/spanien/barcelona/forum/3680.aspx/spanien/barcelona/forum/3680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2014-11-21 14:37
el Profete/

Naturligtvis har Luis Enrique ett ansvar när det gäller att upprätthålla disciplinen men jag kan också tycka att spelarna har också ett ansvar när det gäller att dyka upp i tid och inte visa slapp inställning under träningarna. De ska inte behöva ha någon som håller de i handen för det. Ingen ska behöva säga till Neymar att träningen börjar vid en viss tid och att han inte bör komma för sent. Det är bara pinsamt.
Barcelona koeman92
2014-11-21 14:23
EDIT: här är länken:
Barcelona el Profete
2014-11-21 14:16
el Flaco

Undrar verkligen om Lucho har någon koll, vad håller vissa av spelarna på med under uppvärmningen? I synnerhet Messi och Piqué...
Barcelona koeman92
2014-11-21 14:15
Råkade hitta en gammal debatt mellan Augustí Benedito och Sandro Rosell på Youtube. Någon här som kan Katalanska och kan berätta ungefär vad det är de säger? Vet i alla fall att det har att göra med våld och Boixos Nois.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-21 13:20
Bundesliga, samt samarbeten mellan klubbar, förbundet, landslaget, samt nationella mål, publik, priser, talang utveckling och anti kommersiellt till en viss mån.

Tysk fotboll är ett super bra exempel på hur fotbollen kan se ut. Må alla länder och ligor ta lärdomar av tyskarna.
Coach Pep.
2014-11-21 11:47
@Thierry Henry:

Jag fattar precis din poäng, det är du som inte fattar min. Du kallade tyska ligan för ”skitliga” i ett tidigare inlägg, så du har redan visat vad du egentligen tycker. Det finns många fler anledningar att vara optimistisk angående tysk fotboll än tvärtom. Tysk fotboll fördömer utländskt ägarskap och klubbarna är nästan uteslutande ägda av fansen. Man kan inte förvänta sig stor konkurrenskraft så som förutsättningarna råder utan mer fokusera på vad annat som erbjuds. Tyskland har i särklass högst publiksnitt, samtidigt som man fortfarande ger möjlighet till alla oavsett samhällsklass att gå på fotboll. På sikt kommer det löna sig. Bundesliga hade garanterat varit världsbäst om de tillåtid inflöde av utländskt kapital och otvivelaktigt är tyska ligan sämre för att man avstår; men har det kanske inte slagit dig att tyskarna är fullt medvetna om det, men skiter i det? Jag säger ju att det är bra och den naturliga ordningen att det är en s.k. enlagsliga i dagsläget. De har klubbar som kontrolleras av föreningar, de har lag som inhemska talanger kan ta plats i, de har lägre biljettpriser och de har ståplats. Jag tycker inte det är värt att offra.

Det finns således ingen reell behållning i att beklaga sig över Spaniens och Tysklands en respektive tvålagsligor i ständig negativ bemärkelse som de flesta gör. De förstår inte vidden av implikationerna av att mynta negativt klingande begrepp som ”enlagsliga” på världens mest sunda fotbollsland.

Engelsk fotboll är privatägd elitist-underhållning som inte uppmuntrar till riktig konkurrens på gräsrotsnivå. Det är ”money talks” som gäller, förutom Manchester United som har vuxit organiskt likt de tyska lagen. Varför skulle Tyskland sälja ut sig och sträva att bli lika degenererat som England?

Kompis, det är du som spyr ur dig massa ”grejor”. Du är helt klart påverkad av slaskmedia utan att veta om det. Försök inte att vända på steken. Du har suttit och försökt förminska tysk fotboll på lösa grunder, för oavsett hur överlägsna Bayern må vara så förändrar det inte faktumet att tysk fotboll blir bättre och bättre och till slut kommer fler lag börja konkurrera med Bayern också, eftersom fotbollen oundvikligen går i cykler. Det väsentliga är att de tyska spelarna stannar i Tyskland som det ser ut nu. Jag menar, Lewandowski och Götze hade lämnat Tyskland för högre löner i vilket fall. Det är ingen som klagar när PL roffar åt sig tyska talanger och spanska toppspelare; men gud förbjude Bayern göra samma sak? Det är bättre att de hamnar i Bayern än i shejkernas/oligarkernas händer, men kanske inte enligt en förklädd PL-fanboy som dig. Resterande tyska lag klarar sig på så sätt de har bra scoutingnätverk och bra ungdomsakademier som ständigt ersätter de sålda spelarna.

Skillnaden mellan dig och mig är helt enkelt att du inte är någon särskilt djup tänkare och har någon slags dold avsky för tysk fotboll. Du är helt fokuserad på ytliga förehavanden om hur jämn ligan är men skiter i hur fotbollsvärlden mår idag, och ignorerar hur fantastisk och förmånlig tysk fotboll faktiskt är för folket. Det finns viktigare problem för tyskarna att ta itu med än att öka konkurrenskraften för tillfället; t.ex. beskydda tysk fotboll från den moderna fotbollens ryggradslösa ondska och rotlöshet. Jag lovar dig att tyskarna är medvetna människor som i mångt och mycket tänker i dessa banor. De har valt att prioritera god ekonomi, och på längre sikt bli en mer konkurrenskraftig liga; producera mer tysk talang och behålla dem i Tyskland där Bayern fångar upp dem som sista utpost och kan erbjuda konkurrenskraftiga löner så att de inte försvinner hemifrån. Ett Bayern i optimalt skick är helt enkelt en nödvändighet för Bundesliga.

Så ja, jag hoppas att Reus och Draxler hamnar i Bayern; annars hamnar de ju i träbensligan!
Barcelona LeoMessi
2014-11-21 11:44
Måste säga att jag är så otroligt avundsjuk på bayerns ledning! Dom sköter klubben exemplariskt och att betala av arenan 16 år för tidigt är så jävla mäktigt gjort! Jämför vår ledning med deras, det får en att vilja gråta. Alla som vill driva vår klubb är för upptagna för att smutskasta varandra. Klart som fan att Pep ville ha det jobbet, han får jobba med professionella då.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-11-21 11:35
Överdrivs det inte en aning angående Ronaldinhos vm när han var 22?! Han gjorde EN utomordentlig match mot England i kvarts-finalen men det var väl allt. Annars så briljerade Rivaldo och Ronaldo gjorde målen. Just under det vm:ET var ett skämt att inte Rivaldo blev vald till turneringens lirare. Då allt han gjorde var briljant (förutom filmningen) Tar absolut inget från Ronnie då JAG håller honom som den störste fotbollspelare någonsin då ingen annan har haft en högre nivå honom. Men för att klargöra en del, så var det efter det mästerskapet Ronnie började blomma ut Att neymar har varit mer framträdande fram tills han blev 22 om man jämför med Ronnie så sticker man inte under stolen när man påstår att neymar har varit bättre. Men med det sagt så kommer neymar aldrig komma till Ronaldinhos högsta nivå någonsin och det kommer ingen annan heller göra för den delen. Men att han har börjat den här säsongen lovandes ska inte förringas När man börjar diskutera en spelares privata vanor så inser man att inte alla gör en bedömning på det sportsliga planen. Och antagligen har något emot personen neymar istället för spelaren neymar. Men däremot skjuter man sig själv i foten om man ska jämföra neymar & Ronaldinho utöver det fotbollsmässiga. Då den senare var nästan lika känd med sin samba på klubbarna som med sin samba på fotbollsplanen.
Coach Pep.
2014-11-21 11:25
Coach Pep.
2014-11-21 11:22
Coach Pep.
2014-11-21 10:46
@Thierry Henry:
Ja ja, jag förstår nog vad du försöker få fram för ”budskap”. Det är du som inte förstår att dina antaganden är åt skogen. Du tycker i stort sett att Neymar är bättre än Ronaldinho när han var 22 bara för att han gjort mer mål. Ronaldinhos prioriteringar låg aldrig i att bli en måldrönare, det ska man komma ihåg. Om inte Ronaldo/Rivaldo vore där så hade nog Ronaldinho vunnit det där VM:et ensam ändå, så han har inte ”dansat i någons skugga” alls. Du är bra på att skicka subtila pikar mot Ronaldinho måste jag säga. Jag vet att det är många Henry-fantaster som blev avundsjuka när Ronaldinho började härja och fick guldbollen. Vilka håller du på ens? Du kan försöka glorifiera Neymars VM hur mycket du vill men faktum är att många spelare var bättre och Brasilien borde ha åkt ut i gruppspelet. När Neymar visar att han kan bära Barca på sina axlar kan vi börja snacka Ronaldinho. Än så länge är det mer berättigat att jämföra honom med Robinho (som också härjade i jippoturneringar som ung men aldrig blev något). Ja, Neymar är bättre än Robinho någonsin var, men snarare än ”nya Pele” skitsnacket så tycker jag han är närmre ”nya Robinho”, även om han redan åstadkommit mer än Robinho någonsin gjorde i landslaget. Ja, alla spelare har olika utvecklingskurvor och som det ser ut verkar ju Neymar ha slutat utvecklas för tillfället. Det är för tidigt att säga ännu men Barca kan ha skjutit sig själva i foten med hela hans transfersaga om det vill sig illa. Min personliga konspirationsteori är att ledningen värvade både Neymar och snabbt klart med Suarez därpå eftersom de helt enkelt ville rädda sitt arsle ifall Messi bestämmer sig för att lämna, så att vi inte bara står där med byxorna nere (någonting är ruttet). Hur som helst.. starkare psyke än Ronaldinho? Lägg av.. Ronaldinho må ha degenererat som spelare snabbt men hur kan man ens påstå att en talang som inte uppnått något ännu i Europa har ett starkare psyke än Ronaldinho? Tvärtom så tycker jag Neymar kryper in i skalet så fort det går dåligt för Barca i spelet. Tycker han har visat mer tendenser på bristande psyke än tvärtom. Killen byter frisyrer varje (!) vecka och tar selfie-bilder stup i kvart vilket indikerar på personlighetsstörning och fjortissyndrom.Är det modevisning eller fotbollsplan? Ronaldinho å andra sidan hade alltid långt vackert naturligt hår och spred ständig positiv energi på planen hur dåligt det än gick. Tvärtemot vad man kan tro så gillar jag dock Neymar, men är en motståndare mot fanboyism.
Barcelona el Flaco
2014-11-21 10:23
På tal om Neymar, som det har varit mycket diskussion om på sistone här, så kom han tydligen för sent till gårdagens träning. Bra gjort där! Nu hoppas jag att Lucho drar honom ordentligt i örat.
Barcelona Neymar11
2014-11-21 08:41
@barcastuff: Barcelona are the team that conceded fewest goals from set pieces (including penalties) in the Liga this season #fcblive [via @barca19stats] Det ni!
Barcelona Andresito
2014-11-21 08:41
Nu kommer ett sånt tråkigt inlägg igen.
Vet att det tagits upp 320 gånger här inne, men ville bara skriva av mig.

Jag kan erkänna själv att Guardiolas sista år stundtals var frustrerande då spelstilen hade övergått till extremt bollinnehav, och att man ibland ropade efter en nystart.

Piqué, Alves, Cesc och Villa
Precis som när Pep tog över 2008 var tanken att sälja en del av stommen för att få en nystart. Ledningen med Rosell i spetsen saknar all form av sportslig kompetens, Zubi inkluderad. Laporta må kanske inte vara den kunnigaste heller, men han hade fotbollens fader Cruyff vid sin sida som sportslig rådgivare. Rosell borde ha litat på Pep bärgade hem en och en annan titel under sin tid, det fanns liksom ingen mer lämplig än honom att ta dessa beslut.

Dessa fyra spelare kunde ha sålts (möjligtvis behålla Piqué och ersätta honom gradvis), och vi hade idag stått med en mittback och högerback som hade hunnit anpassa sig, och även Thiago hade stannat, samtidigt som man kunnat köpa in en yngre chansning som Cescs ersättare.

Klubben saknar både erfarenhet och kompetens. Är övertygad om att Pep kunde blivit vår Sir Alex med sin ambition att alltid revolutionera något, vilket vi idag ser i Bayern.

Vi hade kunnat behålla spelare som Valdés och Abidal. ter Stegen skulle då ha haft Valdés framför sig att gå förbi, samtidigt som Pinto i papparollen hade pushat på bakifrån. Abidal hade kunnat stå för bredd, men även ta hand om yngre spelare som kommer in med tanke på hans utstrålning utanför planen.

Angående mittbacksproblemen så hade dessa varit lösta idag om inte Zubi suttit på sitt feta arsle. Tito ville som känt endast ha Thiago Silva, då är det Zubis uppgift att övertyga Tito om andra mittbackar och att det verkligen behövs. Som sagt så hade en ledning med erfarenhet sett detta då Puyols skadebekymmer blev större och Pep förutsåg Piqués nedgång.

Vad jag vill ha sagt är att Guardiola var nyckeln till en bättre framtid, han hade ambitionen och viljan att utvecklas. Han märkte när hans spelare och system var slut och ville förnya laget, ledningen gjorde tvärtom som anställde Tito som fortsatte på exakt samma spår, Tata som användes som en marionett och nu Lucho som saknar starka meriter på sitt CV, och ledningens enda hopp om att bli 'den nästa Pep'.

Ledningens största misstag var inte att värva Vermaelen, Douglas etc. Det största misstaget var att släppa Pep, som till skillnad från 90% av klubbens andra pampar faktiskt kunde något om fotboll, hur man vinner och att man ständigt behöver utvecklas.
Barcelona Neymar11
2014-11-21 08:26
Lion24 Precis han där uppe bland Maradona, pele just därför kan han tvinga ut den här ledningen. Gå ut öppet i en tv-intervju och häng ut dom jävlarna. Istället för att ge median något att spekulera.
Barcelona Lion24
2014-11-21 07:58
@Tiki-Taka:

Haha, håller med dig. Det är helt otroligt. Vad finns det att säga liksom? Borde vara massdemonstrationer och kravaller så som det ser ut just nu. Saknar ord.
Barcelona AndreD.
2014-11-21 05:37
zick9 Ja, det är bara du.
Barcelona zick9
2014-11-21 04:27
@Gabriel:

Bara jag som tycker att Fabregas var grym förra säsongen?
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 03:29
@Coach Pep.:
Du skrev ett helt A4 utan att ens fatta poängen i det jag skrev. Bravo där;) Jag pratar inte om att "förminska" Bayern. Eller att dom andra lagen i Bundesliga är värdelösa. Inte någonstanns skriver jag det. Jag skrev tvärtom att man kan se i cl att bundesliga håller väldigt hög klass. Och i texten poängterar jag också att bayern är en mäktig klubb Det förhindrar dock ej bundesliga från att vara en 1 lags liga! Komiskt hur du drar upp barca i det här och skagöra någon form av jämförelse. Vi är inte ens störst i Spanien. Med Real som har 10 cl titlar och flest liga titlar långt före oss. Dock har vi ända senda la liga starta för drygt hundra år sedan. Alltid vart på deras nivå och konkurerat med dom. I tyskland har det bara vart Bayern ända från starten. uppstickare här och där som Atletico förra säsongen eller Dortmund för 2 säsonger sen i bundesliga räknar jag inte med Jag poängterar hur ligorna ser och har sett ut genom hela deras historia. inte på förra och denna säsongen som enda referens likt du verkar göra. (Chelsea, eeh va?). Det jag pratar om är klubbars förmåga att kunna konkurera i det långa loppet. Som du kanske märker så har atletico redan tappat efter bara 1 säsong på top. Barca och Rela har rustat för över miljarden var medan Atletico mer eller mindre blivit sönderköpta. Dom kan aldrig konkurera med oss eller real i det långa loppet. Punkt slut. Lika lite kan Dortmind Schalke eller Levercusen konkurera med Bayern i mer än något enstaka år. Så din kommentar att "enlagsliga kastas runt allt för lättvindigt" ter sig ju ganska komisk. Då jag till skillnad från dig har en genomtänkt tanke bakom min åsikt å du bara spyr ur dig en massa grejor. Jag kollar till ligornas historia i sin helet samt hur framtiden ser ut Jag ser ett bayern som är ekonomiskt helt överlägsna i bundesliga och likt en damsugare sveper upp sina konkurenters bästa spelare. precis som Real och barca gör på en europeisk skala Ingenstanns förnekar jag heller dessa klubbar deras framgång. Alla är dom ärligt byggda föreningar som nått toppen genom att ha skött sig bättre än alla andra. Dock poängterar jag ut verkligheten som den är Inget lag kommer kunna stå tå mot tå med Bayern i tyskland under en längre tid över förselig framtid. Det är fakta. Pep är världens bästa coach och bayern är förmodligen världens bästa lag. Gör det bundesliga jämnare för det? Snarare tvärtom. Ska vi tippa bundesliga nästa säsong? Bayern värvar Reus och Draxler. Avgör ligan i december. the end. Alternativt. Schalke får behålla det fantastiska lag dom håller på å bygga upp. Man vinner mirakulöst bundesliga. Sommar fönstret efter så köper Bayern deras 2/3 viktigaste spelare och vinner näst nästa säsong istället Är det orättvist? fusk? Nej och åter nej. Gör det ligan mindre ojämn och mindre förutsägbar för det? återigen Nej!
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 02:50
@Coach Pep.:
Allt kan ju inte stå rätt till hos dig? Inte någonstanns har jag skrivit att Neymar är bättre än Ronaldinho va i sin peak. Jag skrev att Neymar vid 22 är en bättre spelare än Ronaldinho va vid 22. och det står jag vid. Ronaldinho vann måhända vm som 22 åring. Men kunde då dansa i skuggan av Ronaldo och Rivaldo som bar brasiliens offensiv i det vmet. Neymar bar ensam det sämsta Brasilien på 40 år till semi final. Trots att han bara är 22 och hade hela brasiliens offensiv på sina axlar i ett hemma vm. Numera är han lagkapten och brasiliens 5e bästa målskytt genom tiderna. Med det 3dje högsta målsnittet av alla toppskyttar. Bara Romario och Pele har högre målsnitt Det säger allt. Neymar är långt längre gången i sin karriär och en mer komplett och bättre spelare än Ronaldinho va vid samma ålder. Nu behöver inte det betyda något då alla spelare har olika utveklingskurvor. Men det skvallrar ändå om den enorma potential Neymar har. Ett budskap jag försökte få fram till dig Coach Pep. Med ditt försök till att förminska Neymar med dina okunniga helt odugliga argument. Nu hittar du även på och tar texter ur dess samanhang för att försöka vinna vad? Argumentationen mot mig? Försöka framställa mig som personen som har noll koll? Väldigt småsint gjort. Ronaldinho i sin peak (som dock va kort). Har få övermän. Bara Ronaldo (den riktige) och Messi håller lika hög nivå när dom är/va som bäst enligt mig. Av dom spelarna jag sett. Romario inte långt efter heller. Dock har Neymar minst sagt potentialen att nå den nivån och mycket större chans än Ronnie att bibehålla den under längre tid. Då han har ett starkare psyke Barca barca// Det du skrev om skillnaderna på Ronnies barca och det barca Neymar kommit till är precis det jag försökte skriva till Coach Pep också. Ronaldinho kom till en klubb där han blev den stora stjärnan direkt. Spelet formades efter honom och han kunde spela sin lekfulla fotboll hur han ville. Vi hade precis kommit från den värsta krisen vi vart i på nästan 20 år och blev glada för allt vi såg. Idag är det helt annorlunda. Med ett fastspikat spelsätt en klar och tydlig hieraki i truppen med Messi som obestrid alphahanne som allt skall kretsa runt. Men coach Pep kan fortfarande inte fatta vrf inte Neymar dansar runt helt obehindrat så som Ronaldinho gjorde i sin fria roll utan defensivt ansvar. Jo lilla gubben. För Neymar har klara direktioner i hur han skall spela i den här klubben. Alla som sett honom i Santos eller Brasilien vet a han går för när han släpps fri
Barcelona WalterWhite
2014-11-21 01:21
Att sälja spelare verkar ju högst otroligt då vi inte får värva spelare i 13 månader till. Att spelare sen utnyttjar den svagheten för bättre kontrakt eller andra krav är kanske en annan sak.
Barcelona papillon
2014-11-21 00:47
Har jag verkligen läst rätt att man försöker nedvärdera Neymars landslagsmål med att de skett i många vänskapsmatcher?

Jag kan garantera att en "vänskapsmatch" mot tex Colombia är 5 ggr tuffare än en vm-kvalmatch mot Malta, Cypern, Luxrmburg, the list goes on...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona el Flaco
2014-11-20 23:25
Smogen/

Benedito är faktiskt mitt uppe i en beef med vicepresident Javier Faus. Benedito hade anklagat Faus för att ha ekonomiska intressen i Qatar och att det ska ha varit en av anledningarna till att vi har de som sponsorer. Något Faus naturligtvis nekade och hotade att stämma Benedito för. En officiell anmälan har dock inte gjorts än verkar det som.

Benedito har annars ett bra anseende på gräsrotsnivå och han arbetar flitigt bland medlemmarna och besöker olika penyes. Det var han som låg bakom den omfattande opinionsomröstningen för någon vecka sen sen visade att Laporta just nu ligger i pole position, med Benedito själv strax bakom.

Det cirkulerade ett tag rykten om att Sevillas sportchef Monchi hade kunnat ingå i Beneditos projekt om han hade blivit vald till president, men Benedito gick sedan ut och varken förnekade eller bekräftade det ryktet.
Barcelona Barca Barca
2014-11-20 23:21
@Coach Pep.:

Då kan man inte följ Barca länge om man tycker så ;) ne men skämt o sido, alla tycker olika, men jag har svårt att jämföra någon med dinho. Hans första säsong i klubben när han i stortsätt inte hade någon etablerad världsstjärna med sig i laget lyckas hjälpa oss till en andra plats säger en hel del. Sen tycker jag att ifall inte Neymars kvaliter begränsas så mycket som det görs i Barca så tror jag att han hade kunnat nå högre högsta nivå än vad han gör just nu. Man får inte glömma, att Ronaldinho kom till en klubb som var nerkörd i helvet*et och hade inget att förlora som spelare, han kunde i princip göra vad han vill utan att bli ifrågasatt av nån. Jag minns själv när Ronaldinho kom, det var som att frälsaren skrev på för klubben och räknade dagarna innan vi är på världsstoppen igen. Ronaldinho kunde göra vad han ville, dribbla hur han vill, testa alla möjliga passningar och "tittpassningar"(titta åt ena hållet och passa åt andra) utan att någon av oss fans, klubbledning, lagkamrater ifrågasatte vad snubben håller på med. Behöver vi gå in på hur reaktionerna skulle bli om Neymar skulle göra en av alla finter han gör på länken som jag länkat? Hade Neymar kommit till en klubb som var som Barca var på den tiden Ronaldinho kom till, så skulle jag iaf inte utesluta att han hade kunnat göra en samma bedrift. Men men, svaret är oviss broder :) sängen nu, kl ringer 05.20 :/
Barcelona el Flaco
2014-11-20 23:19
@koeman92:

Personligen tror jag inte på Marc Ingla. Tycker han skötte en usel kandidatur under förra valet där han tillbringade mer tid på att smutskasta Rosell än att gå in på hur hans projekt skulle se ut. Han var inte ens tänkt att vara presidentkandidat från första början. Tanken var att han skulle ingå i Ferran Sorianos kandidatur men han drog sig undan och då fick Ingla ta över huvudrollen. Något han aldrig klarade av att göra.

De enda gångerna hans namn har dykt upp i Sport eller MD har varit när han har kritiserat den nuvarande styrelsen och uttryckt att presidentvalet borde skjutas fram och senast för typ en månad sen där han ifrågasatte hur klubbens ekonomi skötts. Men i överlag tror jag inte han har något att stå på ifall han skulle ställa upp i kommande val.
Coach Pep.
2014-11-20 23:04
Barca Barca

Enligt signaturen "Thierry Henry" är spinkis-Neymar bättre än Ronaldinho. ;D
Barcelona Barca Barca
2014-11-20 22:59
@Smogen:

Rosell utklassade allt endast tack vare att han en gång i tiden låg bakom Ronaldinho värvningen. Minns jag rätt så var det i stort sett tack vare Rosell och hans goda Nike/brasilien kontakter som vi tillslut lyckades få hit Ronaldinho. Man får inte glömma att Ronaldinho föredrog oss framför Man u som på den tiden var tillsammans med Real, Milan, Juve var dom stora giganterna. Vi hade inte ens lyckats nå CL plats och Rosell lyckades få hit eftertraktade Ronaldinho. Sen dess har Rosell inte gjort klubben ett skit av nytta
Barcelona R85
2014-11-20 22:49
Håller med dig som fan coach pep med din senaste inlägg
Barcelona Tiki-Taka
2014-11-20 22:37
Barcelona look into Douglas transfer. Paid 4M, but initial fee agreed was 8 or 12M. Assistant sports director Valentin under suspicion [ser]

Är detta ett skämt eller!? Man är inte överraskad längre, och Barcelonas medlemmar är bland dem värsta jag har varit med om! Att man inte under dessa år har haft en offentlig demonstration och krävt denna lednings avgång, förblir ett mysterium! Det sker ingen reaktion!? Inga protester!? Hur kan medlemmarna vara nöjda, skamligt!!!
Barcelona Andresito
2014-11-20 22:27
@Smogen:
Sorry, var för mycket text att skumma igenom, antog att det inte hade tagits upp :) Klart som fan att det är något skumt med Douglas övergång. Tar det nånsin slut?
Annons: