/spanien/barcelona/forum/3668.aspx/spanien/barcelona/forum/3668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjf
2014-11-11 18:30
Finns ingen större anledning att uppröras över ryktet att Ronaldo kallar Messi för "motherfucker" i lönndom.
Det rör sig förmodligen om en vad gamle Sigmund Freud skulle kallat en klassisk projektion.
Det är med andra ord troligtvis sig själv Ronaldo synar i sömmarna, då han säger så.

Barcelona Vampíro
2014-11-11 18:18
David Moyes blir tränare för Real Sociedad, vem hade kunnat tro det för ett år sen? Otroligt spännande att följa i fortsättningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-11-11 17:58
Kolla länk haha efter 5-0 matchen.

Klart Penal är desperat Messi har pulvriserat honom dom senaste 4-5 åren. Killen stod och grät när han vann Balon de Blatter. Känslorna kom ut, det har varit tuffa år för mr Penal aka den eviga tvåan.
Barcelona Barca Barca
2014-11-11 16:24
@Gabriel:

Ska jag vara ärlig, så har jag inget emot Pedro. Tycker att han är en bra trupp spelare som har en väldigt hög högsta nivå, dock har vi inte sett så mycket av det senaste åren. Han gör inte mycket oväsen av sig och kämpar på rätt bra när han är på planen. Sen att han har underpresterat så enormt sista tiden håller jag med om. Pedro är egentligen en komplett spelare, snabb, skjuter med bägge fötterna, ganska målfarlig, pressar motståndarna, personligen tror jag att Pedro har mycket mer att ge i toppfotbollen, men 30€ låter lockande, men hur lockande låter det när pengarna kommer hamna i famnen på en som Zubizarreta eller rättare sagt, kungen som pajjasen Euseubio kallar honom, tror inte att det finns en chans att dessa pengar kommer investeras rätt på någon rätt spelare i framtiden om vi nu får värva 2015. Reus och alla dessa spelare vi drömmer om kommer aldrig kunna värvas till denna klubb med en styrelse som denna.

Men att Alves och Pique vill lämna/verkar ha köpare är en annan femma, dessa två spelare är jag enormt trött på, speciellt Pique. Maken till mer överskattad back finns inte och jag hoppas innerligt inne att han drar redan nu i januari, ju tidigare vi blir av med dö kött desto bättre. Att sitta och hålla på med mobilen under pågående match är helt oacceptabelt, han beter sig som om Barcelona är ett korpen lag, t o m div 4 spelare i Sverige lägger undan telefonen under pågående match. Hade Pique inte varit katalan och uppfostrad i klubben och har en morfar(eller nått sånt) som varit president/vice president i klubben hade han rykt för länge sen. Det är många spelare ute i fotbollsvärlden som vill va i hans position och spela för våra färger och dessutom göra det mycket bättre.
andreiano
2014-11-11 16:20
Hej,
Vet nån vart jag kan få tag på denna tröja med tryck och nummer (#5 Puyol) i storlek Large?
http://store.nike.com/se/en_gb/pd/2013-14-fc-barcelona-stadium-football-shirt/pid-754489/pgid-10259529

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-11 15:54
@Barcelonistas:

Jag blir också arg.
Säg ingenting, träna hårdare och visa det på planen stället.

Det är alltid någon som ska börja gagga om att vi ska bli bäst igen, eller att vi är fortfarande bästa klubben i världen. Vi kommer att spela vår spel igen.

Håll truten och jobba hårdare. Låt de som har spelat dåligt börja träna ännu hårdare med fysiken och bollen.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-11-11 15:35
haha om det stämmer vilken j'ävla pajas Crynaldo är sånt barn beteende . karln är fan 29 år gammal skäms för fan.
Barcelona Vampíro
2014-11-11 15:33
Han har rätt, Messi är en 'bad motherfucker'! Den ultimata komplimangen inom hiphop-världen.
Barcelona Leo y Cesc
2014-11-11 15:29
@barcastuff: According to Real Madrid players, Cristiano Ronaldo uses the nickname 'motherfucker' for Lionel Messi behind closed doors. [via telegraph] Hahaha förvånar inte mig.
Barcelona Kröjf
2014-11-11 14:02
Gabriel

Seriöst svar, saklig argumentation. Så ska en slipsten dras, utan att knivarna blir alltför vassa för att kunna användas på ett konstruktivt sätt (övar mig i konsten att vara kortfattad).
Barcelona Barclasico
2014-11-11 13:59
According to some RMA players, Cristiano has a nickname for Messi in the Real Madrid dressing room: ‘Motherfucker’; and if he sees someone from the club speaking to Leo, he also ends up being baptised ‘Motherfucker’ [The Telegraph]

Kan det verkligen stämma? Är han verkligen så "desperat" av messi
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-11-11 13:48
Stay classy Ronaldo.

And that is why, according to some Real Madrid players, CR7 has a nickname for him: ‘motherf----r’; and if he sees someone from the club speaking to Leo, he also ends up being baptised ‘motherf----r’
Barcelona Gabriel
2014-11-11 13:42
Kröjf

Jo men trots att jag avskyr Cesc (för ja det gör jag faktiskt) så anser jag han ändå vara en perfekt spelare för just Chelsea och deras sätt att spela fotboll på. Det är lite skillnad från Barcelona och Chelsea så just för Chelsea anser jag ändå att Mourinho satte även den värvningen perfekt. Och när det kommer till Piqué så tror jag inte på att Mourinho vill ha honom, men det får tiden utvisa.

Mourinho är fortfarande, enligt mig, den tränare som tänker smartast när det kommer till värvningar, med det sagt så vill jag absolut inte ha honom som tränare hos oss.
Barcelona Kröjf
2014-11-11 13:30
Gabriel

Du skriver trots ditt fullt rättmätiga motstånd till tanken på Mourihno som tränare i Barca, att "Han är också i princip den enda som jag anser gör klockrena värvningar till sina klubbar så även där hade vi gått upp oss rejält".

Men det måste väl ändå vara en sanning med modifikation, med tanke på att Chelsea köpte hatobjektet Cesc i somras och nu också påstås rycka i Piqué?.

Se där ytterligare sakargument utöver rent känslomässiga skäl att motsätta sig Mourinho i vår klubb, trots hans onekligen mycket imponerande meritlista.
Barcelona Gabriel
2014-11-11 12:57
Vad tycker vi om det här? Arsenal sägs vara villiga att lägga 38m€ för Pedro och Alves sammanlagt i Januari. Efter alla år av våra katastrofala köp från Arsenal kan Arsenal gott o väl betala tillbaka den tjänsten o ta Pedro och Alves från oss.

Piqué till Chelsea, Pedro och Alves till Arsenal. Vågar man drömma?

Visserligen är det hela 3 spelare från A-laget som försvinner och vi får ju inte heller lov att köpa in spelare för tillfället men samtidigt ser jag inte att dessa 3 tillför med något ändå så det är bara att tacka o ta emot. Adriano kan sköta högerbackspositionen tillsammans med Montoya, Bartra, Mathieu och Mascherano får klara sig i mittbackspositionen för ärligt talat vill ingen av oss se Piqué lira mer ändå, och i anfallet klarar vi oss också utan Pedro framför allt när man tänker på att vi har en ung Adama redo att ta steget upp.

Ja tack, sälj direkt.
Barcelona Vampíro
2014-11-11 12:56
Arsenal are preparing January bids of 7,5M for Barcelona right back Dani Alves (31) and 30,5M for Barcelona winger Pedro (27). [express] Kan det stämma? I så fall så tycker jag de ska acceptera med en gång.
Barcelona LeoMessi
2014-11-11 12:31
I inledningen av säsongen så hade vi ett väldigt bra presspel och spelet gick snabbare. Så Luchos Barca har inte varit så illa hela säsongen. Problemet är att han att han har gjort taktiska missar och inte förberett laget mot svårare motståndare. Hur kan jag veta detta? Jo, eftersom Mathieu blev chockad att över att han skulle lira vänsterback i el Clasicot! Hur fan tänkte Lucho där? Visar bara att han inte förberedde dom. Sen kan man inte skylla på Lucho att Messi har träffat ribban 7 gånger på typ två matcher. Det som förstör vårt spel absolut mest är högerkanten! Alves får alldeles för mycket boll, det är han som styr tempot och står för kreativiteten! Han är en bromskloss och samtidigt så neutraliserar han rakitic något fantastiskt. Enda gången det kan funka att spela längst högerkanten är om Messi flyttar ut dit under matchens gång för att lämna plats åt suarez centralt. För Messi tar mycket större plats än Alves då och då styrs inte spelet lika mycket av brasilianaren. Det som får mitt blod att koka mest är när man ser hur Alves gör allt i sin makt för att slå sina värdelösa inlägg! Man ser hans jävla bollrunkande på kanten, han vägrar släppa den till en överlappande spelare och han vägrar slå en enkel passning snett inåt till en löpande spelare. Han ignorerar alla deras löpningar och rop. Sen agerar han som att han har full kontroll över läget för att sedan skjuta bolljäveln läktaren. Som sagt, om Lucho slutar ändra hela backlinjen varje match och börjar bänka vissa spelare så tror jag att han kan få ordning på spelet.
Barcelona LeoMessi
2014-11-11 12:31
I inledningen av säsongen så hade vi ett väldigt bra presspel och spelet gick snabbare. Så Luchos Barca har inte varit så illa hela säsongen. Problemet är att han att han har gjort taktiska missar och inte förberett laget mot svårare motståndare. Hur kan jag veta detta? Jo, eftersom Mathieu blev chockad att över att han skulle lira vänsterback i el Clasicot! Hur fan tänkte Lucho där? Visar bara att han inte förberedde dom. Sen kan man inte skylla på Lucho att Messi har träffat ribban 7 gånger på typ två matcher. Det som förstör vårt spel absolut mest är högerkanten! Alves får alldeles för mycket boll, det är han som styr tempot och står för kreativiteten! Han är en bromskloss och samtidigt så neutraliserar han rakitic något fantastiskt. Enda gången det kan funka att spela längst högerkanten är om Messi flyttar ut dit under matchens gång för att lämna plats åt suarez centralt. För Messi tar mycket större plats än Alves då och då styrs inte spelet lika mycket av brasilianaren. Det som får mitt blod att koka mest är när man ser hur Alves gör allt i sin makt för att slå sina värdelösa inlägg! Man ser hans jävla bollrunkande på kanten, han vägrar släppa den till en överlappande spelare och han vägrar slå en enkel passning snett inåt till en löpande spelare. Han ignorerar alla deras löpningar och rop. Sen agerar han som att han har full kontroll över läget för att sedan skjuta bolljäveln läktaren. Som sagt, om Lucho slutar ändra hela backlinjen varje match och börjar bänka vissa spelare så tror jag att han kan få ordning på spelet.
Barcelona papillon
2014-11-11 12:24
@Smogen:

Måste nog hålla med dig. Ajax har ett imponerande presspel, i allafall i mötet med Barca.
Barcelona Vampíro
2014-11-11 12:22
Den dagen Mourinho tränar Barcelona är den dagen jag slutar kolla på matcherna. Kalla mig plastfan men någon måtta får det vara.
Barcelona ElRaval
2014-11-11 12:00
Om vi ändå pratar om tränare så har jag sedan länge tyckt att Garcia i Roma borde vara ett (av många alternativ).

Jag tror dock att Lucho får ordning på detta. Till skillnad från tidigare tränare så erkänner han när han har gjort fel, vilket betyder att det bara kan bli bättre.

EuroTalk-panelen är eniga om att LE nog får ordning på detta till slut.
Barcelona Kröjf
2014-11-11 11:59
Gabriel Felstavningar, slarvfel, so what! Håller med dig helt och hållet. Mourinho som tränare i vår klubb... bara tanken gör mig illamående. Hellre Mou i Simpsons då och Homer som assisterande. Seriefigur som seriefigur. Skämt å sido. Nog med mardrömsscenarier nu. Tillbaka till framtiden.
Barcelona Smogen
2014-11-11 11:54
Säger det igen, Frank de Boer är perfekt för oss. fd. spelare för Ajax och Barcelona. Bra erfarenhet som yngdomstränare. Nu tränare i Ajax som vunnit ligan tre år på raken. Han har tagir Ajax spel och utvecklat det för att passa in i en mer direkt och snabb fotboll. Han skulle passa perfekt hos oss.
Barcelona ElRaval
2014-11-11 11:53
[QUOTE=Gabriel]Blev lite felstavningar här och där, ni får ursäkta det, skrev från Iphonen. [/QUOTE] Jag förstår poängen och vill inte heller ha Mourinho. Men vad folk måste förstå om Mou är att han är en legoknäkt. Han kommer försvara sig själv och sina spelare till döden, oavsett vilken klubb han representerar. Därför tar jag inte Mourinhos ord på allvar eftersom det är ett spel för att gynna honom själv och hans lag. Han är en vinnarskalle helt enkelt som skulle trampa över lik och sina gamla spelare för att vinna mark. Ett problem med vårt lag i nuläget att det inte verkar finnas några objektiva ögon i innersta kretsen, utan det tas beslut alldeles för mycket med hjärtat. Och då menar jag inte alla snedsteg som våra presidenter har gjort, utan snarare faktumet att vi väljer tränare med hjärtat snarare än hjärnan. Tränare som underkastar sig ett spelsystem som är söderläst sedan ett par år tillbaka och tränare som underkastar sig vissa spelare. Det finns något vackert i att vara så envis vad gällande traditioner, dock.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-11-11 11:48
Jag har hellre Barca som ett mittenlag än att vi vinner trippeln med Mourinho som tränare.
Barcelona Gabriel
2014-11-11 11:45
Blev lite felstavningar här och där, ni får ursäkta det, skrev från Iphonen.
Barcelona Gabriel
2014-11-11 11:42
Angående Mourinho, så desperata kan vi bara inte vara, det MÅSTE finnas någon annan tränare där ute bortsett från honom som har kapaciteten att ta tillbaka oss till toppen igen. Anställer vi Mourinho som tränare så är det ungefär som att sälja sin själ till djävulen. Har ni glömt allt han har gjort? Alla hans uttal och utspel i media? All respektlöshet gentemot vår klubb, mot våra spelare, mot Pep och Tito? Anställer vi Mourinho som tränare så har vi nått den totala botten och då kan vi inte längre sjunga lägre ner. Enda sedan hans första dag i Chelsea har han kaxat upp sig speciellt mot våran klubb. Minns när vi skulle möts honom 2004 första gången i Champions League och han kom med det kaxiga uttalandet att han och vi hade vunnit lika många CL titlar under historien men att skillnaden var att han inte hade försökt i över 100 år. Det var där det började. Eller hur äckligt han firade när Inter turligt lyckades köra ut oss i CL 2010? Springa in som en efterbliven orangutang på Camp Nou bara för att irritera alla culés på plats och runt om i världen. Hans alla uttalanden om Pep när vi var som bäst och han inte visste hur han skulle stoppa oss? Hans UFC taktik mot oss varje gång vi möttes, hans Uefalona konspirationer, hans ögonpetande på Tito? Att träna FC Barcelona eller bara att vara en del av våran speciella klubb (även om den med denna ledningen har blivit mindre speciell för varje dag som går och mer ordinär) är det vackraste som finns, det är ett privilegium och inte vem som helst ska få den äran att tillhöra oss; Mourinho har för längesedan förbrukat den möjligheten i mina ögon, han ska inte få komma undan med all skit genom åren och ändå lyckas med att träna oss. Min bror sa tom att om Mourinho blir tränare för oss så kommer han att bojkotta klubben tills han försvinner eller blir sparkad, jag förstår honom. Personligen hade jag nog aldrig klarat av det, jag kan inte men jag klandrar varken honom eller de som hade resonerat på det viset. Mourinho har helt enkelt gjort för mycket ont för att få lov att komma hit. Jag förstår att vissa i ren desperation sitter och funderar på Mourinho nu, jag ska erkänna att även jag skämtat om det här hemma och med en sucks bestämdhet ropat ut: "det räcker, hämta Mou!" - men när slutsignalen blåses, när spelarna lämnar planen och lugnet i kroppen hinner komma tillbaka så är det mer som att jag på droger och inte var mig själv när jag sa det. Nej, mina vänner. Mourinho hade säkert gjort det bra hos oss, där har jag inga som helst tvivel. Han är också i princip den enda som jag anser gör klockrena värvningar till sina klubbar så även där hade vi gått upp oss rejält. Men som jag sa, det hade varit som att sälja sin själ till djävulen och det är inget jag någonsin vill se oss göra.
Barcelona Andresito
2014-11-11 10:11
När folk vill ha in Mou som tränare så vet man att det har gått för långt. Desperationen är ett faktum.

Wow, hade aldrig kunnat tänka mig Mourinho som tränare i Barca, han hade pissat på allt som har med klubbens kultur att göra. Katalansk media hade kört över honom och det hade varit oro i hela Katalonien.

Med det sagt så hade det ändå varit intressant att se hur fotbollen sett ut om han tog över. En så defensivt inriktad tränare som inte viker sig från sina idéer i en anfallsinriktad klubb som Barcelona.

Men nä, efter hur han har behandlat både legendarer och fans i Real Madrid så vill jag aldrig se honom representera Barcelona.
Låt honom plaska runt i Abramovichs pengar tillsammans med Cesc i England, han har inget här och göra.
Barcelona Krabban94
2014-11-11 09:53
@Barcelonistas:
Personligen tycker jag det vore väldigt intressant, jag vet att folk här inte gillat Mourinho. Tror han hade varit ett bra alternativ ändå, han känner trots allt till klubben och han ser verkligen till att spelarna presterar. I övrigt är han ju en väldigt bra tränare, han har sina negativa sidor men det har alla. Tror också han hade kunnat komma med nya idéer... Tror dock Mou till Barca är ytterst osannolikt...
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-11 09:10
barca barca

Vermaelen kostade 15 miljoner PUND lite, skillnad ändå. Och i länktips står det att Barcas läkare varnade för den här värvningen men antar att zubi var så mån om att hämta en mittback till så att "fansen kunden bli nöjda nångång", att det kvittade hur skadad han var och hur mycket det kostar.
Annons: