/spanien/barcelona/forum/3646.aspx/spanien/barcelona/forum/3646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-01-26 19:45
El flaco Kan man hoppas på att spelarna gör en dålig match och kickar ut honom själva
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kufi
2015-01-26 19:30
Rambla Videon med Ronaldo utklädd till uteliggare är flera dagar gammal. Den var ute innan Cordoba incidenten så den konspirationsteorin håller inte. Hoppas verkligen på Pogba nästa sommar, drömvärvning, vårt mittfält behöver en hel del nytt blod och jag tror Pogba hade varit perfekt.
Barcelona Gabriel
2015-01-26 19:29
Precis kollat klart på en väldigt intressant dokumentär på ca 1 timme lång som handlar om Van Gaals tid i klubben, båda hans epkoker. I dokumentärer fokuserar man sig främst på Van Gaan och Rivaldos relation och hur konflikten började och varför. I dokumentären får man höra intervjuer från Van Gaal själv och från gamla spelare och hur deras syn på Van Gaals tid i klubben. Spelare som uttalar sig är bland annat Rivaldo själv, Kluivert, Luis Enriqué, Sergi, Abelardo, Reiziger, Cocu, Gerrard, Oscar Garcia och Puyol. Van Gaal nämner också att Rivaldo plötsliga intresse i att byta position från kanten till att spela som nr 10 bakom anfallarna var det som startade konflikten mellan dem. Att Rivaldo ville spela i mitten för att kunna göra mer mål i hans jakt på att vinna Balon D'Or som var väldigt viktigt för Rivaldo. Rivaldo förnekade aldrig detta under sin intervju utan förtydligade istället att han tyckte det var frustrerande och svårt att spela på kanten och samtidigt lyckas vara så kreativ som han ville vara. Tyvärr så fanns bara dokumentären på portugisiska, så för er som inte pratar spanska eller portugisiska skulle jag inte rekommendera den, men den var fortfarande väldigt intressant.
Barcelona DANI ALVES
2015-01-26 19:16
Chans på cuadrado har vi säkert, tror inte han går till chelsea, Fiorentinas president gick ut och dementerade det för någon dag sen om jag har rätt (?).

Men behöver vi verkligen honom? Enligt mig borde vi köpa en riktig högerback, jag anser inte att cuadrado har de defensiva kvaliteer för o va högerback. Jag tycker att vi borde värva in en högerback som i gamla tiderna när vi hade abidal på vänstern, en som kan kompletera Jordi som nästan är som en vänster ytter.
Barcelona Barca4life98
2015-01-26 19:09
Boys vad tror ni, har vi någon chans på Cuadrado fortfarande? Eller drar han till Chelsea? Skulle vara bra med honom som ytterback i Januari 2016? (Han sägs väl kunna spela där?) En högerback, en världsklass mittfältare och en bra mittback räcker för oss tycker jag. Inga jävla anfallare nu, vi har så det räcker med Adama som kommer upp etc.
Barcelona el Flaco
2015-01-26 19:06
Tydligen ska Eusebio ha fått ett ultimatum av ledningen - skulle han inte få ett positivt resultat i nästa match mot Sabadell kan han få kicken. Vågar man hoppas på att detta stämmer? Vore fan på tiden. Eusebio var ett misstag från första början. Hoppas bara det inte är för sent att ta vara på talangerna i B-laget. Eusebio har gjort nästan allt för att sätta käppar i hjulet för deras utveckling. Att dessutom gå ut och hänga ut i offentliga uttalanden är bara så oerhört korkat gjort. Lite mer självkritik, tack!
Barcelona Cule4life
2015-01-26 19:06
Rafinha är lite av en personlig favorit, Helt klart den nya Iniesta, Rafinha är väl bättre än Iniesta när Iniesta var i samma ålder ? Men Iniesta är fortfarande magiskt och given, Men Rafinhas tid kommer.

Vi känns nästan kompletta, Det enda man hade velat var att man kunde kasta Mathieu-Varmalen mot en crack mittback, Och kasta Douglas mot en värdig arvtagare till Alves. Och sist men inte minst, Mer tro och utrymme till Adama,Halilovic,Samper till A-laget, Spela in dom liksom.
Barcelona Barca4life98
2015-01-26 19:05
Neymar11 Hahah jag förstår det, men alltså vänta med diskussionerna tills han har fått straffet hahah? För mig så kvittar det, spelar Barca som dom gör nu och med en Ronaldo i denna form så kan dom skippa avstängningen. Vill att Barca ska tvåla till Real med "världens bästa spelare" så Real fansen inte har något att klaga på. (Eller vänta dom att hittar väl säkert något ändå?)
Barcelona DANI ALVES
2015-01-26 19:00
Haha tack så mycket Erik! Ska bli kul och va med o diskutera om världens finaste klubb.

Barcelona Erik Satie
2015-01-26 18:54
DANI ALVES

Välkommen in din jävel ;)
Barcelona L10
2015-01-26 18:52
låt Pogba kosta 100€, jag bryr mig faktiskt inte! Om klubben inte hade dem pengarna så skulle dem inte lägga dem på en spelare heller. Därför så om vi nu vill köpa Pogba så låt de kosta det de kostar. Det är inte så att vi här på Forumet betalar från våran egna ficka!
Barcelona DANI ALVES
2015-01-26 18:50
Tjenare cules, har haft det här accountet här sen lång tid tillbaka men det först nu jag bestämt för o va med o skriva här. Följt mycket av vad ni skrivit här och tänkte att jag också kan va med och bidra lite haha. :)
Visca Barca
Barcelona Neymar11
2015-01-26 18:44
Hur kan det vara dags när han inte har fått sitt straff ännu? Och ja det berör oss Barca fans på alla sätt haha!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-26 18:44
Gabriel

Jag hade skrivit ett långt inlägg på Koke/Pogba diskussionen men det försvann när jag tryckte på skicka så tar och skriver ett nytt svar senare, kemiböckerna kallar på mig.
Barcelona Barca4life98
2015-01-26 18:42
Det är dags att släppa allt som har att göra med Ronaldo avstängningen. Det är som det är. Det kanske t.o.m är bättre att han inte är avstängd så länge. När det kommer till mittfältet och vem man ska värva så är min personliga drömvärvning; Hazard eller en sån som Coutinho/Pogba.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-26 18:37
Det verkar som om Ronaldo kommer att stängas av i 1-2 matcher, vilket är ett skämt.

Han borde stängas av i minst tre matcher för den första incidenten (som domaren "missade") men det är väl självklart att den spanska fotbollsförbundet inte kommer att granska det.

Andra incidenten (där han både boxar och sparkar motståndaren) borde leda till 5 matcher. Sedan så skämmer han ut sig ytterligare på vägen till omklädningsrummet.

FIFA var tydliga när de stängde av Suarez. Sånt ska inte ske på fotbollsplan och han fick tre månader.

Skulle jag få välja så skulle jag hellre bli biten på axeln än att få en spark och en box i ansiktet. Men båda incidenterna hör som sagt inte till fotbollen.
Barcelona Neymar11
2015-01-26 18:23
Nikes nya reklamer där neymar får sina nya skor Direkt flashbacks till Ronaldinho Hoppas han börjar fira som Ronnie med, vår målfirande är så oerhört tråkiga. Dags att bjuda på sig själv Därför unnar jag Alves mål varje gång han spelar haha!
Barcelona grande jw
2015-01-26 18:17
@Erik Satie:

Han och Shakira hostar nog upp de där pengarna utan större problem. Det där är väl Shakiras veckolön? ;)
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2015-01-26 18:10
Pogba-Busquets
Rakitic

Nog det sexigaste och mest balanserade mittfältet som hade kunnat existera just nu.
Barcelona Erik Satie
2015-01-26 18:09
Vad är det här nu då? Hoppas det inte påverkar hans form bara, har varit riktigt bra de senaste veckorna.
Barcelona Erik Satie
2015-01-26 18:06
haha Patrik Sjögren är pinsam. Hur orkar han, varje dag sitta och runka till Ronaldos "fantastiska" insatser på planen? Hur blev han journalist? Han kan inte skriva en artikel för fem öre. Han blev förmodligen mobbad som liten och tar ut sin ilska på att skriva ner världens bäste. Han kanske tycker Ronaldo är bäst för att han då verkar lite cool? Eller så är han bara dum i huvudet.
Barcelona dinho the artist
2015-01-26 18:06
Pogba hade varit den mest spännande värvningen måste jag medge, även om jag aldrig är först med att ösa lovord över honom. Hans spelstil är dock något som helt saknas i laget och det skulle ju antingen kunna bli helt perfekt eller pannkaka, en jääävligt dyr pannkaka dessutom. Jag är dessutom osäker var han ska spela, i ett 4-3-3 som bara alltid har som uppställning, mer eller mindre.

Busi, Pogba iniesta hade ju varit något utöver det extra om det klaffar. Gabriel (största entusiasten), hur hade du själv formerat ett lag med Pogba?
Barcelona Gabriel
2015-01-26 17:44
Barcadinho.

Spelintelligens besitter Pogba utan tvekan, så där får jag redan nu rätta dig.
Barcelona Neymar11
2015-01-26 17:43
Rambla~ Pogba är väl mer än dröm, strootman är ju mer realistisk värvning ändå. Haha!
Barcelona Rambla~
2015-01-26 17:41
@Neymar11:

Jag hade kunnat leva med Pogba också, OM han hade haft en annan agent vill säga. :P
Barcelona Rambla~
2015-01-26 17:40
Man blir ju mörkrädd över hur denna Eusebio håller på och förstöra allt i Barca B. Gapar om att spelarna kan lämna om de så önskar. Vem fan är han att bestämma det? Halilocvic bänkad hela matchen igår. Orsak? Han är för mycket individualist enligt stjärnan Eusebio. Bänkar man spelar då? Spelare som är kreativa, har det där lilla extra, som gör saker helt plötsligt som ingen förväntar sig, ska man ta detta ur dem? Idiot, vad är det för usel coaching? Sopa, lämna du och det illa kvickt.

Mark Hughes är och fiskar nu, var tydligen på Mini-Estadi igår.
Barcelona Neymar11
2015-01-26 17:39
Den enda mittfältaren jag skulle kunna tänka mig är Strootman, en krigare samt med ett öga för finesser och ett fruktad skott Tror han hade passat in perfekt hos oss!
Barcelona Rambla~
2015-01-26 17:36
@Capitan \(^.^)/:

Absolut!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-01-26 17:35
Om ni nämner spelare som Veratti, Coutinho, Koke kan vi lika gärna satsa på Rafinha. Han verkar vara rätt så underskattad av oss här. Faktum är att han besitter minst lika stor potential och talang som de flesta namn jag sett här, dessutom är han hent gratis.
Barcelona Rambla~
2015-01-26 17:35
Haha, varenda gång Cristiano hamnar i blåsväder, ser hans kubb till att anordna värsta PR-kampanjerna. Nu går han tydligen omkring på torg utklädd och ska charma barn och ungdomar. Allt för att fokus ska flyttas ifrån det som har skett på planen. Madrid are on a mission, det gäller att rädda Cristianos medverkan i derbyt mot Atlético. Cordoba-spelarna har redan fått sin "ursäkt" och present vid sidan om. Nu är det förbundet som ska smörjas med god PR. Pinsamt att människor går på det.
Annons: