/spanien/barcelona/forum/367.aspx/spanien/barcelona/forum/367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Z_Z
2017-01-30 15:44
Mdawg:

Tycker väl visserligen den där sidan är något "pro-barca" då det finns några situationer jag reagerat på där jag anser de är väldigt fel ute men en stillbild kan ses få det att se korrekt ut enligt deras bedömning.

Men överlag är det ju ingen tvekan om att det är en enorm skillnad. Löjligt egentligen hur mycket hjälp en klubb ska behöva få. Dock förtjänar vi inte så mycket mer för hade vi presterat som vi borde så skulle vi legat före dem ändå, domarhjälpen till trots.
Barcelona AndreD
2017-01-30 15:37
Inget kommer slå säsongen 2011/2012 när smutslaget vann ligan. Största rånet i fotbollshistorien. Vi kommer nog aldrig se en större skandal någonsin under våra livstider
Barcelona Mdawg
2017-01-30 15:25
Nedan följer statistik enligt kanalen i länktips efter halva säsongen (26:e jan, 18 resp. 19 matcher spelade):

Wrong decisions in favour in La Liga this season:
- Opponent Barcelona 121
- Real Madrid 100
- Barcelona 36
- Opponent Real Madrid 34

Goals wrongly allowed after offside in La Liga this season:
- Real Madrid 5
- Barcelona 1
- Opponent Real Madrid 0
- Opponent Barcelona 0

Wrongly disallowed goals in La Liga this season:
- Barcelona 2 [3]
- Opponent Barcelona 1
- Opponent Real Madrid 1
- Real Madrid 0

"Received/Deserved" yellow cards in La Liga:
- Opponent Barcelona 58/100
- Opponent Real Madrid 64/59
- Real Madrid 36/58
- Barcelona 39/37

Red Cards "Received/Deserved" in La Liga this season:
- Opponent Barcelona 5/12
- Real Madrid 0/4
- Opponent Real Madrid 1/2
- Barcelona 0/0

Second yellow or straight red cards wrongly not given in La Liga:
-Opponent Barcelona 7
-Real Madrid 4
-Opponent Real Madrid 1
-Barcelona 0

Tycker detta bekräftar det många av oss bevittnar..
Barcelona Katalano
2017-01-30 14:33
neymar JR

Jag är helt överens med dig i ditt senaste inlägg. Det var just detta jag antydde tidigare med: "Om Messi insisterar på att spela mycket centralt". Jag tror som du att Lucho inte kan påverka detta och samtidigt inte har förmågan att lösa uppgiften som det innebär. Antingen krävs hårdare tyglar fån coachen så att Messi vet sin plats och hur han ska spela som högerytter, men då krävs också respekt från Messi till sin tränare vilket jag tvivlar på att Lucho någonsin haft. Det var Messi själv som tog den positionen tack vare vänskapen med Suarez och Neymar, det är i alla fall vad jag tror. Han offrade sig som du skrev, och det självmant.
Barcelona neymar JR
2017-01-30 13:55
Katalano Tror själv inte att lucho har så mycket att säga till om när det gäller messis position. Messi "offrade" sig i två säsonger och spelade till höger, nu vill han öka sin målskörd (vilket han har). Problemet blir ju när tränaren är naiv och tror att han kan fortsätta utan någon förändring. Nu menar jag absolut inte att Messi är problemet utan problemet uppstår när man inte anpassar sig till Messi. I slutändan oroar jag mig inte under stormatcher pga spelarnas attityd. Dom bevisar sig gång på gång när det verkligen gäller. Men mot dom mindre lagen så blir problem större pga en halv loj attityd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-01-30 13:42
neymar JR

I just matchen mot Real Betis så var Messi absolut mest centralt, men i andra matcher under säsongen så har han varit mer ute på högerkanten. Att ha Messi centralt, rakt bakom Suarez och neymar på vänsterkanten är ju totalt hjärnsläpp av Lucho för övrigt. om vi inte hotar på högerkanten kan motståndarna göra sitt försvar kompakt mot vår vänsterkant och det blir ännu trängre att komma igenom. Mycket av det vi faktiskt sett denna säsong.

Med en annan tränare som får igång mittfältsspelet igen så kan Messi kliva ut på sin ytterposition och vi slipper göra formationsförändringar. Men om Messi insisterar på att spela mycket centralt ändå så krävs det ändring i formationen för att det ska fungera helt enkelt. Eller som jag nämnde tidigare, att vi har en högerback som fyller på offensivt när vi har boll.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-30 13:31
[QUOTE=Katalano]El Pistolero #9 Jag förstår vad du menar, men skulle vilja göra frågan större än så. Antingen ska man spela Messi som Falsk 9a, men då hamnar Suarez i helt fel roll, så det är inget alternativ. Om Messi inte jobbar hemåt så klarar han inte av en mittfältsroll eftersom vi blir underbemannade på mittfältet defensivt då. Därför är det också uteslutet. Sista alternativet är att högerbacken fyller ut högerytterpositionen när vi är bollförande offensivt, vilket jag tar för givet är tanken idag, men eftersom vi så sällan har etablerat spel på mittfältet så hinner högerbacken sällan upp i den positionen i tid. våra anfall är alldeles för raka och korta för det. Dessutom är alternativen på högerbackspositionen idag inte rätt spelartyper för detta. Aleix vidal är för dålig defensivt och Sergi Roberto är för dålig offensivt, kanske kombinerat med en kondition som inte kan jämföras med Dani Alves. Detta är hur jag ser på det och det framhäver också bristen i Luchos taktik eftersom han misslyckas att få igång ett fungerande mittfältsspel. På vilket sätt ser du att en högerytter kan göra oss bättre? Tror du att Messi skulle ta det defensiva jobb som skulle krävas av honom på mittfältet men som vi hittills inte sett något av? [/QUOTE] Du har så rätt så. Jag tror inte på en förändring i spelsätt o formation under Lucho, men däremot tror jag att någon som Sampaoli kan komma med något intressant som kan funka för oss. Tänker på en 3-5-2 formation nästa säsong med Messi som falsk 9 bredvid Suarez? tre centrala mittfältare och två yttrar som breddar, typ Neymar o Denis på kanterna.
Barcelona neymar JR
2017-01-30 13:20
Tycker att ni har fel, ser absolut inga tendenser på att Messi utgår från höger position. Snarare tvärtom så spelar han direkt som en falsk 9:a med helt friroll, mer Suarez som utgår från en höger position pga det defensiva arbetet han gör. Vi tappar stora delar av matcherna både vår högerkant och vår striker. 3 alternativ för åtgärda detta 1: Messi ska till sin "rätta" plats 2: Gå över till en rak 4-4-2 uppställning med klara roller 3: spela med dubbla pivotes ( iniesta & busken) Messi som offensiv mittfältare. Eget alternativ spela 3-4-3 :). Mascherano pique umtiti Rafinha/denis busken iniesta Alba . Messi . Suarez Neymar
Barcelona Katalano
2017-01-30 12:57
El Pistolero #9 Jag förstår vad du menar, men skulle vilja göra frågan större än så. Antingen ska man spela Messi som Falsk 9a, men då hamnar Suarez i helt fel roll, så det är inget alternativ. Om Messi inte jobbar hemåt så klarar han inte av en mittfältsroll eftersom vi blir underbemannade på mittfältet defensivt då. Därför är det också uteslutet. Sista alternativet är att högerbacken fyller ut högerytterpositionen när vi är bollförande offensivt, vilket jag tar för givet är tanken idag, men eftersom vi så sällan har etablerat spel på mittfältet så hinner högerbacken sällan upp i den positionen i tid. våra anfall är alldeles för raka och korta för det. Dessutom är alternativen på högerbackspositionen idag inte rätt spelartyper för detta. Aleix vidal är för dålig defensivt och Sergi Roberto är för dålig offensivt, kanske kombinerat med en kondition som inte kan jämföras med Dani Alves. Detta är hur jag ser på det och det framhäver också bristen i Luchos taktik eftersom han misslyckas att få igång ett fungerande mittfältsspel. På vilket sätt ser du att en högerytter kan göra oss bättre? Tror du att Messi skulle ta det defensiva jobb som skulle krävas av honom på mittfältet men som vi hittills inte sett något av?
2017-01-30 12:49
[QUOTE=Katalano]shalit Jag skulle snarare argumentera för att Messi har en friroll där han utgår från högerytterpositionen men oftast kliver inåt i planen för att vara delaktig i spelet, eftersom övriga mittfältare inte klarar av det själva. [/QUOTE] Vilket också förstör vårt spel på ett sätt för vi har ingen högerytter på plan. Svaret till varför vänsterbacken Durmissi i Betis hade autobahn på vår högersida. Det ger nackdelar både offensivt och defensivt för oss. Därför vill jag Messi centralt som utgångsposition och in med en högerytter som breddar o stör motståndarens vänsterback.
Barcelona Katalano
2017-01-30 11:53
shalit

Jag skulle snarare argumentera för att Messi har en friroll där han utgår från högerytterpositionen men oftast kliver inåt i planen för att vara delaktig i spelet, eftersom övriga mittfältare inte klarar av det själva.
Barcelona shalit
2017-01-30 11:50
[QUOTE=Katalano]Meneysuarez91011 Vill bara kommentera at Sergi Roberto inte byttes in som mittfältare utan som högerback. Vidal flyttade upp i banan och Messi plockades ner i planen som en offensiv central mittfältare. [/QUOTE] Messi spelade dock som central mittfältare hela matchen.
Barcelona Katalano
2017-01-30 11:26
Thierry Henry

Ingen av er har egentligen fel men båda ni pratar om absolut form och har därför inte heller rätt. El Raval förenklar hela frågan för att visa en poäng och du tar den ordagrant dock. Klart att Neymar värvades för att bidra till spelet och vara kreativ, ställa fler frågor till motståndarnas försvar och på så sätt skapa ytor och chanser som vi kan göra mer mål på. Men han värvades också för att vara ett hot och just stå för mål som Pedro och Alexis hade sådana problem med. Just detta har han inte gjort och det är ett väldigt stort problem denna säsong tyvärr. Arda har inte spelet i närheten av lika mycket, men när han spelat på Neymars plats så har vi varit farligare offensivt, dessutom har Arda gjort fler mål trots sin begränsade speltid.
Barcelona Katalano
2017-01-30 11:15
Meneysuarez91011

Vill bara kommentera at Sergi Roberto inte byttes in som mittfältare utan som högerback. Vidal flyttade upp i banan och Messi plockades ner i planen som en offensiv central mittfältare.

Barcelona Thierry Henry
2017-01-30 11:00
@ElRaval:

Löjligaste jag hört. Neymar värvade för att avlasta Messi. Att stå för kreativitet utmana med fart och vara ett allmänt hot mot motståndarna något som Sanchez och Pedro va för ensidiga för att vara. Inte vinna några skytteligor! Det har vi redan Suarez och Messi som kan göra. Visst skall han sätta sina chanser men det är inte främst målskyttens roll han skall bära i Barca
Barcelona Iniesta70.
2017-01-30 09:40
Lite kalla fakta om rotationen, inget gnäll, ingen syndabock ska pekas ut, bara lite fakta. Det finns säker nåt positivt med denna rotation Lucho bedriver, även om jag själv tror det sätter mer käppar i hjulen än gynnar oss. Visst, vissa är vana att spela på de platser de tilldelats, men strukturen och spelet på egen planhalva blir lidande, själva flytet flyter liksom inte på.
Det var 6 ändringar som gjordes om man jämför med Sociedads matchen. Ny högerback, ny vänsterback, ny målvakt, ny mittback, ny pivote, ny central mittfältare, endast Pique, Denis och MSN var kvar från föregående match. Kan bli lite rörigt. Som sagt, de flesta har lirat förr, men men..
Barcelona ElRaval
2017-01-30 00:51
[QUOTE=Ribohn Fan]Jag undrar vad denna Neymar hat kommer i från. Om man ser till dagens match, då ingen är bra. Är Neymar den som är minst dålig. Ändå är folk helt rabiata. Det jag kräver mer av Neymar är att han blir mer ego och drar ned på dem avslutande passningarna och går mer på egna avslut. Det andra är att han måste börja sätta chanserna han får. .[/QUOTE] Han är grym men precis som du säger så sätter han inte sina chanser. Det är det han är köpt för. Det är annars som att säga att "Det jag kräver mer av Xavi är att hans passningar når rätt adress" eller "det jag kräver mer av Ter Stegen är att han tar skotten som går rakt på honom"
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-30 00:27
10 sista var fart, hunger och precis vad jag ville se.. under hela matchen och inte när vi behöver jaga ikapp ett mål. Skyller denna förlust på LE, hur kan man starta med Digne när Alba är frisk? Det är underskattning på hög nivå, avskyr det. Vidal såg inte heller bra ut idag, när Roberto kom in(fast på mitten) börja det hända saker, det slogs inlägg. Vad vi saknar? Förutom vår absoluta icke existerande mittfält förtillfälle är: Dani Alves. Grabben hade fart, fina inlägg och skapade många chanser helt själv där ute på högerkanten. Så snälla säg mig någon, vart finner jag Dani fast 10 år yngre? Det är precis den typen av spelare jag vill se i barcatröjan igen. Damn it Dani Alves, varför var du tvungen att bli år åren?!
Barcelona Kröjjf
2017-01-30 00:03
Inför den stundande natten så överfölls jag plötsligt av en nostalgisk dagdröm och tillbakablick, som blev väckt av Barcadinho när denne nu nämnde Ronaldinhos namn. R.E.M. dök upp i drömmen. D v s Ronaldinho, Eto´o och Messi istället för MSN. Och ett mittfält bestående av Andrés Iniesta, Sergio Busquets/Yaya Touré och Xavi (samt Keita som ytterligare ett konkurrenskraftigt komplement). Och i försvaret Dani Alves, Piqué, Puyol och Abidal. Samt sist men inte minst klubbikonen Victor Valdés som den sista utposten i laget. Fan vet om ens Luis Enrique i den överlägset mest betydelsefulla rollen i laget som tränarpositionen påstås innebära, hade lyckats få en sådan uppställning att spela lika fantasilöst, trubbigt och tråkigt som dagens upplaga gör, i kraft av sitt totala inflytande över varje spelares enskilda prestationer; liksom laget i sin helhet. Tillåt mig tvivla.
Barcelona Fuerza
2017-01-29 23:58
Åklagaren Marta Silva, som jagat Messi och Neymar, satt bakom Perez på Bernabeu denna kväll. Slump?
Barcelona Soko
2017-01-29 23:27
@DM1982:

Det såg ut som bristning i baklåret. Det är mer än två veckor kor kvar till matchen så chans att han är tillbaka. Även om den reserv målvakten är bra och för bra för Neymar .
PSG saknade ikväll även Veratti, Pastore, Aurier, den polaken från Sevilla .
Undrar hur länge blir Veratti borta ?
PSG släppte in kvitteringen på övertid. Tydligt att de inte har tur i ligan än så länge . Hoppas att vi inte betalar priset för det.
Ps. Förutom Ronaldinho fans även Pep på läktarna och studerade Monaco.
Barcelona Ribohn Fan
2017-01-29 23:26
Jag undrar vad denna Neymar hat kommer i från. Om man ser till dagens match, då ingen är bra. Är Neymar den som är minst dålig. Ändå är folk helt rabiata. Det jag kräver mer av Neymar är att han blir mer ego och drar ned på dem avslutande passningarna och går mer på egna avslut. Det andra är att han måste börja sätta chanserna han får. Jag själv blir inte så upprörd längre över spelet. Mina förväntningar på bra spel sjönk redan i somras. När det blev klart att ingen ersättare för Alves och ingen världsspelare med kunskap likt Messi, Neymar och Iniesta kom. Denne skulle då direkt ersätta Rakitic och även kunna spela högerforward. Jag fick länge ganska mycket skit för mina synpunkter om Rakitic då. Dem inledande träningsmatcherna indikerade redan då på hur det skulle se ut och det har nästan blivit värre.
Barcelona Fuerza
2017-01-29 23:07
@Rambla~:

Paco har inget att sätta emot någon försvarslinje i La Liga. Han saknar timing, snabbhet, finess, styrka, spänst och målhunger. Vilket superförvärv!
Barcelona Barcadinho.
2017-01-29 23:01
Kul att se Ronaldniho på läktaren i Paris. Man bli typ gladare. Han är som en solstråle i äldre dagar med.
Barcelona Kröjjf
2017-01-29 22:48
Iniesta70 Egentligen hade jag stängt barcabutiken idag, för att istället följa utvecklingen i USA. Men för dig är jag mestadels beredd att göra ett undantag. Och vad som får mig att göra så den här gången, är avslutningen på ditt senaste inlägg. Där du refererar till LennyRomario och att denne framhållit att FCB inte befinner sig i en formsvacka för tillfället. Utan att trippeln togs som resultatet av en tillfällig formtopp under våren, som gav ett snabbt övergående utslag i form av eufori bland resultatorienterade supportrar. Samma sak har jag själv tänkt många gånger men avstått från att skriva härinne, när Neymars trogna följare beskrivit hans pågående säsong som en formsvacka. Men om man tänker efter riktig noga, så har han väl aldrig visat sig värd den miljard och alla rättsliga processer som följde i spåren av transfern, under sina snart fyra år i FC Barcelona. Alla med några ytterst få undantag, verkade vara relativt överens om att han inte alls övertygade det första året. Inte heller det andra pekade på att det var fotbollens framtid som FCB investerat så mycket pengar och prestige i. Med undantag för en dryg månads formtopp i ett halvdussin matcher mot relativt mediokert motstånd i Messis frånvaro, kvarstod fortfarande åtskilligt att bevisa för att brassen skulle sig vara så bra som hans "fanboys" betraktade honom som. Inte heller förra säsongen är särskilt minnesvärd, om man nu ser på brassens insatser utifrån en "medianlinje". Och än har Neymar inte varit i närheten av att visa den briljans, som fotbollsälskare lät sig förföras av i Confederation Cup 2013 (inför denna turnering hade Neymar emellertid genomgått en måltorka i sitt brasilianska landslag som inneburit att han gått lottlös från planen tiotalet matcher i rad på den fronten). Utöver många mål i framförallt träningslandskamper, kan man alltså konstatera att miljardaffären föregicks av en kort formtopp i den inte särskilt prestigefyllda turneringen Confederation Cup, Följt av ännu en kortvarig formtopp det andra året i FCB. I övrigt har Neymar stundtals varit sevärd, men aldrig ens varit i närheten av att över tid, motsvara de skyhögt ställda förväntningarna. Men med det sagt vill jag samtidigt ärligt och uppriktigt framhålla att jag för egen del ser Neymar JR av idag, som en bättre fotbollsspelare än den portugis som så sent som i januari fick ballon d´ or för fjärde gången (och jag skulle kunna nämna några flera). Så sett ur det perspektivet kan man ju inte påstå, att de som med all säkerhet i honom såg världens bäste spelare inom en snar framtid, i samma stund som brassen skrev på för Barcelona, heller hade helt fel i sina tvärsäkra profetior. Stängt tills vidare.
2017-01-29 22:47
Luchos Barça mot mittenlag.
Barcelona Carles Puyol Beast
2017-01-29 22:38
Real gör jobbet och dem tackar Barca för att dem slipper anstränga sig fullt ut. Barca promenerar medan Real vill så gärna ha ligan. Blir arg på laget där vi spelar bort poäng som borde varit i fickan för länge sedan. Grattis till er smuts maränger till andra ligatitel på 9 år. Så oförtjänt, Perez tackar Barca och domarna grovt mkt denna säsongen. "Vi tackar domarna för deras otroliga insatser"
Barcelona r.10
2017-01-29 22:38
@Rambla~:

Absolut är det en avgörande räddning! Men under hela matchen kände jag mig aldrig trygg när bollen var vid honom (uppspel, räddningar). Jag tycker han överarbetar situationer allt för ofta, vill inte passa den enkla öppningen utan ska hålla i och leta den svåra. Såg att till och med Suarez och Neymar sa till honom idag. Att vara Barca målvakt skiljer sig från övriga världen. Oftast är du sysslolös för att sedan leverera paradräddningar. Ter stegen är för osäkert enligt mig..Vad säger du kring 1-0 målet är det inte hans fel? Castros stolpskott står han och drömmer och det är inte första gången. Tidigare har det kostat oss. Sedan är han köpt pga egenskaper med fötterna och där är han inte A+. Jag tycker inte mig se en jätte skillnad på Ter stegen, Cillessen eller Masip. Han är överskattad tycker jag till prestationen han utför (Då var jag för att Bravo skulle lämna och Ter stegen ta över)
Barcelona Rambla~
2017-01-29 22:25
Frågan är om Real Sociedad fick löfte om bonusar från en viss president för att slå ut Barca ur cupen. Det känns i dagsläget rätt troligt.
Barcelona Rambla~
2017-01-29 22:20
Vem insisterade på en värvning av Paco? Slänga ut 35m, för vad? Någon slags plan B när det har låst sig för de som vanligtvis står för målen?
Annons: