/spanien/barcelona/forum/3701.aspx/spanien/barcelona/forum/3701.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2014-11-09 00:02
Vampiro; du visar med alla dina inlägg hur man inte ska/får skriva enligt forumreglerna - och visst skrattar jag åt ironin i alla dessa omotiverade och meningslösa inlägg.
Barcelona Cule4life
2014-11-08 23:58
Hur fan kan barca har värvningsförbud ???? Barca behöver värva för minst 100 milj euro för att bli riktigt slagkraftiga & VI har shoppingförbud ?

Uttjatat men va tvungen att skriva av det efter man kollat igenom Chelseas,Madrids, Münchens, Citys trupper. Vår backlinje är skrattretande jämfört med dessa lag, det är bara Alba som håller yppersta världsklass.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-11-08 23:58
Om det inte var tillräckligt med allt man får bevittna med laget så man alltså matcha det med att hugga på varandra härinne och sprida negativ energi alltså?

The botten is nådd!
Barcelona The Reporter
2014-11-08 23:56
Herregud, gåshuuuuud!!! Vilka minnen.

Man saknar den gamla Barca. Men trots det så måste vi ge Lucho och hans era tid och förtroende. Vi är kapabla till stora grejer, bara vi får ordning på alla bitar. I framtiden däremot hade det varit kul o få tillbaka Pep som tränare. Typ när Messi har 2 säsonger kvar eller något. Känns på något sätt läskigt att säga så med, men ungefär så.

Visca Barca y Visca Catalunyaa!
Barcelona Vampíro
2014-11-08 23:45
[QUOTE=Valdés]Vampiro; ditt beteende ursäktas inte av att du är en häst. Läser man era inlägg från 17.34 idag när Barcelona gör mål så förstår man att ni är troll. Allt du skriver och någonsin har skrivit på detta forum är skit. De enda lag du hyllar är Chelsea, Real Madrid och Bayern. Ser gärna att mod går igenom dina och dina förlorarkompisars historik för att sedan trolla bort dig. [/QUOTE] Okej då förstår jag, du syftar på målfirandet. Det var nån som postade en länk från wikipedia som förklarade konceptet 'ironi', föreslår att du lusläser igenom det. Har blivit kallat mycket men troll? Den var ny. Om jag nu hyllat de lagen så beror det snarare på att de spelat den bästa fotbollen i år. Oavsett vad jag tycker om Madrid eller Chelsea så kan man vara ärlig nog att erkänna att de vart starka den här säsongen. Men det gör mig tydligen till en slags förlorare som ska hängas.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2014-11-08 23:31
Vampíro

Du har PM
Barcelona Valdés
2014-11-08 23:30
Vampiro; ditt beteende ursäktas inte av att du är en häst. Läser man era inlägg från 17.34 idag när Barcelona gör mål så förstår man att ni är troll. Allt du skriver och någonsin har skrivit på detta forum är skit. De enda lag du hyllar är Chelsea, Real Madrid och Bayern. Ser gärna att mod går igenom dina och dina förlorarkompisars historik för att sedan trolla bort dig.
Barcelona Vampíro
2014-11-08 23:25
[QUOTE=Jawnt]Jaha, och? Du får tyvärr räkna med att du får stå till svars för dina inlägg på forumet haha, kan du se någon regel härinne som hindrar mig från att besvara gamla inlägg tack? Men vad skall man vänta sig från typer (du i det här fallet) som blir pressad mot väggen och försöker prata om någonting helt annat... Hur som haver, alla som följer spansk fotboll vet att Mathieu är en av ligans allra främsta spelare under sin tid i Valencia och har bibehållit den nivån även i Barca. [/QUOTE] Tycker det är lustigt att du skrivit fyra inlägg på detta forum och tre av de har vart ämnade åt att "sätta dit" mig. Känner mig faktiskt lite smickrad. Det är ingen hemlighet att jag varit emot värvningen av Mathieu sen dag ett och jag skulle absolut inte kalla honom för en av ligans allra främsta spelare. Snarare du som inte följer ligan då. Kollar man på matchen mot Madrid så var han rentav bedrövlig. Tappade räkningen på alla hans bolltapp. Han såg otroligt nervös och spänd ut vilket är märkligt då han trota allt inte är någon ungtupp. Jag var aldrig för den värvningen och har inte ändrat åsikt under säsongens gång heller. Min åsikt. Du är dock välkommen att leta upp fler gamla inlägg och försöka 'pressa mig' mot väggen. Har skrivit här sen 2007 så det är bara att sätta igång och leta i arkivet.
Jawnt
2014-11-08 23:07
@Vampíro:
Jaha, och? Du får tyvärr räkna med att du får stå till svars för dina inlägg på forumet haha, kan du se någon regel härinne som hindrar mig från att besvara gamla inlägg tack? Men vad skall man vänta sig från typer (du i det här fallet) som blir pressad mot väggen och försöker prata om någonting helt annat... Hur som haver, alla som följer spansk fotboll vet att Mathieu är en av ligans allra främsta spelare under sin tid i Valencia och har bibehållit den nivån även i Barca.
Barcelona Vampíro
2014-11-08 23:01
[QUOTE=Valdés]Är man inte världens största nollor om man har ett så meningslöst liv att man lägger en massa tid på att låtsas vara supporters för att kunna skriva en massa skit på ett fotbollsforum - Vampiro, IITriplete och viccc. Ber mod att ge dessa förlorare/troll livstidsspärrar. Samma skit som skrivs under match och efter match alldeles oavsett resultat eller spelkvalitet, att de får likes för sina inlägg visar att de finns ytterligare supernollor inne på forumet. [/QUOTE] Tur att det finns sånna vinnare som dig som kan tala om för andra vad de får skriva på ett internetforum. Kom ner från den höga hästen, syrebrist är ett allvarligt problem.
Barcelona Valdés
2014-11-08 22:50
Är man inte världens största nollor om man har ett så meningslöst liv att man lägger en massa tid på att låtsas vara supporters för att kunna skriva en massa skit på ett fotbollsforum - Vampiro, IITriplete och viccc. Ber mod att ge dessa förlorare/troll livstidsspärrar. Samma skit som skrivs under match och efter match alldeles oavsett resultat eller spelkvalitet, att de får likes för sina inlägg visar att de finns ytterligare supernollor inne på forumet.
Barcelona Barieta
2014-11-08 22:43
Capitan

1 ifrån att tangera det tror jag
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-11-08 22:24
Hur många mål är Messi ifrån ligarekordet?
Barcelona Messidinho_10
2014-11-08 21:44
Grabbar lugna er vi måste bara spela ihop laget och Messi måste göra målet så han slipper tänka på det varje match nu. Måste ta upp det här med Luis Suarez igen fyfan vilken spelare han är killen hatar att förlora, han driver på hela laget med sitt uppoffrande spel!! Grym värvning bästa värvningen på länge!!
Barcelona Gio Style
2014-11-08 20:46
Vill poängtera att jag inte på något sätt är nöjd med spelet vi presterade ifall det inte framgår i min text.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-08 20:46
[QUOTE=viccc]äh denna och förmodligen nästa säsong kommer vara skit, men snart är frälsaren Xavis arvtagare Sergi Roberto tillbaka och då får vi njuta av bra spel och tiki taka [/QUOTE] Så rolig den va. hahaha
viccc
2014-11-08 20:41
äh denna och förmodligen nästa säsong kommer vara skit, men snart är frälsaren Xavis arvtagare Sergi Roberto tillbaka och då får vi njuta av bra spel och tiki taka
Barcelona AndreD.
2014-11-08 20:40
@IlTriplete:

Hahaha så jag är plastfan för att jag inte hoppas att mitt lag förlorar? Du och de 7 som gillade behöver verkligen en brain scan.
Barcelona Gio Style
2014-11-08 20:40
3 viktiga poäng idag, spelet var inte speciellt bra men Suarez visar vilken klasspelare han är.

Är folk verkligen överraskade över startelvan idag?
Laget fastnade som bekant i Amsterdam efter CL-matchen och fick således väldigt kort tid att vila och förbereda sig inför den här matchen, som dessutom var av den tidiga varianten.

Inte konstigt alls att vissa spelare vilades inledningsvis om man har det i åtanke och resultatet var helt ärligt inte överraskande den heller.

Trötta ben och en svag elva var det. Jag tippade Almeria +1 i HT samt Barcelona att vinna efter underläge.

Det enda jag kan klaga på idag är Luis Enriques fortsatta misshandlande av Mascherano, å andra sidan drogs vi med skador på Mathieu och Vermaelen... men jag ser fortfarande hellre Masche som DMC och inte MB.

Huvudsaken var den att vi tog 3 poäng.
Suarez kommer att bli en domnant, blir fan inte förvånad om vårt spel kretsar kring honom och inte Messi om 2 år.
Barcelona Mido
2014-11-08 20:23
Alltså hur kunde han bänka nyckelspelarna i en viktig borta match, till och med jag kör med stjärnorna på Fifa trots att de är skadade hehehe,,, samma sak hände med Alba mot Madrid,,, kan det vara så uppenbart att vi är dom kloka å han är den dumma,, why not
Barcelona the cameroonians
2014-11-08 19:45
Eusebio sa så sent som igår att "Vi måste vara tålmodiga med Halilovic, det tar den sedvanlga tiden att anpassa sig till ett nytt spel och en ny miljö"

Så - Alen håller på att anpassa sig. Bänken borde han vara rätt bekväm på nu i alla fall...
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-08 19:12
Cameroonians

Varför får inte Alen spela?

El Raval, vi är nog många som hade velat se den elvan, lite aggresivitet, löparvilja och xavis erfarenhet är nog det vi behöver mest på mitten idag så kanske Messi slipper löpa ner hela tiden. Om Ivan slipper täcka upp för Instagram på högerkanten kanske han också kan fokusera på lite mer offensivt emellanåt istället. Den backlinjen är väl egentligen den minst dåliga, alternativt Busquets istället för Bartra men det visar egentligen bara hur otroligt dålig backlinje vi har. Kan inte fatta att barto o zubi bröstade upp sig för värvningarna av Vermaelen och Mathiue, visst har sistnämnde gjort det hellt okej men hans ålder är ett stort hinder och det märker vi nu när han hamnat i sjukstugan. vermaelen, vermaelen, vermaelen.... Hade inte barcas läkare något att säga om hans intåg till Barca eller struntade man i det helt? Just nu har vi betalat hans räkningar i snart 4 månader, det är summan av den värvningen.
Barcelona ElRaval
2014-11-08 18:56
Neymar Suarez Messi
Xavi Rakitic
masken
Alba- Bartra- Mathieu- Adriano/Alves
bravo

Så vill jag se laget från och med nu.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-11-08 18:53
Barcelonistas

Ja och vi får se hur länge det håller för eller senare rasar praktfiaskot samman.
nåt måste hända Messi kan inte alltid rädda Barcelona på egen hand,
upp till bevis matcherna mot Sevilla och Valencia.
Barcelona ElRaval
2014-11-08 18:52
LE försöker för mycket att bli nya Pep.

Pep kunde också göra galenskaper, som att sätta Busquets på mittbacksplatsen och allt det där. Skillnaden var att man redan från början insåg att Pep var ett geni, trots att han inte alltid lyckades.

Jag ser inget liknande hos Enrique. Han borde hålla sig till det han kan istället. Keep it simple!
Barcelona Barcelonistas
2014-11-08 18:49
Faktum är att Lucho har blivit räddad av Messi och Suarez dom senaste två matcherna. Det finns inget lagspel överhuvudtaget det finns absolut inget att gå efter.

Messi räddade Lucho mot Ajax, om det inte vore för Messi så hade vi förlorat den matchen. Det är individuella prestationer som just nu räddar Lucho från ett praktfiasko.
Barcelona II Barça II
2014-11-08 18:43
LE byter ut halva startelvan inför varje match, utöver det så bänkar han både Neymar och Suarez, sen så undrar han varför vi inte får igång spelet! Röker han spice eller vad är det frågan om?
Barcelona grande jw
2014-11-08 18:32
Såhär dåligt och fantasilöst Barca har vi inte sett på nästan 10 år. Det är helt skrämmande vad långt ner i skiten vi sitter just nu. Spelarnas tekniska briljans är det som räddar Luchos skinn idag. Startuppställningen är helt åt helvete och någon taktik verkar inte finnas överhuvudtaget. Jag undrar om Lucho ens själv vet vad han pysslar med? Att bänka Suarez och Neymar när det vankas landslagsuppehåll? Den ene har redan suttit på bänken 4 månader i sträck. Är han redan trött efter 3 matcher? Så jävla pinsamt beslut av Lucho.

Bara att ha tålamod och försöka blicka framåt till bättre tider med en ny ledning som är kapabla att göra vettiga beslut. Vi behöver hitta våran egna Ancelotti som har en organisation och proffsighet i världsklass som genomsyrar hela klubben istället för de clownbeslut vi idag får bevittna i Barca.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-11-08 18:26
Det folk inte förstår är att vi inte spelar tiki taka längre. Tiki taka går ut på att röra sig utan boll och snabbt spel med få touch, vi gör raka motsatsen. Segt och alldeles för många touch på bollen.
Barcelona the cameroonians
2014-11-08 18:26
Betis trycker på hårt för ett ledningsmål men än så länge håller Ortóla Barcelona kvar i matchen.

Startelvan;

Ortóla
Patric, Diagné, Bagnack, Grimaldo
Cámara, Samper, Gumbau
Adama, Sandro, Dongou

Bänken: Ondoa, Costa, Halilovic, Joan Roman, Bicho, Pol Calvet och Maxi Rolon
Annons: