/spanien/barcelona/forum/3654.aspx/spanien/barcelona/forum/3654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca_joe
2014-11-25 23:24
Rekord hit rekord dit. Jag älskar Messi och håller honom som den bästa genom tiderna. Varför prata om Ronaldo så mycket? Även han en av de bästa enligt mig och förtjänar ballon d'or nu i januari. Men FC Barcelona som lag är ju det vi ska bry oss om. Vi måste bli bättre för att kunna slå real, Bayern och Chelsea som gör att vi vinner titlar. Vem som gör mål får då kvitta. Bara vi vinner. Rafinha tycker jag var bra idag, minus det röda kortet! Fortsätt så!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-11-25 23:22
Jag vill inte skriva vad som skrivs inne i puertan...men Franco andan lever kvar med fördomar och rasism. Smuts!
Barcelona Nemesis 10
2014-11-25 23:16
Så som jag alltid har sagt och alltid kommer att säga.

Ronaldo är den mest kompletta målgöraren då han kan göra mål på alla sätt och han gör det bra men som fotbollsspelare är Messi på en annan nivå, kolla bara passningen han slog till Alba idag som Alba sumpade. Såna passningar och vision finns det inte ett glimt av bland Ronaldos egenskaper.
Messi dominerar hela offensiven på egen hand medans Ronaldo endast pumpar in mål vilket Messi också gör för den delen.

Som sagt när båda lägger skorna på hyllan kommer diskussionen att dö på plats när båda jämförs.
Barcelona Lion24
2014-11-25 23:08
Dags att förlänga Balon D'or omröstningen 1-2 veckor? Jag menar, rivalen fick ju det efter att ha tagit sitt land till VM med ett hattrick. Messi slog nu 2 enormt stora rekord med 2 hattrick. Så hur blir det nu? Tänk er reaktionen från Puertan om det egentligen hade förlängts 1-2 veckor, haha. Självmorden i statistik hade ökat markant.
Barcelona Z_Z
2014-11-25 23:05
Kan vi seriöst släppa CR7 nu? Varannan kommentar innehåller ju tamefan hans namn här nu. Alla här inne vet att Messi är den bättre av dem så bara onödigt att mala på om det. Fokusera på laget och våra spelare istället. Suarez gjorde sitt föra på ett riktigt underbart sett och Messi slår ytterligare ett rekord. Räcker så.
Barcelona Chrisicito
AlekRivard vad gör du här?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Jag ville att City skulle vinna enbart för att jag gillar Aguero, Yaya och deras tränare men nu börjar jag ångra mig..
De har pratat om City i 23 minuter... Va jobbiga de är..
Barcelona Excellence
2014-11-25 23:01
Statistik som jag hittade:

Fram till det här datumet :Sep 24, 2014:

Hade Ronaldo gjort 48 mål på straffar och 24 mål på frisparkar vilket innebär hela 72 mål på fasta situationer. Kunde tyvärr inte hitta en mer uppdaterad statistik.
Ronaldinho Gaucho
2014-11-25 22:57
First thing in the morning: Perez och Ronaldo förbereder en ny Ballon-kampanj
AlekRivard
2014-11-25 22:57
@BlueRed:

Du får ha i åtanke att Ronaldo knappast hade en lika offensiv roll under sin sejour i Manchester United. Visst, han var självfallet ingen ytterback men däremot var Ronaldo inte fri på samma sätt som portugisen är i Real Madrid numera. Anmärkningsvärt var att Ronaldo, trots dagens position, hade typ 10 gånger mer rensningar (defensiva) i jämförelse med Leo h Messi häromåret tio gånger fler defensiva rensningar jämfört med Messi under föregående året.

Tyvärr med Messi var bättre då, tänker främst på under Pep-eran. Under de senaste två åren (2013 och 2014) har Ronaldo inte haft någon överman. All möjlig statistik visar att det är så. Och då har inte jag ens sagt ett knyst (fram tills nu) om Ronaldos galna målproduktion under ligaspelet för den här säsongen i jämförelse med Messi.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-25 22:56
Ronaldo har suddat ut straffpunkten i Bernabeu och alla andra arenor i Spanien. Han har slitit ut de. Det är inte ekonomisk lönsamt att måla om de.
Barcelona Messidinho_10
2014-11-25 22:56
Ronaldo har ingenting o komma med. Alla vet att Messi är bäst, ge han alla guldbollar som finns förfan!!! Allt annat är ett hån mot fotbollen.
Barcelona koeman92
2014-11-25 22:55
Andreas

Pedro är nog lite överdrivet, men han hade verkligen inte haft närheten av det "målsnitt" som alla madridfans nu skryter med att han har. Jag har redan slutat ta andra fans som nämner Messi och CR7 i samma mening på allvar. Efter att ha följt fotboll så på så nära håll under alla dessa år så är det uppenbart hur sjukt överlägsen Leo egentligen är spelmässigt, även under sina sämsta stunder. Tänker man överhuvudtaget så slås man inte ens av tanken av att nämna Leo och någon annan spelare i samma mening överhuvudtaget. Hjärnor är riktigt awesome, man önskar verkligen att maränger hade sådana.

Som Zlatan säger: Messi är klart bäst i världen. Den som säger någonting annat kan ingenting om fotboll.

Bona nit!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-25 22:52
Pajasbladet leverar som vanligt: "Cristiano Ronaldo, som tidigare sagt att han tänker slå rekordet, är kvar på 70 mål."
Barcelona Andreas-
2014-11-25 22:49
Ta bort Ronaldos straffmål o han gör lika många mål som Pedro.

Messi på en annan nivå. Real ska vara glada att dem mötte oss så tidigt. Hade el Clásico varit om 3-4 veckor hade matchen slutat annorlunda.
Barcelona Neymessi
2014-11-25 22:48
En fråga; är det Euro Talk i dag?
Barcelona Excellence
2014-11-25 22:45
Det finns ingen sund människa i livet som kan påstå att Ronaldo är en större fotbollsspelare än Messi. Han har inte varit och kommer aldrig vara vilket kommer att vara ett ännu mer transparent fakta när respektive legend lägger skorna på hyllan.

Ronaldo är en grym målgörare. Säkerligen top 10 målgörare genom historien. Messi är en gud. En som kan göra allt han vill med vilket motstånd hand vill när han är på humör. Dem som snackar om att Ronaldo är komplett har inte sett Messi live. Orubblig balans, slänger sig aldrig och tar sig ur situationer som Ronaldo inte ens försöker sig på.
Barcelona Blaugrana91
2014-11-25 22:43
Mycket bra match, vi spelade riktigt underhållande och bra. Känns som att vi börjar få igång maskineriet, 5-1 mot Sevilla och nu 4-0 borta mot Apoel. Det riktiga testet blir borta mot Valencia nu på söndag. Messi är igång på allvar nu också, dem som varit övertygade om att Ronaldo kommer vinna guldbollen bör tänka om.
Ronaldinho Gaucho
2014-11-25 22:43
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Väldigt viktigt att poängtera. Ronaldo skjuter straffar varannan match i snitt.
Barcelona Krabban94
2014-11-25 22:42
@Messidinho_10:

Han är slut, han gjorde ju bara 3mål idag...

Skrämmande att Messi gör sin sämsta säsong enligt många denna säsong sedan 08/09 typ, om han gör sin sämsta säsong nu så undrar jag hur bra han är då han är som bäst...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-25 22:42
@Barcelonistas:

mmm, den var riktig fin. Det såg först ut som att han nickpassade till Suarez men på reprisen var den mmm.. Suarez kommer nog hitta kylan snart med..
Barcelona Peshmerge
2014-11-25 22:40
@fc__Barça:
På sätt och vis. Men Rafinha var endå varnad och det stog redan 3-0. Rakitic skulle inte behöva trötta ut sig mer utan bara ge bollen till Messi så kör han själv som han gjort.
2014-11-25 22:40
Messi blir primerans mesta målgörare med ett hattrick (0 straffar)

Messi blir CL mesta målgörare med ett hattrick (0 straffar)

Barcelona Barcelonistas
2014-11-25 22:39
Var det någon som såg hur Messi på ett helt sjukt sätt klackade fram bollen till Suarez? Synd att målvakten räddade bara..
Ronaldinho Gaucho
2014-11-25 22:38
Messi slår två historiska rekord på 4 dagar med 6 mål och tar med sig 2 rekordbollar hem.

Vilken vecka! Vilken spelare! Vilken personlighet!
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-11-25 22:37
Messi har gjort 4 mål mer än ronaldo.
Barcelona Rambla~
4 mål mindre.
Barcelona Z_Z
@Generalkapten puyol:

4 mål mer än CR då ett av CR:s mål är i kvalet till CL och därför inte räknas som mål i själva CL-turneringen.
Barcelona Maestro Xavi
walkessi, var är han?! jag ser han inte! =)
fint att se suarez och messi kombinera bra, målen kommer spruta in tillsammans med neymar
2014-11-25 22:36
@Andresito:

Intressant inför sista omgången, 3 lag med 5p vardera
Annons: