/spanien/barcelona/forum/3692.aspx/spanien/barcelona/forum/3692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-18 22:38
Moussa Sissoko från Neycastle har spelat riktig bra den här säsongen..
Han var lite träben av sig föra säsongen men nu har han förfinat till första touchen. Stark, rikt bra speed, jobbar i 150% varje match.

Han är en av faktorn att Newcastle har spelat bra den här säsongen.

Alltså den där Varane!!! Varför hittar inte vår sportchef såna sällsynta mittbackar. Stället för vermaelen e la Douglas/tvinga Masken spela mittback i tre säsonger nu....
Barcelona Andresito
2014-11-18 21:55
Skönt, bara Mascherano kvar i spel från Barcelona i landskamperna. Ser fram emot Neymar - Suárez - Messi på lördag. Förhoppningsvis kan Iniesta göra ett inhopp också.
Barcelona Krabban94
2014-11-18 21:47
@Leo y Cesc:
Fegisen? Messi blev ju också utbytt. Är väl ett smart drag att vila sig till viktigare matcher istället för att riskera nåt i en träningslandskamp med noll betydelse...
Barcelona Julia
2014-11-18 21:42
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Japp, Aguero sitter på bänken.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-18 21:42
Fegisen vågade inte fortsätta va?
Postat via SvenskaFans-appen
2014-11-18 21:38
@Ronaldinho Gaucho:

Jag var sugen på att se hur Motinho från Monoco spelar.
Lite synd att de parkerar bussen. Den spelaren påminner mig om vår Deco i spelstilen.
Jag måste säg att Messi har sprungit en hel del i den här halvleken. När han blir placerad som yttern och han får rörliga spelare som öppnar upp ytor för honom hittar han alltid trollkonsterna. Han känns dessutom lite kvickare den här matchen. Man hoppas på att den personliga tränaren han anställde för två veckor sen ligger bakom det.. Annars är matchen rätt låst.

Kul att se båda Teves och Pastore får lite rättvisa när de får vara med i landslaget.

FÖRESTEN, Vet någon av er om Aguero sitter på bänken??
Barcelona Rambla~
2014-11-18 21:37
Tata spelar Mascherano på hans rätta position. I Barca hände det fan inte en endaste gång. Varför inte? Om han nu är så jävla bra som mittback varför spelar då inte Tata honom där? Nä, jag börjar mer och mer tro på att det någon högt upp i ledningen som har bestämt att Masche ska spela mittback i Barca. Oavsett vad andra tycker. Kanske för att skydda Busquets? Det verkar orimligt. Busquets blir knappast sämre med lite konkurrens. Tvärtom, det hade bara varit till det bättre och även gjort honom helskärpt.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-11-18 21:32
@Leo y Cesc:

Det är väl som vanligt man använder sin bästa avslutare som måltjuv, han ska hugga på lägen som ges och inte vara så delaktig längre ner. Inget ont om honom men någon större assist kung är han inte precis samt att han saknar den attributen som vissa genier besitter när det gäller att hitta andra :)
Barcelona BARCA-més que un club
2014-11-18 21:30
Ronaldo sparkade av ballarna precis på en Argentinsk spelare haha missa bollen totalt.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-18 21:27
Spelar Ronaldo ?
Ronaldinho Gaucho
2014-11-18 21:25
FreeYourMind:

Absolut. De är mer heta på andrabollar under matchen och vinner många närkamper. Det är fortfarande den sista tredjedelen som man måste arbeta på. De har Higuain, Messi och Di Maria. Där kan de få ut mer betydligt i anfallsväg.
2014-11-18 21:18
Är det bara jag eller känns Argentina mer robusta, aggressiva, tekniska helt enkelt bättre version än de var för två år sen.

Kul att Pastore är med..

Jag hoppas att galningarna i por inte skadar våra nyckelspelare.
Fröjd att se Masken spela i mitten.
Ronaldinho Gaucho
2014-11-18 20:53
Messi stolpskott!
Barcelona LittleLionel
2014-11-18 20:43
iPhone stream till Spanien matchen någon? :)
Barcelona koeman92
2014-11-18 20:18
@Neymar11:

Haha lika bra då att vi behåller transferförbudet om idioterna ska fortsätta att göra idiotvärvningar. Varför inte värva Reus och använda honom som vänsterback också när vi ändå håller på? Slutar fan aldrig att förvånas av dessa jubel åsnor vars plats egentligen är i bordeller och abortkliniker. Ge fan i våran klubb!!
Barcelona AndreD.
2014-11-18 20:01
@Capitan \(^.^)/:

Har sett matchen 3 gånger. Ja Xavi har jävligt bra "taktisk briljans". Gick bra mot Bayern när Messi gick på 10% och andra halvan med Tata när Xavi hade tagit över.
Barcelona Messidinho_10
2014-11-18 19:55
Finns ingen chans att Messi skulle lämnas/säljas. Tror han har blivit fel citerad lr nåt. För det finns ingen annan klubb i världen som skulle passa honom som Barca gör.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-18 19:34
@barcastuff: Neymar is the only Brazilian player in history to score against ARG, GER, ITA and ESP #fcblive [via @barca19stats]
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-18 19:17
Messis ord är oroväckande. Det är första gången jag har läst att Messi pratar om att det kan finnas en chans att han lämnar. Jag kan förstår honom. Med åsnor som Rosell, Zubi och Rosells docka, Bartomeu, som han styr utanför klubben är allt möjligt. De värvar skräp, de snackar skit om legendarer, de förstör harmonin i klubben och sparkar ut Cruyff.
Barcelona Gio Style
2014-11-18 18:47
@Andresito:
Både Mayke och Marcos Rocha hade båda varit betydligt bättre nyförvärv till högerbacken, o då pratar vi bara i brasilianska ligan! Edit: menar istället för att lägga pengarna på Douglas.
Barcelona Smogen
2014-11-18 18:44
Fuck. När jag läser Messis uttalanden får jag nästan ont i magen. Plötsligt känns det som att han kommer lämna nästa sommar. Är Juntan med Bartomeu och Zubi så jävla blåsta att dom säljer Messi ska jag fan själv åka ned med en fackla o högaffel och kasta ut idioterna. Skiter i om vi får 2 miljarder för honom. Eller kan detta vara en markering mot ledningen och Lucho om att Messi ska få spela som och var han vill? Eller kan det handla om att han inte tycker att vår patetiska idiotledning stöttat honom och hans familj tillräckligt under hans skatteåtal?
Barcelona Emanuel B
2014-11-18 18:42
Hahah Hessi vilken pajas... "Ronaldo är i särklass världens bäste genom tiderna" När han sedan sa att om inte Ronaldo, så Zidane. Vid den tidpunkten stängde jag ned programmet. Odds på att han aldrig kommer synas igen? Han får ju Kviborg att se ut som ett Barca fan hahah
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-18 18:19
@MessiStats: CRISTIANO vs MESSI Cristiano Ronaldo W7 D7 L12 15 goals 1 assist Lionel Messi W12 D7 L7 17 goals 10 assists
Barcelona J.Gamper
2014-11-18 17:05
Har inte sett eurotalk på flera år.

Var tvungen o kolla nu. Var väldigt underhållande måste jag säga

Hahaha.. Tom Kviborg skämdes.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-11-18 17:03
@Krabban94:

Ja tydligen och för det mesta maränger så att dom kan snacka skit och trycka ner Barcelona och våra spelare ännu mer i skiten.
Barcelona Andresito
2014-11-18 15:38
Messis senaste uttalanden:
"I have said it many times, if it were for me, I would stay forever. But as I said before, everything does not always come out as you want -- even more in football, which changes so much, and in which so many things can happen. It is complicated, even more given what is happening today at Barcelona."

Kan det vara så att ledningen vill casha in på honom medan man kan? Neymar var ju en Rosell-värvning, möjligt att man vill göra honom till den stora stjärnan tillsammans med Suárez.

Men med tanke på presidentvalet som kommer så hade Barto & Co skjutit sig själva i foten genom att sälja Messi, fansen hade gått bananas.

Gillar dock att han poängterar offentligt att situationen i dagens Barca inte är optimal.
"It is complicated, even more given what is happening today at Barcelona."

Hade varit kul att se Messi med högaffel och fackla stå längst fram i revolten mot den nuvarande ledningen.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-18 15:36
Messi: WC final? The defeat still hurts. We had many chances which we couldn't take which makes it more painful. Messi: Since day one, they didn't believe in us and didn't expect us to play in the final. But we did. Messi: I've always said that if it was up to me, i would stay at Barça forever. But you don't always get what you want in life. Messi: If i scored in the final i would have said that i had a great WC. It wasn't my best match but in the same time it wasn't bad i guess. Messi: Criticism? Its nothing new. They always talk that about me. I don't give it much importance. Messi: Match vs Cristiano? Winning is important because we're trying improve the NT. Winning over Cristiano? It remains a friendly. Messi: Personal life? Like everyone else. I thank god for giving the gift of playing football. I don't know what my life had been without it Messi: My future at Barça? I live in the present. I want to have a great season and win titles. After that we'll see.
Barcelona Nesto
2014-11-18 15:24
Krabban94

Han hade ju tjatat i flera år efter att få gästa eurotalk, klart han ska vara med ;)
Såg ut som att fjäll insåg vilket misstag han hade begått så fort programmet startade
Barcelona Xavi#6
2014-11-18 14:46
Tänkte skriva av mig lite angående spelets utveckling samt lagets framtid de senaste åren. Sedan Pep lämnade och efter Titos start verkar vårt spel vara helt förvirrande. Känns som att vi spelar mer individuellt än som ett lag. Har vi verkligen någon taktik att gå efter? Lyssnar spelarna på Lucho? Nästan varje match ser man situationer uppstå där våra spelare inte vet vad de ska göra i nästa fas. Alves slår inlägg med blinda ögat, Messi försöker på egen hand trots att samarbetet med Ney har utvecklats positivt. Sedan backlinjen. Har vi någon ledare där bak? Pique verkar prata mycket i media om sin kärlek för klubben men det hjälper inte på plan. Bartra får aldrig visa om han kan axla den rollen och sedan Mathieu som verkar vara tystlåten av sig. Masken är väl den solklara ledaren men på en position där han inte ska vara, Vill se honom längre upp i banan. Är detta en effekt av styrelsens beslut? Eller kan även spelarna ligga bakom det? Trots att vi fick en bra start på säsongen resultatmässigt så tycker jag inte att spelet har flytit på som man förväntat sig. Suarez kan vara den som får det att se bättre ut offensivt men det defensiva då? Sedan måste jag även nämna Rakitic som är underbar för sitt landslag men i Barca verkar han lida av att han får täcka upp för Alves allt för ofta. 3 poäng är alltid det viktigaste självklart, Men det som fick mig att fastna för denna klubben som ung var spelet och den vackra fotboll det bjöds på. Senaste åren är allt det borta, Konstiga spelar köp, Konstiga prioriteringar samt för mycket fokus från styrelsen på allt som inte har med laget att göra. Syftar mest på kriget mellan Rosell och Laporta. Barca är en klubb och ett lag som behöver lite andrum, I Detta läge behöver vi inte presidenter samt annat styrelse folk som baktalar varandra som skapar fokus och kaos i omklädningsrummet. Ville dela med mig av detta då det är något jag tänkt över en tid. Mot ljusare tider, Visca Barca!
Barcelona Krabban94
2014-11-18 14:40
Alltså helt otroligt, får vem som helst vara med i Eurotalk?
Annons: