/spanien/barcelona/forum/3687.aspx/spanien/barcelona/forum/3687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-11-15 23:59
Ardan Visste inte att någon av Messi eller neymar spelade i Madrid. Boom gå och lägg dig haha!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ardan
2014-11-15 23:47
Neymar11

Det är väl så ni madritistas vill resonera :) Boom! Payback!
Barcelona Neymar11
2014-11-15 23:01
Coach Pep Ojämn i sina avslut den här säsongen? Hmm inte direkt va, men Aja det är Messis förtjänst att han sätter ditt bollen Antar att när Messi gör målen och neymar assisterar fram så är det Messis förtjänst igen...
Coach Pep.
2014-11-15 22:50
Neymar11

Vi har lite olika syn på saken där du är aningen partisk medan jag är mer pragmatisk. Neymar har varit inkonsekvent den senaste tiden. Som jag nämnde är inte hans landslagsprestationer så imponerande som man kan tro eftersom han för det mesta briljerar i träningslandskamper. När han ställs mot de bästa lagen är han inte så bra, och den här säsongen har han varit ojämn i sina avslut och medverkan i spelet. Han dribblar nästan aldrig eller lyckas mot de bästa lagen. Jag har sett alla matcher så det är kanske du som borde komma ner på jorden lite och försöka se helheten. Vilka är dessa "stora matcher" du pratar om?

Gio Style

Självklart hade Neymar briljerat mer i England, men jag försöker bara säga att han inte verkar vara så duktig med bollen som man har trott. Vi pratar trots allt superlativer här, och jag lutar mer åt att han "bara" är fantastisk snarare än extraordinär, utan att för den skullen försöka ta något ifrån honom.

Z_Z

Det är jag medveten om. Min otillfredsställelse mynnar från att man investerat nästan alla pengar på anfallare och skitit i de andra lagdelarna. Hade vi förlorat förra ligamatchen så hade det talats om kris, och nu står vi där mitt i november månad i en djup spelmässig svacka och Suarez som inte kommer riktigt in i spelet. Barca som normalt brukar formtoppa i november.
Barcelona Vampíro
2014-11-15 22:41
[QUOTE=LeoMessi]Kul att publiken i Montenegro skanderar att Zlatan ska suga k*k. Sånt skit ska vara straffbart. [/QUOTE] Visst är det osmakligt men sånt händer på exakt alla fotbollsarenor. Skulle man straffa det så skulle det inte finnas nån publik kvar. Tråkigt ja, men det är en del av fotbollen.
Barcelona Neymar11
2014-11-15 22:05
Gio style Räcker ju bara att kolla när han spelar för Brasilien med all yta han får där, hur fullständigt briljant han är
Barcelona Gio Style
2014-11-15 22:04
Coach Pep

En sak man måste ha i räkning är att spelare oftast levererar färre dribblingar i just Barcelona. Det blir ett annat sorts försvarsspel man ställs mot och oftast prioriterar man färre touch på bollen än i andra klubbar.
Räcker med att kolla på Alexis denna säsong i Arsenal, betydligt fler dribblingsförsök och även lyckade sådanna.
Sätt neymar i en klubb som bjuds på ytor, ex. Chelsea, och jag tror att han skulle briljera mer på just det planet än vad han gör just nu hos oss.
Barcelona Z_Z
2014-11-15 22:02
Coach Pep:

Skulle dock inte kalla Suarez för en individualist. Om man sett honom i Liverpool så vet man att han är en spelare som kämpar väldigt mycket för laget.
Barcelona Neymar11
2014-11-15 22:00
Coach Pep Jag rekommenderar dig att kolla på matcherna och mer specifikt kolla på neymar. Han löper nonstop och löper riktigt smart! Ju mindre boll Messi får med åren ju mer kommer neymar få och desto bättre kommer han bli. Han bär ju Brasilien på sina egna axlar. Men den absolut bästa egenskapen han är att han brukar vara bäst på plan i dem stora matcherna. Hazard hyllar du, men jag finner honom så oerhört överskattad bara för att han spelar i England. Han är bra var fjärde match, och absolut inte på ett sätt att han dominerar en match. Han har ett skönt flow med bollen när han får upp farten. Själv tycker jag att Hazard är efter neymar&reus och i klass med götze Pedro det enda han gör är att bredda spelet och inga som helst kreativa löpningar från hans del
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 21:59
Kul att publiken i Montenegro skanderar att Zlatan ska suga k*k. Sånt skit ska vara straffbart.
Barcelona DM1982
2014-11-15 21:57
Kul att Pedro gör mål i landslaget, nu är det dags att hitta målformen i Barcelona också.
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 21:47
Coach Pep Man kan tycka vad man vill om Neymar, men det finns ingen seriös människa som tror att pedro skulle bidra mer till laget.
Coach Pep.
2014-11-15 21:42
Neymar11

Nja, jag säger bara att Pedro har vissa egenskaper som gynnar spelet och som Neymar saknar. Att Pedro är i usel form och saknar förtroende är en annan femma, men han är en balansspelare som underlättade anfallsspelet för Barca i många år medan det nu inte alls är säkert hur det ska fungera med tre individualister på topp.
Barcelona Neymar11
2014-11-15 21:22
Neymar bidrar inte med löpningar? Tror att du har blandat ihop neymar och pedro totalt. Så som det låter så talar du om pedro
Barcelona Neymar11
2014-11-15 21:22
Coach Pep Brukar spelet stagnera på Neymars kant och det brukar se bättre ut med pedro?
Coach Pep.
2014-11-15 21:19
@Santiago Cazorla:
Jag vet inte hur mycket du håller koll på Hazard men hans bollkontroll är extraordinär och bollen fastklistrad. Märkds att han är mer drillad i europeisk fotbollsklimat än Neymar som tyvärr inte den egenskapen utav vad vi har sett hittills, även om han är snabbare med boll än Hazard. När Ronaldinho var i Neymars ålder och spelade i PSG var han ett absolut monster med bollen. Jag trodde att Neymar också hade den typen av extraordinär kontroll, men faktum är att han har rätt dålig dribblingsstatistik för att vara så pass världskänd för sin teknik. Visst, målet mot Real Madrid var snyggt, men det är inte ofta man ser honom ta sig förbi sin gubbe. Han är mer en ”showande” spelare än en effektiv sådan, och hans målskörd den här säsongen är 90 % Messis förtjänst. Han känns mer anpassad för stora sommarturneringar (VM, Copa America, etc.) än ett lag som Barcelona – ett lag som i teorin ämnar vinna allting. Hans profil passar in i Barcelona givetvis, men han verkar lite tagen på sängen av den moderna fotbollens intensitet. Man kan också prata om hans fantastiska målskörd i landslaget, men om man verkligen analyserar den så är det bara meningslösa vänskapsmatcher, och när han spelar mot de bästa lagen är han inte i närheten så bra som statistiken gör gällande. Faktum är också att spelet brukar stagnera på Neymars kant (speciellt när det går dåligt) då han är ganska orörlig och bidrar knappast med dynamik i anfallsspelet; något Pedro faktiskt gör som löper, skär inåt, drar isär och aldrig står stilla. Tyvärr är folk alldeles för fokuserade på Pedros målskörd och missar vilken kollektiv nytta han bidrar med. Ska tilläggas att jag fortfarande tror på Neymar och tycker han är en stor talang som kommer lyckas i Barca, men som kanske inte är fullt så bra som man hoppades; dvs ingen Messi/Pelé nivå men ungefär Cristiano Ronaldo-nivå.
Barcelona Bentley King
2014-11-15 21:03
Och nu gjorde Busquets ett finare mål. Varför gör han inte så i Barca? :p
Barcelona Neymar11
2014-11-15 21:02
Sergio målar och isco gör ett drömmål och Spanien spelar underbar fotboll
Barcelona DM1982
Snyggt mål av Isco och Busquets gjorde också mål. Kul.
Barcelona Bentley King
Isco är faktiskt grym! Synd att han gick till Real Madrid
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 20:45
Dags att heja fram Sverige då! Vinst mot Montenegro är ett måste om Sverige ska ha chans att ta sig vidare. Det är såna här matcher som man måste vinna.
Barcelona the cameroonians
2014-11-15 19:54
Matchen påminde en del om A-lagets möte med Celta. Många chanser men oorganiserat spel med brist på tydlig spelplan. Får hoppas att klubben och framför allt då Zubi lyckas förlänga kontraktet med Adama. Han är fri att prata med andra klubbar efter årsskiftet, och det lär ju inte finnas brist på intresse för den snabbe anfallaren.
Barcelona DM1982
2014-11-15 19:45
Med lite mer skärpa så hade b-laget gjort 3 mål, nu blir det ett kryss istället. Dags att få ordning på spelet nu.
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 19:35
Kan domarna i Spanien offsideregeln? Andra gången på kort som sandro blir felaktigt avblåst.
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 19:34
Dongou missar väldigt mycket! Sandro verkar vara den med bäst avslut.
Barcelona zigazaga
2014-11-15 19:32
Men herregud vilka missar...
Men för fan Dongou, hur är det med bollkänslan egentligen. Missar från 2 meter...
Barcelona DM1982
Kunde ha blivit omgångens mål, istället blev det omgångens miss.
2014-11-15 19:30
Ahhh, så nära för Munir efter en grym framspelning från Gumbau i djupet.
Barcelona LeoMessi
2014-11-15 19:30
Snygg miss av Munir där!! Inte konstigt att dom inte ligger högre upp i tabellen. Missar ju 100 solklara chanser innan dom sätter ett.
Annons: