/spanien/barcelona/forum/3688.aspx/spanien/barcelona/forum/3688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2014-11-15 19:12
Äntligen - GOOOL de Sandro!
Barcelona zigazaga
2014-11-15 19:12
Bra Sandro! 1-1!
Barcelona DM1982
2014-11-15 19:10
@LeoMessi:

Taktiken verkar vara "in och spela fotboll". Känns inte som han har en vettig tanke bakom spelet och det är verkligen inte bra spel av b-laget. Om de inte skärper till sig så kommer de åka ner.
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 19:05
Dm1982 Synd att eusubio inte vet vad taktik är för något. För just nu verkar dom inte ha någon alla och dom vet inte ens var dom har varandra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-11-15 18:59
Synd att alla inte vet vad offside är i b-laget. Slarvigt
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 18:37
Adama fick ett klockrent läge men han sköt rätt på målisen! Märks varför dom inte har gjort mål dom senaste matcherna.
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 18:25
Gud vad B-laget ser oorganiserade ut! Ingen riktig tanke bakom spelet!
Barcelona Santiago Cazorla
2014-11-15 17:40
Coach Pep

Hazard bättre än Neymar? Nja det håller jag verkligen inte med om. Sedan var väl hans mål mot Real Madrid efter en individuell prestation? Fintar bort både Carvajal och Pepe och skjuter in den.
Barcelona the cameroonians
2014-11-15 17:26
Klockan 18.00 spelar Barcelona B ligamatch mot Numancia på Mini Estádi.

Det har verkligen gått grus i maskineriet för laget som inte lyckats göra mål i de tre senaste matcherna. Som om inte det var nog blev det förlust i Copa Catalunya mot CE Europa från tredjedivisionen. 3-0 i baken är inget att hurra över precis.

Halilovic och Babunski är med sina respektive landslag så dessa får Eusebio klara sig utan. NU brukar de ju ändå börja på bänken, så ur hans synvinkel är det säkert ingen jätteförlust - men väl ur min.
I stället har tränaren valt att kalla upp Munir som gör sin första match med B-laget för säsongen och går direkt in i startelvan som ser ut som följer;

Ortóla
Patric - Ié - Diagné - Grimaldo
Adama, Samper, Gumbau
Sandro, Dongou, Munir

Ska bli intressant att se hur denna offensiva uppställning fungerar i verkligheten.

Bänken: Suárez, Costa, Bicho, Joan Roman, Pol Calvét, Cámara och Maxi

Motståndarna parkerar för närvarande under strecket, men är bara 3 poäng efter Barcelona. Laget har bara vunnit 3 matcher, men faktum är att alla kommit på bortaplan. Motsvarande möte ifjol slutade med en 3-1 seger för Barcelona.

Stream i länktips.
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 17:26
Z_z Det vi ska göra är att begära dom köra upp en kaktus i röven. Vi ska inte sälja ett skit till dom. Dom är uppkäftiga när man är intresserade av deras spelare och då ska man svara tillbaks med samma skit.
Barcelona Z_Z
2014-11-15 17:13
Man kan ju börja undra över trovärdigheten i detta rykte.

Om PSG kommer med en förfrågan om att köpa Neymar ska man begära minst 2 miljarder från dem sett till vilka överpriser de kräver från oss.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2014-11-15 16:34
Barcelona MUNIR-ADAMA
2014-11-15 16:34
en fråga är dt något som vet om Ronaldo har gjort nåt spelmål mot oss i ligan, i Santiago Bernabau
Coach Pep.
2014-11-15 16:20
CampBarca

Tack för tipset gällande Firmino, kanske dags att börja prioritera tysk fotboll mer.

Annars håller jag med om Verratti vars råa bollkontroll är något helt utöver det vanliga. Inga tricks och finter utan verkligen bara rå bollkontroll a la Laudrup/Iniesta, och som du säger använder han detta genom att ständigt vända bort spelare i eget straffområde som ingen annan skulle försöka sig på. Kanske den mest talangfulle av dem alla, även om spelare som Isco/Thiago på det hela taget är ett ännu större monster rent tekniskt.

Keita Baldé borde vi ta hem så fort som möjligt om det går. En riktig framtidsspelare med mycket fin afrikansk fysik och ovanligt bra teknik. Kanske kan peta Neymar i framtiden? Skämt åsido, men ärligt talat så är jag aningen besviken på att Neymar inte verkar vara dribblern jag trodde han var. Han har väldigt fina fötter men inget riktigt speciellt vad gäller bollkontroll. Det är inte ens att tala om någon Ronaldinho och det verkar inte som att Neymar kan skapa något på europeisk genom individuella prestationer vilket är tråkigt. Hazard är långt före Neymar t.ex. Det verkar ganska uppenbart att han bara kunde göra alla de där löjliga tricksen i Brasilien tack vare hans fantasi och snabbhet. Inte för att brasilianska backar behöver vara sämre men för att man spelar en friare, mindre organiserad fotboll i Brasilien med ytterbackar som skiter i att försvara.
Barcelona Neymar11
2014-11-15 15:51
@barcastuff: Barcelona want to renew deal with Neymar (22) before end of the year or at the latest in January. New contract possibly until 2020. [sport]
Barcelona zick9
2014-11-15 14:19
Läs mer om kandidaterna!
Barcelona CampBarca
2014-11-15 13:49
Coach pep. Har själv ett par favoriter, som du säkert skulle bli besatt av. Orkar inte skriva om alla i detalj, vissa är mer kända än andra. Vissa tilltalar mindre än andra. Men potentialen dessa spelare har strålar vid närmsta anblick. Föreslår att du tar en titt på Hoffenheim och scoutar en magisk Brasiliansk spelare i Roberto Firmino som jag tycker är en komplett poänggörare vilket det inte verkar finans mycket av. Några kanske tycker att han är lite för "komplett" eller "all round" och att han inte har någon egenskap som verkligen sticker ut à la Fabregas och därför inte kan lyckas i Barcelona. Själv håller jag inte med. Med sina 181 cm och född 1991 har han en framtid på den största av scener. I år har han 5 mål och 5 assist på 12 matcher. Förra året 22 mål 15 assist på 37 matcher. (Liga + cup). Löjligt bra statistik, snittar redan nästan 1 poäng per match. Sen är Marco Verratti en annan utomjordisk bra lirare han och Paul Pogba är mina två favorit lirare. Är en spelare som hellre gör assist än mål. När det gäller kyla är han outstanding - titta bara när han vänder upp 4 Monaco spelare i eget straffområde. Bollkontroll - ser ut som bollen är fastklistrad på fötterna. Har koordination som få och en balans som mer än kompenserar för hans Barcelona korta längd och vikt. Passningsspelet är Pirlo och Xavi klass. Han tar i och försäg mer risker i alla spelmoment men han har slipat bort en hel del av hans galna upptåg och är inte lika varningsbenägen längre. Verratti, Pogba, Firmino, Kroos, Thiago, Gundogan, Strootman, Pjanic och i viss mån Kovacic är framtidens mittfältsgiganter födda 1990+. Min dröm skulle vara att de 3 första en dag spelar för Barca och dominerar men då måste vår nuvarande sportchef ersättas av kloka män som Monchi och Puyol som lärling. Folk hoppas mycket på att Deulofeu och Munir ska blomma ut till nästa Barca superstar. Har förhoppningar att de en dag lyckas men det är något med denna Barca reject Keita som spelar i Lazio och Serie A. Keita Baldé Diao (1995- ~1.84cm, 80kg ) - Lazio - 11 mål 9 assist på 39 matcher (liga+cuper) förra året. Osar klass och karisma, har det mesta för att lyckas - från Barcas egen akademi. Ett under att vi slarvat bort en sådan talang med grymt driv och mångsidighet. Han sprejar bara inte vatten på folk utom även en hel del mål. Ett Barca anfall med Keita och Munir på varsin kant hade inte vart fel. Skriver via mobilen.
akelars
2014-11-15 13:44
Men alltså grabbar tror ni ens mourinho vill lämna england för Spanien? Det känns inte aktuellt alls, så jag är inte orolig
Barcelona Smogen
2014-11-15 13:06
el flaco Klopp känns ju jäkligt intressant. Har inte alls koll på Nuno men han verkar ju hantera det bra i Valencia. Själv tror o hoppas jag mycket på Frank De Boer ävwn om det hade varit otroligt intressant att se Klopp eller Bielsa som tränare.
Barcelona el Flaco
2014-11-15 12:57
Idag skriver Santi Giménez, som jag tror är AS' Barcelona-korrespondent, att Laporta och Mendes inte pratade om Mourinho under det mötet de hade i onsdag. Istället lovordade Mendes en annan av "sina" tränare, Nuno som tränar Valencia. Laporta frågade i sin tur vad Mendes tyckte om Klopp.
Barcelona Julia
2014-11-15 11:24
Drogbas och Messis reklam, haha.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-15 11:10
"Du kan stå bakom klubben i sånt men inte när man värvar en världsklass tränare (äntligen) ?" ilTriplete Får du betala dina meddelanden per ord eller? Beskriv honom för det han är, dvs en lögnaktig, manipulerande, fuskande, ögon-petande, morallös, hederslös, skamlös klubbhora till värkldsklass tränare
Barcelona Gio Style
2014-11-15 11:03
Coach Pep

Är inte så insatt i vilken klass Coutinho håller men jag applåderar din hyllning till dem klassiska 10orna med kung Riquelme i spetsen.
Så underbara spelare.

Vi har i Chile en spelare som heter Valdivia. Lite humörspelare och kan tappa en hel del boll men hans instick och genomskärare håller absolut världsklass.
Sån precision och uppfinningsrikedom är oerhört sällsynt nowadays, man beundrar sånna spelares kreativitetm att hitta en passning som ingen annan egentligen ser.

Mer sånna spelare åt folket tack!
Barcelona Xavi#6
2014-11-15 07:14
Skulle nu Mourinho av någon konstig anledning ta över Barca så tappar jag hoppet om fotbollen helt. Han har inget hos oss att göra, Han delar inte klubbens budskap och fingret mot Tito? Ska han få representera vårat lag? Vårt älskade Barca? Snälla låt det stanna vid rykten bara. Mou no es blaugrana.
Barcelona R85
2014-11-15 02:09
Kollade nyss på chiles match mot venezuela,de vann med 5-0. En spelare där som jag vill verkligen ha i barcas mittfält är Vidal han har vi saknar i mittfältet, sen Aranguiz är en väldigt intressant spelare
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-15 01:27
Vermaelen = Många frågor men inga svar:

Mord och inga visor.

Jag tror att Laborta kommer känna av pulsen när det handlar om att värva Mourinho eller inte. Känner han att det går emot kommer han nog ta hjälp av hans guru johan cruyff att hitta den rätte..
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-15 01:22
Laporta känns för mig verkligen som rätt president, både Rosell och Bortemeu verkar väldigt loja och nonchalanta. Laporta verkligen hatade att förlora och brinner för fotbollen. Finns en dokumentär bakom kulisserna i FC Barcelona med Laporta i styret. Måste iallafall säga att Mourinho inte ska vara nära Barcelona förutom som motståndare. Han är inget klubben förknippar sig med och inga spelare i klubben gillar honom. Det hade blivit kaos om han stod som tränare för våran klubb. Vi behöver en tränare som får bestämma allt själv och köper riktiga backar och inget annat !
Barcelona Barca Barca
2014-11-15 01:12
Jag börjar bokstavligt talat bli små rädd att det finns folk här inne som inte skulle ha något emot Mourinho som tränare i våran vackra klubb. Mourinho har sen lång tid tillbaka kastat skit på klubben och nej mina bröder det var inte efter att Laporta tog Cruyffs råd och anställde Pep istället för Mou, utan om ni har följt klubben sen lång tid tillbaka så har han uttalat sig en massa skit om våran klubb sen sin första säsong i Chelsea . I ett av uttalandet var, hur han försökte minska våran historiska storhet därav i uttalandet sa han att barcelona har vunnit lika många CL titlar som mig. Han hade ju vunnit ett CL titel med porto innan han begav sig till Chelsea och i hans första säsong där hade vi endast vunnit en CL titel 1992. Jag har inget emot tränare som snackar ut och visar lite sin vrede i median(bara det inte går överstyr) men Mourinho har en tendens att ta vissa uttalande till nya gränser. Sen är Mourinho en perfekt tränare för lag utan historia och symbol, han är perfekt för ett lag där det inte finns några principer och normer. Ett lag som Chelsea, Porto eller Inter. Anledningen till att storklubben real anställde honom var endast ett desperat överlevnad försök av Perez för att inte hamna efter oss barcelona som på den tiden var totalt överlägsna i ligan och ute i Europa. Perez offrade allt som har med skönhetsfotboll att göra som han strävade efter med Pellegrini som tränare och hämtade in Mourinho för att endast förstöra barcas dominans och det är mourinho bäst på. Han tog till ALLA metoder för att slå oss, även en backlinje med 8 man i vissa el classicon. Det skulle aldrig funka i Barca. Riktiga barca fan skulle aldrig vilja dra till Camp nou och se barca ställa upp med en buss för att vinna en match, eller jo kanske asiaterna med 101 megapix canon kamera men vi här i sverige/Europa, katalaner och resterande som följ barca sen barnsben vet vad vi står för och varför vi håller på barca, bollinnehavet, tiki takan, totalfotbollen, dominansen. Att vinna en match utan att vinna bollinnehavet för oss barca fan är som att köra bil utan armar, det finns inte, ska vi vinna en match är det med bollinnehavet och den fotbollen skulle Mou demontera från klubben. Glöm inte, vi är en klubb med en filosofi och normer som vi helst inte bryter mot. Det räcker med att vi bespottat klubben genom att ha reklam på tröjan låt oss inte bespotta spelet på planen. Mou som tränare ? Bli inte som Perez och handla i desperation endast för att man börjar inse att vi halkat efter i toppen. Vi kommer komma tillbaka och då ska vi göra det med det klubben står för.
Barcelona IlTriplete
2014-11-15 01:03
Vampiro

Rosell inför Copa-finalen 2011 mot Madrid: "Det blir 5-0 igen."

Bartomeu: Tello är bättre än Cristiano.

Haha, de har också sagt dumma uttalanden kom igen..
Barcelona Vampíro
2014-11-15 00:40
el Flaco Just det är ännu en anledningen till att jag från början inte ville se Laporta som nästa Presi. Jag uppskattar hans Barcelonismo men ibland kunde det bli lite väl mycket och resultera i klumpiga uttalanden om Madrid. Säga vad man vill om denna juntan(tro mig det har jag) men en sak man får ge de är att de alltid agerat professionellt gentemot rivalerna. Jag tror nästa Spiderman film släpps 2018 så jag tippar på det. :P
Annons: