QUOTE] Fullt medveten om dessa kandidater. Det jag menade var att inte endast Laporta ska driva kampanjen för ett val 2015. Vill se att flera tar tag i det och att de inte bara smyger bakom Laporta och plockar upp hans smulor. Jag vill ha krigsförklaringar inför sommaren, alla mot en och samma ledning, för det finns inte på kartan att dessa idioter i kostym kommer avgå självmant.
Barcelona ardan
2014-12-29 17:19
Vet man någonting alls inför domen imorgon?
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-29 16:41
[QUOTE=Neymessi]Ett stort WTF till Piques val av outfit. Är det Alves som har varit framme? ;) [/QUOTE] Det är inget han tar på sig normalt. Läste att det var för något han gjorde det.
Barcelona Smogen
2014-12-29 16:40
1. Om vi får transferförbud kan väl Valencia köpa D.Suarez i sommar utan att vi har möjlighet att köpa tillbaka honom? Allt tack vare åsnan Zubis värdelösa (räcker ens det ordet längre?) avtal. 2. Är i nte transferförbudet egentligen Laportas fel? Var väl under hans styre som värvningarna skedde? 3. Jag hoppas på Benedito, vill inte ha tillbaka Laporta igen. 4. Baha - det skiljer 1 poäng mellan oss och Real just nu, där dom har en match mindre spelad.
Barcelona Nemesis 10
2014-12-29 16:37
Den dagen Zubi och co lämnar blir det helrör på krogen rakt av... Det är mitt högsta önskemål sedan Thiago lämnade.
Barcelona el Flaco
2014-12-29 15:46
Andresito/

Det finns redan ett par kandidater som har presenterat sig och uttryckt sina intentioner att ställa upp i det kommande valet: Agustí Benedito, som är kanske det kändaste namnet bland oppositionen, och de två nykomlingarna Víctor Font och Jordi Farré. Benedito och Farré har sagt att presidentvalet borde flyttas fram till 2015. Så det finns utmanare till Laporta om han skulle bestämma sig för att ställa upp, vilket han nog kommer göra till slut.
Barcelona Neymessi
2014-12-29 15:25
Ett stort WTF till Piques val av outfit. Är det Alves som har varit framme? ;)
Barcelona Andresito
2014-12-29 14:48
Oavsett CAS beslut så hoppas jag att Laporta driver en stor kampanj att hålla nyval i sommar. Blir det nej från CAS kan det användas som en central punkt att få ner nuvarande ledning. Samtidigt kan Laporta vara ointresserad av att ta över ett Barca som inte kan påverkas förrän 2016. Upphävs förbudet i sommar så kan Laporta vara sugen med att börja bygga om redan nu innan Zubi värvar massa nonsens ännu ett år. Med det sagt så vill jag se flera kandidater och inte bara Laporta. Han ska behöva kämpa för att vinna.
Barcelona el Flaco
2014-12-29 14:18
Baha - Pep G/

Jag får känslan att folket vill ha nyval oberoende av hur det blir med transferförbudet. Och jag står fast vid att om förbudet upphävs av TAS borde det bara ses som något positivt för att flytta fram presidentvalet så att Laporta, eller vem den än nu blir, kan komma in och värva och värva rätt. Annars får vi endast förlita oss på La Masia, vilket jag inte har något emot men det kommer krävas mer en enbart la cantera för att förstärka denna truppen.

Men innan vi kan spekulera kring spelarköp och lovande talanger i akademin måste det ske ett nyval. Och Bartomeu, den envisa åsnan, måste då avgå. Något jag inte ser hända inom den närmsta framtiden.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-29 13:55
El Flaco Du har en poäng men värvningsförbudet verkar vara katalysatorn till nyvalet 2015. Laporta förbereder sig och visar tecken på att ställa upp i valet. Han har byt profilbild och laddat upp 2-6 matchen på Bernabeu, på twitter. Med en ny projekt och en ny tränare med klara idéer och spelare som Rafinha, Samper och Denis Suarez kan en kompetent tränare klara av att hålla Barca på toppen tills vi får värva igen. Tills dess har den nya juntan tid att planera ordentligt vad laget behöver. Vem är tränaren? De Boer i Ajax. Han lär hämta glädjen och glöden tillbaka till spelarna och det hade inte ens värvningen av Reus gjort. Barto har inte kapaciteten att förra det här laget mot sportsliga framgångar. Och det har vi sett av varje beslut de har tagit sportslig.
Barcelona el Flaco
2014-12-29 12:42
Baha - Pep G/

Men är det inte negativt att det kommer in en ny styrelse, om det nu blir nyval till sommaren, och de inte kan värva pga förbudet? Även om de kan göra institutionella och administrativa förändringar kommer de inte kunna värva, något som är ett måste för att kunna konkurrera med de andra toppklubbarna i Europa.

Förstår mig inte på det som man får läsa i MD och Sport att ett upphävande av transferförbudet skulle komma att stärka Bartomeu inför ett presidentval. Det bör istället ses som en möjlighet för en ny ledning att kunna planera ett nytt sportsligt projekt utan att ha händerna knutna bakom ryggen. För inte skulle Barto och hans junta kunna klara av att få ordningen med klubben även om han skulle offra Zubi och kasta honom åt sidan.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-29 12:36
Vilken dilemma. Om förbjudet håller sig lär den här ledningen ryka och om den upphävs lär de stanna tills 2016. Jag är för straffet och nyval 2015. Klarar inte av ett år till med Zubi Ferrari och Barto Lamborghini i klubben.
Barcelona el Flaco
2014-12-29 12:29
Både MD och Sport skriver att imorgon kommer vi få reda på det slutgiltiga beslutet från TAS om vi får lov att värva eller inte.
Barcelona Neymessi
2014-12-29 11:52
@Baha - Pep G:

Förbudet mot värvning bör ses som en gåva från ovan. Hade vi inte fått det hade Zubi löpt amok och gjort ett dussintal liknande värvningar i sommar.
Svårt att veta vem av Zubi eller El pasillo som hade gjort mest skada som sportchef för FC Barcelona.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-29 11:41
Douglas och Vermaelen köpet är höjden på Zubis karriär.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-29 11:36
[QUOTE=Smogen]Baha ja det börjar verkligen med en nyckelmatch. vinst på Anoeta och truppen får ett självförtroende som kan sträcka sig resten av säsongen, dessutom finns det en liten chans att Real tappar poäng borta mot Valencia. Däremot pekar tyvärr precis allting på att det blir tvärtom och att vi om en vecka är 7 poäng efter Real. [/QUOTE] Det kan bli mer än sju. De har väl en match mindre spelat?
Barcelona Neymessi
2014-12-29 11:19
Tycker det är komiskt att höra maränger klaga på Mourinhos spelstil och buss, hans skitsnack, hur han skämmer ut sig, hur nöjda dom är över att äga ett bollinnehav osv.
Så lät det inte för några år sedan precis ;)
Barcelona the cameroonians
2014-12-29 09:59
Intressant artikel kring köpet av Douglas.

Tydligen hade den ansvarige scouten och tillika Zubis högra hand, Valentin sett Douglas i en U20-turnering 2009. Han jobbade då för Espanyol som scout och skrev ner spelarens namn som en potentiell framtida investering för Barcelona-klubben - förutsatt att brassen utvecklades defensivt.
Under samma turnering fanns en Barcelona-scout som inte nånstans nämnde Douglas i sina rapporter. Bara en annan brasse, nämligen en striker vid namn Duoglas Costa.

Valentin rekommenderade alltså ett köp av Douglas och fick en prislapp på €8-12 miljoner vilket han gick med på. Det blev sen upp till hans chef Rossich (som nu tvingats bort från klubben) att åka och förhandla ner priset eftersom man inte ansåg spelaren vara värd de pengarna. det blev till slut cirka €5 miljoner.

Skribenten konstaterar också att Barcelonas nuvarande scoutledning härstammar från klubbar som Espanyol och Girona och den struktur och potential som råder där, medans vi som klubb i verkligheten kämpar med Real, Bayern och Chelsea som har en helt annan och bättre struktur.

Summerat: Sportchefen och hans entourage suger och spelar i en alltför hög liga än deras kompetens kan och bör hantera.
Barcelona Smogen
2014-12-29 09:26
Baha ja det börjar verkligen med en nyckelmatch. vinst på Anoeta och truppen får ett självförtroende som kan sträcka sig resten av säsongen, dessutom finns det en liten chans att Real tappar poäng borta mot Valencia. Däremot pekar tyvärr precis allting på att det blir tvärtom och att vi om en vecka är 7 poäng efter Real.
Barcelona Canaletes
2014-12-29 08:32
Barcelona vann el Clásico i basket igår med 76-68, om någon bryr sig.
Alltid glädjande! :)
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-29 02:19
4e Januari ska vi spela borta på Anoeta mot Real Sociedad. Vi har 0 vinster, även med den gode pep. Ska Lucho bryta förbannelsen? Våra borta matcher är allt annat än bra. Om vi inte kan ta 3 poäng från Moyes. Lär vi inte vinna ligan.
Barcelona Lion24
2014-12-29 01:15
2014 är snart förbi. 2015 kommer. Saker och ting ser inte bra ut men det kan och måste bara bli bättre. Nu måste Lucho lägga av med dessa rotationer. 24 matcher och 24 olika startelvor är katastrofalt. Lucho tror inte på kontinuitet, det verkar inte så i alla fall. En spelare ska bli varm och bekväm i sin roll. Det är fullständigt oacceptabelt (enligt mig) att man har 24 olika startelvor på 24 matcher. Det är första gången i mitt liv som jag hör/ser nåt liknande och resultaten och spelet visar att det inte funkar! Finns så många fel att jag inte orkar ta upp dom just nu, tänkte skriva de bästa spelarna, enligt mig, år 2014:

Neuer
Lahm - Godin - Ramos - F. Luis
Modric - Kroos - Di Maria
Messi - D. Costa - C. Ronaldo

Tränare: Simeone
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-29 00:52
Lion24

klockrena betyg..måste ba säga att jag är verkligen orolig för iniesta, vill verkligen inte tro att det är över=(
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-12-29 00:40
Skulle vilja se Alves få en etta, Bartra 3, masche 3.5, rakitic 2.5. Men annars ser det ok ut.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-29 00:32
Barcelona Neymar11
2014-12-29 00:00
Lion24 Håller nog med om alla betygen Xavi förtjänar minst 3 i betyg, helt klart vår bästa mittfältare under hösten. Man trodde han var slut förra säsongen men har visat sin klass igen Angående neymar, att få in honom i spelet lika mycket som Messi kommer vara riktigt svårt. Men under stormatcherna så är det faktiskt just neymar som tar den rollen och skapar chanser när inte Messi "vill" spela. Men ja Lucho och spelarna har något att tänka på neymar ska helt klart ha mer boll
Barcelona Lion24
2014-12-28 23:50
Tänkte betygsätta laget efter nästan halva säsongen gått. 1-5 där 1: Ej godkänd, 2: Godkänd, 3: Bra, 4: Mycket bra, 5: Världsklass.

Bravo - 3.5 - Bravo har varit bra och har förtjänat startplatsen även om jag tycker att Stegen är bättre. Förtjänar kanske en 4:a men han har inte fått så mycket att jobba med, sen har jag Celta målet i bakhuvudet än, när Bravo stannade kvar på sin position och inte gick fram när de hade friläge. Att gå fram som en målvakt vid ett friläge vid rätt tidpunkt är grundregler, Valdés var en mästare på det. Är ändå väldigt nöjd med Bravo och hoppas han fortsätter så!

Stegen - 2.5 - Varit godkänd, gjort nån fin räddning och har en fantastisk tillslag på bollen men han har inte fått spela så mycket. Misstaget mot PSG kostade dyrt men det är så mycket som ligger bakom det, ålder, rotation, press o.s.v. Framtida målvakt.

Masip - Spelat 90 minuter mot Huesca, ej rättvist att betygsätta.

Dani Alves - 2 - Får en tvåa tyvärr. Inte imponerat alls. Statisk på högerkanten. Knappt några löpningar bakom backlinjen, helt stillastående, låser ytor för sig själv och sina kamrater med en sån hög utgångsposition. Troligtvis Luchos fel.

Douglas - Spelat för lite för betygsättning men DET SER EJ BRA UT!

Montoya - Också spelat för lite.

Piqué - 2 - Ryckt upp sig på slutet, har varit bänkad, har stått för rubriker i pressen. Godkänd med någon bra insats här och där. Ni kanske tycker att han kanske kräver en 0.5 men jag har stora krav på Piqué och alla spelare som representerar FC Barcelona (speciellt dom som ska vara givna).

Mathieu - 2 - Om man kollar på Mathieus egenskaper så är han den spelartypen vi nästan säker. Snabb, bryter, hård. Problemet med Mathieu är att han är väldigt klumpig i skallen. Mathieu reagerar väldigt sent på situationer. Problemet ligger i skallen anser jag. Som mest en rotationsspelare.

Bartra - 2.5 - Bartra får en 0.5 mer endast för hans hjärta. Men det är också ett ''problem''. Bartra spelar med 95% hjärta och 5% hjärna. Bartra måste bli smartare och har samma problem som Mathieu, fotbollshjärnan.

Vermalen - Har ej spelat en minut. Skyller ingenting på stackarn, allt är Zubis fel. Skyller inte på Zubi för att han inte har spelat, skyller på att man köpte honom. Maränger? För ingen kan vara så dum, INGEN.

Alba - 3.5 - Tror många vill ha högre betyg på honom. Han har en fantastisk fart, är faktiskt OK i defensiven men Albas största problem är hans instick. Går nästan alltid fel, alltid rakt på motståndarna. Kan också ha göra med anfallarnas rörelsemönster. Förbättrar han det så blir han ännu giftigare.

Adriano - 2 - Adriano är faktiskt långt ifrån den Adriano vi såg för nåt år sen. Även om han inte var en stjärna i truppen så var han väldigt farlig varje gång han kom upp på vänsterkanten. Nu är det mer loj, inget händer på hans kant, nonchalans från hans sida. Adriano har gått ner sig rejält, jag gillar hans mångsidighet men han måste rycka upp sig!
Busi - 2 - Långt ifrån den Busi vi såg för några år sen. Är fortfarande en fantastisk spelare men hela mittfältsproblemet har gör men den skeva taktiken där mittfältarna inte har samma inflytande i spelet längre.

Masch - 3 - Får fortfarande spela som mittback. Får en 4.5 som mittfältare men har bara spelat där några få matcher. Är ej dominerande som mittback alls, har ej gjort bort sig så många gånger. Men hjärta och kämpaglöd är obeskrivlig.

Rakitic - 3 - Har gjort det bra. Rakitic till Real och Kroos till Barca hade varit mer ''vanlig'' men Rakitic försöker komma in. Problemet är hans alibiroll, TYVÄRR. Knappt nå inflytande alls i spelet vilket är sorgligt. Finns mycket fotboll i Rakitic, tycker Lucho borde ge honom mer ansvar och se hur han klarar av det. Rakitic ger faktiskt fler möjligheter än Xavi men han är inte alls lika bra på det som Xavi gör.

Iniesta - 2 - Tyvärr, skulle ej tro det för några år sen, att jag skulle lägga så låg betyg på Iniesta. Jag skyller först och främst på Luchos taktik som begränsar Iniestas roll i spelet. Iniesta är långt ifrån en spelare som ska bredda åt andra eller vara en alibispelare.

Xavi - 2.5 - Det syns att Xavi har tappat rejält, kan få en 3:a p.g.a hans roll och att åldern spelar in. Har varit bra i några matcher och mindre bra i andra. Är ej lika dominerande vilket är förståeligt.

Rafinha - 3 - Diggar den här spelaren. Bryter mönster, vågar utmana. Har framtiden framför sig och är definitivt en intressant spelare som har gjort det bra så här långt. Oroande dock med hans ständiga skador.

S.Roberto - 1 - Inte gjort nåt alls. Har inte spelat så mycket så var lite skeptisk om jag skulle ge han betyg men han har spelat betydligt mer än Douglas och Masip. Roberto håller ej i FC Barcelona.

Leo - 4.5 - Leo snittar fortfarande 1 mål per match. Är allt i den här klubben. Målskytten, assisten, playmakern. Saknar fortfarande bara en grej och det är accelerationen med boll. En hungrigare Messi!

Suarez - 2.5 - Statistiken skulle ge han högre men är inte riktigt imponerad av Suarez i spelet. Men är ny i laget, ligan och landet. Kan bara bli bättre. Gäller att hitta de smarta löpningarna, lära känna framförallt Leo och Ney och inte söka boll så ofta. Låt andra sköta det.

Ney - 4 - Har en fantastisk statistik, har varit mycket bra men jag har bara ett problem med Neymar. Jag vill att han ska skapa mer chanser, han har avlastat Leo i målskyttet men jag vill att han ska avlasta Leo i spelet också. Låt Ney komma ner en gång och bygga spel för det kan han. Tror han har 2 eller 3 assist så här långt varav 2 var i en match mot Sevilla.

Pedro - 2 - Även om han har ryckt upp sig på slutet så ska man inte glömma bort tidigare insatser vilket har varit bedrövliga. Jag gillar Pedros spelstil men det finns inge självförtroende kvar alls hos honom.

Sandro och Munir är B-lagspelare och har ej spelat så mycket. Sandro är jag väldigt imponerad av, en Eto'o typ. En killer. Munir har väldigt mycket att bevisa trots sin hype i början av säsongen. Måste ta för sig mer likt Sandro.
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-28 21:24
Hahahaha Busi och Pique i ett nötskal. Hur lyckas så många av våra spelare gå ner i kvalité ??? Ok visat Pique har spelat upp sig men ändå! Pique, Busi, Pedro , och nu senast spöket Iniesta !! Det fan en tredjedel av 08-09 laget som tog trippel !
Barcelona MessiyoyO 10
2014-12-28 21:16
@LeoMessi:

Ja
Annons: