/spanien/barcelona/forum/3650.aspx/spanien/barcelona/forum/3650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mdawg
2015-03-12 23:06
hjärta Det är vad elvorna har kostat. Alltså vi har köpt för den summan..
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-12 23:01
@Mdawg:

Har vi köpt för den summan eller är det marknadsvärdet på spelarna?
Barcelona SOMISEREM1899
2015-03-12 22:52
@Liunil Masse:

Mathieu missar El Clásico om han drar på sig gult mot Eibar, så han lär inte spela.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-12 22:50
Har ni inte tänkt på att Lucho kan spela: Adriano-Pique-Bartra-Mathieu
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mdawg
2015-03-12 22:50
Topp tio dyraste startelvorna i europa. 1. Real Madrid £364 miljoner 2. PSG £315 mille 3. Man U £302 mille 4. Chelsea £258 mille 5. Barcelona £251.75 miljoner Ganska stora avstånd mellan 4:an och 3:an, sedan 2:an och 1:an också. Ska man kunna kräva högre prestationer av vissa kanske? Men tanke på pengarna som pungas ut för att få tag i de absolut "bästa" spelarna. Jag är då nöjd iaf!
Barcelona Neymar11
2015-03-12 22:46
Damn we're fucked HAHA!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-03-12 22:44
@Gabriel:

Både Alves och Alba är ju avstängda, och Montoya lär missa matchen pga skada. Så som läget ser ut nu lär Douglas starta till höger och Adriano till vänster.
Barcelona Neymar11
2015-03-12 22:37
Gabriel Han skadar sig på träning inför matchen.. Glömde av honom totalt
Barcelona Gabriel
2015-03-12 22:35
Neymar11 Adriano?
Barcelona Neymar11
2015-03-12 22:34
Douglas mot eibar, montoya skadad och Alves avstängd
Barcelona Smogen
2015-03-12 22:33
@Rambla~:

Fast som sagt, en videogranskning en eller två gånger per match tar ju inte så lång tid. , vi snackar ju kanske 1 minut som ändå försvinner när alla ska skälla och bråka med domaren. Istället skulle en tränare kunna kräva videogranskning av 4e domaren och slippa att domaren blev omringad och att ett lag åker ur pga domarmisstag. jag tror videgranskningar för tex. inkast inte kommer komma under vår livstid. i så fall blir det små chip och sensorer som senare kommer visa vad som är korrekt eller inte. något som kommer gå på en millisekund.
Barcelona LeoMessi
2015-03-12 22:30
Njuter av allt förtroende Deulofeu och Denis suarez får!
Barcelona ElRaval
2015-03-12 22:28
@Vampíro:
Diego Costa har blivit en gullegris trots hans beteende. När han armbågar en spelare eller spottar på någon så gör han det "med charmen i ögat och han gör allt för att vinna." Jag gillar ju dock Diego Costa, men sen är jag en sucker för spelare som inte har några begränsningar, hur illa det än må låta. Jag tror att spelare som Busquets, Dani Alves och Suarez är viktiga för balansen i laget. Jag hade inte velat ha 11 Iniesta på planen.
Barcelona Barcanist
2015-03-12 22:22
@Vampíro:

Man får aldrig glömma Abidals felaktiga utvisning där Anelka snubbla på sitt skosnöre samt Ballacks hands i straffområdet på Messis lilla chipp....men det är sånt som hamnar i skymundan eftersom att Barca gick vidare.
Barcelona Rambla~
2015-03-12 22:18
Smogen Tyvärr stannar det inte där med kraven videogranskning. Det kommer hela tiden nya argument för mer granskning. Det började med endast vid målgranskning, är bollen över linjen eller inte. Kolla var vi är nu.
Barcelona Rambla~
2015-03-12 22:13
Sevilla är dödligt effektiva. Hur man kan få till målchans när frisparken är från mittlinjen?
Barcelona Smogen
2015-03-12 22:12
Tur vi inte har Villareals försvar, hade man ju fått gråa hår ännu snabbare...
Barcelona LeoMessi
2015-03-12 22:11
Var försvann Villarreals fina försvar? Dom har väl typ ett av dom 3 lagen i ligan som har släppt in minst mål.
Barcelona Neymar11
2015-03-12 22:11
Vad är det här för jävla match
Barcelona Heisenberg
2015-03-12 22:08
Vietto behöver 10 chanser för att göra mål - han kanske är Barca-material ändå....
Barcelona Smogen
@Neymar11:

Med all respekt, det är ju ingen här inne som sagt att man ska videogranska varenda situation som sker på plan så varför har du det ens som ett argument mot kameror? Det blir ju ett litet fånigt argument.
Det vi som vill ha kameror säger är att det borde införas antingen vid målsituationer som tex. om det varit offside eller inte, samt tex. vid situationer som är. straff och utvisning. Alternativt om man skulle dra det längst så skulle det också kunna vara vid situationer som Zlatans röda kort igår.

Ett annat alternativ är ju att man tex skulle kunna låta varje lag få ha en eller två videogranskningar per match, likt man har i tennis. Men ingen vill ju ha kameragranskning i varenda situation.
Barcelona Neymar11
Mål villareal Vieeeeettttoooooo
Barcelona Rambla~
2015-03-12 22:03
Snälla, skicka hem bruden i studion. Värre stolpskott får man ju leta efter. Obs! Det har inget och göra med att hon är tjej så ingen gör det till något könrelaterat. De får gärna också skicka hem stolpskotten Hussfelt och Lundh.
Barcelona Vampíro
2015-03-12 22:01
Gabriel Nja, nu när det har gått sex år(damn) kan jag erkänna att vi fick en del med oss. Tycker att både Piqués hands men även Eto'os basketblockering i slutskedet kunde ha blåsts för straff. Sen fanns det några 50/50 situationer också men hey jag tänker inte argumentera för Chelsea. Vill bara inte se att vartenda liten situation på plan ska granskas för då lär vi spela 65 minuters halvlekar.
Barcelona Neymar11
2015-03-12 22:00
Rambla~ Det jag blir mer tokig på är att det är motståndarna som oftast ligger ner ändå.... Tror inte vi enbart behöver snöra in oss på mer fysik, mer kvicka mittfältare hade gjort susen med. Snabbare spel på mittfältet så hinner inte dom här Fyrtornen med
Barcelona Rambla~
2015-03-12 21:58
Fysiken på vårt mittfält är något klubben måste tänka över hur det ska se ut i framtiden. Fotbollen har förändrats så mycket och är under förändring hela tiden känns det som. Det går snart inte att enbart spela trianglar på mittfältet under 90m. Vårt fysiska spel och speciellt närkampsspelet är bedrövligt hos våra spelare kan jag tycka. Blir tokig i vissa matcher då vi knappt vinner en närkamp under en hel match.
Barcelona Neymar11
2015-03-12 21:55
Ska man börja granska varje offside,frispark, straff så kommer en fotbolls match vara i 4h. Och tappa all sin värde Det räcker med målkameror ingen mer teknik inom fotbollen. Ingen videogranskning, inga vitakort eller utvisningar i 5-10 min Det enda som ska göras är att man tar bort målchans utvisningen som leder till straff och rött kort samt straffa spelare hårdare i efterhand
Barcelona ElRaval
2015-03-12 21:55
Är det någon som har koll på Nolito nuförtiden? Han har bra snitt på genomskärare och "Key passes" enligt WhoScored.

Han är visserligen 28 år nu så inget att hämta hem i mina ögon. Men kul att det verkar gå bra för honom. Gillade honom när han spelade hos oss.

Utsedd till MoTM 5 gånger i år.
Barcelona Gabriel
2015-03-12 21:54
Rambla Absolut vi tar det en annan gång. Vampiro Chelsea skulle haft 1 straff och bara 1, de andra situationerna var grova överdrifter från Chelsea spelarna och absolut inga straffar. Däremot var Piqués hands kanske den mest solklara ej dömda straff jag någonsin har sett. Men vi skulle också haft en straff på Camp Nou plus att Abidal blev felaktigt utvisad. Står fast vid att videogranskning bör införas vid matchavgörande situationer.
Barcelona Vampíro
2015-03-12 21:54
Suarez: "False claims of biring Demichelis? Seems English press are missing me. I left because I was tired of them but they just keep going" Han håller inte tillbaka. Märkligt dock att Diego Costa inte tagit över manteln som engelsk fotbolls största skurk. Känns som att han kommit billigt undan om man jämför med Suàrez tid därborta.
Annons: