/spanien/barcelona/forum/3665.aspx/spanien/barcelona/forum/3665.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-02-16 18:47
Väldigt skönt med att Champions League är tillbaka och jag tror att vi kommer få se många fina matcher bara i åttondelsfinalerna. Kom även och tänka på hur en Barcelona kombinerad med våra motståndare, Manchester City elva skulle se ut och tänkte att jag ville dela med mig det. Personligen skulle min se ut så här: Hart Zabaleta Kompany Pique Alba Masche Yaya Toure Rakitic/Silva Messi Aguero Neymar De positionerna jag var lite kluven över var målvakten, två mittfältspositioner samt centralanfallaren. Joe Hart har nog en högre högstanivå än både Ter Stegen och Bravo så därför föll valet på honom, även om Ter Stegen har potentialen att bli bättre än Hart. Mascherano tycker jag har varit helt exceptionell senaste året och jag kände att det inte gick att peta honom så han fick ta plats som defensiv mittfältare. Mellan Rakitic och Silva kunde jag inte riktigt välja, Silva har ju visat mycket mer, men jag tycker att Rakitic är en otroligt underskattad fotbollsspelare. Sedan föll valet på Aguero som striker då han har varit helt fantastisk denna säsong, medan Suarez har börjat visa sina framfötter de senaste matcherna. Annars tycker jag att när båda spelar på sin högstanivå så är de jämlika. Var bara lite tankar jag hade nu när åttondelsfinalerna ska börja, hoppas vi visar upp samma fina spel om åtta dagar och innan dess mot Malaga som vi har gjort den senaste månaden.
Barcelona Erik Satie
2015-02-16 17:42
Liunil Masse

Haha det skulle inte förvåna om de kom på något sådant. Enligt Marca slog ju inte Messi rekordet 2012 eftersom det typ var en kille som gjorde 5000 mål i Zambiska ligan det året. Idioter.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-16 17:31
Messi didnt break assists record, he's far from it. Record belongs to RM player from stone age (500 assists) [Marca]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heisenberg
2015-02-16 17:23
Haha only in Spain! Du kan sjunga extremt rasistiska ramsor, du kan håna handikappade och hela folkslag - men ge fan i att snacka om Madrids guldgosse!
Barcelona Liunil Masse
2015-02-16 17:14
La Liga committee might punish Barça for "Drunk Cristiano" chants in Camp Nou. "Messi is a retard" and "Fuck Caralunya" was cool to them. Löjligt.
Barcelona enkos
2015-02-16 17:04
Förutom att domarna blåser oss oftast på felaktiga offsideavblåsningar gång på gång har domarna nu också med avsikt eller inte tillåtit motståndarna att köra med fula knäpp mot våra spelare, och det har jag nu märkt match efter match, när en Barca spelare som ska väggspela blir oftast sparkad ned medan bollen är hos den andre och tydligast exempel var igår på Messi när denne försökte väggspela och medan bollen är hos hans kamrat så gör försvararen det han kan för att stoppa Messi genom att sparka ned honom, jag kan förstå att huvuddomaren har ögonen på var bollen är men vad gör assisterande i det läget? Detta har nu alltså blivit en trend mot Barcelona .
Barcelona Junta Dimision
2015-02-16 16:58
L.A.M nr 10

Det är väl det han har sagt, men det kom fram videoklipp från hans birthday bash där han var ganska berusad och sjunger karaoke, vilket är anledningen till att dessa ramsor uppkom.
Barcelona enkos
2015-02-16 16:45
"Messi är min bästa vän, inte bara i Barcelona utan även utanför plan" - Neymar ps. såg inte att det redan var postad
Barcelona Barca4life98
2015-02-16 16:42
Tjena! Vilka tror ni går vidare från åttondelarna och vilka är dom 4 favoriterna tycker ni? Jag tror på; Barca - City (Barca) Bayern - Shaktar (Bayern) Real - Schalke (Real) PSG - Chelsea (Chelsea) Arsenal - Monaco (Arsenal) Juventus - Dortmund (Dortmund) Porto - Basel (Porto) Atletico - Leverkusen (Atletico)
Barcelona Neymar N11
2015-02-16 16:34
Katalano Det är orättvis om klubben får böter med tanke på att real supportrar gör liknande saker mot Messi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-16 16:32
Ronaldo är väl dessutom nykterist om jag inte missminner mig.
Barcelona Katalano
2015-02-16 16:06
Neymar N11

Det där kan väl inte vara på allvar? Vad är ens det fula med att kalla honom "fyllo" liksom. Knappt en förolämpning imo. Riktigt sjukt om det stämmer.
Barcelona Neymar N11
2015-02-16 15:51
Liga will investigate Camp Nou chants yesterday calling Ronaldo "drunk" after images of the player's birthday party leaked last week. [as] Vars var dom när halva Bernabeu skrek fula saker om Messi. Tror knappast att real fick böter.
Barcelona LeoMessi
2015-02-16 15:28
Gabriel Dom som inte skulle komma överens eftersom Messi har så stort ego;) Var trevlig mot Messi så kommer du att prenumerera på hans målsökande passningar haha
Barcelona Junta Dimision
2015-02-16 15:28
Vermaelen, who underwent thigh surgery in December, has started running. He could be available for the last part of the season. [md]

Hoppas han blir kvitt med skadorna nu iallafall.
Barcelona Gabriel
2015-02-16 15:17
Neymar: "Messi is the best friend I have, both at Barça and off the pitch."
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-16 13:58
Blaugrana són els colors!

här har du.
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-16 13:49
Bara 7-800 supportrar till Etihad. Det var inte mycket. Förra gången när vi spelade borta mot City var det fullsatt, ca 2.500 då undertecknad var där. Blir inte mycket stöd på läktaren med andra ord på Onsdag.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-02-16 13:44
Är det nån som sitter på highlights med Ray?
Barcelona dinho the artist
2015-02-16 12:09
Classy as ever
Barcelona Junta Dimision
2015-02-16 12:09
Barcelonistas

Tisdag den 25:e så om åtta dagar.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-16 12:05
När är det vi möter Shitty på shitiad stadium?
Barcelona koeman92
2015-02-16 11:42
@LeoMessi:

Låt de tro vad de vill.. Nu finns det i alla fall inga ursäkter om de åker ut mot oss igen. 4 år i CL utan att lyckas ta sig längre än åttondelsfinal och att åka på stryk av oss för andra gången, visar tydligt vilken klass ''topplagen'' i PL håller i CL
Barcelona the cameroonians
2015-02-16 10:05
Vår ovalde president gick igår kväll ut i TV3 och Barca-TV och redogjorde för det han sa inför domaren i fredags gällande det skattebrott han står åtalad för i samband med köpet av Neymar,

Bartomeu förklarade att hela affären rörande Neymar sköttes av Rosell, och att han själv endast var involverad i köpen av Masherano, Alexis och Cesc.

Han var dock noga med att säga att oavsett vem som hanterat transfers så har alla gjort detta enligt regelboken.

Barto passade också på att hylla Rosell för hans ledaregenskaper & affärsmannaskap, och menade att utan Sandro och hans "kunskap om Brasilien" skulle vi inte haft Neymar i klubben - och det var precis det han ville göra klart. Inför domaren lär det kanske liiite annorlunda...

I skrivande stund har Neymar kostat klubben lite drygt €100 miljoner.
Kommer ni ihåg Rosells utlåtande i slutet av 2013? €57 miljoner, period.

Kan tänka mig att det sista ordet ännu inte är sagt i denna soppa.
Barcelona Katalano
2015-02-16 09:09
På tal om FK-Europa så stör jag mig så sjukt mycket på medias vinklande generellt. Om de vinklar mot Real och från Barca inom fotboll så kan ni ju tänka er hur mkt de även vinklar andra områden såsom: politik, rasism, feminism, krig och terrorism osv. herregud vilken skev bild man förmodligen har av världen.

A good coach is everything!

Fast Kåmark var väl ändå inte opartisk. Han var ju för Barcelona.

Barcelona Krabban94
2015-02-16 08:57
@Barcelonistas:

Bra inlägg men vad gäller skadorna så är orsaken trtthet och brist på rotation som du skriver mer än otur. Otur är skador som inte går att förebygga tex hjärnskakningar etc.
Upprivna muskler etc är pga trötthet, vilket börjar från hårt matchande/lite rotation och tuffa trningar samt för lite vila.

Men annars instämmer jag helt med ditt inlägg. Men jag tackar och tar emot så länge Real svajar (stavning) och vi ser fräscha ut. Snart börjar CL och då blir det tuffa matcher 2ggr i veckan och det tar rejält på krafterna med resande så blir en intressant vår att följa.
Barcelona barca_style
2015-02-16 06:57
Det är inte första gång av FK för er som har följt programmet vet väl vilken kärlek dom har för real och speciellt ronaldo.

Det bästa är helt enkelt att sluta tiita på FK.

Barcelona Gio Style
2015-02-16 06:38
Europa skakar och Messi dominerar :D Bara att njuta grabbar, hela vägen nu! Var länge sen vi utmanade på riktigt i CL, saknar semifinals och finalspänningen. 2012/2013 hade ju knappast spänning så att säga :P Det bästa av allt är att man verkligen ser hur spelarna njuter på plan, det är tummen upp överallt och en massa leenden. Topp!
Barcelona AndreD.
2015-02-16 04:08
@Baha - Tres Amigos:

Vad i helvete läste jag precis? Du borde gå kurser i fysiologi
Barcelona Excellence
2015-02-16 02:05
@Baha - Tres Amigos:

Hej, du vet väl om att ju bättre kondition du har så svettas du mer? Så i det här fallet är din observation och din analys motsägelsefullt :)
Annons: