/spanien/barcelona/forum/366.aspx/spanien/barcelona/forum/366.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2016-10-09 23:32
Piqué has announced that he will retire from international football (Spanish national team) after the 2018 World Cup. [COPE] #fcblive Känns tidigt för en mittback.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2016-10-09 22:36
Det är lugnt. Pique vill nog inte det i vilket fall...
Barcelona Gabriel
2016-10-09 22:23
Att Silva tar över kaptensbindeln nu när Ramos blev utbytt är ju faktiskt rent ut av bara ett hån emot Piqué. Bara en massa politik iblandat. Ingen katalan får nära kaptensbindeln i la roja. Enkel slutsats.
Barcelona Culés
2016-10-09 16:42
Den vise mannen För mig funkar det bra på IPhone. Testa att uppdatera appen om du inte redan har gjort det.
Barcelona MrKnowledge
2016-10-09 14:58
[QUOTE=El Pistolero #9]MD say Nzonzi is followed by Barça to become Busquets' backup for next season. SAMPER? [/QUOTE] vi borde kolla in petros i betis istället, börjat mkt bra
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-09 14:48
MD say Nzonzi is followed by Barça to become Busquets' backup for next season. SAMPER?
Barcelona Den vise mannen
2016-10-09 14:41
Är det bara jag som inte kan läsa artiklar här på SF-appen? De blir lustiga i formateringen. Kör IPhone.
Barcelona Deulofeu
2016-10-09 10:25
Jag tycker hela klubben just nu andas optimism de allra flesta ungdomslage går ju som tåget.

A-laget går ju bra två poäng efter i ligaracet trots en del skador.I champions league har vi inlett strålande poängmässig och redan klarat av tuffa matchen borta mot tyskarna.

Vi har haft en oerhört jobbig period i La Masia men nu börjar det så sakterliga rulla på som det bör.

Talanger som haft det jobbigt utan speltid pga avstängningar och stora förändringar har genomförts men nu börjar de unga spelarna knacka på portarna igen.

La Masia håller åter på att blomstra det är oerhört många unga och yngre som snart börjar kräva speltid i a-laget.

Vi har i dagsläget en imponerande trupp med nästan två spelare på varje plats.

Det som oroar mig är vad tanken är kommer Enrique verkligen ge dom chansen eller kommer vi vänta för länge?

Att Samper gick på lån köper jag, likaså Munir klockrent de behöver spela och det mycket.

Faran är ju när tex Samper går på lån och andra spelare testas i hans position och lyckas då kanske det stänger dörrarna för honom.S.Roberto samt A.Gomes har båda gjort det ok på pivote platsen.

Luis Enrique kan jag inte kritisera då han vunnit dubbeln båda året och trippeln sitt första år.

Så länge vi vinner dubbeln kan jag ta att vi inte vinner cl.

Men så fort han missar ligatiteln då ska han börja ifrågasättas.

Barca måste ha en långsiktig plan och vår sportchef har gjort en lysande sommar.

Alla spelare vi köpt går att sälja vidare ifall de inte lyckas det gäller även Vidal som är en mer än duglig ytter.

Barcelona Deulofeu
2016-10-09 10:05
Jag bara måste...

Mitt nick är ju Deulofeu och det största jag vet är när spelare från La masia lyckas.

Man är ju så oerhört besviken att det sket sig totalt mellan Deulo och Enrique att han inte fick mer tid än försäsongen på sig att visa vad han går för.

Därefter har det gått utför för honom.Men i u-21 levererar han alltid och är dessutom kapten.

Hans speltid har ju inte förändrats speciellt mycket det är mycket borra ned huvudet och dribbla tills han lyckas med en assist eller ibland tom mål.

Något han dock blivit otroligt duktig på är frisparkar kolla bara klippet.

Jag sitter ibland hemma med min barca tröja nummer sju och drömmer och hoppas att han en dag kommer åter till oss och frälser vår publik.

Han är ju bara 22 år försvinner Enrique kommer det förmodligen bli bättre för La Masia.Han ger inte många chansen anser jag visst Munir och Sandro fick ju prova lyckan.

Han måste ju släppa fram en spelare som Alena han har ju fysiken och får träna en del med a-laget hoppas verkligen han är med i truppen snart.

Är Rakitic tveksam eller skadad har vi en formtoppad spelare som otåligt väntar på sin chans.Tro mig han kommer ta den.

Han står för allt som Deulo inte gör och kommer lyckas om han bara får chansen.
Barcelona Z_Z
2016-10-09 09:16
@Gabriel:
Riktigt så illa är det inte även om det inte är ett bra facit enligt mig då de matcher han spelat ändå överhängande har utgjorts av lite lättare sådana. Sedan han kom till klubben har han hunnit med 57 matcher från start (sju stycken där han byttes ut), varav 42 slutat med vinst, sex med oavgjort och nio med förlust. Sedan har han ju såklart massa inhopp också men där orkar jag inte kolla upp statistiken. För då måste man gå in på djupet på det och ta fram hur många gånger vi ledde och hur många gånger vi låg under i matcher han kom in i och när han kom in och vad resultatet blev.
Barcelona Davids3
2016-10-09 03:38
Om det nu blir så att vi behöver köpa en högerback. Vad hade ni tyckt om Kimmich ? Såg nu att han kostade Bayern 7M euro, hur f*n gick det till?
Barcelona Shanghai
2016-10-09 01:54
El Pistolero Nu skall vi inte överdriva enbart för de har varit skröpliga under säsongsinledningen. Först och främst så var Vidal en landslagsspelare och essentiell i ett Sevilla som charmade Europa. Han var en av orsakerna att de vann EL. Mathieu var han också ytterst vital för ett sargat Valencia. Han opererade först på vänsterbackspositionen och förflyttades sedan och blev en av de mest pålitliga och stabila mittbackarna i la liga. Visst var det få intressanta alternativ när han anskaffades dock var affären ett minus i och med att den investeringen var lite för hög och han var gammal när han värvades vid den tidpunkten. Så att häva ur dig dessa ord är bara inkonsekvent.
2016-10-09 00:09
Någon som har bra koll - var Vidal och Mathieu ledningens eller Luchos värvningar? Sanslöst hur man kan få för sig att värva såna spelare som hade haft det tufft att få plats i Granada.
Barcelona Gabriel
2016-10-08 23:44
Herregud, har Sergi Roberto också gått och skadat sig nu? Hoppas verkligen inte Vidal spelar, har noll förtroende för honom efter det han visat än så länge och jag förstår att Luis Enriqué vill göra sig av med honom. Kom o tänka på en sak. Det hade varit sjukt intressant att se hur många matcher vi tappat poäng varje gång Mathieu medverkat. Tror att det ligger på minst 50% iallafall. Någon som vet hur man tar fram statistik på det?
2016-10-08 23:15
Jasper Cillessen has suffered an ankle injury during training with the Dutch national team. [Sport] #fcblive Another one...
Barcelona neymar JR
2016-10-08 21:27
Tyskland spelar sån fantastisk fotboll, så oerhört varierande.
2016-10-08 20:35
With Sergi Roberto having discomfort, Luis Enrique could start Aleix Vidal as right-back against Deportivo. [SPORT] Är det så svårt att flytta upp Palencia?
Barcelona Fuerza
2016-10-08 18:55
@neymar JR:

Vilken j*vl* hycklare. Ingen fotbollsspelare har ingen skyldighet att visa någon annan respekt så länge fotbollsspelaren följer fotbollens SKRIVNA regler. Neymar råkar vara bättre än många andra spelare och gör bort dem titt som tätt. Man kan inte trampa, sparka och armbåga någon annan och utkräva respekt? Vilken idiot denne Duk är ... och han är inte ensam om det.
Barcelona Andresito
2016-10-08 18:36
@Barca4life98:

Korrekt, det är obligatoriskt att ha en utköpsklausul i kontraktet i Spanien.

Vad gäller Messi så gäller det en klausul där han själv kan avgöra om kontraktet ska brytas utan att någon ska behöva betala. Gissar på att man skriver ett långt kontrakt på fem år där han efter tre eller fyra år får möjligheten att bryta sitt kontrakt gratis. Det innebär dock inte att han gör det direkt, utan snarare när han känner att han inte har mer att ge i Barcelona.

Han har flera gånger sagt att han vill spela i Argentina innan han lägger av. Att han skulle gå till City eller liknande finns inte på kartan.
Barcelona neymar JR
2016-10-08 16:57
Yasmani Duk (who injured Neymar in Brazil-Bolivia game): "To be best player in world, he must stop showing off and respect his opponents". Haha wtf!
Vlom
2016-10-08 15:55
Messi (in new contract) will request that Barca allow him to leave for Newell’s Old Boys when he wishes to end Barca career. [diario gol]

Självklart så ska klubben inte ställa sig i vägen för den bäste fotbollsspelaren i sin generation om han så önskar.
Barcelona Mido
2016-10-08 15:52
[QUOTE=DM1982]Messi will be asking for a release clause in his new Barcelona contract. [sport] #fcblive Känns som exit Messi kan börja närma sig? City nästa? [/QUOTE] Enligt ryktet att han vill avsluta karriären i Argentina.
Barcelona Bosketts
2016-10-08 15:39
@Gabriel:

Ser hellre Puyol som assisterande bakom Xavi. Historiens största fotbollshjärna tillsammans med historiens största fotbollshjärta, kan inte sluta med annat än succé.
2016-10-08 15:08
Messi har skill set för att hålla i Barça i 10 år framöver. två av många grejer som han är bäst i världen på är passningsspelet och bollkontrollen. En perfekt playmaker för oss i framtiden. Spelare som är naturbegåvningar tenderar att hålla längre på den högsta nivån än spelare som lever på sin fysik. Kolla på Ronaldo nu, tappat något enormt i snabbhet både när han sprintar o ska dribbla. Han kan ju inte dribbla av en kon längre och hämmar Real Madrids spel något otroligt. Det jag vill komma fram till är att det vore extremt tråkigt att se Messi lämna toppfotbollen för tidigt. Hade blivit riktigt ledsen om han lämnar för spel i Argentina om ett par år.
Barcelona LeoMessi
2016-10-08 14:19
Jag tror att alla spelare i Spanien har en utköpsklausul. Så det är inget speciellt, om dom inte var tvungna att ha det så skulle klubbar försöka se till så dom inte har sådana klausuler i kontrakten för det innebär att dom hade kunnat tacka nej till alla bud.
Barcelona DM1982
2016-10-08 14:11
[QUOTE=Barca4life98]DM1982 Tror alla spelare i Spanien en utköpsklausul? Har för mig det, vet någon något om det? [/QUOTE] Kan inte och för sig stämma det du säger.
Barcelona Barca4life98
2016-10-08 14:05
DM1982 Tror alla spelare i Spanien en utköpsklausul? Har för mig det, vet någon något om det?
Barcelona DM1982
2016-10-08 14:01
Messi will be asking for a release clause in his new Barcelona contract. [sport] #fcblive Känns som exit Messi kan börja närma sig? City nästa?
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-10-08 13:52
Här har ni något att titta på. Säger bara Wow Iniesta. http://www.mirror.co.uk/sport/row-zed/andres-iniesta-proves-truly-mr-9000543?ICID=FB_mirror_MF
Barcelona Bollinnehavet
2016-10-08 13:03
Jag längtar redan till 2027 isåfall!
Nu kommer det såklart rinna mycket vatten under broarna fram tills dess och jag är inte säker på hur mycket allvar Pique verkligen menar med det. Men låt oss drömma lite. FC Barcelona som klubb har för varje år som gått sedan 2010 förlorat en del av sin identitet. Vi alla vet om skattefifflet, bråket med Cruyff, behandlingen av Abidal, tröjreklamen, de felvända ränderna förra året, kriminaliseringen av klubben för att rädda sitt egna skinn, Bartos odemokratiska presidentperiod innan omvalet, köpet av Arda mitt under rådande valkampanj, brassefifflet, misskötseln av La Masia, misskötseln av ekonomin och alla andra klantiga grejer som tex hashtagen om Messis skattebrott. Jag vet att inte alla culés här inne tycker att denna styrelsen är en ren katastrof, men jag och många andra tycker det. Det enda jag har haft att luta mitt supporterskap mot är just spelarna och historien och traditionerna i klubben. Hur den har styrts sedan 2010 är något jag absolut inte kan ställa mig bakom.

Därför vattnas det rejält i munnen när jag läser att Pique har planer på presidentposten. Puyol som ÄR Barcelona hade skött uppdraget som sportchef utmärkt för han om någon vet hur vi som lag ska spela och vilken typ av karaktär våra spelare ska ha. Xavi som är en av världens smartaste spelare genom tiderna har alla förutsättningar att bli en av de bästa tränarna i världen. Får han dessutom hjälp av Busquets som även han är en av de smartaste spelarna jag någonsin sett på en fotbollsplan så kan jag inte se att det skulle kunna gå fel. Lägg till Abidal som B-lagstränare tillsammans med Iniesta så känns det hela komplett. Vad gäller Messi så ska han givetvis spela även 2027 ;)

Om jag ska vara helt realistisk och inte bara fotbollsromantiker så kommer det väl inte bli så här. Och skulle det bli så så finns det ju inga garantier för att det skulle fungera så felfritt som jag sitter här och tänker. Men klubben hade hur som helst hittat tillbaka till sina tidigare värderingar och på pappret åtminstone så hade det sett jäkligt fint ut.

Tillbaka till verkligheten nu och det är en mulen höstlördag 2016 med Bartomeu som president och ett Barca som spelar 4-4-2 utan spelidé alltför ofta. Men tack för drömmarna iallafall.

Visca!
Annons: