/spanien/barcelona/forum/3714.aspx/spanien/barcelona/forum/3714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2014-11-05 14:13
Barcelonistas Vi gick miste om Thiago pga att vi hade Fabregas i laget som var valet efter Xavi och Iniesta. Thiago lämna med all rätt vilket är synd för han hade behövts nu. Nu har vi varken Thiago eller Fabregas i laget. In Roberto we trust :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-11-05 13:50
fc__Barça Men jag tror inte att de flesta anser att han ska rotera mellan vår supertrio utan helt enkelt att möjligheten att även spela honom i anfallet också finns om det skulle vara så att någon av våra tre superanfallare blir skadade eller avstängda. Det är det som gör en värvning av Reus så bra, han kan spela både i mittfältet och i anfallet. Tror mer det är så folk tänker när de skriver att det är bra att han kan "rotera" med anfallarna vi har där uppe, men jag kanske har fel. Hur som helst så är det egentligen en onödig diskussion eftersom vi ändå inte får köpa några spelare för tillfället, om beslutet ändras kan diskussionen bli mer aktuell.
Barcelona fc__Barça
2014-11-05 13:39
Gabriel

Tror det har mycket att göra med vilket plats man ser Reus få i laget. Som du säger så skulle han kunna ta Iniestas plats på mittfältet, där skulle han vara fantastisk. Däremot är det vissa som anser att han ska köpas in för att bredda anfallet, och jag förstår mig inte på folk som tänker i de banorna.

Reus är en spelare av yppersta världsklass. Skulle vara omöjligt att ha honom och dagens trio att dela på 3 platser. Skulle han gå till Bayern skulle han bli lagets superstjärna, för så bra är han. Att han skulle komma hit för att i huvudsak rotera med Neymar, Messi och Suarez skulle vara galenskap.
Barcelona Krabban94
2014-11-05 13:36
Reus är en väldigt mångsidig spelare, kan spela på topp (bra avslut), yttermittfältare har han spelat som, som 10a och även lite nedanför.

Han har ett grymt bra spelöga och är även snabbt vilket hade varit nyttigt om vi nångång i framtiden lyckats lära oss kontra istället för att vända hemåt! (Jag vet att vi kontrar då och då, men alltför sällan. Ex förra säsongen och säsongen innan hade vi utmärkta kontringslägen men Busquets tyckt det var bättre att stanna upp spelet istället för att slå en passning framåt i banan)

I övrigt tycker jag nog att vi bör köpa en mittback till att börja med om vi nu ens i framtiden kommer få värva spelare...
Barcelona Gabriel
2014-11-05 13:13
Vi sitter och klagar på att vi har för tunn trupp och inte tillräckligt med klass och kvalitée i laget och stör oss på att våra ersättare heter Sergi Roberto och Pedro mfl och sen sitter andra och tycker att en värvning av Reus är onödig. Förlåt men jag förstår inte logiken?

Vi behöver mer klass i laget, och vem har ens sagt att Reus kommer att bli en bänkspelare? Så som det ser ut nu hade han gått spikrakt direkt in i startelvan hos oss på mittfältet. Varför tror vissa att Reus bara kan spela som anfallare, för det stämmer verkligen inte.

Kolla på Real Madrid och deras trupp, eller Bayern München och deras. Sitter dem och klagar på att "fan vi har för många bra spelare på bänken"? Klart dem inte gör. Bale har varit borta för Madrid nu och dem slänger in Isco som har varit helt strålande. Lite skillnad på det och att slänga in Sergi Roberto liksom.

Tänk till lite alltså. Nu spelar det liksom ändå ingen roll ändå eftersom vi inte för värva spelare i vilket fall som helt, men jag förstår bara inte hur vissa tänker, that's all.
Barcelona Andresito
2014-11-05 13:10
@MessiyoyO 10:

Du måste tänka ett steg längre än så. Hur längre tror du vår anfallstrio kommer prestera med spelare som Pedro bakom sig? Med Reus kommer vi ha 4 toppspelare som delar på 3 positioner (Reus kan även spela på Iniestas position i en fri roll där han kan kombinera och överlappa med Alba och Neymar.)
Real har samma läge med Cris, Bale, James och Isco, lägg även till Jesé. Bale var skadad i El Clásico, gick bra för dem ändå. Vi å andra sidan får förlita oss på att Pedro ska rädda oss när Suárez inte klarar 90 min.

Kan även bli så att en av de 4 stjärnorna får sitta på bänken men hoppa in varje match. Ena matchen får Neymar, 60 min och Reus 30, andra matchen får Reus 60 och Suarez 30. Hade lett till både ökad konkurrens och även en chans att vila spelare utan att tappa i kvalitet.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-11-05 12:40
Att köpa in Reus för att sätta honom på bänken är så jävla löjligt! Sjukt att många ens tänker så. Har ni sett killen spela? Det hade varit århundradets största slöseri att sätta en sån spelare på bänken. Hoppas att han går till en klubb där han får spela 90 minuter i varje match, för att allt annat vore rent slöseri med underhållning.
Barcelona Andresito
2014-11-05 12:37
Barcelonistas

Läser du hans inlägg igen ser du att han syftar på de uteblivna värvningarna, inte på resultaten.

Man skulle värvat någon yngre mittback redan under Peps tid, man visste att Puyol var 30+ och att det inte fanns många lovande mittbackar förutom Bartra i akademin.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 12:27
Barcadinho - respektlöst av dig, vadå besviken på Tito? Mannen tog oss till en ligatitel med cancer i kroppen. Vi plockade 100 poäng i ligaspelet. Sen att det gick dåligt mot Bayern var ganska väntat. Spelet gick ner sig extremt mycket under hösten och orsaken var Titos frånvaro. Är det något som stör mig enormt mycket, något som frustrerar mig så sjukt mycket är när folk tar upp Bayern matcherna. 1 - det sved aldrig andra saker var viktigare så som Titos hälsa. 2 - under hösten med Tito så var Barcelona stor favoriter till Cl. Man hade 1 förlust i ligan under höst spelet. Hade han fått vara utan cancer hade vi blivit ett mycket bättre lag under våren. Tror ni Real Madrid hade vunnit Cl om Ancelotti hade drabbats av cancer. Ett Barca i chock under höst spelet, det kan bli såna resultat när motståndet dessutom är så bra som Bayern. Tito kom tillbaka men de var för sent laget var ur slag + Titos närvaro påverkade laget då dom fick se vilket slag han var i. Tito var hjärnan bakom våra framgångar 08-12. Pep var bara glidaren.
Barcelona DM1982
2014-11-05 12:25
[QUOTE=>The Reporter<]Kan man testa viaplay gratis? [/QUOTE] Tror inte det. Vilket trams det är att köra en matchovan ter Stegen varannan vecka. Ett riktigt feltänk av Lucho där, mot PSG kostade det oss matchen
Barcelona Andresito
2014-11-05 12:15
@Barcadinho.:

Typiskt Barcelonas nuvarande ledning. Det ska inte spela någon roll om presidenten ska på semester eller om han ska hängas. Man ska ha en businessdel och en sportdel som inte ska påverka varandra. Det är precis som du säger Zubis ansvar som sportchefen i klubben - att ge uppdrag till scouterna, att hitta spelare och sedan lägga fram dessa till tränaren. Detta kan man göra oavsett vad som händer i de övre leden.

Sportchef är inte en nödvändig roll och det finns flera klubbar som jobbar utan. Dock kan det, om man har en kunnig sportchef, underlätta ordentligt då denne bara kan lassa upp genomtänkta alternativ till tränaren som då ska kunna peka och välja.

Tyvärr är det svårt att nämna 'Zubi' och 'genomtänkt' i samma mening.

Angående Reus så är det hans pris som gör att man ska lägga resurser på att jaga honom. Han kanske inte behövs till 100% i Barca, men för det priset får man ingen bättre spelare. Klagas mycket på att vi har Pedro och Munir som ersättare till anfallarna, nu har vi läge att bredda upp ordentligt på den fronten, för kaffepengar dessutom.

Men tack vare detta underbara transferförbud går vi miste om en topp 10 spelare i världen för €25M, sånna chanser kommer aldrig mer.

Lösning? Värva för 25M, låna ut tills transferförbudet är över.
Om man nu kan göra så.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 12:14
Cesc var dock aldrig bra i Barca där var det bara bra att vi sålde honom. Vad gjorde han 3 år i klubben förutom att va dålig? Thiago är en annan femma där gick vi miste om en bra spelare.
Barcelona Cule4life
2014-11-05 12:12
Juanfran som högerback och godin. Sen Diego simione kanon
Barcelona Barcadinho.
2014-11-05 11:45
Fel strategi av Cruyff - vi skulle inte behöva värva de mittfältarna som real värvade.
Men vi skulle däremot ta hand mycket bättre om de vi redan haft inne i klubben, nämligen Cesc Fabregas o Thiago Alcantara.

Gräset är väl alltid grönare på andra sidan...eller...
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-11-05 11:44
Kan folk sluta drömma om reus?, vart ska han spela , mittfältare?. Vårat mittfält är redan ostabilt i dagsläget... VI har redan problem att få ihop alla offensiva spelare att fungera tillsammans. Vi behöver en akut högerback av världsklass och en ung mittback. Och inget av det kan vi skaffa för vi har transferförbud! Så vi får lita på Barta, Rafinha mfl och hoppas på att lucho får ihop laget nu.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-05 11:42
Lion 24 – Ursäkta först att jag jämt dröjer så länge med diskussionen. Hinner inte.

Jag gillar mycket ditt senaste inlägg. Du har en del olika poäng och du argumenterar dem logiskt.

Jag vill fortsätta spola vidare på tre av dina poäng.

1) Att vi har haft kris i backlinjen i flera år – helt rätt. Problemet i backlinjen har varit upp på tapeterna på vårt forum under en lång tid. Jag kommer inte ihåg vem som skrev vad, men jag kan berätta om mina tidigare synpunkter.

Jag var besviken redan på Tito (RIP) att han inte tagit situationen på allvar. Det var klart att Puyol skulle knä opereras och att han skulle vara borta 6 månader. Det visste man redan våren 2013. En 34-årig efter tuffa operationer. De flesta skulle förstå att han inte skulle komma tillbaka till ett normalt spel igen.

Jag var vidare lika besviken på Tata att han med inte tog situationen på allvar. Jag gick in på nätet den här sommaren varenda dag och väntade på nyheter. Jag hade stora förväntningar på honom eftersom han tränade länge i Sydamerika, en kontinent med en bra tradition vad det gäller försvarare.. Jag var så säker att han skulle plocka fram en okänd talang från ingenstans som i fallet Varane i Real. Att han skulle överraska allihop. Dessvärre ingen ny back överhuvudtaget.
Och Lucho försöker rätta till detta men värvar inte en försvarare bland de bästa i världen trots det att det var nästan prio nr 1.

Vi kan bara konstatera att problemet har varit under en längre tid och det krävde tre olika tränare och två presidenter innan man överhuvudtaget gjort någonting.

2) Du kritiserar klubben att man inte gjorde ett bra förarbete med andra försvarare redan i jan – absolut. Det stämmer. Att värva stora spelare kräver mycket förarbete.
Men vi kan titta på flera aspekter här. Rosell har sagt upp sig som president just i januari och han hade domstolen på naken med affären av Ney. Vi kan spekulera lite hur stämningen i korridorerna var under den här månaden. Säkert många administrativa människor med många frågor i huvud. Vad som ska hända. Vi kan lägga till att Bortomeu position som ny president inte heller gick utan kritik. Klubbens stadga säger så att en vice president tar över i såna avhopp. Men en del journalister krävde ett nytt val omgående.

Dvs, ledningen hade andra bekymmer just under det här transfer fönstret. Det är därför jag skrev tidigare - ”kan man inte ha kontinuitet åtminstone på en front”. Vi behöver lugnet uppe bland beslutsfattarna för att kunna jobba bättre på lägre nivåer, t ex värvningar. Men så klart, nån kunde ta ansvaret, jo, Zubi om ingen annan.

3) Att vi värvar offensiva spelare för överpris och glömmer titta på andra lagdelar – stämmer helt. Och ibland väldigt ologisk strategi.
Men det är så det fungerar därnere och bakgrunden är nog kapp tävlingen med Real. Folk älskar såna maffiga glansiga värvningar. Det räcker med att titta på de enorma presentationer som de får i arenan.
Bortomeu är inte den första och inte heller den sista presidenten att bli totalt blind av att vara kåt på stjärnspelare.

(Jäkla vilken uppsats, flera år sist jag har skrivit så långa grejer här, det tar tid, tror inte jag gör om det på ett tag, även om det är kul).

Barcelona >The Reporter<
2014-11-05 11:28
Kan man testa viaplay gratis?
Barcelona jawwa
2014-11-05 11:02
Stämmer det med Martino så har barca officiellt blivit en sekt. Det skulle inte förvåna mig om det nu var fallet med tanke på hur bra vi spelade under hösten och hur värdelösa vi blev under våren. Cesc var under samma höst en av dem bättre med massa mål och assist
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 10:43
Martino (ex-coach Barcelona): "My year at Barça was intense. A great experience, very enriching. I learned a lot, won't make same mistakes." Martino: "At Barça, I moved away from what I am. I was too focused on respecting history and organization, which is logical too." [tyc]
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 10:30
[QUOTE=koeman92]Baha Fortsättning drömma du.. Som om våran pissledning skulle kunna göra så bra affärer. Nästan alla har har redan gett upp, och transferförbudet lär nog kvarstå. Bara att hålla ut och hoppas på bättre tider efter 2016. #BringBackLaporta [/QUOTE] Jag hade mutat hans Pappa, lillebror, lillesyster, mamma, farfar och listan kan göras lång precis som Neymars pappa. Rosell style! hahaha.
Barcelona koeman92
2014-11-05 10:14
Fortsätt*

Förlåt för felstavningar. Skriver från mobilen
Barcelona koeman92
2014-11-05 10:13
Baha

Fortsättning drömma du.. Som om våran pissledning skulle kunna göra så bra affärer. Nästan alla har har redan gett upp, och transferförbudet lär nog kvarstå. Bara att hålla ut och hoppas på bättre tider efter 2016.

#BringBackLaporta
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 10:06
Transferban eller inte om den här idioti ledningen verkligen bryr sig om klubben ska de göra klart med spelare tills vi får värva igen. Jag hade betalat Reus klausul och pratat med hans agent redan om ett kontrakt. Precis som Bayern övertygade Levandowski, kan vi övertyga Reus. Där efter hade jag gjort klart med en lovande och en mer erfaren mittback och en högerback. Sålt Vermalen, Douglas, Pique och Roberto. Kovacic i Inter eller Göndugan hade varit drömmen för att ersätta Xavi.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 09:53
Vissa har fått det fel om foten angående Reus. Han är ingen status kåt spelare. Han spelar för laget och är väldigt osjälvisk som lagkamrat. Självklart väljer han Barca då han är en av få Dortmund spelare som verkligen respekterar klubbens historia och fans, man ska aldrig säga aldrig när det gäller Bayern. Om det inte vore för Barcas transfer avstängning hade vi värvat honom. Jag hade spelat honom på Iniestas position och vid vissa matcher vilat Neymar och spelat han på hans kant med. Om Real får James att springa och spela som de vill. Kan vi också.
Barcelona Barca Barca
2014-11-05 09:51
@Barcelonistas:

Modric drömklubb var Barcelona slutade med att Real värvade honom..
Robinhos drömklubb var Barcelona, slutade med att han hamnade i Real..
Van der Vaarts favoritklubb var Barcelona, real värvade honom..
Isco, Özil samma sak, slutar med att Real värvar dom..

Reus, bäst att du håller käften om du vill spela för oss, Barca värvar bara från arsenal eller helt random spelare som aldrig sagt ett skaft om våran klubb...
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 09:47
Bartra: "Blaugrana is part of my life. I already wore a Barça shirt when I was one year old. Those colours are in my skin." Bartra behöver en speciellt dietist och träningsprogram för att stärka honom. Han kan bli en riktigt bra back med självförtroende från tränaren. Speciellt på hörnor är han orädd och farlig.
Barcelona Zyzz
2014-11-05 09:24
Barcelonistas: Enligt rapporter angående Suarez fall hos CAS så skulle hans straff bli reducerat så att han bara skulle bli avstängd i 2 månader. Så blev det inte... Efter det så litar jag inte ett skit på dessa rapporter angående CAS straffreduceringar. CAS visade istället att de är stenhårda eftersom Suarez BORDE fått straffet sänkt ännu mer än vad han fick. Räkna därför inte med att Barcas transferförbud kommer att hävas/minska.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 09:10
I december kommer FC Barcelona tillsammans med FIFA närvara vid ett förhör angående det nuvarande transferförbud som drabbat katalanerna. Enligt rapporter från Spanien kan klubben få straffet reducerat vilket skulle innebära att man kan genoföra värvningar redan nästa sommar.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 09:10
I december kommer FC Barcelona tillsammans med FIFA närvara vid ett förhör angående det nuvarande transferförbud som drabbat katalanerna. Enligt rapporter från Spanien kan klubben få straffet reducerat vilket skulle innebära att man kan genoföra värvningar redan nästa sommar.
Barcelona Smogen
2014-11-05 08:37
Det säger ju allt om hur usel Zubi är när man numera drömmer om att få tillbaka Txiki! Killen med värvningar som Henrique, Hleb, Keirrison, Caceres och chygrinsky på meritlistan. haha...kom tillbaka Txiki, allt är förlåtet!
Annons: