/spanien/barcelona/forum/3664.aspx/spanien/barcelona/forum/3664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-11-24 18:36
Rakitic löpte ju in centralt en hel del igår de va så han gjorde 3-1 målet. Håller med dig där att vi behöver dra mer skott mot mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-11-24 18:19
Håller med dig om att vårat anfall är bättre och det kommer dessutom bara bli bättre och bättre ju mer samspelta våran trio där uppe blir. Däremot har Madrid något som vi totalt saknar och det är målfarliga mittfältare. James, Isco, Modric ovh Kroos är alla farliga målskyttar utifrån passningsspelare, det är väl egentligen bara Rakitic från vår sida som kan slå till med mål då och då, det är vårat största problem och något vi måste bli bättre på. Mer djupledslöpningar och mer skott utifrån från samtliga mittfältare.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-24 18:15
Bara jag som blev glad när Messi satte det tredje målet? Det där är den gamla Messi vi snackar om. Kolla på alla tre målen som Mesdi gör det visar hur jävla komplett killen är. Han sätter en perfekt frispark i krysset och mål nummer två så bygger han upp hela anfallet själv för att sen löpa in i straffområdet för att sätta ditt din på en touch. Vid tredje målet så använder han sig utav dribblingar där han kommer förbi ett antal Sevilla spelare för stt sen vägga med Neymar o bam 5-1. Målskyttet är bättre fördelat i Barca vi har två spelare som producerar mängder med mål framåt medan Real bara har en. Detta gör vårt anfall bättre.
Barcelona Gabriel
2014-11-24 18:06
Heisenberg Jag tycker precis som du att det där extraordinära ska vägs tyngre ön bara mål, så med gamla mått mätta med en Messi i storform hade han i min bok varit en utan diskussion välförtjänt vinnare av Balon D'Or. Men just i år tycker jag inte så, eftersom Messi faktiskt inte varit lika briljant som han brukar vara. Personligen tycker jag att Messis skillnad gentemot Ronaldo är mer än bara en Guldboll så att Ronaldo ska ha 3 medans Messi har 4 är enligt mig missvisande. Ronaldos vinst förra året var inget annat än en snyft-vinst med hjälp av gråtkampanjer från han och hela hans entrourage.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-24 17:48
Rakitic: "Kovacic last week told me after the game against ARG: Messi should win all individual trophies. We'll never see anyone like him." Gillar Kovacic.
Barcelona Heisenberg
2014-11-24 16:45
Gabriel

Tack för en saklig argumentation! Och jag ber om ursäkt för att helt har glömt bort att CR inte spelade CdR-finalen, lite skämmigt. Jag är den första att erkänna att han är världens bästa avslutare, det går väl knappt att bestrida? En oerhört atletisk herre som kan göra mål på alla sätt. Men om han får en måltorka, vad händer då?

Det är det jag tycker är så jäkla svårt med individuella priser för alla har sin egen definition av vad som väger tyngst. Jag personligen tycker att egenskaper som Zidane och Ronaldinho besatt (och nu då Messi) är de svåraste men också det vackraste och mest eftertraktade eftersom de är extremt bra på precis allt. Andra tycker att antal mål är viktigast. Fifa borde lägga ut tydliga kriterier för vad som gäller så slipper man dessa diskussioner.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-11-24 16:39
@Vampíro:

Shaw har varit en stor besvikelse, som vanligt hajpas eng spelare och han har inte precis rosat marknaden. Rojo verkar LVG vilja ha som mittback och Blind som def mittfältare då han inte riktigt har snabbheten så att dem är ute efter en av världens bästa vänsterback är befogat.
Barcelona Gabriel
2014-11-24 16:07
Heisenberg

Det känns väl sådär att behöva skriva ett inlägg för att försvara Ronaldo med tanke på att jag verkligen hatar killen, men jag får väl se det som ett försök att försvara mina åsikter istället.

Nej, Ronaldo var inte bra i CL finalen, det har du fullständigt rätt i, han var bedrövligt faktiskt. Han spelade dock inte i CdR finalen pga skada så i det fallet är det inte speciellt konstigt att han var osynlig som du väljer att uttrycka det. I VM var han absolut inte heller bra, långt ifrån, så visst finns det klara argument, alla vilka du fört fram, till att han inte förtjänar att vinna guldbollen i år.

Anledningen till varför jag främst tycker att Ronaldo förtjänar guldbollen just i år är pga hans galna målskörd. Han må ha varit usel i just CL finalen men han var fortfarande en stor bidragande faktor till att Real Madrid just vann CL med hans 2 mål mot Bayern och självaste Neuer (vi kan snacka Peps epic fail på taktiken i all evighet men det tar inte bort Ronaldos 2 mål i just den matchen) och hans 17 mål i turneringen, vilket också är ett nytt rekord (även om jag håller främst Ramos och Di Maria och Mkhitaryan som de klara anledningarna till Real Madrids CL guld, med en stor jävla portion av rent jävla flyt). Det har blivit än mer uppenbart vilken galen målskytt Ronaldo faktiskt är nu när Messi inte varit sig själv likt. Innan har Ronaldos prestationer hamnat i skymundan pga Messis dominans då allt Ronaldo gjorde, gjorde Messi alltid dubbelt så bra - nu är det inte riktigt på samma sätt då Messi inte är lika briljant som han brukade vara förut - även om han fortfarande står och utmanar Ronaldo på jämna spår.

Att Ronaldo alltså gjorde 17 mål i CL plus vann CL och CdR ses som en stor anledning, i min bok, till att han kan vinna guldbollen. Samtidigt har han öppnat den här säsongen helt galet med 20 mål på 11 matcher i ligan. Med handen på hjärtat, hade det varit tvärtom, att Messi hade vunnit CL och CdR med Barça förra säsongen och gjort 17 mål i världens bästa klubblagsturnering samtidigt som han hade pangat in 20 mål under säsongens gång so far så tror jag inte att många hade påstått att Messi inte förtjänade guldbollen - oavsett hans prestationer i VM.

Jag har alltid påstått att Ronaldinho förtjänade guldbollen 2006 när Cannavaro vann den trots att Ronaldinho inte glänste i VM mästerskapet just det året, medans han ändå vann CL och ligan med Barça. Ronaldinho var inte heller vidare briljant i finalen mot Arsenal men de flesta Barça fansen i världen ansåg ändå att Ronaldinho skulle få sin andra Balon D'or, vilket han inte fick då. Det vore lite hyckleri från min sida om jag nu skulle påstå att ett dåligt mästerskap från Ronaldos sida skulle innebära att han inte förtjänar priset, samtidigt som han vann både CL och cupen och slog rekord osv.

Hur som helst så hoppas jag på Neuer, men jag förväntar mig att Ronaldo plockar hem priset tyvärr, oavsett hur mycket jag inte vill det.
Barcelona Vampíro
2014-11-24 15:17
[QUOTE=Rambla~]Varför värvades han överhuvudtaget? Läkarstaben varnade redan under hans medical. Zubi struntade i varningarna och genomförde värvningen. Svara på det Zubi. Varför? [/QUOTE] Ja du, desperat som fan, är det ett rimligt svar? Han var tillgänglig för ett fast pris så varför inte bara betala istället för att jobba och försöka hitta en mittback som håller. Zubi logic. Angående den där engelska blaskan. Hur jävla dumma tror de folk är egentligen? Jordi Alba? Vänsterback är ju det sista United behöver då de värvade Shaw, Rojo och Blind i somras.
Barcelona ElRaval
2014-11-24 15:14
@Rambla~:
Utan att läsa artikeln så hoppas jag på Roberto, Rafinha, Douglas, Afellay och Vermaelen.
Barcelona Heisenberg
2014-11-24 14:58
Gabriel

Exakt vad har Ronaldo gjort då 2014? De flesta cl-målen kom 2013 och det har han fått en boll för. Men 2014? Osynlig i CdR-finalen, osynlig i Cl-finalen, bortsett från en straff (vilket kom efter en filmning utanför straffområdet) även osynlig i vårens el classico, knappt närvarande i vm. Egentligen osynlig i alla matcher mot Barca och Atletico. Ronaldo blir inte per automatik bäst för att real vinner. Massa mål mot Elche och Deportivo ska inte innebära att man är bäst.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-24 14:35
Ter Stegen: "I had some good matches but people always remember the bad times. Mistakes are human. Neuer and Casillas also makes mistakes." Känns nästan som att han fått lite för mycket skit pga matchen mot PSG. All skuld ligger på LE egentligen som valde att spela honom i en sån stor match direkt. Ny målvakt från ett annat land kastas in i hetluften mot PSG borta i CL, kunde bara sluta på ett sätt.
Barcelona Rambla~
2014-11-24 14:03
Zubi, svara också frågorna om Douglas och din assistent Albert Valentins inblandning i affären. Samma person som klubben ville göra sig av med men som Zubi hotade med att avgå för. Jag tror, utom några som helst bevis, att personer som är inblandade i transfers inom klubben,från Zubi till hans två närmaste assistenter Albert Valentin och Narcís Julià, stoppar egna pengar i fickorna på något sätt. Hur kan de annars förklara eller försvara värvningar som Vermaelen och nu senast Douglas? Zubi, stick illa kvickt från klubben och ta Eusebio med dig.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-24 14:03
Zyzz Vi snackar om en av världens bästa passningspelare i Messi och sen har vi Ronaldo som har problem med att slå en en meters pass ibland. Går inte att jämföra. Otrolig Klasskillnad på den egenskapen rakt igenom, men men vad förväntar man sig från Real fans egentligen. Kolla länktips, Ronaldo kan inte slå Såna passningar i hans egna drömmar.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-11-24 13:57
@Rambla~:

Med tanke på Ter Stegens situation i klubben så är det inte förvånande att det går rykten kring honom. Han uttalade väl sig lite negativt för någon månad sen angående speltiden och det sätter ju igång en hel del rykten. Men har jävligt svårt att se honom gå på lån. Barca kmr aldrig släppa honom.

Haha Jordi Alba till United...Okej.. Drömma är dem bra på iaf.
Barcelona Rambla~
2014-11-24 13:53
@Vampíro:

Varför värvades han överhuvudtaget? Läkarstaben varnade redan under hans medical. Zubi struntade i varningarna och genomförde värvningen. Svara på det Zubi. Varför?
Barcelona Vampíro
2014-11-24 13:49
Vermaelen, who has a thigh muscle injury, will almost certainly undergo surgery. Barcelona medical staff close to final decision. [md] Varför opererades han inte bara för nån månad sen som det ryktades om? Onödigt att vänta...
Barcelona Rambla~
2014-11-24 13:47
Man United ska bara värva 5 spelare från Barcelona i januari. Okej, då vet vi. :P
Barcelona Rambla~
2014-11-24 13:45
Stör mig allt mer på sådana här smårykten om att ter Stegen eventuellt skulle dra på lån i januari. Jag får trösta mig att det brukar se ut så här i tidningarna på de brittiska öarna när det har varit ett landslagsuppehåll.
Barcelona Gabriel
2014-11-24 12:42
Zyzz

Balon D'or närmar sig, det blir så här varje år. Pajkastningen mellan båda parters fanboys ökar till en sådan hög grad att diskussionen tillslut eskalerar och bara kan klassas som fånig utefter argumenten som läggs upp. Ingen fotbollskunnig individ i denna värld hade påstått att Ronaldo är en bättre passningsspelare än Messi, men det är resultatet av Balon D'or som triggar upp sånna här citat som det du postade. I år tycker jag att Ronaldo förtjänar guldbollen, mest på grund av att Messi haft ett, med Messi-mått, rätt mediokert år samtidigt som Ronaldo vann både CL och CdR, men skulle han mot alla odds inte vinna den i år skulle jag se det som rättvisa med tanke på förra årets skandal när han vann.

Hoppas och håller tummarna för att Neuer vinner, men sannolikheten för det är knappast speciellt stor med tanke på Florentinos påverkan på priset.
Barcelona Zyzz
2014-11-24 12:23
Jag vet att man inte får posta från puertan, men jag tänkte att ni kanske vill få er ett gott skratt: "Ronaldo är en bättre passningsspelare än Messi. Den lille mannen är väldigt överskattat vad gäller den biten." HAHAHAHA XD Messi är ju den med flest assist i världen de 5 senaste åren och han slår sånna sjuka genomskärare så att man inte kan tro att det är sant. Hur fan kan man ens jämföra träbenet Ronaldo med Messi vad gäller passningsspelet? Herregud...
Barcelona Neymar11
2014-11-24 11:48
@barcastuff: 6 goals by Barcelona this season came from headers: Messi 2 - Rakitic 2 - Neymar 1 - Pique 1 #fcblive [via @barcastat] Redan gjort 6 nickmål, vad ligger rekordet på en säsong?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-11-24 11:12
Det känns verkligen som vi är mycket starkare på hemmaplan än borta denna säsong. Den enda platt-matchen är mot Celta där vi hade jäkla otur rent ut sagt..
Nu möter vi Apoel och Valencia på bortaplan och det är dags att visa vad vi kan borta med , det krävs 3 poäng i båda matcherna.

Jag tror verkligen att vi kan ta PSG utan större problem hemma, det gäller bara att vi inte tappar poäng mot Apoel innan..
Barcelona LeoMessi
2014-11-24 10:48
Måste bara säga att suarez har spelat bra dessa få matcher. Även om han inte har gjort mål (men det kommer, lägen har funnits) så har bidragit med löpningar centralt och tvingat ner motståndarna ordentligt. Älskar att han är så otroligt rakt på, så fort han får bollen så gör han en snygg vändning och går på mål. Sen så vet jag inte om ni har märkt det men sen suarez började spela så har han och Messi bytt positioner väldigt ofta. Messi spelar betydligt oftare på högerkanten än tidigare. Tror att suarez närvaro centralt ger honom ännu mer yta på kanten. Snart kommer hans första mål och då lossnar det. Annars har han haft en del lägen, men likt Messi så har han haft riktigt oflyt.
Barcelona Neymar11
2014-11-24 10:28
Gjorde misstaget och kollade på fotbollskanalen Europa i efterhand. Vilket jävla stolpskott han Jesper är Zlatan, svenska fotbollsförbundet, hamren, svenska folket, blanc och du Jesper dansar efter hans pipa Ronaldo, Perez, Madrid, Portugals tränare dansar efter ronaldos pipa Vad tror den inkompetenta jäveln egentligen?! Att världsstjärnorna i laget är som alla andra?! Hur kan han ens jobba i tv han är ju för fan en clown som får Ekwall att verka fotbollskunnig
Barcelona Barcadinho.
2014-11-24 09:34
Många här är nöjda med busvisslingarna sist mot Bort o Zubi. Jag hoppas att det leder till något bra ( t ex att de två skärper sig) men allmänt gillar jag inte sånt under en pågående säsong. Jag tror att det står spelarna och tränaren.

Det där med att värva rätt - överdrev nu inte med våra antagonister. De har värvat rätt nu på sistone, men det går i perioder. De har värvat fel åtskilliga gånger, Samma sak med andra klubbar. Lyckosamma värvningar hänger också ihop lite med tur.
Och sen - en lyckosam värvning är ett brett begrepp. Svårt att definiera exakt om en värvning är lyckad eller inte. Många spelare gör en del nytta.

Och på tal om Vermaelen - gillade igår Adil Ramis prestation som högerback i Milan. Han har tydligen kapacitet att spela båda centralt och till höger. Skulle väl passa bra som rotation hos oss. Och bara för ca 4 milj. Tänk om man kunde se sånt i förväg. Svårt eller hur. Rami istället för båda Vermaelen och Douglas.
"Två värvningar i en och samma kropp".
Barcelona A good coach is everything!
2014-11-24 09:11
FK är skit kåmark var väl den enda som var objektiv !!! Det lyser solklart ur dem andra att dem föredrar Madrid. Ogillar alla där fuckin partiska amatörer..
Barcelona Mido
2014-11-23 23:42
Ett roligt rykte från England att manchester United å Arsenal vill låna vermaleen ska jag skratta eller gråta? Hahaha jag säger ge honom gratis
Barcelona Smogen
2014-11-23 23:30
El flaco Jag ska återkomma till dig om Laporta gosse. Hann tyvärr inte ikväll. :)
Barcelona J.Gamper
2014-11-23 23:28
Tyckte man tryckte ner Barcelona och Messi mer än att hylla honom. Så typiskt Sverige. I Aftonbladet igår skrev man att Suarez hade chans att göra mål men släppte det till Messi när han slog Zarras rekord. Alla som inte sett matchen och målet går ju på det. Och Barcelona formar allt runt Messi. Finns det nån klubb som skulle forma allt och låta honom bestämma över värvningarna funderar man i FK. Vem tror de Messi är? Zlatan eller... Shiet amatör nivå på sport journalisterna här i Sverige. Kollade matchen på Skysports igår och där satt de i studion och diskuterade hur ödmjuk Messi är jämfört med alla andra toppspelare samtidigt som han är sjuk bra. Till skillnad från journalisterna i Sverige känns det som att de är mycket mer objektiva och uppskattar bra spelare och bra fotboll.
Annons: