/spanien/barcelona/forum/3678.aspx/spanien/barcelona/forum/3678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2014-11-22 05:16
Ni som är nöjda med att Alves lämnar efter säsongen... Tänker ni ens långsiktligt? Vi får inte värva. Vem ska spela högerback? Adriano? Visst, han duger, men han är skadad minst 3-4 gånger varje år. Montoya verkar vilja lämna och han håller helt ärligt inte som förstaval.
Först Cesc nu Messi
2014-11-22 03:42
@Vampíro:

Haha så okunnig. Antar också Thiago inte heller hade framtid i Barca?
Barcelona Canaletes
2014-11-22 03:22
Jäklar va bråk o tjafs. Nice att Alves inte förlängs iaf
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-22 02:11
[QUOTE=Mido]Enligt Mundo Depertivo så har Barcelona beslutat att inte förnya Dani Alves kontrakt! [/QUOTE] De borde ha ersatt och sålt honom för 2 år sedan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2014-11-22 02:02
Enligt Mundo Depertivo så har Barcelona beslutat att inte förnya Dani Alves kontrakt!
Barcelona A good coach is everything!
2014-11-22 01:10
Pique är en en skam på och utanför plan snubben spottar klubben som gav hans sorgsna karriär en chans. Han är en skam just nu. Så sluta snacka om den åsnan han slösar bara tid. Orkar inge längre se hans namn diskuteras här. Ramos och Pepe är som äckligaste smutsigast backarna jag har sätt, ärthjänor. Då är Pique inge långt efter så som han beter sig nu. Men vår ledning passar Pique han hade aldrig klara sig annars..
Barcelona Thierry Henry
2014-11-22 00:26
@Barcadinho.:

Ingen som har hävdat att Neymar är i närheten av Ronaldinhos peak. Om ditt inlägg syfta på konversationen jag hade med coach pep längre ner. Vår argumentation handla om vem av dom som uträttat mest och hade högst status vid 22 års ålder.
Neymar kom hit för 800 miljoner som 21 åring och är idag lagkapten för bradilien och deras 5e bästa målskytt genom tiderna. Han har startat denna säsongen med 12 mål på 14 matcher för oss. Ronaldinho vann vm efter en fin prestation där. Men han vann det i skuggan av Rivaldo och Ronaldo som va dom verkliga arkitekterna bakom det guldet. Neymar förde sitt katastrofala brasilien till semi i detta vmet. För mig är det givet.
Neymar vid 22 är längre gången professionellare mognare och bättre än Ronaldinho vid 22
Barcelona Barcadinho.
2014-11-22 00:21
Och eftersom det handlar om åsikter försök låt bli och förolämpa tycker jag. Man behöver hoppa över massa med o-relevanta rader och man tappar till slut poängen.

(Godnatt)
Barcelona Thierry Henry
2014-11-22 00:15
@Coach Pep.:

Neymar ser ut som 15. Du kan se in i framtiden helt plötsligt och veta att han "aldrig" kommer va på Ronaldinhos nivå och jag ska acceptera det. Mannen hit osv. Du är patetisk faktist.

Ingen som helst objektivitet i vad du skriver och jag är "fanboyet". Du går i taket likt ett Cristiano Ronaldo fan och spyr ur dig galla till höger och vänster och skall försvara dina förvridna åsikter med alla medel..

Nej Romario, Ronaldo Pele etc har ju ingen koll alls på Brasiliansk fotboll. Men du som föraktar den har stenkoll. Bra då vet vi. Spring iväg till trollskogen nu med dig lilla pojk.

Neymar kommer visa dig hur lite du kan om den här sporten. Du står och hatar på en spelare vi nyss köpt för 800 miljoner och som uppenbarligen är vår framtid och spelaren klubben satsar på. Ditt förakt är så starkt så du sitter där och håller tummarna för att han misslyckas. Vem va "fanboy" nu igen? Brassar faller som käglor. Men Di Maria står upp som en man då eller vadå?

Argumentationen handla om vem som va störst mellan Ronaldinho vid 22 och Neymar vid 22

Ronaldinho gick till psg vid 21 års ålder för 5 miljoner € Neymar kom till oss vod 21 års ålder för 80 miljoner €. Neymar är lagkapten i brasilien idag och är rikare vid 22 än va Ronaldinho är.vid 32 som du kan se i länken. Det är inget snack vem av dom som hade högre status. Känn dig pumpad där bak i denna diskusionen;). Sedär jag kan också hålla en 3 årings nivå! Godnatt.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-22 00:12
Det finns ytterst få spelare i fotbollshistorian som har flyttat fram ribban avsevärt vad det gäller individuella prestationer.

Pele sägs ha gjort det (aldrig sett honom riktigt). Maradona gjorde det (det stämmer väl), sen var det en lång sträcka med en rad spelare som har gjort små framsteg mer eller mindre. Maradona lämnade efter sig en jäkla hög ribba..

En del tycker Zidane har höjt ribban rejält, men det tycker inte jag, även om han var en makalös spelare. Det var också Platini, Cruyff, Zico mm

Men då kom den stora smällen - Ronaldinho - hans högsta nivå var så jäkla hög att den har nått stjärnorna än idag. Hur många spelare kan göra det han kunde ?

Ronaldinho har hur som helst redan skrivit sin egen del i fotbolls historia. Neymar än så länge han knappt hunnit med inledningen av sitt kapitel. Han har mycket att bevisa och många dagar med hårt arbete. Han har potentialen att höja ribban ytterligare men för dem flesta så stannar det just där, potentialen..
Låt oss hoppas att så kommer det inte bli.

Inte många 33 åriga spelare kan få samma avguds reaktioner 5-6 år efter deras peak av motståndarna som filmen visar.

Frågade bara av nyfikenhet mina tre söner i vardagsrummet vad de tycker om detta Ronnie kontra Ney. Reaktionerna var i stil med - "Va är det ens en fråga".

Bra att lägga till här att det handlar om personliga åsikter.
Barcelona Barca Barca
2014-11-21 23:51
När jag ser detta på länken blir jag väldigt upprörd. Hur kan man helt ärligt inte ens värma upp. Visst, man ska inte ta detta på så stort allvar om nu Pique hade varit lika bra som han va när Puyol i stort sett såg till att han nådde till dom utomjordiska nivåerna han nådde, men killen verkar inte inse allvaret och leker med telefonen under en pågående match, skäller ut parkeringsvakt, spelar poker, leker dan bilzerian och nu det här, softar på uppvärmningen? Jag blir väldigt arg och irriterad. När fan ska någon i klubben ta och ge han en fysisk spark i röven och skicka ut han från klubben. Om nån så är det han som ska ge 110 procent på träningarna och ta varenda träning på allvar för att kunna komma i form igen, men han skiter fullständigt i det här. Han får ändå sina miljoner på kontot vare sig han står och smeker sig till shakira mitt på uppvärmningen eller pratar poker med Messi.
Coach Pep.
2014-11-21 23:39
@Thierry Henry:

Ursäkta mig ers höghet, att jag inte åtog mig ett mer högaktningsfullt bemötande i er ärofyllda närvaro. Så klantigt av mig att hänvisa till Bieber; finns ju bara en gud, Neymar Junior!

"Så du skulle va "neutral" när du håller på Argentina?"

Å nej, neutral är jag verkligen inte. Det är bara fjantar som är neutrala. Däremot är jag mer objektiv än dig.

Hade glömt att Neymar lekte med Turkiet (vänskapsmatcher är något som ni Neymar-fans ägnar er åt), men det är bra att han håller fast vid traditionen och fortsätter briljera på jippo-scenen. Turkiet är för övrigt ett skämt, så jag har inga problem med självdistansen till skillnad från dig. Erkänn att Brasilien är ett skämt och har varit det i 12 år!

Fanboy är ett ord jag tyvärr måste plocka fram ur bagaget alltför ofta eftersom 90 % av alla fotbollsfans tillhör den kategorin (skyll inte på mig).

”Läs uttalandena Romario, Ronaldo, Pele etc har gjort om honom så ser du själv. Neymar är 22. Ronaldinho va 24 när han kom hit och dominera. Innan det hade inte Ronaldinho uträttat någonting i närheten av det Neymar gjort hitills.”

Bla bla bla, kolla vilka uttalanden som görs om Cristiano, betyder det att han är på Messis nivå? Vem är det som argumenterar som en 5-åring egentligen?

Jag undviker ingenting, försök inte tillskriva mig dina egna förehavanden. Som jag har sagt förut kom Ronaldinho till PSG och gjorde vad han ville i varje match. Han var för bra för den ligan till slut och slog av på takten lite, sen kom han till Barca och började trolla alla igen. ;)

Ja, Neymar är 22 men ser ut som 15.

Precis, brassar är stora och fysiska men faller som käglor. Där har du skillnaden, man behöver inte diskutera vilka som är kvinnligast; säger sig självt. Och båda spelar inte alls fantastisk fotboll, Argentina gör det. Brasilien skämde ut hela sin nation och Garrincha vände sig i graven!
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 23:22
@Gabriel:
Nej det är inte kvällens lögn. Cesc har en fantastisk teknik. Inte på Iniesta nivå eller Xavi nivå när denne va som bäst. Men bra nog att mäta sig med dom flesta spelarna. Man har inte den känslan han har i sina fötter om man har dålig teknik. Träben och hej och hå hör jag här inne. Det är ni som står för lögnerna. Bara för ni gjort honom till syndabock så behöver ni ej överdriva Cesc har haft en stor roll i Spaniens framgångar genom åren t ex.Han slog den avgörande straffen i kvarten mot italien 08 och stod för 2 assists mot Ryssland i semin och blev även utnämnd till team of the tournament. Han slog assisten som avgjorde vm 2010 och han tog den avgörande straffen mot portugal 2012 i semin samt stod för assist i finalen Även om han aldrig varit riktigt ordinarie där pga Iniesta och Xavi så har han ändå vart bland dom viktigaste och mest avgörande spelarna. Han är en legend i Arsenal och dominerar nu chelseas mittfält. Så det är konstigt att han lyckats överallt förutom just här. Eller a. Nu va han ju våran näst bästa poängspelare dom åren han va här. Men enligt er då. Så va han ett misslyckat träben. För mig va han mer än så. Barca misslyckades att utnyttja honom rätt så som jag ser det
Barcelona Vampíro
2014-11-21 23:13
Deco är mil framför Fàbregas när det kommer till teknik och smidighet. Man kan inte jämföra hans brassetouch med Cescs sega stillastående spel. Det är det sista jag säger om ämnet, tänker inte slösa energi på en spelare som lämnat. Fàbregas hade aldrig nån framtid i Barcelona, han är för kass helt enkelt.
Barcelona Gabriel
2014-11-21 23:13
Thierry Henry

När du argumenterar på det sättet som du gjorde i ditt sista inlägg så har jag absolut inga problem att fortsätta en diskussoin med dig, en stor skillnad där. Jag utesluter inte möjligheten att Xavi hade nekat att bli bänkad för 2 år sen om Pep hade förslagit det, men jag är inte heller superövertygad om att han hade valt att lämna istället, framför allt inte med Pep som tränare - snarare tvärtom så tror jag att Pep hade klarat av att fixa det "dilemmat". Det är och förblir hur som helst spekulationer från oss båda, och vi är utav olika åsikter, något jag välkomnar när jag nu, för min del en gång för alla väljer att avsluta den här diskussionen.
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 23:05
@Gabriel:

Jag respekterar din åsikt. Har kanske ett klumpigt sett att uttrycka mina egna åsikter på bara. Inte alls meningen att få det att se ut som jag ej tar det du säger i beaktande. Det gör jag. Det är A och O i en diskussion. Håller dock inte med dig i allt bara

Xavi är snudd på helt slut nu och har givetvis gått med på att spela mindre då klubben behövt honom att göra det nu. Men han skulle aldrig accepterat bänken för något år eller 2 tbx i tiden. Då va han fortfarande nära toppen även om han va påväg ner för den istället för upp för den vid det laget. Redan då hade vi behövt börja bänka honom och spelat in en yngre förmåga där. För att sedan sälja honom säsongen efter. Alternativt bara sålt av honom direkt. Xavi hade aldrig accepterat bänken vid det laget. Då hans status fortfarande va på top runtom i europa. Då hade det vart bättre att sälja honom för topppengar till typ United istället.

Barcelona Gabriel
2014-11-21 22:59
Deco var som fan så mycket mer teknisk och bättre med boll än klumpiga Fabregas. Kvällens lögn det där!
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 22:56
@Vampíro:

Tror inte det är någon mittfältare dom senaste 10 åren som kan jämföra sig med Iniestas bolltouch. Så att jämföra Cesc med honom är inte lite missvisande. Iniesta är en kreatör och bolltransportör av rang. Cesc är en playmaker och inget annat. Han va inte "trubbigare" i sitt spel än va t:ex Deco va. och han har definitivt bättre teknik än Rakitic. Så förstår inte den vinkeln och kommer heller aldrig att förstå den.

Vi har knappast bytt upp oss med Rakitic ytan snarare tvärtom. Vårt mittfältsspel i år är ju det svagaste vi har haft sen säsongen 04 i princip. Då är det ju något som har gått väldigt snett mellan våren och hösten eller hur?
Barcelona Gabriel
2014-11-21 22:52
Thierry Henry Vadå Xavi hade aldrig accpeterat en mindre roll, vad vet du om det? Han valde att stanna kvar i Barça den här säsongen trots att Luis Enrique var rätt så tydlig med att han inte kommer att spela första fiol i hans Barcelona så om Lucho lyckades övertala Xavi till att stanna så tvekar jag inte en minsta sekund på att Pep hade klarat av det heller. Att du sedan väljer att tro på att Pep hade velat göra sig av med Xavi snarare än att använda honom i en mindre roll får stå för dig, där är vi utav helt olika tankar och det kommer att stanna vid spekulationer från båda våra sidor. Sen Cesc, alltså va, killen var fullständigt bedrövlig hos oss, inse det. Du väljer att stirra dig blint på hans statistik och ignorerar fullkomligt det spelmässiga i honom. Varenda stormatch han spelade underpresterade han något fullständigt, han var alltid sämst på planen och den första att vika ner sig. Att bygga vårat spel runt Cesc hade varit ett mega fiasko som heter duga. Däremot att göra sig av med Thiago var ett grovt misstag, likadant att inte köpa Isco. Men jag tror fortfarande inte för den sakens skull att Pep hade valt att göra sig av med Xavi bara för det. Hur många mittfältare har inte Pep i Bayern exempelvis? Och nej, jag tror verkligen inte att Pep är dum i huvudet men du måste verkligen lära dig att respektera och acceptera andras åsikter på ett annat sätt än att uttala dig som att din ord och åsikt är lag. Jag lämnar den här diskussionen med dig nu för det är omöjligt att diskutera med någon som är imun mot alla argument som kommer mot dens väg och bara förkastar allt med "giggs hit och scholes dit" osv. Jag fortsätter envist att påstå att Pep inte hade gjort sig av med Xavi, att han hade lyckats övertala Xavi att stanna trots en mindre roll och att Xavi har förtjänat rätten att avsluta sin karriär i klubben - utan att för den sakens skull förväxlat oss med en mindre klubb. Ha en trevlig kväll och väl mött!
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 22:49
Coach Pep//

"Tomte" "justin bieber fan". Kunde du inte komma på något mer? Du argumenterar som en 5 åring. Otroligt fjantigt.

Så du skulle va "neutral" när du håller på Argentina? Knappast troligt lilla du. Det verkar som du redan har väldigt lite till övers för Brasilien och Neymar. Ännu mindre förtjust lär du ha blivit när Neymar lekte med ditt Turkiet alldelles nyss också förstår jag;).

Fanboys? Ett ord du precis lärt dig eller? Du verkar älska att skriva det i tid och otid. Det är inte bara brasilianska fans som håller Neymar högt utan även landets journalister, legendariska spelare och fotbollsexperter.

Läs uttalandena Romario, Ronaldo, Pele etc har gjort om honom så ser du själv. Neymar är 22. Ronaldinho va 24 när han kom hit och dominera. Innan det hade inte Ronaldinho uträttat någonting i närheten av det Neymar gjort hitills.

Du undviker klokt nog faktan jag la upp om hans tid i psg. Lite svårt att försvara en uppenbarligen medelmåttig tid i paris inte sant? Ronaldinho börja inte prestera på en jämn världsklassnivå i europa fören han han va 24 och redan spelat 3 säsonger här

Neymar är 22 och har precis inlett sin andra säsong. Han har inlett den med 12 mål på 14 matcher. Det är en jädra skillnad på det och att bänkas i ett mittenlag i frankrike pga oprofessionalitet

Argentinska spelare manligare än brasilianska. haha??. Argentinare är små och nätta brassar stora och fysiska. Det är enda skillnaden. Sen spelar båda en fantastisk fotboll. Brassar har dock mer kraft i sitt spelsätt. Skulle hävda att argentinare är dom kvinnligare av dom.
Barcelona Vampíro
2014-11-21 22:30
Ursäkter och bortförklaringar, standard när folk försvarar Fàbregas. Ja jag bryr mig inte hur många assist han gjorde hemma mot jumbon när det redan stod 4-0. Hans insatser mot Madrid är under all kritik trots två mål på upp emot 15 matcher. Iniesta gör knappast många assist eller mål varje säsong men är trots det en av Barças absolut bästa mittfältare genom tiderna. I Barcelona så är spelet det viktigaste för en mittfältare, Fàbregas visade under tre år hur tekniskt underlägsen pch trubbig han var. Att han inte spelade på sin riktiga position är en stor fet lögn. Han fick spela som central mittfältare, nr 10 och även i anfallet och han misslyckades överallt. Orkar inte slösa min energi på honom mer är bara glad att han äntligen sparkades ut med huvudet före.
Coach Pep.
2014-11-21 22:12
Thierry Henry Jag satt med andan i halsgropen i Turkiet och följde det VM:et, så du kan ge dig fan på att jag minns (festen på gatorna när vi slog ut Senegal och den bottenlösa tomheten när vi åkte mot Brasilien). Den sommaren satte fotbollen djupt avtryck i mig, och jag tycker knappast om Brasilien mer idag än vad jag gjorde då (de äldre Brasse-generationerna är dock respekt på full nivå). Jag har alltid gillat Argentina mer som spelar manligare och hårdare. Det betyder att jag är mer objektiv än dig i mitt bedömande (eftersom du ser allt ur billiga och spruckna brasse-glasögon), så du får helt enkelt finna dig i att en dåvarande tolv-åring har bättre koll än dig idag. ;D Jag har inte påstått att Ronaldinho var bäst, men däremot så underskattar du honom. Att du använder brasilianska fanboys som referens säger det mesta. Vem bryr sig om vad insnöade hobbysupportrar säger? Jag är medveten om hur alla förståsigpåare i Brasilien i sin "bias" tror att Neymar kommer bli världens bästa spelare (många tror redan att han är det). Du får nog prata med de som är lite mer kunniga som tar det betydligt lugnare med Neymar-hypen. ”Ronaldinho va en supertalang. Men ingen världsspelare ala Neymars mått mätt”.. Haha, mannen , det är ingen skillnad på dig och Justin Bieber fans! Japp, Ronaldinho må ha varit en ignorant alkoholdrickande festare men blev ändå bättre än Neymar någonsin kommer bli. Du får helt enkelt acceptera det. Jag kan tänka mig att du drömmer om att Messi ska lämna Barca så att Neymar får scenen för sig själv, så att du kan börja dyrka honom i sann Bieber-anda! Så mycket Barca fan är du. Och ja, Ronaldinho var lika stor som Neymar när han var 22. Bara för att han inte hade samma Justin-Bieber appeal så betyder det inte att han inte var lika bra! Du avgudar inte alls Ronaldinho men du kan ju försöka intala dig själv det. Absolut, vi följde La Liga i familjen och Barca var ett lag som jag hade en helt naturlig fallenhet för, men jag förstår att det är något främmande för en brassevurmande tomte som dig.
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 21:48
@Vampíro:
Det verkar som du även "sk!ter" i hur många assists och mål han gjorde mot real. för det blev en del;). Cesc spela knappt ens på sin rätta position här. När han väll gjorde det så va han mer än godkänd. Som sagt. Cesc är mycket direktare i sitt spelsätt än Xavi. Istället för att ändra på honom så skulle vi ändrat på oss själva. Fotbollen har som du märker utvecklats och ett mer direkt spelsätt är vad som gäller idag. Vi försöker även spela direktare. Då säljer vi världens bästa playmaker för det spelsättet. Fantastisk logik. Hur en mittfältare kan göra 13 mål och 22 assistsunder 1 säsong och vara "helt värdelös" övergår mitt förstånd. Du kan ju vänligem förklara för mig hur den ekvationen går ihop. Du är nöjd att 13 mål och 22 assist lämna och ersats av 1 mål och 2 assists? hitills? Okaj mr genius!
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 21:43
@Gabriel:

Scholes hit och Giggs dit. Barca är inte uppbyggt på samma sätt som United. Deco och Etoo festa inte heller dom konstant och gänga med någon coach dotter. Likt förbannat fick dom lämna oss. Pga att Pep ansåg att dom va påväg ner eller att det behövdes för att utveckla laget.

Xavi hade aldrig accepterat att "spela mindre". Hans nedåtgående form har varit konstant dom senare åren och Pep såg nog det långt före dig och mig. Han hade inte haft några problem att släppa Xavi till t:ex psg eller någon annan klubb.

Det hade vart nödvändigt för att bygga ett nytt spel. Cesc har t:ex ett mycket direktare playmaker spel. ett spel som även Thago kan annama. Det hade inte funnits plats för en stagnerande Xavi i ett sådant spelsätt. Han hade aldrig accepterat det sålänge han är här. Xavi har för gög status i omklädningsrum och hos dom andra spelarna för att man bara skall sätta honom på bänken och ändra spelsätt med honom sittandes där. Han hade vart tvungen att offras föe klubbens bästa då han stått ivägen för fortsatt utveckling. Precis som hans föregångare Deco gjorde innan honom.

Dock va vår nuvarande ledning inne på samma spår som dig. Så här står vi nu idag med en förlegad spelmodell och en avdankad speldirigent i akut behov av en omvälvande generations växling.

Att sälja Thiago (förmodligen ett planerat attentat av Pep) och Cesc och satsa på Xavi har ju uppenbarligen vart helt fel väg för barca att gå. Så såvida du inte tror Pep är dum i huvet så förstår du nog lika bra som mig att Xavi hade fått lämna vid detta laget
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 21:06
coach pep// Den enda avgörande insatsen Ronaldinho stod för i det vm et va i kvarten mot england. Annars va det Rivaldo och Ronaldo för hela slanten Kahn blev framröstad till turneringens spelare, Rivaldo och Ronaldo va odiskutabelt brasiliens bästa spelare, Ronaldo vann skytteligan och senare ballon d or för sin vm insats medan Rivaldo blev hyllad som brasiliens bästa spelare i vm av Scolari själv (men du kanske vet bättre?). Klose med sina 5 mål. Ballack som tog tyskland till final med avgörande mål både i kvartsfinalen och semin och El Hadji Diuf som dominera och lekte lilla senegal till kvartsfinal va alla bättre än Ronaldinho. Som sagt. Tror du va alldeles för ung för att minnas det vm et. Jag satt med andan i halsgropen och följde Brasilien och Sverige i det vmet. Så tror jag har lite bättre koll. Ronaldinho va en supertalang. Men ingen världsspelare ala Neymars mått mätt Frågar du ett Brasilianskt fan så är det inget snack. Vissa av dom jämför redan Neymar med Pele. Så säkra är dom på hans storhet. Och då ska du komma ihåg att det där är fans som har sett Ronaldo, Rivaldo, Zico, Pele garrincha, Ronaldinho, Romario med många fler passera genom deras led. Dom vet bättre än dig om mig vem som är den största talangen. Och ska man fömja deras hype och förväntningar så är Neymar långt mycket större än va Ronaldinho va. Allt jag hört från dig är bla bla bla. och en massa försök att förminska Neymars prestationer. plojturneringar avfärdar du alla hans titlar som etc. Neymar va bättre och mer dominant i brasilianska ligan än va Ronaldinho någonsin va. Ronaldinho vann inget med Gremio Neymar ledde santos till cl och ligatitlar. Ronaldinhos tid i paris va fylld av skandaler. Han va borta i brasilien för länge på semestrar och bråka konstant med tränare Fernandez som tyckte Ronnie va mer intresserad av paris nattliv en själva fotbollen. Sista säsongen där sluta psg 11a i tabellen. Många kritiker hade vid det laget börjat ifrågasätta Ronaldinho grovt och jämförelser med Betis jätteflop Denilson började göras när vi köpte honom 04. Kom ihåg att Ronnie inte ens va vårt förstaval. Vi ville ha Beckham men Real slog oss till honom så vi fick nöja oss med Ronaldinho. Så mycket för din "världsstjärna". Neymar däremot va alla klubbars första prioritet och vi vann framför real bayern och resten av.världens storklubbar. Så Ronaldinho vid 22 lika stor som Neymar vid 22? Man kan tyvärr väldigt lite i ämnet om man hävdar det Nu blev mitt inlägg lite väl negativ av en spelare (Ronaldinho) som jag egentligen avgudar och själv haft privilegiet att ha träffat utanför Stenungsunds yacht club när Brasilien spela landskamp mot chile. Ronaldinho under sin peak här i barca på 4 år. Är den bästa spelaren jag sett tsm med 2/3 andra. Men Ronaldinho innan och efter det imponerar knappast på mig. Även om han alltid är underhållande att se på. punkt slut. Sen att du skulle ha börjat hålla på Barca tätt innan Ronaldinho låter ju nog troligt. Vi va den osexigaste klubben i europa på den tiden. Vi va inte ens nära cl spel. Hade inga stora spelare i klubben, va i ekonomisk kris och blev ständigt förnedrade av real. Å då börja en ung grabb som dig heja på oss? Jojo
Barcelona Vampíro
2014-11-21 20:47
Rakitic: "Sergi Roberto plays the same position as me and he helps me during training. He has a great future ahead at Barça." [fcb]
Barcelona Gabriel
2014-11-21 20:41
Thierry Henry

Lite skillnad ändå på det va? Du ser inte Xavi ragga upp tränarens dotter, eller va ute på nattklubbarna och röja sönder, eller komma för sent till träningar, bli överviktig med mer. Det har ändå varit lite skillnad på Xavis motivation till att fortsätta leverera på topp för klubben FC Barcelona än vad det i slutet var för Ronaldinho så försök inte ens med det kortet. Ronaldinho var en Gud i Barcelona när han hade motiviationen och var på topp, men det brast nästan lika snabbt tyvärr, och Pep gjorde helt rätt som valde att släppa honom.

Tror knappast att Pep hade sålt Xavi, han hade kanske valt att använda honom i en mindre roll än i ett tidigare skede. Pep har alltid uttryckt beundran för spelare som Scholes och Pirlo och tom sagt att han skulle älska att ha någon av dessa i klubben. Ingen av dessa hade liksom slagit sig in i startelvan under Peps Barça, men han hade fortfarande absolut inget emot att ha dessa spelarna i sin trupp. Så att han skulle göra sig av med Xavi, som är en näst intill likadan spelartyp som dessa båda, är inget som är logiskt tänkande.

Jag förväxlar oss absolut inte med något mindre lag, du kan vara lugn, jag har supportat det här laget jävligt länge och jag skiter i alla andra klubbar där ute men vissa spelare förtjänar att få välja själva hur länge de ska få stanna, precis som Totti i Roma, eller som Scholes och Giggs i United, och som Puyol och Xavi i Barcelona - framför allt så länge spelarna faktiskt håller en någgorlunda hög nivå och accepterar en mindre roll genom tidens gång.
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 20:30
@Gabriel:

Haha förtjänat rätten? Va hade Ronaldinho inte gjort isf?
Det är fc barcelona du pratar om. Inte Arsenal eller någon annan klubb som reser statyer över spelare för minsta lilla prestation till framgång.

Xavi är en av våra bästa mittfältare genom tiderna. Kanske den bästa. Men barca är tusen gånger större än Xavi. Pep ser på fotboll på ett helt annat sätt en den vanliga supoortern.

Har du läst hans uttalanden? Han lämna barca pga att han inte kunde föra laget längre. Han tyckte spelarna hade blivit mätta och han ansåg dig inte kunna göra dom förändringarna han ville för att föra laget framot.

En av dom förändringarna kan jag garantera dig hade vart att sälja Xavi. Något vår nya fantastiska ledning aldrig vågat göra då det förargat supportrarna. Pep och Laporta har dock stake nog att kasta ut självaste Messi om det så skulle vehövas för att försäkra vidare framgång. Fans är som guldfiskar. Dom vet att fans är som guldfiskar. Dom glömmer snabbt. Nya titlar så är ilskan släppt.

Ingen spelare som någonsinn spelat i barca har någonsin förtjänat att själv bestämma sitt öde i klubben. Jag tror du förväxlar oss med något mindre lag
Coach Pep.
2014-11-21 20:02
@Thierry Henry:

Du väljer ju att bortse från att Ronaldinho var en i allra högsta grad medverkande och viktig pjäs i Brasiliens VM 2002. Tre assists och två mål är ovidkommande enligt dig. Ronaldinho kunde lika gärna fått priset för turneringens bästa spelare. Han kanske inte var bäst men spelade äckligt bra och dominerade matcher redan då till skillnad från Ney, och i VM spelade han i mer av en playmaker-roll än i Barcelona (hans talang var obegränsad). Men fortsätt du att ignorera att Ronnie hade stor del i det VM guldet. Jag vet inte vad du har för definition på världsstjärna men den verkar vara uppåt väggen.

Det stämmer att jag var väldigt ung men jag började hålla på Barca strax innan Ronaldinho kom då jag alltid följde La Liga med min far (som ständigt följde Sociedad med Nihat Kahveci i spetsen) via parabolen under tidigt 2000-tal. ;D

Det är slående att du inte ser att Ronaldinho var den bättre spelaren redan från början trots att du är så mycket äldre, men alla har väl sina egna bedömningsgrunder. Finns dock, för sista gången, inget som tyder på att Neymars tekniska begåvning och psyke skulle vara bättre/starkare än Dinhos. Du har fått allt om bakfoten.

Förtrollas av en spelare som jonglerar hej villt? Du väljer alltså att bortse ifrån att Ronaldinho faktiskt kunde göra det och samtidigt vara effektiv, till skillnad från Neymar. Hur selektiv kan man vara? Väldigt cyniskt av dig att beskriva Ronaldinho på det sättet, speciellt som Brasilien- och Barca-fantast.

Det stämmer att spelare måste effektivisera sina talanger och släppa bolltrolleriet. Skillnaden är bara att Neymar aldrig visat att han kan trolla på europeisk nivå ännu. ;D

Nu tycker jag vi ställer den här debatten åt sidan och lämnar resten till Neymar.
Barcelona Neymar11
2014-11-21 20:01
Vampiro Klockrent!
Annons: