/spanien/barcelona/forum/3669.aspx/spanien/barcelona/forum/3669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-01-06 20:24
Om Bartomeu skulle göra det enda rätta och avgå är det någon som vilka då kommer ingå i Junta Gestora, hur utses de? Vem blir tillfällig president?
Barcelona the cameroonians
2015-01-06 20:24
Graham börjar med att konstatera att Lucho behöver en doktor för att fixa vådaskottet i foten (big hole). Hunter säger att det under fredagens träning blev nån clinch mellan Messi och Lucho under en "Rondo" där tränaren var domare. Sen ska Lucho ha bänkat Messi som "hämnd" vilket sen gjorde att Messi inte dök upp på måndagens träning då han påpassligt fick magont. Efter detta menar Hunter, står Messi skyddad medans Lucho är på kanten att förlora sitt jobb. Annars intressanta åsikter från de andra herrarna. Just det där att Lucho inte är tillräckligt tydlig är extra intressant eftersom flera spelarna under hösten sagt att tränaren "har väldigt klara och tydliga idéer".
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-06 20:01
Fuck me, kan någon översätta Grahams del?
Barcelona II Barça II
2015-01-06 19:48
Problemet är ju inte Lucho, utan det är de som gav honom jobbet. Efter Tito (Må han vila i frid) och Tata, borde man ha tagit in en mer rutinerad tränare. En tränare som skulle kunna leda laget till nya framgångar. På vilka meriter fick Luis ens jobbet? Vad hade han bevisat innan han fick jobbet i en utav världens största lag? Fanns absolut ingenting som tydde på att Luis skulle klara av det, och mycket riktigt så misslyckades, precis som jan gjorde i Roma.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-06 19:39
@barcastuff: Although the players had a day off, Messi, who missed yesterday's training due to stomach flu, was at sports centre to train today. [cuatro]

Vet inte om detta redan varit uppe här men det är iallafall bra att Messi tar sin träning på allvar.
Barcelona B-Guden
2015-01-06 19:19
@westinho - Sergio #5:

Håller med, helt okej att ha en ide och tro på den, men när man märker att det inte funkar ja då slutar man med det och hittar på nåt annat, precis som Pep gjorde när hans 3 backslinje inte funkade.

Trött på nästan allt med klubben, Spelet, tränaren, väldigt många spelare, hela styrelsen. Det enda jag är nöjd med i klubben just nu är att vi har unga spelare som jag tror på, Rafinha Neymar Samper Adama Hallovic, denis suarez Delofeu Batra Grimaldo och Bagnack, ja unga lovande spelare är det enda som är positivt just nu
Barcelona Neymar11
2015-01-06 19:17
Kapterna*
Barcelona Neymar11
2015-01-06 19:17
Okej jag har stöttat Lucho och kommer fortsätta stötta honom så länge han är tränare, men om dem senaste ryktena stämmer så är det löjligt och komiskt. Kan man verkligen vara så narcissistisk att tro att man kan sätta sig emot Messi Men fortfarande om han sparkas vem fan ska hämtas in? Nästan lika bra att skita i en tränare och ge ansvaret till kanterna. För finns absolut ingen man kan hämta in #bringbackRijkaard
Barcelona the cameroonians
2015-01-06 19:16
Ska man börja fundera på ersättare till tränarposten så är det väl inte otroligt att det kan bli någon landslagscoach med tanke på att det inte är något stort mästerskap i sommar (förutom copa America).

Löw, Capello, Hitzfeld?

Ett annat alternativ är någon som det inte går så bra för i skrivande stund, men varför satsa på denne. Möjligtvis som interim-coach.

Klopp, Martinez?

Någon nämnde Antic som tidigare även coachat Barcelona som interim-coach.

Ja, nu funderar jag bara. Har inte vägt de olika alternativen mot varandra eller ens tänkt längre än min näsa räcker.
Det enda jag vet är att det INTE får bli Eusebio...
Barcelona BlueRed
2015-01-06 19:15
Handen på hjärtat var jag inget större fan av honom som spelare heller. Han var väldigt duktig, absolut. Men nu som tränare har han gjort bort sig gång på gång. Fattar fortfarande inte hur han tänker när han ska rotera på målvaksposten. Om han nu insisterar så låt Stegen spela liga matcherna. Han är ju framtiden och det är han som behöver utvecklas genom att få mest speltid. Bravo är rutinerad nog för att spela någon gång i veckan(orna). Dock så är det ju självklart att en och samma målvakt bör vara ordinarie i ligan samt CL. Oskriven regel liksom. Och värvningarna... Vem är denna Douglas egentligen? Och den bästa mittbacken vi får tag på är Mathieu? Allt blev verkligen fel den här säsongen. Äntligen börjar det hända lite. Lucho ryker innan nästa match hoppas jag på i alla fall.
Barcelona ElRaval
2015-01-06 19:14
@Liunil Masse:

Vem har påstått det?
Barcelona Liunil Masse
2015-01-06 19:12
Om det stämmer att Roura ska bli vår nya tränare säsongen ut så vet jag inte vad jag gör.
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-01-06 19:12
MessiNoEsToca? Dat grammar tho...
Barcelona ElRaval
2015-01-06 19:09
@Neymar11:
Raul har ju uppenbarligen varit med i förhandlingarna om våra usla värvningar. Både vad gällande Neymar-affären (som var en bra värvning men inte sköttes optimalt....) och Vermaelen. Varför skulle han vara ett bättre alternativ är Zubi, kan man fråga sig... Nåja... Tränaren är det viktigaste i nuläget. Det andra är redan kört och vi får hoppas på bättre f r o m 2016. Hoppas det ligger sanning i COPE ryktet... Tyvärr tror jag att det är alldeles för kort varsel för oss att få en tränare vi verkligen vill ha.. Det blir nog en nödlösning säsongen ut.. Med någon som redan finns i klubben...
Barcelona DM1982
2015-01-06 19:01
[QUOTE=westinho - Sergio #5]Luis Enrique var en väldigt omtyckt person hos culés här inne innan han blev tränare för klubben. Fortfarande någon som gillar honom? Jag har tappat all respekt för honom, oavsett vad han gjort för vår klubb som spelare. #MessiNoEsToca [/QUOTE] Man måste kunna skilja på saker. Jag kommer alltid att gilla honom för det han gjorde som spelare men som tränare gick det åt h-e.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-06 18:58
Jag har en känsla av att det blir nyval i sommar om inga titlar tas, och det kommer inte hända. Ledningen och Messi har ett krig som ledningen till slut kommer att förlora, det finns knappt nåt kvar av denna styrelse och dom kommer aldrig kunna fixa folk med kompetens då vi varken kan värva och har större problem än spelet i A laget. Jag hoppas att Bartomeu kör säsongen ut och sedan inser att han inte kan styra upp det här och väljer att lämna. Jag hoppas att Laporta tar över för jag tror spelarna skulle känna en viss trygghet då man vet att Laporta tänker på det sportsliga i första hand. Men jag tycker att det är viktigt att vi byter tränare och det är så snart som möjligt, Lucho kommer bara göra det här värre och värre med tiden känns det som. Tata var ett felaktigt bortdömt mål ifrån att vinna ligan med en sämre trupp, vi besegrade Real båda matcherna i ligan och besegrade City i åttondelen så jag tror att vi definitivt kan slåss om titlar bara vi får en tränare som ger rätt ungdomar chansen och kan bygga ett lag som jobbar som en enhet. Någon som har erfarenhet av att träna en storklubb helt enkelt, Tata framstår som ett geni jämfört med Lucho i mina ögon...
Barcelona DM1982
2015-01-06 18:58
[QUOTE=Smogen]Lucho verkar vilja gå i Peps fotspår i allt han gör. Vad var det 1a Pep gjorde som coach? Jo, dumpade Barcelonas största stjärna Ronaldinho. Idioten Lucho tror väl att det blir samma sak om han dumpar Messi. [/QUOTE] Pep hade fog för att skicka iväg Ronaldinho men att stöta sig med Messi är bara fjantigt och onödigt. Lucho kom nog in med helt fel attityd och ville visa vem dom är chef, det gick minst sagt inte så bra.
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-01-06 18:57
Luis Enrique var en väldigt omtyckt person hos culés här inne innan han blev tränare för klubben. Fortfarande någon som gillar honom? Jag har tappat all respekt för honom, oavsett vad han gjort för vår klubb som spelare.

#MessiNoEsToca
Barcelona zick9
2015-01-06 18:54
@Amo.38:

Det är dock en uppgradering jämfört med kaoset i Liverpool just nu.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 18:49
Snälla, låt det vara sant.

Inget emot Lucho annars, det är inte personligt utan bara sportsligt.

Förlåt Lucho.
Barcelona Bentley King
2015-01-06 18:46
@RafaelH117: BREAKING: Cadena Cope claims Luis Enrique is in his final hours at the club and that Messi is relieved.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 18:46
En mycket bra artikel som sammanfattar de senaste händelserna på ett bra sätt. Smogen. Lucho blev utnämnd som tränare väldigt tidigt. Han har haft god tid att förbereda sig på jobbet, hur och med vilken taktik han vill spela. Trots det har han inte en aning om hur han vill formera laget och då har han ändå varit tränare i över 6 månader nu. Nej fan, har man tappat omklädningsrummet och spelarnas respekt (om han ens någon gång haft den) då finns det längre någon återvändo. Det går inte att reparera och då är det mest förnuftiga bara att avgå. Då kanske han även räddar sin egna fortsätta karriär. Istället för att ta mer smällar den kommande våren. För det kan bli ugly på slutet.
Barcelona Smogen
2015-01-06 18:38
Lucho verkar vilja gå i Peps fotspår i allt han gör. Vad var det 1a Pep gjorde som coach? Jo, dumpade Barcelonas största stjärna Ronaldinho. Idioten Lucho tror väl att det blir samma sak om han dumpar Messi.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-06 18:20
@Gabriel:

Det ända jag kan komma på är att han förmodligen för jävligt bra betalt i såna fall.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 18:20
Ok, Lucho är en legend och fd spelare i FC Barcelona, men hallå alltså! Vem tror han att han är? Tror han på fullaste allvar att all världens cules skulle ta hans parti om han tvingade fram en försäljning av klubbens största spelare genom tiderna? Seriöst alltså, det är dags att landa nu och inte sväva bland molnen.

Har du problem med en spelare, SORT IT OUT! Hur svårt kan det vara? Kommunikation? Har du hört talas om det?
Barcelona Rambla~
2015-01-06 18:16
@basaric - "el guaje":
'

Ok, här får du det svart på vitt från Fifas egna websida. Klubben får inte REGISTRERA några nya spelare. Det finns inget förbud att göra sig av med spelare som är under kontrakt.

Tror du på det nu då?
Barcelona Amo.38
2015-01-06 18:11
Kul år för Suarez dock.. Det här med vm och nu komma till en klubb som helt går åt helskotta! Kan inte vara lätt det heller.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-06 18:02
@oocbgb:
Av det jag läst så gäller det försäljningar också. "The ban, handed down originally by FIFA in April, will cover the next two transfer windows, meaning the Catalan giants will not be able to buy or sell any player until January 2016."
Barcelona oocbgb
2015-01-06 17:57
[QUOTE=basaric - "el guaje"]Hur tänker du nu? Barcelona får varken köpa, eller sälja spelare fram till 2016. [/QUOTE] Sälja får dom, och anställa ny coach också. Och förhoppningsvis även byta ledning.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-06 17:56
@BlueRed:

Hur tänker du nu? Barcelona får varken köpa, eller sälja spelare fram till 2016.
Annons: