/spanien/barcelona/forum/3679.aspx/spanien/barcelona/forum/3679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-13 20:07
Om vi får värva slutligen eller inte hoppas jag att vi värvar Reus och lånar ut honom. Vem fan bryr sig. Bara tänk er Reus på Iniestas position i positionsbyte med Neymar och Messi om vi låter fantasin flöda! Tänk om Suarez eller Neymar skadar sig eller Messi. Det är bars flytta upp honom tills vänsterkanten.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-13 19:55
Jag har alltid tyckt att Montoya har varit bra. Han har inte gjort tabbar som man ser alves göra och med rätt självförtroende och attityd kan han bli en väldigt bra resurs att ha. Visst han är kort och och hans inlägg kommer han att jobba på men det är fel av lucho att inte använda honom.

Carvajal är kort han med men vi ser inte honom utsättas för nickdueller som våra små ytterbackar.Det beror delvis på vår dåliga försvar. På puyols dagar märkte man inte av sådant.
Barcelona el Flaco
2014-11-13 19:37
Abidal befann sig i el Prat idag och sa följande: "Det stämmer inte att jag tänker lägga skorna på hyllan. Allt som har sagt har stört mig. Om jag är i Barcelona så är det för att jag bor här."

Undrar varför han är upprörd över det som skrevs om honom i MD om att han tänkte börja jobba inom klubben över att ha har pensionerat sig?
Barcelona Andresito
2014-11-13 19:15
[QUOTE=Vampíro]Right back Martin Montoya (23) has decided to leave in January or next summer. He has offers from Leverkusen, Inter and AC Milan. [tv3] Montoya är för mig den enda som har talang och potential att lyckas i Barça. Synd att de slarvar bort honom samtidigt som Roberto och Bartra får fortsätta. [/QUOTE] Dagens Barcelona kan vara ett av världens största mysterium, fattar inte hur man resonerar där borta.. Förhoppningsvis är det bara en utlåning. Snart åker Adriano på sin obligatoriska skada och då står vi där med *trumvirvel*, Alves och Douglas i en och en halv säsong.
Barcelona Vampíro
2014-11-13 18:49
Right back Martin Montoya (23) has decided to leave in January or next summer. He has offers from Leverkusen, Inter and AC Milan. [tv3] Montoya är för mig den enda som har talang och potential att lyckas i Barça. Synd att de slarvar bort honom samtidigt som Roberto och Bartra får fortsätta.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-13 17:42
IlTriplete

"Dessutom slog hans Real rekord 2012 med 121 mål gjorda i La Liga".

Tänkte just på den här lilla detaljen rätt nyss. De kommer slå det här rekordet den här säsongen tror jag.
42 mål på 11 matcher hittills. Det är inte bara mål form, det är jävla hysterisk statistik.Tyvärr för oss, men så är det.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-13 17:22
@Neymar11:

Thx i will.
Barcelona Neymar11
2014-11-13 17:21
Freeyourmind För att vara helt rättvisa så är det faktiskt inte Rosells fel att vi har förbud. Lee och dem andra kom till klubben under Laporta. Men det känns skönare att skylla på rosell so keep it on
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-13 17:16
Jag tog citatet från Barca stuff.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-13 16:50
@Andresito:

Nu kan vi säga hej då till Reus.
R.Madrid köper honom precis som Isco och Kroos. Hej då Reus!!!

Hur ska vi köpa honom när vi inte får handla??
Den där Rosell har fullkomligt dragit klubben till knäna. Om det är någon som borde hamna i fängelse så är det fan han.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-11-13 15:13
Menade givetvis framskjutet presidentval istället för uppskjutet i mitt tidigare inlägg.
Barcelona Neymar11
2014-11-13 15:09
Har han sagt det på riktigt?!?! Vi kan ju fortfarande fixa kontrakt med spelare och låta honom stanna kvar i Dortmund i 1 år. Winwinwin situation för alla 3 parter, finns väl ingen regel som säger att vi inte får fixa ett förtidskontrakt utan det gäller bara registrering av nya spelare har jag för mig.
Barcelona Andresito
2014-11-13 15:06
@Andresito:

Hehe, det var inget, hittade det själv.

"In welchem Stadion möchtest du unbedingt mal spielen? Nou Camp."
Barcelona Andresito
2014-11-13 15:03
@Baha - Pep G:

Blev lite pirr i magen när man läste det.

Kan någon hitta källan till det? Antar att det är från någon av hans officiella sidor.
Barcelona IlTriplete
2014-11-13 14:58
J. Gamper

Tycker det överdrivs lite kring hans defensiva fotboll. Visst, han parkerar bussen här och där men han skulle nog aldrig gjort det i Barcelona. En klubb som Chelsea accepterar sånt.

Dessutom slog hans Real rekord 2012 med 121 mål gjorda i La Liga. Han skulle nog gjort underverk med Barcelona.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-13 14:58
Reus (Dortmund): "In what stadium I certainly want to play one day? Camp Nou." [marcoreus] Köp han.
Barcelona J.Gamper
2014-11-13 14:39
Näää..

Visst vore kul o se Mourinho håna Madrid.

Men med tanke på att han coachat de och sagt massa bull vore det svårt o acceptera honom. Även om vi bortser från detta.. Skulle katalanerna där borta accepterat hans defensiva fotboll eller skulle han försökt sig på ett anfallsgladare spel?
Barcelona LeoMessi
2014-11-13 14:29
Utöver allt skit han har sagt om vår klubb och liknande så är han mästare på att göra sig omöjlig. Grejen med Mou är att han kan få många spelare att prestera på sin högsta nivå, han kan mata deras ego något enormt. Men ha. Kan även totalt frysa ut spelare han inte gillar.
Barcelona el Flaco
2014-11-13 14:26
Neymar11/
¨
Ja, det finns säkert något inom Mou som inte kommer kunna läkas förrän han får träna Barça. Jag har ingen tvekan om att anledningen till portugisens närmaste besatthet av Guardiola berodde på avundsjuka och agg för att klubben, främst Txiki och Cruyff, satsade på katalanen istället för honom. Kan säkert tänka mig att Mourinho hade haft stora planer för Barcelona, men jag vill absolut inte se honom träna vår klubb. Nackdelarna överväger de positiva.
Barcelona Neymar11
2014-11-13 14:11
El flaco Mou är ju en mästare på att göra sig omöjlig i en klubb såg man nu senast. Chelsea behövde inte ens lösa ut honom Att Mou vill ta över Barcelona tar jag som en självklarhet, han har ju låst in sin kärlek för klubben sedan Cruijff nobbade honom. Att ta över Barcelona som manager tror jag faktiskt är hans dröm och att han skulle kunna göra allt för att få det att ske. Missförstå mig inte nu jag vill absolut inte ha honom klubben. Men samtidigt så väcks det fram antimadridtista känslor inom mig. Tänk er bara tanken på hur han fullständigt hade hånat Madrid HAHA
Barcelona el Flaco
2014-11-13 13:46
westinho/ I och för sig har du rätt, värvningsfronten är inte enbart det viktigaste som behöver förändras och förbättras inom klubben. Skulle presidentvalet flyttas fram hade jag nog inte haft något emot det. Snarare tvärtom. Det var också roligt att se hur Puyol och Laporta hälsade på varandra (1:13) under Sports 35-års jubileum. Kramen och diskussionen kontrasterar klart och tydligt den kyliga handskakningen Puyi har med Bartomeu. Spelarna hade nog bättre feeling med Laporta än med den nuvarande ledningen. Neymar11/ Även om Mendes har ett stort stall så befarar jag att det är Mou som Laporta är ute efter. Men frågan är om Mou vill återvända och om Chelsea är beredd att släppa honom. Hade det inte kostat mycket att köpa loss portugisen från sitt kontrakt?
Barcelona Neymar11
2014-11-13 13:40
El flaco Synd att det är Mous agent dock, finns ingen spelare som har han som agent förutom di Maria som jag skulle kunna tänka mig i Barcelona Vore nästan perfekt om någon ny kunde tillträda 2015 det innebär ju att dom får ett helt år att planera silly season. Under tiden kan dom lägga ner mer tid att få in rätt personal inom klubben b la sparka esubio.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-11-13 13:38
@el Flaco:

Det finns mycket Laporta kan förändra till det bättre utöver värvningar, så ett uppskjutet presidentval är bara positivt.
Barcelona el Flaco
2014-11-13 13:33
Har varit snack ett tag nu att presidentvalet kan komma att skjutas fram till 2015. Laporta har även uttryckt sig positivt till detta, men en problem som jag ser det är att klubben kommer inte kunna värva förrän januari 2016 och då vet jag inte vad för typ av förändringar Laporta och hans team hade kunnat göra med händerna bundna bakom ryggen. Vet att klubben kommer överklaga till TAS gällande värvningsförbudet från FIFA men vi har inte precis haft någon tur i rättegångssalarna på sistone. Dock är det intressant att det ryktas om att Laporta ska sedan en och en halv månad tillbaka haft kontakt med agenten Jorge Mendes en gång i veckan. Jan planerar något stort.
Barcelona Kröjf
2014-11-13 13:02
Apropå Messis alla ramträffar på sistone, så kan man ju inte låta bli att fundera på vad Christiano Ronaldo hade kallat hen där uppe om det vore han som haft samma "oflyt".
Detta i beaktande av att portugrisen vid varje ribb -eller stolpträff, alltid vänder blicken upp emot himlen och tårögt vädjande lägger vinn om att göra klart för hela världen, att han orättvist blivit berövad ett givet mål av högre makter.
"Motherfucker"? Jesus Maria.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-13 12:52
Messi hade lekstuga med fri roll på högerkanten och Munir gjorde ett fint mål samt att Neymar körde över Turkiet som inte var intresserade av att spela fotboll egentligen.

Bra dag var det igår :D
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-13 12:42
Busquets: "I give myself a '6' for this season. In our system, it's very nice to play in my position, but there's a lot of space to cover." Busquets: "Guardiola is obsessed with football, wants to control everything.. For me, he's the best coach I've had. I'll always be grateful"
Barcelona Andresito
2014-11-13 12:36
Här är lite info inför kommande presidentvalet.
"Endast" ett och ett halvt år kvar, ser fram emot det så mycket. Själv hoppas jag på Laporta.

Det snackades mycket om "det nya Barca" innan sommaren, men det känns som att man måste börja om igen då det gjordes så dåligt i somras.
Än en gång måste man jaga mittbackar, man behöver en ny högerback, mittfältet måste föryngras (återigen) och anfallet måste breddas.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-13 12:25
Busquets “Guardiola and Luis Enrique are very similar coaches but I think Luis Enrique has more character" [Cope] Similar!? Lucho har kanske mer karaktär men taktiskt verkar han vara helt lost. Pep är världens bästa taktiker utan tvekan.
Barcelona Neymar11
2014-11-13 11:46
Till Madrid fansen, här har ni hans dröm och statens lag var aldrig ett alternativ. Perez hade kommit i byxorna om han hade kunnat få honom
Annons: