/spanien/barcelona/forum/3673.aspx/spanien/barcelona/forum/3673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-22 15:57
@Smogen:

Problemet är att när rika kostymnissar som har högskoleutbildning i ekonomi ska sköta det sportsliga som de fattar inget av det sportsliga. Där behövs kompetens i cruyff, pep och andra fotbollskunniga inom klubben som har bra kolla på fotboll.

Tror ni att zubi innan han blev sportchef satt och kollade på serie a, pl, bundes liga om det inte vore enstaka matcher. Rosell och Barto är i affärsmöten med champagne. De missar vartenda match. Tror ärligt talat att de inte ens visste vem Benatia va. Sport och md vet.
Barcelona fiskfot
2014-11-22 15:28
Hoppas verkligen att vi ställer ter stegen i mål kväll.. Känns som han kan tröttna snart annars
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2014-11-22 15:18
@Baha - Pep G:

Jag håller med dig. Alla lag köper en eller två spelare som floppar. Vi själva har köpt några stycken. Men jag accepterade Chygrinskij eftersom vi hade en frisk Puyi, en världsklassback i Piqué, en duktig Marquez och Millito som kom tillbaka den säsongen från skada. Så just att Chyg blev ett floppköp gör inte så ont egentligen. Samma sak med Hleb och de andra spelarna du nämnde. Jag personligen tycker inte att Afellay ska vara där eftersom jag tycker han gjorde det helt OK under sitt första halvår och låg bakom Messis mål i CL semin 2011. Kanske har det med att göra att jag tycker om hans spelstil så mycket, vet ej.

Dom flopparna har jag kunnat acceptera mer, vissa mer än andra. Man hade kunnat riskera en Chyg affär även om den var dyr för man hade andra duktiga mittbackar. Men i en situation som nu där vi endast hade Piqué som inte alls var samma Piqué som när Chyg kom, en grön Bartra och en stackarn Masch. I en sån utsatt position så måste man förstärka starkt, speciellt om man har en sån dragningskraft som FC Barcelona faktiskt har. Det här är inte Celta Vigo eller Levante. Hur kan man köpa Mathieu och Vermaelen i en sån utsatt position förblir en gåta för mig. Det gäller även Lucho.

Hade det varit organisation och genomtanke från den här juntan så hade man börjat planera om Hummels, Subotic eller Benatia i mars/april. Vem säger nej till dessa spelare? Vem vill ha Mathieu-Vermaelen istället för Benatia-Hummels? Den som vill det bör inte leda den här klubben. Men jag antar att det skulle ligga mycket arbete på dom 2, därför gjorde man det enkla med Mathieu och Vermaelen.
viccc
2014-11-22 15:18
Enligt Gerard Romero så är varken Mascherano skadad eller sjuk, han tränade utan problem imorse.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-11-22 15:08
Ja även fast han spelat mycket så är han nyttig att ha på bänken..Han måste fått någon känning annars känns det hopplöst..Klart Sergi Roberto har fått grönt ljus så han måste vara med...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-22 14:49
Jag förstår ju ingenting.

Varför är Mascherano inte med idag??
Sparas han till den svåra matchen mot "Apoel Nicosia"??
Är han skadad? Är han sliten?? Är han sjuk?

Helt otroligt...
Jag släpper det här nu annars börjar tappa håret..
2014-11-22 14:37
Lägger skulden på Lucho för att han inte spelat ihop ett försvar (Inkl målvakt) Samt ett mittfält (svårare på grund av skador samt att Sergio och Iniesta varit värdelösa, Men ett stabilt lag byggs bakifrån)
Barcelona B-Guden
2014-11-22 14:24
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Hobby ?alla som är med är just nu bäst på sin position (i laget), men du kanske vill lägga skulden på dåliga säsongen på Roberto, Munir Sandro och Douglas? istället för dom som faktiskt spelat och varit sämst (Alves Pedro Iniesta Busquet Pique osv ?)

viccc
2014-11-22 14:15
Kul att du letar upp ett inlägg som är typ 5 månader gammalt? Iallafall så tycker jag det är kul att kungen Sergi Roberto får en plats i truppen mot Sevilla men inte Masch, han kanske är den nya Xavi på riktigt.
2014-11-22 14:01
B-Guden

Din elva ser ut som en typisk Luis Enrique hobby elva. Kan i princip garantera att det hade gått åt helvete med den elva..Är inte Almeria vi möter.
Mascherano är dock inte med i truppen (Hade också velat se honom oftare på mittfältet)
Barcelona B-Guden
2014-11-22 13:52
Min elva om jag var tränare

Adriano Batra Mateiu Alba
Xavi Mascherano Rafinha
Messi Suarez Neymar.

Adriano för han är bättre än Alla våra högerbackar
Batra för pique suger, Mateiu och Alba är solklara, Mascherano på mittfältet därför han bäst där och busquet är just nu värdelös.
Xavi den enda mittfältaren jag är nöjd med, Rafinha för han vågar bryta mönstret och är inte rädd för att bli kapad som vissa andra i laget är....
Anfalllet är solklart bara hoppas Messi får lira på kanten nu.
2014-11-22 13:47
----------------------Bravo-----------------
--Alves---Piqué------Mathieu---Alba
----------------------Sergio--------------------
--------------Rakitic--------Xavi------------
----------Messi------------------Neymar--
-----------------------Suarez------------------

Borde väl vara glasklart...Men skulle inte förvåna mig om Pedro får starta...Bartra kanske startar, De känns iaf mer befogat. Tänk om vi skulle få se en match där spelarna visar glöd och skärpa och krossar Sevilla.. (Inte troligt då allt känns åt helvete i klubben)
Barcelona the cameroonians
2014-11-22 13:34
MD skriver idag att Bartomeu och Zubi under tisdagens styrlsemöte skall ha indikerat att Alves inte kommer få förnyat kontrakt efter denna säsongen.
Inget konstigt med detta, desto underligare då att samma herrar ska ha sagt att Montoya är tänkt som startspelare näösta säsong.

Underligt med tanke på att Lucho placerat honom i frysboxen och spelaren själv valt att byta agent eftersom han vill lämna i januari. Hur är kommunikationen i klubben egentligen???

Många direktörer valde att utebli från mötet och man fick för första gången köra mötet med mindre deltagare än vad policyn egentligen kräver. Man fick vänta en halvtimme innan alla ens var på plats. Spricka i Can Barca?

MD har också startat en kampanj för Messi med hashtag #SiempreMessi. Ett stridsrop som ska nå ut över hela världen för att ge stöd åt Messi i en tuf period där många spekulationer och smutskastningar pågår.
Tidningen vill med detta visa att OM Messi lämnar så ska det inte vara på brist av kärlek från fansen i alla fall.

Båda artiklarna finns publicerade på MD`s hemsida idag.
Barcelona Smogen
2014-11-22 13:30
Baha - Pep G

Hade fasen gått bättre som mig med sportchef. Jag har varit emot värvningen av alla dom spelarna inklusive Fabregas och Alexis. Var däremot för värvningen av Alba, Neymar, Aurier, Isco, Kroos och Thiago Silva innan han gick till PSG. Hur kan jag se vad som är vettigt att göra, men inte de som jobbar med detta dagligen. suck...
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-22 13:18
Hleb, Chygrinski, Vermaelen, Lord Douglas, Song, Caceres, Henrique och Kerrieson. Glömde Affelay.

Hur mycket har vi slösat på alla dessa spelare tillsammans. 100 miljoner Euro? Lite under och lite över kanske. Räkna in deras löner och underpriserna vi har sålt de för samt hur många vi har släppt gratis och kommer släppa gratis.. När ska de börja fatta i Barcelona?

Vi hade kunnat värva Reus, Göndugan och HUmmels eller Ronaldo från united eller vem som helst.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-22 13:18
Hleb, Chygrinski, Vermaelen, Lord Douglas, Song, Caceres, Henrique och Kerrieson. Glömde Affelay.

Hur mycket har vi slösat på alla dessa spelare tillsammans. 100 miljoner Euro? Lite under och lite över kanske. Räkna in deras löner och underpriserna vi har sålt de för samt hur många vi har släppt gratis och kommer släppa gratis.. När ska de börja fatta i Barcelona?

Vi hade kunnat värva Reus, Göndugan och HUmmels eller Ronaldo från united eller vem som helst.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-22 13:17
Någon som vet varför Masken fick lämnas hemma???
Barcelona A good coach is everything!
2014-11-22 13:02
LE= Ett jävla skämt ! LE= Jag vet inte vad jag gör LE= Säsongens winblocker LE= Ligans sämsta tränare LE= Hur ska jag få Barca att tappa poäng Finns så mycket att säga om vår kära tränare vad passar bäst.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-11-22 12:41
Är det någon som kan ge mig helgens vinnande lottorad? Behöver lite pengar och en del personer här verkar kunna sia en spelares framtid...
Barcelona Diar Shekha
2014-11-22 11:38
Efter tre plattmatcher i ligan är det dags att laget tar sig i kragen och rycker upp sig. Det går inte att vara så ojämn om man ska ta pokaler.

Sen är det bara gratulera Zubi. Betalade nästan 20(med klausuler) miljoner euro för en spelare som fortfarande inte gjort en minut för oss. Frågan är om Vermaelen lever.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-22 11:20
Smogen Vi kan ha Luis kvar eller anställa Mourinho och Pep. Så länge Zubi och Rosells Natzi ledning sitter kvar spelar det inte roll vem som blir anställd. Nyval och bort med Zubi. Så länge vi värvar Lord spelare i Douglas, Vermaelen och Roberto kommer inte någon rädda oss.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-22 11:14
Lord Douglas och Lord Vermaelen kommer inte ens med truppen. Snacka om slösade pengar. Han fick sin sjukpension i Arsenal. Varför behövde vi ta över :p? Lord Douglas kommer motbevisa oss alla här och utvecklas till självaste Cafu ska ni se. Legenden började med att Luis sa till Zubi bomb att han vill ha Aurier eller Cuadrado. Zubi tittade djupt in i hans ögon och sa DOUGLAS!
2014-11-22 11:01
Idag är det även matchdax för B-laget som åker nordväst till Ponferrada för att ställas mot Ponferradina. Motståndarna har inte förlorat någon av de 5 senaste matcherna och ligger för närvarande på en kvalplats, 6 poäng före Barcelona. Lagen har mötts i segundan de senaste säsongerna och då har alltid laget som spelat hemma vunnit. Vi får se om det Eusebio kan bryta den trenden idag på lilla El Toralín. Skadeläget i Barcelona ser okej, ut. De enda som inte är tillgängliga är Lucas och Kaptoum. Detta gör att flera spelare inte får plats i dagens trupp som ser ut så här; Ortolá och Suárez Patric, Ié, Bagnack, Diagné och Grimaldo Samper, Babunski, Pol Calvét, Bicho, Babunski, Cámara och Gumbau Halilovic, Dongou, Adama, Sandro och Joan Roman Tänkbar startelva; Ortolá Patric, Ié, Diagné, Grimaldo Gumbau, Samper, Babunski Adama, Dongou, Sandro Matchstart klockan 16.00. Stream finns i länktips.
2014-11-22 10:30
Mascherano, Douglas, Montoya och Vermaelen lämnas utanför truppen idag.

Borde innebära att Piqué får förtroendet från start idag.

I en toppmatch som denna förstår jag inte hur man kan välja att sätta Mascherano på läktaren till förmån för Sergi Roberto. Men Lucho är Lucho och resonerar inte som oss andra.

Annars är det skönt med en match på bästa tid för omväxlings skull.
20.00 en lördag is da shit.
Barcelona Smogen
2014-11-22 09:07
Ska bli mycket intressant att följa veckan som kommer nu. Vi börjar idag hemma mot Sevilla. Ett Sevilla som varit otroligt starka i år, samtidigt som Barcelona ofta är väldigt svaga efter landslagsuppehåll. Sen möter vi Nicosia på bortaplan. Ett lag som är grymt starka på hemmaplan samtidigt som vi knappt slog dom hemma på Camp Nou. Även om vi startade med en svag 11a den matchen finns det en klar risk för poängtapp. Sen är det Valencia påbortaplan, ännu ett lag som brukar göra det bra mot oss och som gjort det bra i år. Jag ser en klar risk för poängtapp i tre raka matcher och ett totalt kaos i slutet avveckan. Vad trorni, får Lucho sitta kvar om vi tappar poäng tre matcher på raken?
Barcelona Barcadinho.
2014-11-22 08:49
Jag håller f ö med dig ang Fabregas.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-22 08:49
"Argumentationen handla om vem som va störst mellan Ronaldinho vid 22 och Neymar vid 22" -

Jaha, det är det vad ni snackar om. Just vem som var bäst vid ett specifikt slumpmässigt val av ålder. Jag väljer i så fall att avvakta några år till innan jag slår ihop säcken vad det gäller Ney. Ingen aning om hur han kommer prestera framöver. Som sagt, antigen visar han oss allt han kan eller han hamnar kvar som en potential. Jag hoppas på det första alternativet eftersom vi allihop längtar att fortsätta se konst på gräsmattan.

Lite balans i två andra av dina punkter.
Priset säger inte hela sanningen. Bale är inte bäst i världen bara för att han kostar mest.

Neymar strålar ut i offensiven i landslaget. Väl inte så svårt när man han Fred och Hulk som kompanjoner. Neymar befinner sig i en tid där Brasilien (ovanligt) saknar starkt offensiva pjäser.
KungAbidal
2014-11-22 06:32
Trodde aldrig att jag skulle säga detta men Les Rambles hackkyckling, El Pasillo, har fullständigt rätt gällande dagens situation i Barcelona tyvärr...

-----

Namn: El Pasillo |
Sänt: 2014-11-21 21:14 Ändrat: 2014-11-21 21:15:58

"Förra säsongen var inte Neymar ens bättre än Callejon. Denna säsong har han dock börjat riktigt bra, han har gjort mängder med assist och mål och klivit fram i flera matcher bl.a El Clasico. Problemet är att han har ett värdelöst mittfält bakom sig som inte kan spela fram bollen till honom på alla dom 10-15 djupledslöpningar han gör under en match, Neymar med en Modric eller Kroos bakom sig? Han hade gått ifrån matchen med hattricks på hattricks då han har en enorm kyla framför mål. Vem ska spela bollen till han, Rakitic? Samma kille som knappt spelat bollen framåt denna säsong? Tyvärr har Rakitic varit en flopp i Barca såhär långt, han har inte bidragit med ett skit på planen förutom att han fått springa en del pga Alves hemjobb som inte existerar. Ska Busquets spela fram? Xavi? Iniesta som varit helt under isen? Nej, det är inte lätt att vara anfallare i Barca. Barcelona är en spelare med utan något som helst lagspel, och den spelaren är Messi. Han ska göra allt i laget, "passa Messi bollen och hoppas på det bästa" ett gäng individualister som inte ens vet hur dom ska anfalla.

Barca har för mycket problem i i spelet men även i klubben. Finns allt för många spelare som är för mediokra bl.a Pedro, Pique, Batra, Montoya, Sergie Roberto, Munir, Matieu och sen har vi spelare som Xavi och Iniesta som har tappat det helt.

Det är inte så att så fort 2016 kommer så kommer dom att bli ett topplag igen, det funkar inte så. Speciellt inte när problemen är såpass stora och krisen väldigt nära. För 2016 kommer andra problem upp. Messi kommer då vara 29 år gammal och han har redan visat prov på att han gått ner sig rejält, Iniesta och Xavi har förmodligen lagt av då. Suarez är inte heller en spelare som blir direkt yngre, Matieu kommer vara helt slut och Alves likaså. Barca känns som Real för några år sedan under Galactico tiden, spelare som lallar runt på planen och på träningarna, presidenter som förstör laget, nya tränare varenda säsong, usel defensiv m.m

Här måste man hylla Pep lite. Hur han kunde få Pedro, Pique och Busqets att prestera en sån fotboll är för mig en gåta. Hur lyckades han? Pique och Pedro har varit usla i ett par år nu och Busquets har aldrig börjat säsongen såhär dåligt. "
KungAbidal
2014-11-22 06:16
@viccc:

Skapligt onödigt att kommentera så som du gjorde. Hade ju var bättre att lyckönska honom, än skriva en sådan kommentar.

Hade också blockerat dig om jag var honom.
2014-11-22 05:54
Zick9

Douglas!!!
Annons: