/spanien/barcelona/forum/3663.aspx/spanien/barcelona/forum/3663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 03:29
@Coach Pep.:
Du skrev ett helt A4 utan att ens fatta poängen i det jag skrev. Bravo där;) Jag pratar inte om att "förminska" Bayern. Eller att dom andra lagen i Bundesliga är värdelösa. Inte någonstanns skriver jag det. Jag skrev tvärtom att man kan se i cl att bundesliga håller väldigt hög klass. Och i texten poängterar jag också att bayern är en mäktig klubb Det förhindrar dock ej bundesliga från att vara en 1 lags liga! Komiskt hur du drar upp barca i det här och skagöra någon form av jämförelse. Vi är inte ens störst i Spanien. Med Real som har 10 cl titlar och flest liga titlar långt före oss. Dock har vi ända senda la liga starta för drygt hundra år sedan. Alltid vart på deras nivå och konkurerat med dom. I tyskland har det bara vart Bayern ända från starten. uppstickare här och där som Atletico förra säsongen eller Dortmund för 2 säsonger sen i bundesliga räknar jag inte med Jag poängterar hur ligorna ser och har sett ut genom hela deras historia. inte på förra och denna säsongen som enda referens likt du verkar göra. (Chelsea, eeh va?). Det jag pratar om är klubbars förmåga att kunna konkurera i det långa loppet. Som du kanske märker så har atletico redan tappat efter bara 1 säsong på top. Barca och Rela har rustat för över miljarden var medan Atletico mer eller mindre blivit sönderköpta. Dom kan aldrig konkurera med oss eller real i det långa loppet. Punkt slut. Lika lite kan Dortmind Schalke eller Levercusen konkurera med Bayern i mer än något enstaka år. Så din kommentar att "enlagsliga kastas runt allt för lättvindigt" ter sig ju ganska komisk. Då jag till skillnad från dig har en genomtänkt tanke bakom min åsikt å du bara spyr ur dig en massa grejor. Jag kollar till ligornas historia i sin helet samt hur framtiden ser ut Jag ser ett bayern som är ekonomiskt helt överlägsna i bundesliga och likt en damsugare sveper upp sina konkurenters bästa spelare. precis som Real och barca gör på en europeisk skala Ingenstanns förnekar jag heller dessa klubbar deras framgång. Alla är dom ärligt byggda föreningar som nått toppen genom att ha skött sig bättre än alla andra. Dock poängterar jag ut verkligheten som den är Inget lag kommer kunna stå tå mot tå med Bayern i tyskland under en längre tid över förselig framtid. Det är fakta. Pep är världens bästa coach och bayern är förmodligen världens bästa lag. Gör det bundesliga jämnare för det? Snarare tvärtom. Ska vi tippa bundesliga nästa säsong? Bayern värvar Reus och Draxler. Avgör ligan i december. the end. Alternativt. Schalke får behålla det fantastiska lag dom håller på å bygga upp. Man vinner mirakulöst bundesliga. Sommar fönstret efter så köper Bayern deras 2/3 viktigaste spelare och vinner näst nästa säsong istället Är det orättvist? fusk? Nej och åter nej. Gör det ligan mindre ojämn och mindre förutsägbar för det? återigen Nej!
Barcelona Thierry Henry
2014-11-21 02:50
@Coach Pep.:
Allt kan ju inte stå rätt till hos dig? Inte någonstanns har jag skrivit att Neymar är bättre än Ronaldinho va i sin peak. Jag skrev att Neymar vid 22 är en bättre spelare än Ronaldinho va vid 22. och det står jag vid. Ronaldinho vann måhända vm som 22 åring. Men kunde då dansa i skuggan av Ronaldo och Rivaldo som bar brasiliens offensiv i det vmet. Neymar bar ensam det sämsta Brasilien på 40 år till semi final. Trots att han bara är 22 och hade hela brasiliens offensiv på sina axlar i ett hemma vm. Numera är han lagkapten och brasiliens 5e bästa målskytt genom tiderna. Med det 3dje högsta målsnittet av alla toppskyttar. Bara Romario och Pele har högre målsnitt Det säger allt. Neymar är långt längre gången i sin karriär och en mer komplett och bättre spelare än Ronaldinho va vid samma ålder. Nu behöver inte det betyda något då alla spelare har olika utveklingskurvor. Men det skvallrar ändå om den enorma potential Neymar har. Ett budskap jag försökte få fram till dig Coach Pep. Med ditt försök till att förminska Neymar med dina okunniga helt odugliga argument. Nu hittar du även på och tar texter ur dess samanhang för att försöka vinna vad? Argumentationen mot mig? Försöka framställa mig som personen som har noll koll? Väldigt småsint gjort. Ronaldinho i sin peak (som dock va kort). Har få övermän. Bara Ronaldo (den riktige) och Messi håller lika hög nivå när dom är/va som bäst enligt mig. Av dom spelarna jag sett. Romario inte långt efter heller. Dock har Neymar minst sagt potentialen att nå den nivån och mycket större chans än Ronnie att bibehålla den under längre tid. Då han har ett starkare psyke Barca barca// Det du skrev om skillnaderna på Ronnies barca och det barca Neymar kommit till är precis det jag försökte skriva till Coach Pep också. Ronaldinho kom till en klubb där han blev den stora stjärnan direkt. Spelet formades efter honom och han kunde spela sin lekfulla fotboll hur han ville. Vi hade precis kommit från den värsta krisen vi vart i på nästan 20 år och blev glada för allt vi såg. Idag är det helt annorlunda. Med ett fastspikat spelsätt en klar och tydlig hieraki i truppen med Messi som obestrid alphahanne som allt skall kretsa runt. Men coach Pep kan fortfarande inte fatta vrf inte Neymar dansar runt helt obehindrat så som Ronaldinho gjorde i sin fria roll utan defensivt ansvar. Jo lilla gubben. För Neymar har klara direktioner i hur han skall spela i den här klubben. Alla som sett honom i Santos eller Brasilien vet a han går för när han släpps fri
Barcelona WalterWhite
2014-11-21 01:21
Att sälja spelare verkar ju högst otroligt då vi inte får värva spelare i 13 månader till. Att spelare sen utnyttjar den svagheten för bättre kontrakt eller andra krav är kanske en annan sak.
Barcelona papillon
2014-11-21 00:47
Har jag verkligen läst rätt att man försöker nedvärdera Neymars landslagsmål med att de skett i många vänskapsmatcher?

Jag kan garantera att en "vänskapsmatch" mot tex Colombia är 5 ggr tuffare än en vm-kvalmatch mot Malta, Cypern, Luxrmburg, the list goes on...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona el Flaco
2014-11-20 23:25
Smogen/

Benedito är faktiskt mitt uppe i en beef med vicepresident Javier Faus. Benedito hade anklagat Faus för att ha ekonomiska intressen i Qatar och att det ska ha varit en av anledningarna till att vi har de som sponsorer. Något Faus naturligtvis nekade och hotade att stämma Benedito för. En officiell anmälan har dock inte gjorts än verkar det som.

Benedito har annars ett bra anseende på gräsrotsnivå och han arbetar flitigt bland medlemmarna och besöker olika penyes. Det var han som låg bakom den omfattande opinionsomröstningen för någon vecka sen sen visade att Laporta just nu ligger i pole position, med Benedito själv strax bakom.

Det cirkulerade ett tag rykten om att Sevillas sportchef Monchi hade kunnat ingå i Beneditos projekt om han hade blivit vald till president, men Benedito gick sedan ut och varken förnekade eller bekräftade det ryktet.
Barcelona Barca Barca
2014-11-20 23:21
@Coach Pep.:

Då kan man inte följ Barca länge om man tycker så ;) ne men skämt o sido, alla tycker olika, men jag har svårt att jämföra någon med dinho. Hans första säsong i klubben när han i stortsätt inte hade någon etablerad världsstjärna med sig i laget lyckas hjälpa oss till en andra plats säger en hel del. Sen tycker jag att ifall inte Neymars kvaliter begränsas så mycket som det görs i Barca så tror jag att han hade kunnat nå högre högsta nivå än vad han gör just nu. Man får inte glömma, att Ronaldinho kom till en klubb som var nerkörd i helvet*et och hade inget att förlora som spelare, han kunde i princip göra vad han vill utan att bli ifrågasatt av nån. Jag minns själv när Ronaldinho kom, det var som att frälsaren skrev på för klubben och räknade dagarna innan vi är på världsstoppen igen. Ronaldinho kunde göra vad han ville, dribbla hur han vill, testa alla möjliga passningar och "tittpassningar"(titta åt ena hållet och passa åt andra) utan att någon av oss fans, klubbledning, lagkamrater ifrågasatte vad snubben håller på med. Behöver vi gå in på hur reaktionerna skulle bli om Neymar skulle göra en av alla finter han gör på länken som jag länkat? Hade Neymar kommit till en klubb som var som Barca var på den tiden Ronaldinho kom till, så skulle jag iaf inte utesluta att han hade kunnat göra en samma bedrift. Men men, svaret är oviss broder :) sängen nu, kl ringer 05.20 :/
Barcelona el Flaco
2014-11-20 23:19
@koeman92:

Personligen tror jag inte på Marc Ingla. Tycker han skötte en usel kandidatur under förra valet där han tillbringade mer tid på att smutskasta Rosell än att gå in på hur hans projekt skulle se ut. Han var inte ens tänkt att vara presidentkandidat från första början. Tanken var att han skulle ingå i Ferran Sorianos kandidatur men han drog sig undan och då fick Ingla ta över huvudrollen. Något han aldrig klarade av att göra.

De enda gångerna hans namn har dykt upp i Sport eller MD har varit när han har kritiserat den nuvarande styrelsen och uttryckt att presidentvalet borde skjutas fram och senast för typ en månad sen där han ifrågasatte hur klubbens ekonomi skötts. Men i överlag tror jag inte han har något att stå på ifall han skulle ställa upp i kommande val.
Coach Pep.
2014-11-20 23:04
Barca Barca

Enligt signaturen "Thierry Henry" är spinkis-Neymar bättre än Ronaldinho. ;D
Barcelona Barca Barca
2014-11-20 22:59
@Smogen:

Rosell utklassade allt endast tack vare att han en gång i tiden låg bakom Ronaldinho värvningen. Minns jag rätt så var det i stort sett tack vare Rosell och hans goda Nike/brasilien kontakter som vi tillslut lyckades få hit Ronaldinho. Man får inte glömma att Ronaldinho föredrog oss framför Man u som på den tiden var tillsammans med Real, Milan, Juve var dom stora giganterna. Vi hade inte ens lyckats nå CL plats och Rosell lyckades få hit eftertraktade Ronaldinho. Sen dess har Rosell inte gjort klubben ett skit av nytta
Barcelona R85
2014-11-20 22:49
Håller med dig som fan coach pep med din senaste inlägg
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2014-11-20 22:37
Barcelona look into Douglas transfer. Paid 4M, but initial fee agreed was 8 or 12M. Assistant sports director Valentin under suspicion [ser]

Är detta ett skämt eller!? Man är inte överraskad längre, och Barcelonas medlemmar är bland dem värsta jag har varit med om! Att man inte under dessa år har haft en offentlig demonstration och krävt denna lednings avgång, förblir ett mysterium! Det sker ingen reaktion!? Inga protester!? Hur kan medlemmarna vara nöjda, skamligt!!!
Barcelona Andresito
2014-11-20 22:27
@Smogen:
Sorry, var för mycket text att skumma igenom, antog att det inte hade tagits upp :) Klart som fan att det är något skumt med Douglas övergång. Tar det nånsin slut?
Coach Pep.
2014-11-20 22:26
Thierry Henry Struntprat. Folk använder uttryck som ”enlagsliga” eller ”tvålagsliga” alldeles för slapphänt. Det är helt enkelt ett hån mot övriga lag i mina ögon. Det är som att säga att Barca eller Bayern inte förtjänar att vara där de är bara för att resten halkar efter, vilket också är orättvist mot toppklubbarna. Det är inte så att mittenklubbarna sitter och tänker ”åååh det är så synd om oss” att vi inte är på Barcas nivå, eller att fotbollen lider i sin helhet.. Tvärtom så finns det en hierarki som alla är medvetna om. Toppklubbarna sätter ribban och höjer fotbollens genomsnittsnivå. TV-avtalen är problematiska men Atletico har kommit tupp i Barca/Real-nivå utan i närheten av samma resurser vilket bevisar att det går. Om det är något som är skadligt så är det däremot dessa shejker och kriminella affärsmän som köper upp klubbar och har höga positioner inom Fifa/Uefa. Barca och Bayern är dock två toppklubbar som är väldigt nyttiga för fotbollen i sin helhet (det är därför skurkarna försöker förstöra Barcas verksamhet med transferförbud etc). Givetvis saknas spänning i slutstriden i Bundesliga, men folk är fortfarande allt för fokuserade på vilka som kan vinna titlar eller inte, vilket gör att man går miste om helheten. Bayern är ohotade i Bundesliga, men som du själv säger håller ligan hög nivå. Det finns alltid bra fotboll att se om man vill, och det kommer alltid att finnas topplag som är överlägsna. Ser man till Bundesliga som helhet så är det tydligt att ligan håller på att växa. Tyskarna är Europas bästa och ledande folk inom många områden och är på väg att bli det inom fotbollen också. Så det är snarare svagt av dig att håna tyska ligan enbart för att du är så materiellt fokuserad på vem som kan vinna troféer. Sen är det Pep som gjort Bayern så pass överlägsna i Bundesliga, så man ska inte nedvärdera hans arbete heller. De har alltid varit bäst, men Pep har tagit dem till en ny nivå. Tror du verkligen Messi tänker ”ååh nej, aldrig Bayern, tyska ligan suger!”? Han hade nog gladeligen dominerat där och samtidigt ökat sina chanser till CL guld. Bayerns dominans må vara skadlig för konkurrensen men utgör samtidigt en utomordentlig plattform för tyska spelare att ha som slutmål att gå till. Det finns alltid två sidor av myntet. Om du tycker att tysk fotboll ”lider” pga Bayern så kanske du ska försöka bredda perspektivet lite. Tysk fotboll mår bäst i Europa. Hellre går jag på en Dortmund-match än en oljeshejks legoknektsföreställning i ett grådaskigt Manchester. Engelsk fotboll är genomrutten just eftersom den är ett luftslott. Det är bara fanboys och principlösa liberaler/kapitalister som tycker att den är bäst. City och PSG må vara bättre rustade att lägga smutsiga pengar på Messi, men det vore tråkigt att se honom gå till Premier League. Vad finns att bevisa i träbensligan? Alla som har gått dit från La Liga har blivit monster där. Sen att du vill byta Messi mot Neuer+ Ribery eller Hazard + pengar är ju förkastligt om något. Jag sitter inte här och försöker förhandla om Messi och skulle aldrig göra det, men det finns tyvärr goda skäl för honom att lämna för Bayern som skulle gynna alla i slutändan minus att vi går miste om världens bästa fotbollsspelare senaste 8 åren. Messi har försämrats aningen fysiskt men är fortfarande världens bästa spelare med god marginal tack vare sina tekniska färdigheter, passningsfot och blick för spelet. Sen att idioterna hypar upp måldrönaren Ronaldo så mycket som möjligt bara för att Messi ”gått ned sig” lite och inte gör så mycket mål är en annan sak. När katten är borta dansar råttorna på bordet. Edit: På tal om "enlagsliga", finns det ens någon som har en realistisk chans att vinna PL utöver Chelsea? Mourinho spikade det guldet redan innan ligan började. Man City har väl störst chans att komma ikapp, men de är ett skämt i CL år efter år så man kan inte ta dem på allvar ;D
Barcelona Smogen
2014-11-20 22:24
Vampiro Skulle han varit mutad eller vad? Vem har han blåst på pengar? :)
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-11-20 22:19
[QUOTE=Thierry Henry]Svagt inlägg av dig. Tyska ligan håller hög kvalité. Det ser man i cl. Men det är också en en lags liga. Där Bayern tornar över dom andra lagen. Man har vunnit 24 titlar mot 2an Nurnbergs 9 och trean Dortmunds 8a. Dom är så stora så homegrown spelarna och profilerna hos deras värsta rivaler väntar ut sina kontrakt för att få till övergångar till dom t:ex Götse, Lewandowski från Dortmund Neuer från Schalke etc. Dom rensar sina konkurenter på all kvalite såfort dom märker att någon annan kan hota dom. Så visst något lag här och där sticker upp vart 3dje år. Men Bayern är alltid där helt orubliga på tronen. Detta faktum sänker värdet på ligan enligt mig I Spanien finns ända 2 klubbar med en grym rivalitet. I England finns historiskt sett 3/5 klubbar som alltid slagits på toppen. I italien har vi dom 3 randiga lagen milanoklubbarna och juve och i frankrike Marseille Lyon och Psg. I tyskland finns det dock bara Bayern och resten. Därför uttrycket bonne liga. För den är enkel och fattig. Förra året Va ligan avgjord redan i oktober. Lika spännande som att se målarfärg torka med andra ord. Som jag skrev så kan Pep tvinga fram ett drag av Bayern. Men jag tror inte klubben som helhet är beredda på en spelare som Messi Isf känns lag som City och Psg mycket bättre rustade att kunna lägga sånna fantasi summor med sina sheiker. Speciellt City med bästa kompisen Aguero och ex barca profiler i styrelsen som Tixi och på plan som Yaya tror jag lockar mycket mer än Bayern och Pep för Messi. Det är också vida känt att Guardiola och Messi hade sina dispyter här i barca och ej drog jämt hela tiden. Chelsea tror jag inte på av den enkla anledningen att Mourinho är tränare och har kritiserat Messi ex antal gånger offentligt. Psg spelar nog i en för dålig liga och United har alla möjligheter men saknar nog dragningskraft hos Messi med tanke på dom andra alternativen. Nej jag är inte orolig att "bayern ska värva Messi". Tror som sagt City ligger långt före [/QUOTE] Så City och PSG som drabbas av FFP ska vara närmre Messi än Bayern? PSG kunde inge ens köpa Di Maria pga FFP-reglerna så sluta snacka skit..
Barcelona Vampíro
2014-11-20 21:50
Barcelona look into Douglas transfer. Paid 4M, but initial fee agreed was 8 or 12M. Assistant sports director Valentin under suspicion [ser] Of course.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-20 21:45
Further proof that Bayern Munich is best run club- they paid off Allianz Arena 15 years (not months) ahead of schedule. Barcastuff. Tänk om Barca hade sköts lika bra.
Barcelona Thierry Henry
2014-11-20 21:38
@Coach Pep.:

Svagt inlägg av dig. Tyska ligan håller hög kvalité. Det ser man i cl. Men det är också en en lags liga. Där Bayern tornar över dom andra lagen. Man har vunnit 24 titlar mot 2an Nurnbergs 9 och trean Dortmunds 8a.

Dom är så stora så homegrown spelarna och profilerna hos deras värsta rivaler väntar ut sina kontrakt för att få till övergångar till dom t:ex Götse, Lewandowski från Dortmund Neuer från Schalke etc. Dom rensar sina konkurenter på all kvalite såfort dom märker att någon annan kan hota dom. Så visst något lag här och där sticker upp vart 3dje år. Men Bayern är alltid där helt orubliga på tronen. Detta faktum sänker värdet på ligan enligt mig

I Spanien finns ända 2 klubbar med en grym rivalitet. I England finns historiskt sett 3/5 klubbar som alltid slagits på toppen. I italien har vi dom 3 randiga lagen milanoklubbarna och juve och i frankrike Marseille Lyon och Psg. I tyskland finns det dock bara Bayern och resten.

Därför uttrycket bonne liga. För den är enkel och fattig. Förra året Va ligan avgjord redan i oktober. Lika spännande som att se målarfärg torka med andra ord.

Som jag skrev så kan Pep tvinga fram ett drag av Bayern. Men jag tror inte klubben som helhet är beredda på en spelare som Messi

Isf känns lag som City och Psg mycket bättre rustade att kunna lägga sånna fantasi summor med sina sheiker. Speciellt City med bästa kompisen Aguero och ex barca profiler i styrelsen som Tixi och på plan som Yaya tror jag lockar mycket mer än Bayern och Pep för Messi. Det är också vida känt att Guardiola och Messi hade sina dispyter här i barca och ej drog jämt hela tiden. Chelsea tror jag inte på av den enkla anledningen att Mourinho är tränare och har kritiserat Messi ex antal gånger offentligt. Psg spelar nog i en för dålig liga och United har alla möjligheter men saknar nog dragningskraft hos Messi med tanke på dom andra alternativen.

Nej jag är inte orolig att "bayern ska värva Messi". Tror som sagt City ligger långt före isf för det första. För det andra så tror jag inte han kommer lämna barca över huvud taget. Visst uttalandet tyder på att han ej är nöjd med ledningen. Men det väntar presidentval 2016 och Laporta kommer återvända. Dom 2 har en utmärkt relation. Detta uttalande är förmodligen bara ett sätt att förhandla fram ett bättre kontrakt i väntan på bättre tider. Samtidigt som han får ledningen i dåligt dager i förberedande syfte inför Laportas kampanj 2015.

Messi lär bli kvar. Även om jag gärna bytt honom mot typ Ribery och Neuer eller Hazard + pengar

Personligen tycker jag att varje era har sina cykler och Messis era är i mina ögon påväg ner nu. Vi har redan Neymar redo att inleda sin. Messi står i vägen för det. Så jag rädd? Snarare förhoppningsfull att han lämnar och vi kan casha in ordentligt och bygga ett nytt superlag. Messi har redan gjort mer än tillräkligt i barca men precis som med Ronaldinho så väntar en framtid utan honom
Barcelona Gabriel
2014-11-20 21:22
Folk pratar som att Messi redan bestämt sig för att dra, ta det lite lugnt. Och in kommer Chelsea och Bayern fans som genast kaxar upp sig, pants on på er alltså. Och vadå, skulle Chelsea ligga före Barça då eller med Oscar, Fabregas, Costa och Hazard? Vilket skämt. Oscar hade aldrig platsat i Barcelona, värdelös spelare som visserligen kämpar mycket men som saknar tekniken för att platsa i både Barcelona och Real Madrid, och Fabregas har redan bevisat att han inte håller för spel i Barcelona. Folk verkar ha glömt att vi även har Neymar och Suarez, båda dessa lirarna hade gått spikrakt in i startelvan i vilken klubb i hela världen. Så chill the fuck down till alla utomstående fans som kommer hit in och börjar tro sig. Barcelona behöver bara remoderniseras lite, framför allt i mittfältet så är vi "där" igen. Frågan är bara om nuvarande ledning är kapabla till det, förmodligen inte.
Först Cesc nu Messi
2014-11-20 20:49
Tyska Maskinen:

Mjo, Bayern är en bra alternativ men svårt att se er hosta upp pengarna som krävs för Leo.
Real Madrid Tyska Maskinen
2014-11-20 20:36
[QUOTE=Först Cesc nu Messia]Vilken klubb tror ni Messi hamnar i? Är övertygad om att det blir Chelsea. Går som tåget och titlar lär ju komma, dessutom är Cesc där nu. Eto'o och Deco har redan lirat där och Jose Mourinho, kan man tycka mycket om men han är en vinnare. Chelsea ligger också före Barca, med lirare som Hazard, Oscar, Matic, Costa kan Messi verkligen hitta tillbaks, han behöver miljöbyte helt enkelt. [/QUOTE] I Bayern passar han perfekt (säger inte detta bara för att jag är Bayernfan). Pep kanske inte spelar exakt som Barca gör men det syns fortfarande att han letar efter den "falska 9an" som han kan använda sig av. Syftet med Götze var att han skulle vara Peps nästa Messi men han fungerar bäst på mittfältet. Lewandowski är inte så dålig och kommer in i rollen match för match, men ingen gör det lika bra som Messi. Att han skulle till Chelsea tror jag inte då hans kvalitéer inte alls kommer utnyttjas under Mourinho med den defensiva fotbollen han spelar..
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2014-11-20 20:33
@koeman92:

Det enda jag vet om Ingla är att han var en del av Laportas, Begiristain, Soriano och Rosell teamet som bildade ledningen i början av 2000-talet. En ledning som tog oss till toppen, som sedan splittrades helt.

I länktips finner ni dokumentären " FCB - The Inside Story". Vet att den varit uppe här förr, och jag själv har sett den flertalet gånger. Där får man följa det teamet jag nämnde, från att man blir tillvalda och Barca ligger nära konkurs och rasar i tabellen. Även bilder och inside-info kring Ronaldinho affären, Davids-lånet, Riijkards positon m.m.m.

En brutalt bra tips, i väntan på liknande och framförallt bättre tider ;)

Barcelona Smogen
2014-11-20 20:28
koeman92 Marc Ingla var väl vicepresident under Laporta. Tror han var en av många vicepresidenter som hoppade av under Laportas styre. Minns jag rätt hängde han ett tag med Soriano innan de bägge gick skillda vägar. Båda ställde upp i förra presidentvalet. Soriano är numera ledare för Manchester City tillsammans med en hel drös gammalt Barcafolk. Synd att inte han vann förra valet. Både Soriano och Ingla blev ju totalt utklassade av Rosell.
Först Cesc nu Messia
2014-11-20 20:25
Vilken klubb tror ni Messi hamnar i? Är övertygad om att det blir Chelsea.
Går som tåget och titlar lär ju komma, dessutom är Cesc där nu. Eto'o och Deco har redan lirat där och Jose Mourinho, kan man tycka mycket om men han är en vinnare. Chelsea ligger också före Barca, med lirare som Hazard, Oscar, Matic, Costa kan Messi verkligen hitta tillbaks, han behöver miljöbyte helt enkelt.
Barcelona Smogen
2014-11-20 20:22
Andresito Men skrolla ned. Det är ju tom. enklaee än att skriva och fråga om honom så varför kollar fu inte först? o jag vill inte bråka, jag undrar verkligen. :)
Barcelona Smogen
2014-11-20 20:21
El Flaco Tack för uppfateringen! Har du någon koll på Benedito? Även om jag gillar Farre som ide så tror jag inte han har en chans. Bartomeu hoppas jag verkligen ryker och just nu finns då Benedito och eventuellt Laporta. Ska jag vara ärlig så är jag inte så sugen på Laporta heller, även om han jämfört med Bartomeu känns som en vacker dröm. Jag var rätt glad när Laporta försvann. Han har gjort bort sig lite för ofta i min bok och affärerna var inte direkt strålande under Laportas och Txikis tid heller.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-20 20:20
Vampiro

ursäkta mig, jag missförstod dig igår och tydligen är vi inne på samma spår du och jag :)

El flaco
Tack för infon! Hade ingen aning om den nya kandidaten Farré som verkar enligt uttalanden som en förnuftig man, precis vad vi behöver. Vi har dragningskraften, vi har ekonomin och resurserna, men vi har absolut inte rätt personer som drar i trådarna och fattar besluten.

Bara det faktum att bartomeu ställer upp i valet är ju en förolämpning mot Barca som klubb. Han har varit skurkens rosells lakej under alla dessa år och på mindre än 10 månader har han visat sig var en helt oduglig och karaktärlös person men nästan lika mycket storhetsvansinne som sin företrädare.
Barcelona koeman92
2014-11-20 20:17
Vad tycks om Marc Ingla? Jag har hört att han kandiderade under förra valet. Någon som vet något om honom?
Barcelona Lionel Messi n10
2014-11-20 20:15
Varför ska vi sälja Messi vadå det förtjänar han att vi låter han lämna? Hallo Barca har gjort han till den spelare han är och vi har fortfarande världens bästa spelare i klubben. Tror ni alltid att en klubb vinner? Nej utan det kommer tider där det går trögare och vi är i den perioden just nu men det finns möjligheter kvar för Barca att resa sig. En nytändning på Iniesta&Busquets ett försvar som spelas ihop och en trio där uppe som fungerar och vi kan bli farliga. Finns inga anledningar och sälja Messi och det skulle vara det dummaste om man gjorde det så länge han vill spela för Barca. Vi har inte förlorat ett skit ännu så ta det lugnt med försäljningar hit och sådana saker.
Barcelona Suavi
2014-11-20 20:13
En av mina reskamrater kan inte längre följa med till Barcelona i helgen. Jag har därför en matchbiljett över som jag säljer till den som kommer med ett bud.

Biljetten är på Boca 36 och är värd 145€. Ska du på matchen ensam får du ju även nöjet att sitta bredvid svensktalande individer :)
Annons: