/spanien/barcelona/forum/3685.aspx/spanien/barcelona/forum/3685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-11-17 22:37
Coach Pep Dock börjar det ringa lite klockor angående dig, Chelsea fantast? Alba är vår särklass bästa försvarare och absolut världens top 3 vänsterbackar och azpi är absolut inte i klass med Alba. Utan han hade enbart kunnat ta plats till höger
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-11-17 22:37
Laporta som presi och Xavi som boss, herregud vilken dröm det hade varit för mig. Längtar till 2016.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-17 22:23
@Coach Pep.:

"Köttskallen Alba" ?
Barcelona Brassekonst
2014-11-17 22:15
@Vampíro:

Tello.

Gick nästan på den.
Barcelona Neymar11
2014-11-17 22:12
Coach Pep Han är faktiskt en av dom smartaste försvararna jag har sett, han har ju ingen spetsegenskap rent fysiskt, men riktigt briljant i tanken. Läser motståndarna innan dom ens har fått bollen, och även om motståndarna tar sig förbi så hittar han alltid en väg tillbaka. Vette fan hur många gånger han har räddat terry&cahill. Riktigt underskattad spelare, och spelar med hjärtat.
Barcelona Vampíro
2014-11-17 21:59
Vad är det för jävla pajas de har släpat in till Euro Talk? Börjar med att snacka skit om Sveriges landslag och kallar sen Messi för 'dvärgen', bara efter fem minuter. Trodde aldrig jag skulle säga det men man saknar fan Borell.
Barcelona Vampíro
2014-11-17 21:44
Montoya och Tello har definitivt en framtid i Barça i min bok. Bartra och Roberto håller å andra sidan inte nivå.
Coach Pep.
2014-11-17 21:42
Andresito

På tal om Azpilicueta.. De gånger jag sett Chelsea, vilken jävla back.. Förmodligen den bästa ytterbacken i världen just nu om man pratar om defensiv förmåga. Det är uppfriskande att se hans försvarsspel i en mot en situationer jämförelse med alla dessa moderna ”winger”-ytterbackar. Azpilicueta är på rätt plats rätt tid och man ser sällan wingers överrumpla honom genom löpningar bakom försvaret. En väldigt intelligent försvarare och hade kunnat göra extremt mycket nytta i Barca.. Speciellt som kontrast till köttskallen Alba och resten av försvaret för den delen. Men det är som det är.
Barcelona Napao
2014-11-17 21:33
Gilgamesh Ja man fattar varför det tog den tid att skulle få vara med och hoppas det tar lika lång tid att se han igen på Eurotalk.
Barcelona Andresito
2014-11-17 21:24
Gabriel

Klart jag respekterar din åsikt, det mesta du skriver här inne brukar jag hålla med om.
Såg du något extraordinärt i Carvajal, Azpilicueta eller Alves för den delen? En ytterbacks utveckling ökar sakta men säkert.
Det som kanske är den viktigaste egenskapen för en modern ytterback är att värdera lägen, när man ska hjälpa försvar och när man ska hjälpa anfallet, vilket man får av rutin. Alltså inte dribbla förbi 24 spelare á la Cuadrado eller Adama vid varje läge som ges.

Men visst, nu hade du ju rätt med tanke på att Montoyas Barca-karriär är på väg mot soptunnan. Som att säga att man visste att Bojan inte skulle bli något nu när han har försvunnit.
Men faktum är att det faktiskt fanns tecken som var positiva i Montoyas fall, speciellt i landslaget.

Det jag vill ha sagt är att det inte hade slutat så här om han fått speltid.
Barcelona Gabriel
2014-11-17 21:08
Andresito Jag har varit med sedan dag 1 med Montoya och jag ansåg aldrig att han hade något extraordinärt som hade kunnat göra honom till en ordinarie högerback i Barcelona. Som mest hade han kunnat bli en trupp spelare men absolut inte mer än så. Det är min åsikt, jag har aldrig varit overimpressed utav honom så det får du respektera även om du kanske inte håller med. Sen skiter jag i att han en gång i tiden rankades före både Carvajal och Azpi, jag bryr mig inte nämnvärt det enda jag säger är att jag aldrig sett Montoya som någon supertalang.
Barcelona Gilgamesh
2014-11-17 21:00
den där snubben Hessi...även om man köper hans svammel om Ronaldo så kan man ju omöjligt påstå att han tillför något vettigt till någon fotbollsdiskussion överhuvudtaget. Han argumenterar inte ens... Han gormar som en alkoholpåverkad 14åring om alla möjliga saker och så fort han får mothugg svarar han med att håna det påståendet helt grundlöst och sätta fram näven och leka bro. HYSTERISKT tydligt varför Fjäll inte tagit in honom tidigare och det borde inte hända igen. Full..av..skit...
Barcelona Liatzo
2014-11-17 20:13
Såg nyss klart dagens Euro Talk-avsnitt och var nära att stänga vid ett flertal tillfällen. Hessi Mocca (El Pasillo is that you?) är alla Madridistas jag någonsin har stött på personifierat. Otroligt pinsam snubbe. Ronaldo är tydligen den bästa/mest "kompletta" spelaren genom tiderna. Varför då? Jo, för han gör flest nickmål, han gör mål med båda fötterna, han är bäst på fasta situationer och så vidare. Men i själva verket så snittar Ronaldo ett frisparksmål/säsong - och övriga mål slår han antingen in från straffpunkten eller från två meters avstånd. Nåväl. Kan väl ta i tillfället i akt och avsluta med ett citat från Manuel Neuer angående Ballon d'Or-diskussionen: "The Ballon d'Or? I'm not some guy who poses in his underpants".
Barcelona KiNg-PuYi
2014-11-17 20:05
Julia

tusen tack=)
Barcelona KiNg-PuYi
2014-11-17 20:04
zick9 ifall den är så dum vrf lägger du tid på den då=) du kanske är ute efter likes haha o leka rolig. behöver inte förklara för någon vrf jag har missat en TRÄNINGSMATCH tid... väx upp.
Coach Pep.
2014-11-17 19:55
@Thierry Henry:

Absolut, som jag sa: om man analyserar Neymars målproduktion i landslaget kommer man ganska snart fram till att det mest rör sig om meningslösa vänskapsmatcher, och att han inte är lika bra som statistiken säger mot de bästa lagen. Vad är felet? Neymar är också sällsynt på så sätt att han är en spelare som idag är bättre i sitt landslag än i klubblaget. Man måste säga att Brasiliens spel passar Neymar väldigt bra eftersom de spelar kontringsspel och låter honom röra sig fritt. De verkligt duktiga spelarna visar dock att de kan dominera spelet genom bollinnehavsfotboll och spel på små ytor. Brasilien är bara ett luffarlag där alla spelar självisk favela-fotboll så vem fan bryr sig om dom..Jag är mer intresserad av Neymars prestationer i Barcatröjan.

Jag tycker han varit godkänd för Barca i år, men Messi är arkitekten bakom många av hans mål. Det säger jag inte bara för att förminska Neymar, utan snarare för att påtala Messis genialitet. Man måste vara rättvis mot alla. Messi har varit i bra form hittills, inte klassiska Messi, men han har assisterat i princip varje mål av Neymar och nästan gjort lika många själv. Om Messis avslut varit lite bättre hade han gjort fler mål än Neymar.

Jag förväntar mig inte att Neymar ska dominera spelet, men jag förväntar mig att han ska spela bättre och leva upp till sin hype rent tekniskt. Jag säger inte heller att han ska komma upp i nivåerna jag pratar om; jag tror inte han är så bra. När Ronaldinho anlände var han världens bästa spelare.

Nej, jag såg aldrig Ronaldinho live i PSG, men jag har tittat på material i efterhand och håller inte med dig. Ronaldinho var bättre då än vad Neymar någonsin varit. Han skapade farliga chanser varje match och dribblade allt och alla helatiden, så vad menar du med att han inte var på Neymars nivå?

Jag klagar inte på Neymar men ville konstatera min besvikelse över hans tekniska förmåga på europeisk nivå samt tona ner hans landslagsfacit och hype lite. Räckte tydligen för att få helvetet att bryta loss. ;D
Barcelona Andresito
2014-11-17 18:56
Gabriel

Men what, vilken dag räknar du ifrån när du säger dag 1? I U-21 EM 2011 gick han före både Carvajal och Azpilicueta, nu har dessa två gått om honom, varför? För att de fått spela regelbundet i Leverkusen respektive Marseille. Montoya dominerade sin kant i det mästerskapet, energin kunde jämföras med Alves.
Han hade onekligen talang, men den uteblivna speltiden har inte gjort honom gott.

Att man nu gör sig av med honom när man har en transferban, Alves (1983), Glas-Adriano (1984) och Douglas, är så otroligt dumt. Lika bra att spela med Montoya under kommande år för då kommer vi åtminstone ha en högerback med lite rutin. Nu kommer Alves/Adriano dela på platsen, när transferbanen är slut så lär båda ha lämnat och Douglas ruttnat i Alcorcón. Det betyder att vi kommer få värva två högerbackar, när Montoya faktiskt hade kunnat bli en bra rotationsspelare eller till och med startspelare om han fått speltiden han behövt.
Barcelona zick9
2014-11-17 18:52
@KiNg-PuYi:

Förlåt men detta är bland de dummaste frågorna någonsin på det här forumet. :)
Barcelona Julia
2014-11-17 18:45
[QUOTE=KiNg-PuYi]Dm1892 Cech är mkt bättre än bravo. Bravo är bara bättre me fötterna ingenting annat. Cech kan dominera en match. Har aldrig sett bravo göra det...men om du tkr annorlunda så har jag fullt respekt:). Smaksak. btw lirar argentina mot Portugal idag. Isf vilken tid. Tacksam för svar:) [/QUOTE] Nepp, imorn kl 20:45 kör dem!
Barcelona KiNg-PuYi
2014-11-17 18:39
Dm1892

Cech är mkt bättre än bravo. Bravo är bara bättre me fötterna ingenting annat. Cech kan dominera en match. Har aldrig sett bravo göra det...men om du tkr annorlunda så har jag fullt respekt:). Smaksak.

btw lirar argentina mot Portugal idag. Isf vilken tid. Tacksam för svar:)
Barcelona Gabriel
2014-11-17 18:18
Att Tata alltid spelade med de bästa spelarna stämmer ju inte riktigt. Hur många chanser fick inte exempelvis en underpresterande Fabregas och Pedro chansen mycket på Alexis bekostnad? För att inte tala om Piqué. Jag är också till en stor del väldigt besviken på Lucho så här långt och är inte alls säker på att han är rätt tränare för oss men han har åtminstone petat Piqué, så något rätt gör han. Sen är det konstigt att väldigt många här inne verkar tycka att det är världens största misstag att släppa Montoya när näst intill hela forumet går bananas varje gång han går chansen pga att han i orincip alltid underpresterar, och kritiseras som satan. Personligen bryr jag mig inte särskilt mycket ifall Montoya drar, har aldrig sett storheten hos honom och det har jag varit tydlig med nästan sedan dag 1. Det är väl mer att alla våra högerbackar är under all kritik som är själva grejen, men bara för att Alves gått ner sig och Douglas inte har något att göra i klubben så innebär det inte för den sakens skull att Montoya helt plötsligt gått och blivit en världshögerback. Skulle vi få in en någorlunda bra summa för Montoya skulle jag inte ligga sömnlös om nätterna ifall han säljs. Spelare jag velat ha bort från klubben ett bra tag har varit Fabregas, Song, Sergi Roberto, Pedro, Piqué, Alves och Montoya. Dessa är alla spelare som inte platsar/platsade i våran klubb. 2 har försvunnit, resten får gärna försvinna också.
Barcelona A good coach is everything!
2014-11-17 17:02
LE är en amatör punkt slut !!

Vi har en amatör tränare svårare än så är de inte. Visst kan man prata om ge tränarn tid osv. Det hade jag köpt om det vore så att det handlade om att resultaten och motivationen i riktigt var där.

Men nu handlar dem om om tränare som på alvar gör groooova fel beslut nästan match efter match. Ja men det sjukt men jag tror att många här hade kunnat prestera bättre än Lucho.

Tata va bättre än LE visst vi vann inget med Tata men han kunde iallafall spela dem bästa spelarna..
Barcelona DM1982
2014-11-17 16:31
[QUOTE=KiNg-PuYi]Jag syftade på förhandlingarna:). Plus att cech är klasser bättre än bravo bara o va ärliga:) [/QUOTE] Klasser bättre? Snacka om att överdriva.
Barcelona KiNg-PuYi
2014-11-17 15:38
Jag syftade på förhandlingarna:). Plus att cech är klasser bättre än bravo bara o va ärliga:)
Barcelona LeoMessi
2014-11-17 15:27
Ja men cech var väl inte till salu i somras? Sen är det ingen supersumma för bravo vi la ner! Hade han varit tänkt som andramålis så visst. Men nu är han så pass bra att han bör vara förstemålis och då är det inte en så farlig summa. Fast jag vill hellre se stegen som målis då han har en väldig hög potential och att han faktiskt är väldigt bra redan nu.
Barcelona KiNg-PuYi
2014-11-17 15:19
Hoppas att jag har fel här. Men ryktas att arsenal köper petr cech för 10 miljoner
medan vu köpte bravo för 12. Haha jag slutar aldrig att förvånas. Zubi=madridista för mig f o m nu. Florentino har köpt han oxå haha
Barcelona Neymar11
2014-11-17 15:06
Bara tänk så är det spelarens fel, istället för att anklaga Lucho. För jag ser ingen som helst anledning till varför Lucho skulle välja Douglas och adriano framför montoya som högerback, kan det vara så enkelt att han inte tränar bra? Eller visar fel attityd? För något måste montoya ha gjort fel, inte kan Lucho hoppa på någon så oskyldig utan någon som helst anledning Så otroligt ledsamt att precis ALLT är Luchos fel nuförtiden
Barcelona Andresito
2014-11-17 14:48
Montoya har förövrigt kontrakt till 2018 som han skrev på i våras. Utköpsklausulen ligger på €20M.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-11-17 14:37
Montoya har all rätt att tappa motivation med tanke på det som hänt sedan Lucho tog över.Trots att Montoya gjort rätt så bra ifrån sig under de matcher han spelat tidigare år så får han inte ens chansen att visa upp sig inför Lucho. Tror fan att Montoya hade gjort det bättre än Alves i år om han hade fått lika många matcher på sig som sin ohotade konkurrent. Det som är värst är ju ändå att man går och köper en helt främmande Douglas som ersättare till Alves när Montoya fortfarande spelar i klubben. Det roliga med det är ju att Montoya är bättre än både Alves och Douglas. Nu har vi inte sett Douglas tillräckligt men kan inte tänka mig att det finns något förtroende för honom från Luchos sida.

Adriano går till och med före än Douglas som högerback, det säger ju ganska mycket om hur lite förtroende det finns för vårt supernyförvärv. Nä, det är ingen rolig situation för Montoya. Killen är ung och han vill spela fotboll. Han har bevisat att han kan spela på en hög nivå, om det inte blir i Barca så blir det någon annanstans. Som vanligt så kommer Barca göra en förlust när det handlar om att göra bra affärer. Montoyas marknadsvärde har säkert sjunkit en hel del nu och det blir inte bättre av att han har ca 1 år kvar på kontraktet ( läste det härinne). Antingen så säljer man eller så behåller man honom. Inget jävla lån!!
Barcelona LeoMessi
2014-11-17 13:01
Andresito Jag tror att montoya tappade motivation när han insåg att det kvittar hur mycket han ger på träningarna så kommer han att vara långt ifrån förstaval. Själv vet jag inte hur enrique tänker. Kollar han bara träningarna? För det verkar inte som att han kollar hur dom presterar när dom väl spelar match. För då hade inte Alves fått spela, Busi hade fått värma bänk och masken hade fått lira på mittfältet.. Samtidigt så är ter stegen missnöjd eftersom han känner att han gör allt rätt men får ändå inte spela. Så går det när man köper inte två målvakter som inte accepterar bänk. Bravo har inte gjort något fel så han ska ej beskyllas. Men Lucho gillar ju "energin" Alves bidrar med.
Annons: