/spanien/barcelona/forum/368.aspx/spanien/barcelona/forum/368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-03-18 23:37
@A good coach is everything!:

Såg på spanska tv idag att de pratade en del om honom och av allt att döma så blir han Barcas nästa nya huvudtränare.
Det är som att fortsätta med Lucho .
Spelarna behöver en ny röst men nu ska spelarna fortsätta och lyssna på samma röst som de lyssnat under flera år tillbaka. Helt obegripligt. Det verkar stå i kontrakt att assisterande tränare ska ta över ..
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-18 23:28
Jag litar på startspelarna i Barça, Vad jag däremot inte litar på är att Lucho ska sluta med sitt ständiga roterande där han startar spelare som jag inte litar på denna säsong. [1/2] Barcelona have won all the league games Umtiti has played in (16/16) #fcblive Varför spela han inte mot Depor? [2/2] While Gomes has participated in 13 of the 14 games in which Barcelona have not won this season #fcblive [sport] Varför spela han mot Depor? Jag förstår inte varför Lucho roterar nu, nu ska elvan sitta! Sen har roteringar under säsongen skett i fel matcher. Poängtapp mot Depor, Betis och Malaga pga roteringar denna säsong, det är helt sjukt. Hur kan man underskatta Betis och Depor på bortaplan... Och hur kan man underskatta Malaga som är kända för att ta poäng från Barça eller RM varje säsong! Litar jag på förstaelvan som starta mot PSG? Ja, resten? Nej.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-03-18 22:57
@Cule4life:
Reals kommande två matcher är mot Alaves hemma och Leganes borta . 6 solklara poäng. Sen kommer Atletico hemma, Atletico som har CL som sista chans att vinna något kommer att vila spelare inför Leicester som man möter bara dagar efteråt Rral ska också möta Celta som har inget att spela i ligan och har allt att satsa på El. Real släpper aldrig detta tyvärr, då vi har skänkt otroligt många billiga poäng mot bottenlag och gav Real vinden i ryggen, precis som i fjol när vi torska hemma El Clasico och sedan fick Real som tåget och vann CL. Vi har Juve i CL och med tanke på en värdelös bänk vi har så kommer ordinarie elva inte orka slås på två fronter med matcher var tredje dag. Visst skulle någon säga att vi ska inte ge upp ligan innan det är helt kört men mycket kraft kommer sedan att försvinna och straffa oss även mot Juve. Därför borde vi satsa allt på Juventus. Vi har som sagt inte tillräckligt bra bredd för att slås på två fronter. ps. Det är fantastiskt vädret i Barcelona, riktig sommar med mycket folk på gatorna ocg på stranden . Med en sån vädret borde det bli mycket folk på Camp Nou imorgon, men ser på hemsidan nu att det är sjukt många lediga biljetter ute. Tacka torsken mot Deportivo för det.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-18 21:53
Krävs knappast resurser för att spela vacker fotboll rayo med Paco som tränare är ett exempel. Däremot att genera titlar med det vackra spelet så behövs resurserna. Ja om man inte har en akademi utöver det vanliga som vi i Barcelona HADE. Bayern har visst varit vana med possesion fotboll innan pep och det med van gaal och då hade han också en sämre trupp. Dock hade pep ett oerhört problem med alla skador i Bayern. Men han var absolut inte rätt man för Bayern och dom kommer relativt snabbt gå bort från det pep printade in och det med all rätta Bayern är inte Barcelona. Ingen som tvingar pep att spela en dum sterling och själv är jag förvånad att han låter honom spela så mycket. Och ja man kan förvänta sig mer från city med den truppen och bli avklätt mot Monaco i 2 matcher är inte något man ska ursäkta med den truppen han befogar. Lucho klandras för alla värvningar och för alla värvningar som uteblir varför klandras inte pep för det samma? Han har betydligt mer makt i city än vad lucho har i Barcelona. Behövdes Stones för 60 miljoner € eller sane för 60 miljoner €? Nu är det ingen pep vs lucho diskussion för den matchen vinner pep på walkover. Utan diskussionen grundade sig på att skribenter ska underkasta rollerna som vår klubbs BÄSTA spelare under historien hade blir jag lite smått irriterad. Hade pep gjort det han gjorde utan xavi och iniesta? Hell No även om han hade haft 10 miljarder € att köpa in spelare för. Dock så hade inte Messi varit Messi utan pep och så vidare. Busken hade härjat i dom lägre divisionerna och pedro hade löpt på solkusten någonstans. Barcelona hade varit oprofessionellt som vanligt. För att föra vidare detta till lucho ska han verkligen klandras för allt som sker? Nope är det han som förändrar Barcelona? Nope Det är ledningen som förändrar allting och även det som sker på plan. Och vem skyller jag på? Laporta för sin svaga valkampanj!!!!
Barcelona LennyRomario
2017-03-18 21:15
Tysk fotboll är någonting helt annat än spansk. Bayern hade aldrig någonsin tidigare spelat positionsspel MED boll. Aldrig. Det tog ungefär 2.5 säsong till Pep tyckte att han hade lärt dem allt han hade att lära dem. De spelade då exakt som han ville, ändå åkte de ut mot Atletico. Och det var i stort sett lika sjukt som när vi åkte ut mot Chelsea. Nån klagar på att Pep bänkade Muller vs Atletico. Hade han inte bänkat Muller så hade det varit totalt tjänstefel. Karln har fortfarande inte kommit ur sin svacka. Hans påföljande EM var en total katastrof. Nej, Bayern spelade inte samma spel som Barcelona. De två bästa spelarna i laget var Robbery och Pep la fram en taktik där de skulle vara delaktiga så mycket som möjligt. Men Bayern skulle ha (och hade) kontroll på matcherna, vilket var anledningen till att Rummenige & Co ville ha just Pep. Ytterbackarna, Lahm och Alaba, gick i anfall upp och blev innermittfältare, Alonso droppade ner. Nåt sånt såg vi aldrig i Barcelona. Det var väldigt mycket kantspel och väldigt mycket inlägg eller bollar in i straffområdet längs backen. Stora delar av Bayerns svenska forum "hatar" Pep. Det är en fotboll de inte är vana att se, en fotboll de inte njuter av. De tycker det går långsamt och segt. Men de gillade å andra sidan inte Tiki-Taka Barca heller. Det var helt enkelt en utnämning som stred mot vad fansen vill se, på samma sätt som med Lucho. Att Peps Bayern skulle vara tråkigt är enbart tycke och smak, men många tyskar delar helt klart den bilden. Jag är inte tysk. Peps säsong i City går inte avfärda som ett fiasko, de ligger trots allt tvåa i ligan. Men det står helt klart att Pep efter de 10-15 första matcherna tog allt ett steg för långt. Pep trodde att hans spelare skulle klara av ytterligare ett steg i utvecklingen mot den fotbollen han vill spela, men det kunde de inte, och nu tycks de hamnat i någon slags mellanläge. I "Pep Guardiola The Evolution" (handlar om hans sista säsong i Bayern och förspelet med City) står det svart på vitt att Pep och City är överens om att det behövs två nya ytterbackar och minst en mittback. Men av någon anledning så bestämde sig City för att sprida ut inköpen över två säsonger, och det blev bara Stones till försvaret. Real Madrid förlusten i CL var Peps fel, helt och hållet. Han visste hur han ville spela, ändrade sig i sista stund och det gick fullständigt åt helvete. Förlusten mot Barcelona vet jag inte hur mycket man kan lasta Pep för. Svårt att avgöra om det är hans direktiv att gå så fruktansvärt hårt efter ett bortamål, att de går bort sig både en och två gånger. De kunde ha nöjt sig med att torska med 1-0, eller i värsta fall 2-0. Att fotbollen skulle ha utvecklats så att det inte längre går att kontrollera matcher som Peps Barcelona gjorde är bara trams. Det är inte för att fotbollen utvecklats Luchos Barca som spelar som de gör, det är för att han vill det. Och det är inte utvecklingen som gör att Peps City inte kan det. De behöver tid, och i ärlighetens namn bättre spelare. Är Pep världens bästa tränare? Eller som folk brukar säga, "Men hur skulle han klara sig med Sunderland?" Antagligen inte särskilt bra. Men Pep är enligt mig världens vackraste tränare. Det finns ingen som kan få sitt lag att spela underbarare fotboll än Pep, men för att spela den fotbollen han vill krävs det resurser. Inget snack om den saken. Det man bör komma ihåg är att det Pep försöker lära sin lag är svårt. Mycket svårt. På individuell nivå är det som alla vet lättare att vara destruktiv än konstruktiv, precis likadant är det med lagspelet. Att lära ett lag att bli bäst i världen med boll, skapa fler chanser än alla motståndare är något helt annat än att lära sig lag att bli bäst i världen på att inte släppa in mål. Pep är ingen Allardyce som går in med tuggummit, är en skön gubbe och ber folk kämpa och sätter sitt spel (eller brist på detsamma) på ett par månader. Det tog honom alltså 2.5 år att få Bayern att spela som han ville, och det beror inte på att han är en dålig lärare. Kolarov, Clichy, Otamendi, Sagna. När de fyra är utbytta och Pep fått tid nog att implementera sina idéer så kommer den vackra fotbollen komma och skrämma slag på världen. Det är både vad jag tror och hoppas. Ja, jag håller på Barcelona men jag unnar Pep all världens framgång. Cruyff torskade CL-finalen med 4-0 mot Milan. Inte blev han mindre vacker för det. Källor: Pep Guardiola - The Evolution, Pep Confidential (de två första säsongerna i Bayern).
Barcelona Xaviesta
2017-03-18 21:09
Håller med Gabriel till punkt och pricka. Det är i stort sett samma gäng som även gav upp mitt under brinnande match mot PSG och började håna spelarna för att sedan vara med och fira härinne efteråt den makalösa vändningen. Nu ska jag vara brutalt ärlig och rak här och det kommer att svida lite i röven på vissa och sticka några i ögonen, men den som säger att ligan är över efter 27 omgångar och 5 poängs marginal till Real med en clàsico kvar att spela dessutom, är ingen riktig culé. Ni är med största säkerhet även jävligt unga och nya fans som mestadels "håller" på ert lag här i forumet och på sociala medier endast för att hela klassen(9:an? Gymnasiet i bästa fall) / alla kollegorna på ert jobb (Ica lagret? McDonalds?) håller på antingen Real Madrid eller Barcelona och ni vill inte vara utanför när det snackas skit om det andra laget medans ni sitter på era scootrar och röker cigg och loskar på asfalten. Byt lag bara och håll truten. "Legend Carles Puyol" räknas inte in i den här skaran eftersom han bara är ett patetiskt troll. Sluta mata honom. Vi andra som är lite äldre, varit med längre och sett dom flesta scenarion som kan utspela sig i en ligatabell och serielunk, gjorde ett aktivt val att följa den här klubben när vi var yngre, sett Rivaldo göra sin bicy i Sportspegeln på SVT och inte endast på Youtube, vi vet att ligan inte är över. Vi står bakom laget och vi är klokare än så. Vi vet bättre än att basunera ut en förlust eller att fira en ligaseger redan efter 27 omgångar. Vi har varit med förr. Vi vet att laget förtjänar bättre än så från sina egna fans och vi stöttar dom och tror på dom ända in i kaklet. Det är inte lönt att ni sprider era domedagsprofetior härinne på Rambles - ni blir bara idiotförklarade. Bättre att ni tar sånt på era scootrar med era med-fejkfans. The real culés know this shit ain't over yet.
Barcelona Kröjjff
2017-03-18 21:05
@Legend Carles Puyol:
Hoppas på guld, ligan är öppen, men våra chanser är att se som helt körda. Så skulle man kort kunna sammanfatta slutsatserna. Snacka om en helgardering. Emellertid otroligt låga odds på att det rör sig om ett tvättäkta troll med snövita tomtar på loftet. Som skriker i munnen på varandra tills bara smaklös iskall gröt återstår i slutänden.
Barcelona xaviniessiola
2017-03-18 20:58
Kan ännu inte smälta att Lucho spelade en trebackslinje med ALBA mot Depor. Är nog rejält upprörd eftersom det gått en vecka och jag inte kan släppa det. Ett av de sämsta beslut en coach någonsin fattat. Hur tänkte han? "Självklart spelar jag hobbiten framför vinstgarantin Umtiti, vi måste ju ge dem lite utrymme i luftrummet"??? Nån som förstår sig på detta? Vi hade EN skolad mittback på plan, i en trebackslinje... Helt sjukt ju. Äh vad säger ni, vi kör väl så mot Juve också?
Barcelona Suarez9
2017-03-18 20:57
@neymar JR || Cillessen #1:

Verkar vara slutsålt då jag endast kan skriva in mitt namn och mail så tänkte möjligtvis någon som vet andra hemsidor att titta på.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-03-18 20:55
Vinner vi UCL så kommer vår säsong bli succé. Jag kan köpa om Real vinner ligan men då ska vi satsa all in på UCL.
Barcelona the cameroonians
2017-03-18 20:52
Angående biljetter till matchen mot Juventus - se länktips. btw: Medlemmar erbjöds förköp med 5% rabatt igår.
2017-03-18 20:52
Suarez9 Hemsidan
Barcelona Gabriel
2017-03-18 20:43
Tycker att det är helt otroligt respektlöst hur man kan ställa sig och tvivla på våra spelare och räkna ut oss ur ligan bara för att vi ligger 5 poäng (som mest efter Madrids hängmatch). Spelarna har gång på gång bevisat att de är ett gäng vinnare och aldrig ger upp, bara senast för lite mer än en vecka sedan stod man för tidernas upphämtning mot PSG. Tänk ifall alla hade resonerat som er? Isåfall hade spelarna lirat på ett Camp Nou utan några fans som hejade på och trodde på det "omöjliga". Tur att inte alla har den mentaliteten, det är en tråkig mentalitet att ha och jag blir besviken hur vissa culés kan tro så lite på sitt egna lag.

Har vi varit stabila i år? Nej det har vi inte, vi har verkligen inte spelat någon bländande fotboll men är det något dessa spelarna har bevisat så är det att de aldrig ger upp och att de aldrig tröttnar på att vinna titlar. Ligan är absolut fullt möjlig, men jag håller med de som säger att de som ger upp om ligan nu faktiskt inte har någon rätt att fira om man tillslut vinner den. Ni ska tro på klubben i med och motgång, det är det som det innebär att vara fan av en klubb. Visst, realist ska man få vara också absolut, men någon måtta får det ändå vara när man påstår att ligan är körd med en drös av poäng kvar att spela och avståndet endast ligger på 5 poäng.
Barcelona Suarez9
2017-03-18 20:39
Hej!

Vet någon om man var man kan köpa biljetter förutom än via VIAGOGO?
Barcelona Suarez9
2017-03-18 20:39
Hej!

Vet någon om man var man kan köpa biljetter förutom än via VIAGOGO?
Barcelona Puyol s.k. LEGEND!!!
2017-03-18 20:36
@Carles5:

Absolut, men jag köpte inga biljetter. Utan fick direkt upp att jag bara ska fylla i namn och e-post. Därför undrar jag om de kommer lotta ut biljetterna.
Skicka gärna PM om du kan hjälpa mig mer angående det.
Tack för ditt svar!!
Barcelona FCB_Messi
2017-03-18 20:27
L10 Om ingen utav dom vinner CL, vem vinner ligan då ? För nån utav dom vinner ju haha.
Barcelona L10
2017-03-18 20:22
En fundering så här dax Skulle ni vilja att Barca vinner ligan och sedan Real vinner CL eller att Real vinner ligan och ingen av Barca å Real vinner CL?
2017-03-18 19:51
Japp centrala mittfältare som slår inlägg är vad vi ska sträva efter....
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-18 19:30
Ni som skriver att ligan är förlorad FÅR inte fira en eventuell ligaseger. Är ni såhär i vardagen också? En liten motgång och världen går under. Vissa verkar vara väldigt unga här...
Barcelona Iniesta70.
2017-03-18 19:26
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-18 19:18
Kom igen nu. Förlorar de en match är vi med i ligan igen. Och om de vinner ligan så är det väl inte hela världen. De har en titel på 7 år. Det ger oss bara mer bränsle till nästa säsong. Jag tror inte de vinner ligan. Det är 33 poäng kvar att spela om, de leder med 5 (!) poäng. Det är ingenting.
Barcelona Carles5
2017-03-18 19:17
[QUOTE=Puyol s.k. LEGEND!!!]Hej! Tänkte boka biljetter till Juventus-matchen på Barcelonas officiella hemsida. När jag trycker på "buy now" så står det att man ska fylla i namn och e-post. Varför är det så? Innebär det att de kommer lotta ut vilka som får köpa biljetter likt man gör till olika finaler? Någon snäll individ som kan tipsa om andra hemsidor man kan köpa biljetter på? MVH [/QUOTE] Det är inget konstigt med att man skriver namn och mail adressen. Då får du upp alternativ hur du vill ha biljetterna levererade (mail eller som mobilbiljett mm) Och därefter skickar Barca mail om kommande matcher och massa annan reklam om tävlingar osv. så har det varit de gångerna jag köpt biljett där. Och än idag får jag mail om kommande matcher eller tillbakablickar på tidigare matcher.
2017-03-18 19:13
Modric och Kross skulle vi har köpt enligt CRUIJFF och vi får sota för detta när dem leder ligan. Dessa två är så skickliga med boll och deras inlägg ska vi inte ens snacka om mm värdklass med andra ord. Känns som att vi måste vinna alla våra för att ha chans och Real måste tappa vilket sällan sker. När Real väl tappade mot LAS Palmas då tappade vi direkt efter vilket satte oss i enorm brygga. De här är inte PL där alla kan slå alla. La liga är en liga som avgörs med små marginaler. Stora lag tappar sällan ledningen eller sällan poäng i matcher. Real må ha turen på sin sida när det gäller vissa matcher där dem har vunnit men Zidanes jävla status gör att dessa spelare höjer sig så mkt vilket man ser tydligt. Tråkigt för oss men ligan känns förlorad. Vi är för ojämna och vi tappar mer poäng än Real så därför tror jag inte på mirakel i de här läget. Real vet vad dem har framför sig och inte en chans att dem kommer släppa in oss i racet. Jag hoppas på guld men men allt kan hända. La liga styrs mkt av Barca och Real och At.Madrid hänger på men faller snabbare än vad man tror. Ligan är öppen när vi ser Real tappa men just nu är den förlorad helt klart. Dem har Celta matchen tillgodo också så därför jag ser våra chanser helt körda. Alves matchen och Deportivo matchen kommer kosta oss liga titel.
Barcelona FCB-1899
2017-03-18 19:09
Fortfarande mycket kvar att spela om i ligan. Vi har vunnit ligan rätt så många gånger de senaste åren så jag tycker att vi ska köra all in på CL och Kungens Cup. Även om smutsen vinner ligan så är det pga oss och inte för att de har varit bra. Oftast har de domaren på sin sida och en massa Tur. Med det sagt så finns det fortfarande goda chanser att vinna ligan. Njuter av Psg utklassningen än idag. Mot 3 poäng imorgon. Visca Barca!!! Ligan lever, kvartfinal i CL och i final i Franco Cup.
Barcelona FCB-1899
2017-03-18 19:09
Fortfarande mycket kvar att spela om i ligan. Vi har vunnit ligan rätt så många gånger de senaste åren så jag tycker att vi ska köra all in på CL och Kungens Cup. Även om smutsen vinner ligan så är det pga oss och inte för att de har varit bra. Oftast har de domaren på sin sida och en massa Tur. Med det sagt så finns det fortfarande goda chanser att vinna ligan. Njuter av Psg utklassningen än idag. Mot 3 poäng imorgon. Visca Barca!!! Ligan lever, kvartfinal i CL och i final i Franco Cup.
2017-03-18 18:51
Real har något som vi saknar enormt. Ramos avgörande hahahaha.med Ramos avgörande moment kommer avgöra till deras fördel. Deras mittfält dominerar grovt. Vi har inte dem spelarna på mitten.
Barcelona Puyol s.k. LEGEND!!!
2017-03-18 18:51
Hej!

Tänkte boka biljetter till Juventus-matchen på Barcelonas officiella hemsida. När jag trycker på "buy now" så står det att man ska fylla i namn och e-post. Varför är det så? Innebär det att de kommer lotta ut vilka som får köpa biljetter likt man gör till olika finaler?

Någon snäll individ som kan tipsa om andra hemsidor man kan köpa biljetter på?

MVH
Barcelona Carles5
2017-03-18 18:45
Ge upp ligan? För att 5 poäng är ointagligt? Vi har 33 poäng kvar att spela om. Vi har tuffa matcher kvar och det har definitivt Real också. och emellan deras tuffa matcher ska de varva matcher som Leganes mm. Matcher som för dem ska bara ska vinnas. Det är då man köra på minor man inte räknat med. Precis som för oss förra helgen. Allt kan hända. Ni såg detta med egna ögon för bara 10 dagar sedan! Barca ger aldrig upp något! Så länge det finns matcher att spela, så ger vi allt. allt från spelare, tränare och supportrar. Sen om det räcker hela vägen eller inte får vi se. men Culés ger aldrig upp!
2017-03-18 18:44
Vilken jävla fotbolls dag vi har imorgon A. Madrid - Sevilla Man c - Liverpool Barcelona - Valencia
Annons: