/spanien/barcelona/forum/3675.aspx/spanien/barcelona/forum/3675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-11-13 14:29
Utöver allt skit han har sagt om vår klubb och liknande så är han mästare på att göra sig omöjlig. Grejen med Mou är att han kan få många spelare att prestera på sin högsta nivå, han kan mata deras ego något enormt. Men ha. Kan även totalt frysa ut spelare han inte gillar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2014-11-13 14:26
Neymar11/
¨
Ja, det finns säkert något inom Mou som inte kommer kunna läkas förrän han får träna Barça. Jag har ingen tvekan om att anledningen till portugisens närmaste besatthet av Guardiola berodde på avundsjuka och agg för att klubben, främst Txiki och Cruyff, satsade på katalanen istället för honom. Kan säkert tänka mig att Mourinho hade haft stora planer för Barcelona, men jag vill absolut inte se honom träna vår klubb. Nackdelarna överväger de positiva.
Barcelona Neymar11
2014-11-13 14:11
El flaco Mou är ju en mästare på att göra sig omöjlig i en klubb såg man nu senast. Chelsea behövde inte ens lösa ut honom Att Mou vill ta över Barcelona tar jag som en självklarhet, han har ju låst in sin kärlek för klubben sedan Cruijff nobbade honom. Att ta över Barcelona som manager tror jag faktiskt är hans dröm och att han skulle kunna göra allt för att få det att ske. Missförstå mig inte nu jag vill absolut inte ha honom klubben. Men samtidigt så väcks det fram antimadridtista känslor inom mig. Tänk er bara tanken på hur han fullständigt hade hånat Madrid HAHA
Barcelona el Flaco
2014-11-13 13:46
westinho/ I och för sig har du rätt, värvningsfronten är inte enbart det viktigaste som behöver förändras och förbättras inom klubben. Skulle presidentvalet flyttas fram hade jag nog inte haft något emot det. Snarare tvärtom. Det var också roligt att se hur Puyol och Laporta hälsade på varandra (1:13) under Sports 35-års jubileum. Kramen och diskussionen kontrasterar klart och tydligt den kyliga handskakningen Puyi har med Bartomeu. Spelarna hade nog bättre feeling med Laporta än med den nuvarande ledningen. Neymar11/ Även om Mendes har ett stort stall så befarar jag att det är Mou som Laporta är ute efter. Men frågan är om Mou vill återvända och om Chelsea är beredd att släppa honom. Hade det inte kostat mycket att köpa loss portugisen från sitt kontrakt?
Barcelona Neymar11
2014-11-13 13:40
El flaco Synd att det är Mous agent dock, finns ingen spelare som har han som agent förutom di Maria som jag skulle kunna tänka mig i Barcelona Vore nästan perfekt om någon ny kunde tillträda 2015 det innebär ju att dom får ett helt år att planera silly season. Under tiden kan dom lägga ner mer tid att få in rätt personal inom klubben b la sparka esubio.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-11-13 13:38
@el Flaco:

Det finns mycket Laporta kan förändra till det bättre utöver värvningar, så ett uppskjutet presidentval är bara positivt.
Barcelona el Flaco
2014-11-13 13:33
Har varit snack ett tag nu att presidentvalet kan komma att skjutas fram till 2015. Laporta har även uttryckt sig positivt till detta, men en problem som jag ser det är att klubben kommer inte kunna värva förrän januari 2016 och då vet jag inte vad för typ av förändringar Laporta och hans team hade kunnat göra med händerna bundna bakom ryggen. Vet att klubben kommer överklaga till TAS gällande värvningsförbudet från FIFA men vi har inte precis haft någon tur i rättegångssalarna på sistone. Dock är det intressant att det ryktas om att Laporta ska sedan en och en halv månad tillbaka haft kontakt med agenten Jorge Mendes en gång i veckan. Jan planerar något stort.
Barcelona Kröjf
2014-11-13 13:02
Apropå Messis alla ramträffar på sistone, så kan man ju inte låta bli att fundera på vad Christiano Ronaldo hade kallat hen där uppe om det vore han som haft samma "oflyt".
Detta i beaktande av att portugrisen vid varje ribb -eller stolpträff, alltid vänder blicken upp emot himlen och tårögt vädjande lägger vinn om att göra klart för hela världen, att han orättvist blivit berövad ett givet mål av högre makter.
"Motherfucker"? Jesus Maria.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-13 12:52
Messi hade lekstuga med fri roll på högerkanten och Munir gjorde ett fint mål samt att Neymar körde över Turkiet som inte var intresserade av att spela fotboll egentligen.

Bra dag var det igår :D
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-13 12:42
Busquets: "I give myself a '6' for this season. In our system, it's very nice to play in my position, but there's a lot of space to cover." Busquets: "Guardiola is obsessed with football, wants to control everything.. For me, he's the best coach I've had. I'll always be grateful"
Barcelona Andresito
2014-11-13 12:36
Här är lite info inför kommande presidentvalet.
"Endast" ett och ett halvt år kvar, ser fram emot det så mycket. Själv hoppas jag på Laporta.

Det snackades mycket om "det nya Barca" innan sommaren, men det känns som att man måste börja om igen då det gjordes så dåligt i somras.
Än en gång måste man jaga mittbackar, man behöver en ny högerback, mittfältet måste föryngras (återigen) och anfallet måste breddas.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-13 12:25
Busquets “Guardiola and Luis Enrique are very similar coaches but I think Luis Enrique has more character" [Cope] Similar!? Lucho har kanske mer karaktär men taktiskt verkar han vara helt lost. Pep är världens bästa taktiker utan tvekan.
Barcelona Neymar11
2014-11-13 11:46
Till Madrid fansen, här har ni hans dröm och statens lag var aldrig ett alternativ. Perez hade kommit i byxorna om han hade kunnat få honom
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-13 11:41
@barcastuff: Neymar has scored 42 goals and given 24 assists in 59 games with BRA #fcblive [via @neymarstats] Dessa mål får Messi och Ronaldo att se ut som mediokra.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-13 11:38
Jag hoppas innerligt att Laporta tar över Barcelona igen, det värvades backar på hans tid och sedan dess har inget hänt i backlinjen.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-11-13 11:23
Lite från tidningarna idag:

Sport skriver;

"Super Neymar" - Neymar gjorde 2 mål och gav en assist i en perfekt match. Samtidigt medger Neymar att detta är hans bästa form under karriären.

Messi, bäst i Argentina. Leo gjorde mål på straff och fixade därmed segern till Tata's Argentina.

Mundo Deportivo skriver;

"Reus inom radarn" - Barca och alla storklubbar är ute efter honom, han kan lämna för 25M€. Han har inte förlängt och han är vän med Ter Stegen.

Neymar gjorde 2 mål och 1 assist.
Messi gjorde det avgörande målet.
Laporta förolämpar Bartomeu
Barcelona Krabban94
2014-11-13 09:36
@grande jw:

Vänta bara den dagen han börja lägga dem innanför virket kommer snart, han har faktist oflyt nu...

Börjar skratta varje gång jag tänker på att Neymar bänkades mot Almeria före ett landslagsuppheåll i den form han är i. Igår lekte han med Turkiet så får se om försvaret i Turkiet hittade hem efter matchen..
Barcelona Smogen
2014-11-13 09:05
Jag uppskattar verkligen citat som postas här på forumet men, nästan varje gång det postas ett citat så kan man vara säker på att det görs mellan 2-3 gånger av olika personer. Kan inte folk bara scrolla ned och läsa de typ 2 senaste inläggen för att se om någon redan postat samma grej?
Barcelona Neymar11
2014-11-13 08:55
Vi har sett matcher under den här säsongen när han exploderar med bollen och dribblar förbi ett halvt lag. Bilbao matchen som ett ex. Tyvärr så sker inte det ofta längre utan bara när han har bestämt sig för det. Han tror inte på det längre, eller så försöker han skydda sig från skador. Nu när han kommer att flyttas ut till högerkanten så tror jag att vi kommer få se mer av den varan.
Barcelona Lion24
2014-11-13 07:28
Sitter och kollar lite på gamla matcher från förr (Peps tid). Man hittar inte ord liksom. Men jag har funderat ganska länge på en grej. Det handlar om Messi. Vi vet att Messi har gått ner sig lite grann och det som har gått ner är hans explosivitet samt hur nära bollen han hade fötterna med fart. Det är främst dom 2 sakerna som jag tänker på. Vi vet ju att han har gått ner sig men kan han få tillbaka den explosivitet och fart som han hade tidigare? Jag tvekar, och om han kan, hur ska man göra då?

När jag ser ''dåtidens'' Messi och denna upplaga så känner jag att Messi har blivit lite tyngre, behöver inte vara tjockare men kanske lite mer muskler. Kanske lite fett också, man vet aldrig. Tror ni att man kan göra Messi ''liten'' igen så att han får upp farten och räcker det? Alltså att han tappar lite muskler samtidigt som han inte äter så mycket. Jag vet att när man väl har tappat lite av den där explosiviteten och farten så är det väldigt väldigt svårt att få upp den igen. Det är av egen erfarenhet och även andra spelare som man har sett. Vad tror ni? Och hur kan man få upp den farten igen? OM man kan få tillbaka den så att säga. Jag är verkligen ingen expert på sånt så vill höra lite tankar från er som kanske kan bättre. Även från dig som liksom jag inte vet så mycket om sånt.

Sen tror jag också det har lite med självförtroende och omgivning att göra. Messi verkar vara en väldigt känslig person som kan knäckas ganska lätt. Han är inte lika stark mentalt som sin rival Cristiano tycker jag. Messi verkar heller inte ha en hälsosam relation med dom i styrelsen då Messi av ALLA gick ut och kritiserade självaste vice presidenten för nåt år sen. Angående omgivningen så kände jag i våras att alla utnyttjade Messi då han verkade spela in reklam varje vecka. Sen tjänar man ju en slant på Messi också. Alla uppvisningsmatcher han spelade förra sommaren trots att han hade en del skadebekymmer i slutet av 12/13 säsongen. Nu verkar det ha blivit bättre men vad hjälper det när man har förlorat en sån viktig grej av sitt spel?
Barcelona Neymar11
2014-11-13 01:03
@barcastuff: Messi: "The coach told me to play on the right. I know the position, although it has been a while since I played there, so I have to adapt." Ett steg åt rätt riktning! Stort att man kan vara så stor men ändå vara ödmjuk och falla tillbaka för lagets bästa
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-12 23:57
@Alltid en legend, Puyol .:

Ser det framför mig:

"Han är inte 100% fysiskt? Äsch, hälsa är överskattat..."
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-11-12 23:34
" Medical staff recommended that Vermaelen should undergo surgery before signing, but sports director Zubizarreta decided against it. " [e3]

Vilket genidrag från Zubi! vi kanske får se Thomas spela för oss i början av DECEMBER. Oerhört smart!
Barcelona LeoMessi
2014-11-12 22:28
Spaniens u-21 torskade med 1-4 idag mot Belgien. Munir gjorde ett mål iaf.
Barcelona LeoMessi
2014-11-12 22:19
Haha ja han träffat ribban och stolpen väldigt ofta nu. Men när han väl göra två vanliga mål igen så tror jag att det lilla spöket försvinner. Positivt att han kommer till lägen iaf.
Barcelona grande jw
2014-11-12 22:18
Ännu en i virket från Messi. Sinnessjukt vad oflyt han har med ramträffar.
Barcelona LeoMessi
2014-11-12 22:14
Grande jw Haha identisk frisyr! Ja mascherano är ganska vårdslös, men hellre honom än Busquets som inte vågar sträcka ut en fot för att vinna bollen. Precis så målet Celta gjorde mot oss
Barcelona grande jw
2014-11-12 22:12
@LeoMessi:

Japp det har du rätt i. My bad. Samma gulliga frilla. Mascherano är i klass med Xabi Alonso på mittfältet. Ett gult kort minst per match.
Barcelona LeoMessi
2014-11-12 22:07
Det var inte halilovic väl? Det var en annan
Barcelona grande jw
2014-11-12 22:06
Mascherano bröt nästan benen på Halilovic. Herregud.
Annons: