/spanien/barcelona/forum/3695.aspx/spanien/barcelona/forum/3695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-11-16 22:49
Zick9 Har precis läst ditt inlägg och jag kan köpa alla dina argument. Det är lätt hänt att det undermedvetet har blivit så att även jag jämför Messi med den gamla Messi och blir besviken. Hela Neymar diskussionen öppnade upp en ny diskussion angående Messi och där kan jag och är benägen om att hålla med dig efter närmare eftertanke, men min åsikt gällande Neymar och hur han har presterat den här säsongen står jag hårt fast vid. Att han ska ha underpresterat är något jag verkligen inte håller med om. Men tack för en trevlig diskussion både till dig och till Coach Pep.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-11-16 22:43
Coach Pep Det kan hända att jag hade fel i just PSG matchen det kan jag absolut stå för, men med det sagt så var Neymar absolut inte dålig som du försöker få det att låta i den matchen så jag antar att vi båda hade fel i så fall. Angående Neymar mot Madrid så var Carvajal överdrivit smutsig mot honom och förtjänade ett par varningar, det är inte lätt att leverera när du har någon som står och sparkar dig på hälsenorna så fort du tar emot bollen, det vet varenda person som spelat fotboll om. Sen var hela laget en fullständig katastrof i just den matchen framför allt i den andra halvleken, men Neymar var fortfarande en av de som gjorde bättre ifrån sig och försökte och ständigt hotade. Mer än vad man kan säga om Messi som knappt ens såg intresserad ut. Jag ville egentligen inte jämföra Messi med Neymar från första början, även om det nu blev så, för jag älskar Messi mer än någon annan spelare för allt han har gjort för klubben men jag reagerade mer på din, enligt mig, överdrivna kritik gentemot Neymar som jag inte alls håller med om. Att använda Messi som ett jämförelseargument må hända ha varit helt fel från min sida men det ändrar inte faktumet att jag tycker du är ute och cyklar när det kommer till just det du har att säga om Neymar. Sen är det inte konstigt att du blivit besviken på Neymar om du förväntade dig att han skulle showa och göra kaos utav spelare på samma sätt som Ronaldinho. Ronaldinho var unik, han ör unik, han gör fortfarande kaos med sina motståndare och det kommer aldrig att komma en spelare som honom igen. Han är den största entertainern fotbollsvärlden har skådat. Personligen är jag bara glad över att ha få vara med om Ronaldinhos storhetstid när han var som bäst för fotboll var aldrig roligare att kolla på än när Ronaldinho var i sin absoluta topp form. Jag förväntar mig inte att någon spelare inom en snar framtid ska komma fram i fotbollsvärlden och wowa mig på samma sätt som Ronnie gjorde, oavsett hype från media etc. Jag tror inte vi kan komma längre i den här diskussionen än så här. Jag är nöjd med Neymar, du är inte det, det får förbli så. Jag förväntar mig också mer av Neymar men jag är relativt säker på att han, precis som han gjort hitills, kommer att fortsätta att bli bättre och bättre med tiden. Vi har helt enkelt olika tålamod. Väl mött!
Barcelona el Flaco
2014-11-16 22:36
Ex-presidenten Nuñez har blivit dömd till fängelset och sitter från och med ikväll bakom galler de närmsta 26 månaderna. Där han hör hemma.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-16 21:13
Rekommenderar alla att kolla på Italien-Kroatien som pågår just nu för er som vill se den riktiga Rakitic som slipper täcka upp för en viss Dani Alves hela tiden.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-16 21:11
Frågan är om man jämför Messi med Messi eller Messi med en annan spelare.
Det är ibland svårt att skilja sakerna åt.
Messi kontra Messi vet vi redan. Han är inte som förut.
Däremot är 70 procent topp-prima Messi fortfarande är näst bäst i världen.
Barcelona Lion24
2014-11-16 20:58
Jag tycker att Messi har varit en klar bättre spelare än Neymar den här säsongen. Ska jag vara ärlig så tycker jag det på lång avstånd t.o.m. Jag tycker om att Neymar har gjort en del mål men jag har frågat den här frågan tidigare och ställer den igen, när skapade Neymar en målchans åt Messi? 1 assist så här långt in i säsongen för en spelare som Neymar? För dåligt. Suarez har 2 assist på 3 matcher och då är dom 2 olika spelare. Egentligen så är inte nummer och statistik mitt största problem utan jag bedömer saker och ting från spelet. Neymar har absolut inte tagit lika stort ansvar som Messi har gjort. Neymars uppgift har nästan varit och är nästan ''bara'' att vänta på att Messi ska slå en genomskärare till honom.

Messi har gjort allt för detta lag den här hösten. Är det inte mål så är det assist, är det inte assist så är det komma ner och skapa spel, är det inte det så markering han tar på sig. Jag vill att Neymar ska ta mer ansvar. Komma ner 1 eller 2 gånger och bygga spel, ta sig förbi en spelare och vägga med den andra. Så som Messi gör, för det kan också Neymar göra fast på ett mindre effektivt sätt kanske. Jag har större förväntningar än så här på Neymar även om jag tycker att han har varit klart godkänd så här långt.
Coach Pep.
2014-11-16 20:48
Gabriel

Vet inte vilka cules du pratat med, men uppenbarligen har de inte så stor koll. Det är ganska slående att du missat att Messi varit bäst den här säsongen, speciellt när statistiken som zick9 hänvisar till talar sitt tydliga språk. Sen är det tråkigt för din egen skull att du missat Messis prestation mot PSG som var en av hans bästa matcher den här säsongen. Neymar gav Real Madrid problem de första 5 minuterna av matchen, när han gjorde mål. Sedan var han väldigt anonym och blev övermannad av Carvajal stup i kvart. Att Neymar inte har varit bättre än Messi är således inget som är särskilt obegripligt.

Angående Ronaldinho vs. Neymar så tycker jag inte Neymar visat några som helst tecken på att han skulle vara i närheten av Ronaldinhos talang, vare sig det gäller bollkontroll, passningar, blick, mottagningar eller ”joga bonito”. Att ”vänta” på att Neymar ska komma upp i Ronnie-nivå är meningslöst; han är helt enkelt inte där. En spelares tekniska förmåga är i stort sett färdig vid ung ålder. Antingen så har man det eller så har man det inte, och Neymar har enligt mig inte visat sig vara den supertalang som han hypats upp till hittills.

Anledningen att jag började kritisera just Neymar var efter diskussionen om Coutinho och unga talanger, varpå jag gled in på Neymar och helt enkelt ville poängtera att jag ser vissa frågetecken kring hans potential. Jag tycker inte att Neymar blir ”bättre och bättre” för varje match som går; jag tycker han blandar och ger. Neymars prislapp kombinerat med ansvaret som väntar honom samt att vi tappade Thiago Alcantara (som är en större talang) gör högra krav nödvändiga i mina ögon.

Ja, vi tycker nog väldigt olika.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-16 20:35
Vem har FIFA 15 på PS4? Och vill gärna mötas? Adda mig BahaM89 :D. Så kan vi mötas när vi väl är online.
Barcelona zick9
2014-11-16 20:20
@Neymar11:
Du motsäger ju dig själv.
Barcelona the cameroonians
2014-11-16 20:17
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Det som är ännu mer sjukt i sammanhanget är att man förlängde med Martin så sent som i våras.
Men inte nog med det, man går sedan för en ännu en ny ytterback i from av Cuadrado som dock tackar nej. Så i stället köper man in en okänd Douglas.

Okej att Lucho inte verkar ha något förtroende för Montoya, men klubbledningen verkar sakna någon som helst form av strategi. Så i slutändan blir det som vanligt, spelaren lånas ut till en klubb med köpoption och en buy back-clause som aldrig kommer utnyttjas, Samtidigt betalar Barca säkerligen också en del av lönekostnaden.
Till detta går klubben och nu betalar för 3 högerbackar, men väljer ändå att spela Adriano när förstavalet ska vilas.
Nästa säsong, oavsett transferban eller ej, kommer vi att stå där med exakt samma problem.
Detta är alltså högerbacksplatsen, men historien kan kopieras rakt av på mittbacksplatserna också.

Säger det igen, inte konstigt att denna ledning behöver tröjreklam, en transferpolicy som denna kräver cash....
Barcelona Neymar11
2014-11-16 20:15
Kul att hälften har missuppfattat hela diskussionen. Diskussionen handlar inte om vem som är bättre av neymar eller Messi för där är Messi odiskutabelt nr 1 Utan det handlar om enbart Neymars prestationer som man inte ska förringa bara för Messi har lyckats passa honom Och ja neymar har varit lika bra som Messi i år allt annat som blir sagt är patetiskt. Ni lyfter fram Messis assist nuförtiden för att enbart kunna förringa ronaldos målform vilket samtidigt innebär att Neymars bedrifter undervärderas och det är ta mig fan löjligt
Barcelona zick9
2014-11-16 19:33
@Gabriel:
Jag håller med "Coach Pep". Den enda matchen där Neymar har överglänst Messi den här säsongen var mot Real Madrid, och då var han ändå osynlig efter sitt mål. Jag hoppas du driver när du säger att Messi var en av planens sämsta spelare i PSG-matchen? Det mesta som skapades var från honom och han gjorde dessutom ett mål. Han borde exempelvis ha fått med sig en assist när han gav Neymar ett drömläge några meter från mål. Messi: 12 mål + 10 assists = 22 poäng Neymar: 13 mål och 1 assist = 14 poäng Messi har givetvis spelat lite mer men hans statistik är överlägsen Neymars. Sen måste man ju också tillägga att Messi skapar mycket mer och borde ha haft typ 20 assists redan den här säsongen. Nu menar jag inte att Neymar har varit dålig. Han befinner sig i grym form för tillfället men han måste höja sig ännu mer för att nå Messis höjder. Hur man än vrider och vänder på det har Messi varit Barcelonas bästa spelare både den här säsongen och de senaste 6-7 åren om du frågar mig. Problemet med Barcelona-supportrar är att man jämför spelare med hur de presterade förut. Jämför du Messis form från 2011-2012 med hans nuvarande form så är han värdelös. Om du däremot jämför du honom med de andra toppanfallarna i världen så är det väl egentligen bara Ronaldo som kan mäta sig med honom. Tyvärr kräver folk att han ska vara världens överlägset bästa spelare vilket han har misslyckas med den här säsongen. Därför framstår han som dålig. Om man vänder på steken så har ju Neymar överträffat förväntningarna som folk hade på honom inför den här säsongen. Ingen trodde väl att han skulle göra fler mål än självaste Messi, även om det är med knapp marginal. Därför framstår han som en bättre spelare. Detsamma gäller Xavi. Många klagar på honom men faktum är att han är klubbens just nu bästa mittfältare oavsett hur mycket sämre han har blivit.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-16 19:31
@Capitan \(^.^)/:

Alltså hur länge ska den här välgörenheten pågå???
Snart kommer ni höra att Messi och Neymar kan gå gratis någon gång i framtiden.

Vad är det för clowner som skriver kontakter med spelare???
Det är fan i mig inte sant. Hur många spelare ska vi ge bort???
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-11-16 18:30
@barcastuff: Barcelona are willing to let right back Martin Montoya (23) go in January. Buy back option to be included, loan also possible. [sport]
Barcelona Neymar11
2014-11-16 18:29
@barcastuff: At 22 years and 280 days, Neymar is the youngest player in history to reach 42 international goals for his national team [via @barca19stats]
Barcelona Neymar11
2014-11-16 18:16
Lånar ut en spelare med 1 år kvar på kontraktet, only in Barcelona haha! Vi kunde iaf ha fått 5 miljoner € för honom
Barcelona 1.70-ligan
2014-11-16 18:14
The reporter Afellays kontrakt löper ju ut i sommar. Fri att lämna gratis och inget vi kan göra ens om vi skulle vilja - vilket jag betvivlar starkt
Barcelona Neymar11
2014-11-16 18:11
@barcastuff: Alexis (Arsenal): "I'm grateful to Barça, for helping me as a player and as person. I have only words of gratitude towards the club." [as] Såhär beter man sig trots att man har fått lämna, trots att man har fått mängder med kritik trots att man har bänkats under stormatcher. En riktig jävla man!
Barcelona LeoMessi
2014-11-16 16:40
Låt oss säga så här: Messi har varit bättre än Neymar på att skapa chanser men Neymar har varit bättre än Messi på att ta vara på chanser. Låt oss inte tjafsa om vem som är bäst. Vi borde vara glada över att dom har så bra samspel och att dom gillar att spela med varandra.
Barcelona Neymar11
2014-11-16 16:11
Coach Pep Laget är byggt efter Messi därför han dominerar såpass i våra färger och det förstår du väl. Omöjligt att bygga ett lag på 2 spelare, sen att neymar inte är kreativ vette fan vart du får det ifrån. Blivit neutraliserad av storlagen?? City hade problem med honom, real har problem med honom, vårt enda hot mot atletico, psg lekte han med. Så måste bara fråga har du verkligen kollat på matcherna Han har varit våran bäste spelare sedan fjolåret mot topplagen oavsett om han har gjort mål eller inte. När det gäller hans dribblingar som har "uteblivit" får du faktiskt skylla på taktiken och medspelarna. Men i mitt tycke så jävlas han alltid på plan, sedan om du inte upptäcker det är något helt annat. Men har sysslat med finesser under varje match men inte i samma utsträckning som i Brasilien. Det roligaste är ifall han börjar dribbla och skoja med motståndarna som kommer folk här inne vilja ha honom på bänken för att han showar "för mycket" (om det ens är möjligt att showa för mycket i den här sevärda sport)
Barcelona Gabriel
2014-11-16 15:48
dubbelpost
Barcelona Gabriel
2014-11-16 15:48
Om du tycker att Messi har varit bättre än Neymar än så länge i inledningen av den här säsongen så är det självklart din åsikt men jag kan inte hålla med och jag tror inte att det är speciellt många andra som är villiga att hålla med dig i den åsikten heller, åtminstone inte utifrån vad jag hört och läst andra cules har att säga om den saken. Sen pratar du om att leverera i de stora matcherna, det om något är ju nått som Messi absolut inte lyckats med under den här säsongen. Både mot PSG och framför allt mot Madrid var han långt ifrån en av de bästa spelarna på plan, snarare tvärtom en av de sämre, så hur du lyckas argumentera för att Neymar inte varit bra mot de stora lagen den här säsongen samtidigt som du försvarar Messi i samma fråga är för mig smått obegripligt men okej. Sen är dina argument i jämförelserna med Ronaldinho inte heller helt schyssta och rättvisa eftersom det inte går att jämföra spel i den franska ligan och PSG med La Liga och Barcelona. Är personligen liksom relativt säker på att Neymar hade fullständigt dominerat i den franska ligan om han spelade där istället precis på samma sätt som Ronaldinho gjorde back in the days. Och Ronaldinho var dessutom 23 år gammal, skulle fylla 24 när han spelade sin första säsong i Barcelona, så Neymar har åtminstone ett och ett halvt år på sig att komma till en någorlunda jämförbar nivå som Ronnie. Det gäller att ha tålamod med Neymar. Vi har köpt världens största talang som behövde det första året på sig att anpassa sig till europeisk fotboll och den här säsongen håller han på att ta (eller har redan tagit) det sista klivet till en etablerad världsspelare. Han blir faktiskt bara bättre och bättre för varje match som går så jag förstår liksom inte din poäng i att kritisera just Neymar utav alla den här säsongen, det finns liksom 10 andra spelare minst som du istället borde rikta din kritik mot just därför är det lite konstigt kan jag tycka. Tror att du stirrar dig blint alldeles för mycket på Neymars prissumma, han kommer att betala tillbaka pengarna han kostade och han har flera år på sig att bevisa sitt värde hos oss. Vi har olika åsikter and I'm fine with that men jag förstår bara inte hur du tänker. Du vill att han ska jonglera över folks huvuden, dribbla sig förbi försvarare gång på gång samtidigt som han gör solomål? Är det det som är grejen? Lugn, Neymar har bevisat att han har en otroligt bra teknik redan, det lär komma i våra färger också. Men du måste ha tålamod, var istället glad för att Neymar klart och tydligt utvecklas och bara blir bättre och bättre i våra färger, hade de inte varit så, då hade jag förstått din kritik.
Barcelona papillon
2014-11-16 15:40
Coach Pep:

Mål är uppenbarligen allt nu för tiden för annars hade c.ronaldo aldrig varit på tapeten för ballon d'or?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Coach Pep.
2014-11-16 15:32
Gabriel

Jag har inget personligt emot honom, men däremot har jag höga krav. Jag tycker verkligen inte han har varit vår bästa spelare den här säsongen (tycker Messi har varit bäst med god marginal). Neymar har gjort vissa snygga mål etc, men han skapar helt enkelt inte så mycket, antingen genom dribblingar, hitta yta eller passningar. Visst, han är mer framgångsrik i Brasilien, men det är bara för att Brasilien är byggt kring Neymar. Han blir fortfarande neutraliserad mot de stora lagen av vad jag sett hittills. Jag tror han har talangen att göra skillnaden på den högsta nivån, men jag ser inte den förmågan ännu. Jag pratar inte om hans mål (uppenbarligen har han näsa för mål), utan jag pratar om hans förmåga att på egen hand kunna dominera i Europa; något han inte visat hittills och jag tvivlar lite på att han har det där lilla extra.

Thierry Henry

Jag begär att han visar att han är värd sin transfersumma och börjar dominera mer spelmässigt; det finns många som kan göra mål som vi inte hade behövt lägga ut så mycket pengar på. Bättre än Ronaldinho? Yeah, right.. Ronaldinho dominerade redan i PSG med boll på ett sätt som Neymar inte gör och bar senare Barcelona på sina axlar till stoa framgångar. Du får ta det lite lugnt i din hybris. Tror du mål är allt eller? Jag pratar om en spelares förmåga att vara bäst i världen och kunna bära sitt lag i Europa så som Messi gjort senaste åren och som Ronaldinho gjorde. Att du tycker Neymar är bättre än Ronaldinho får stå för dig, men försök inte få mig att framstå som en idiot.
Barcelona Vampíro
2014-11-16 14:25
[QUOTE=Smogen]Någon som vet när TAS kommer fatta beslut om Barcas transferförbud? [/QUOTE] Tror Barça ska skicka in sin överklagan den 5 december och ett beslut ska tas före januarifönstret. Bara att hoppas det går bättre än med Suárez.
Barcelona Smogen
2014-11-16 14:18
Någon som vet när TAS kommer fatta beslut om Barcas transferförbud?
Barcelona KiNg-PuYi
2014-11-16 13:01
Tror fan det hadd varit smart o plocka hem deulofeu i januari. Skicka ner sandro omunir. Vi behöver lirare som vågar. Tror han hade gjort nytta o lyckats vända matcher som den mot celta vigo. Har fan än idag svårt att smälta den förlusten.

Visca!
Barcelona fc__Barça
2014-11-16 12:15
The Reporter Skulle hellre se att man plocka hem Denis Suarez och gav honom den platsen till nästa säsong
Barcelona Neymar11
2014-11-16 11:23
The reporter Jag har varit inne på det tidigare, hade hämtar hem honom till mittfältet och tello till anfallet
Barcelona >The Reporter<
2014-11-16 11:13
Om nu köpförbudet håller sig. Vad tycker ni om att hämta tillbaka Afellay något år?
Annons: