/spanien/barcelona/forum/3713.aspx/spanien/barcelona/forum/3713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Treyh
2014-11-02 02:13
Säga vad man vill om Tata men han är en ruskig taktiker och vi hade bra facit i de stora matcherna.
Barcelona J.Gamper
2014-11-02 01:33
Hade inget emot Tatas höst. Skulle vart spännande o se hur dagens barca hade spelat under honom.

Att Lucho skulle vara så amatör aktig hade jag ingen aning om.
Barcelona Tiki-Taka
2014-11-02 01:30
Saknar plötsligt Tata hahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Potosi
2014-11-02 00:47
Kände mig tvungen att dra hem en beställning på en tröja.
#Laporta
Barcelona Kröjf
2014-11-02 00:34
Det är en mycket klen tröst just nu att inte tillhöra den skara härinne, som exempelvis tyckte Lucho var "så in helvetes jävla skön". Som dyrkade honom, för att han från skillnad till Tata visade "stake" med sin stenhårda ledarstil från första början och satte rejäl fart på överbetalda slörövar.

Eller att jag är en av dom som helt förbehållslöst gjorde vågen över köpet av Rakitic och såg affären som ett riktigt superkap."Typ": Precis den spelartyp Barca behövde, efter överflödiga och därmed utdöende dinosaurier som Xavi!),

Men jag får en "diffus magkänsla" av att att det nog i vissa fall kan tänkas vara ungefär samma fans som smått euforiskt öste ur sig den typen av superlativer under försäsongen, som nu inte är sena att kasta sin egen skit omkring sig åt alla håll och kanter.

Så´na "supporters" har helt enkelt investerat tillräckligt mycket av sin prestige som initierade culés på forumet, att man en kväll som denna bara måste få utlopp för att Barca ställt dom i skamvrån med sina tre förluster; varav två på "raken".

Och därför efter bästa förmåga mer än gärna riktar strålkastarljuset bort från sig själva och istället mer än gärna pekar ut FC Barcelonas oförlåtliga syndabockar, en efter en. Såväl Lucho som Racitic verkar minsann få sina slängar av sleven senaste tiden, så det både räcker och blir över.

Men ska då inte jag själv som så kompromisslöst och öppet varit mot köpet av Suarez, inte passa på att skriva något negativt om honom nu? Nej varför skulle jag det?

För det första: Än har urugayanen inte "infriat" någon av mina farhågor ifråga om oacceptabla beteenden.
För det andra: Herregud, han har fortfarande endast spelat två tävlingsmatcher på drygt fyra månader. Och fotbollsmässigt faktiskt redan mäktat med att visa mycket mer av kunnande, än man rimligtvis kan kräva under sådana omständigheter.

Att se´n en och annan härinne hyste helt sanslöst höga förväntningar på honom, redan i och med comebacken/debuten mot Real Madrid borta, ja det är ju faktiskt deras problem. Inte mitt. Eller Suarez. För den delen.
AlekRivad
2014-11-02 00:13
Hahahaha...

LFP ville dela priset som den bäste målgöraren genom tiderna i La Liga till Messi på Bernabeu men vi alla vet hur det slutade. Till och med på Camp Nou mot lilla Celta Vigo kunde man inte genomföra arrangemanget :)

AlekRivad
2014-11-02 00:10
felpost
Barcelona Pep G
2014-11-01 23:26
Goda gamla tider när Barca kunde göra mål på hörnor direkt och indirekt.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-01 23:21
#Barto dimisión being intermittently shouted outside main stand of Camp Nou.

It's about time....
Barcelona Barcelonistas
2014-11-01 23:11
Rambla - får ta och göra det har märkt att han är otroligt envis. Han kritiserar inget när det ser så dåligt ut.
Barcelona Andrés V
2014-11-01 23:08
Jag vet Iaf en cup vi kan vinna, copa Katalonien
Barcelona Barcelonistas
Luis Enrique: "We don't feel more comfortable without than with the ball, we train to have possession and dominate the game." #fcblive Mycket snack lite verkstad. Visst vi hade boll och skapade chanser men det ser inte bra ut. Allt det vi har sett hittills under säsongen är false advertisement, man tror det är bra när det inte är då bra. Det är som en brud som har 2 ton brunkräm samt smink på sig. Det kan se bra ut inledningsvis men ju mer tiden går så blir allt fulare. Luis Enrique är en skurk, han har lurat oss fans. Det han håller på med är just FALSE ADVERTISEMENT!
Barcelona Barcelonistas
Luis Enrique: "We don't feel more comfortable without than with the ball, we train to have possession and dominate the game." #fcblive Mycket snack lite verkstad. Visst vi hade boll och skapade chanser men det ser inte bra ut. Allt det vi har sett hittills under säsongen är false advertisement, man tror det är bra när det inte är då bra. Det är som en brud som har 2 ton brunkräm samt smink på sig. Det kan se bra ut inledningsvis men ju mer tiden går så blir allt fulare. Luis Enrique är en skurk, han har lurat oss fans. Det han håller på med är just FALSE ADVERTISEMENT!
Barcelona LeoMessi
@Rambla~:

Håller med dig i allt du säger. Det värsta är att detta bevisar att han inte hade tränat in någon taktik eller förberett dom. En spelare ska inte bli förvånad över att han fick spela på en annan position, speciellt inte om tränaren har spelat honom där under träningarna. Det betyder bara att enrique körde mathieu som mittback under träningarna och sen satte han honom som vänsterback när det väl var dags.
Barcelona Rambla~
2014-11-01 23:00
Barcelonistas

Tyvärr kommer du att bli besviken. LE överger aldrig sin modell, hellre tar han med sig den i graven. Det han tror på, står han fast vid till det bittra slutet. Vänj dig vid denna fotboll och denna laguttagning.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-01 22:57
Jag måste säga det förbjudna och ni vet själva hur mycket jag hatar Real Madrid.jag hatar fansen, spelarna, allt som har med den klubben att göra hatar jag. Detta tär sönder mitt hjärta men jag har lärt mig alltid att kontrollera känslorna, jag har alltid lärt mig att vara ice cold. Sanningen är den att vårt mittfält är inte i närheten av så bra som den var för ett par år sen. Då hade vi världens överlägset bästa mittfält som klarade av att spela världens svåraste fotboll. Idag har vi inte i närheten av den kvalitén alls. Man måste ha dom perfekta spelarna för att få ut Max av tiki takan. Därför anser jag att det är rena självmordet att man spelar samma spel som Pep, elr att man försöker. Vad gör man när man inte klarar av att spela på en viss? Försöker man sig på det lätta elr det svåra? Vi måste gå över till en betydligt enklare fotboll som vi klarar av att utföra på ett korrekt sätt. Real Madrid spelar världens enklaste fotboll samtidigt som det är sjukt effektivt. jag är avundsjuk på sättet dom spelar fotboll på. Det är en effektiv snabb omställningsfotboll som stundtals även är rätt så underhållande. Vid varje anfall så skapar man målchanser, kollar vi på Barca så sitter jag lite halvt orolig varje match och väntar tills vi ska få ett skott mot mål. Tata försökte implementera något liknande men han fick inte chansen att göra Barca till ett giftigare lag. Flickor och pojkar, det finns två vägar vi kan gå. Antingen fortsätter vi och skicka Peps röv elr så går vi mot något nytt.
Barcelona Rambla~
2014-11-01 22:56
@LeoMessi:

Jag förstår Mathieu. Till dess hade han spelat mittback i varje match. Sen får han reda på 1,5h före match. Du Jeremy, idag spelar du vänsterback.

Ehh? Vad fan är det för ett jävla sätt? Vadå bättre att vänta till någon timme före match till att berätta för spelarna vilka som ska spela eller inte. Bara för att hålla alla på tårna så de är taggade. Vad fan är det för en jävla inställning? På den här nivån handlar det om proffs. Även om de vet flera dagar innan match att de ska spela eller inte, ska de vara taggade.

Hur kul är det att precis innan match få reda på, först om du ska spela, och sen vilken position du ska spela på? Amatör!
Barcelona Pep G
2014-11-01 22:43
Lucho showed his colors perfectly today. Started with his own "system", conceded, then ran to 343, with Xavi. Clear ideas, huh? The problem lies with the board who didnt sign a CB for years, didnt reinforces the MF properly and trusted Lucho to do as he pleased.
Barcelona wallmannen
2014-11-01 22:41
Nej. Vi är Barca!
Barcelona Tito Vilanova
2014-11-01 22:40
Vi är Man Utd 2,0.
Barcelona Pep G
2014-11-01 22:38
Om jag var Luis Enrique hade jag rullat en fett jolle och hoppat med fallskärm från Eiffeltornet.
Barcelona LeoMessi
2014-11-01 22:36
Federer Han kan åtminstone gå ut och säga att hans taktisk är skit och att han inte är nöjd med hur spelet såg ut. Han ska inte gå ut och säga att det är en förväntad matchbild. För isf har han extremt låga krav. Har för mig att kommentatorn sa att enrique hade blivit lack på Mathieu och skällt på honom för att han hade sagt att han blev förvånad över att han fick spela vänsterback mot real.
Barcelona El Conejito
2014-11-01 22:35
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ja sjukt att inte Bartra får chansen. Finns åtminstone en utvecklingspotential i honom som är värd att chansa på. Okej om vi hade mycket bättre alternativ men det har vi inte... :/
Barcelona Liunil Masse
2014-11-01 22:33
Luis Enrique: "Defeats always cause doubts. We have to see what we can improve. I'd sign to have that many chances each game though"
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Det är Suarez andra match med A-laget. Killen har inte spelat på toppnivå på fyra månader. Ta det lugnt nu grabbar.

Visst, laget suger. Men ta det lugnt med Suarez annars kommer han hem till er ikväll och biter er i halsen. :-)..

Barcelona El Conejito
Barcelona wallmannen
2014-11-01 22:32
Oerhörd besvikelse efter matchen.. Maken till ineffektivitet har man sällan skådat. Jag tycker man ska ge anfallstrion några matcher till att spela ihop sig innan man dömer ut dem.

För övrigt anser jag att Masken ska spela på mitten.
Barcelona El Conejito
2014-11-01 22:32
@El Conejito:
Haha kommer ihåg en gång när du sa att dom senaste 3 säsongerna endast var Alexis fel, och ja jag har det printat haha. Som om han vore en cancer som spred sig och gjorde allt sämre i Barca. Ingenting är en lögn, jag "underdriver" angående dina uttalanden om Alexis. Och alla vet det.... -.- Skrev bara ditt namn för att se om du fortfarande existerade på forumet efter att Alexis har lämnat, chockade mig minst sagt.
The Maestro!
2014-11-01 22:30
Vi har "världens farligaste trio" längst fram. Kan inte göra mål mot Celta Vigo på Camp Nou.. :'(
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-01 22:30
El Conejito

Av någon konstig anledning får inte Bartra chansen heller.
Jag menar när de inte värvade en mittback till så räknade de väl med att Bartra ska spela också.

Samma med Montoya. Alves har varit den sämsta högerbacken i den här säsongen men får vi se någon Montoya?? Nej, tränaren begravt honom.
Om en spelare inte håller nivån brukar 10 av 10 tränaren låta spela en annan spelare på den position. Men så är det inte i Barca.

Det jobbiga måste nog vara att vi inte kommer att värva heller.
Shiiit alltså. Hur kan man sjunka så snabbt från toppen till det här??
The botten är inte nåd än kan jag lova er..
Annons: