/spanien/barcelona/forum/3631.aspx/spanien/barcelona/forum/3631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dinho the artist
2015-01-10 12:12
Kan folk sluta kasta sten på en gammal trogen spelare som Lucho? Han gör det bästa han kan men förtjänar sin beskärda del kritik. Men kära nån, det finns en gräns.
Barcelona Cule4life
2015-01-10 12:04
@Ronaldinho Gaucho:

han borde göra det
Barcelona Barieta
2015-01-10 11:46
@Kufi:

Vart har du läst det?
Ronaldinho Gaucho
2015-01-10 11:44
Ryktas att Messi stal spelarbussen i fyllan natten till fredag och körde upp till Luis Enriques där han tutade och skrek: "LUCHO! HIJO DE PUTA!"

Källa: ingen trovärdig (precis som alla era påhittade historier)
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-10 11:14
@Andresito:

Det verkar stämma. Nyckeln till dealen sägs vara att Barca fick igenom en köpoption på Messis son, Thiago , from 2030
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 10:53
Petersays Haha han är åtminstone mer än Lucho iaf:)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2015-01-10 07:49
Messi que un club - det var allt jag ville säga
Barcelona Kufi
2015-01-10 07:43
Verkar som att Lucho stannar säsongen ut, härligt. :)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-10 05:05
Kufi

27 matcher 27 start 11or. Kallar du det för projekt?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2015-01-10 04:09
Kan vi värva spelare och låna ut dem?
Barcelona Potosi
2015-01-10 03:42
Messi mot Chelsea's läkare, done deal. Källa: Salta Salta
Barcelona Andresito
2015-01-10 03:22
@Majjeshow:

Läste på SmirnoffSports att Chelsea budade hela Abramovich förmögenhet för Messi. Rui Faria ingick också i dealen.

Är dock osäker på om det är sant eller inte.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-10 01:45
Inte ens klausulen kan gå genom FFP. Än mindre summor större ån klausulen. Med det sagt: bullshit
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 01:41
Majjeshow Hahaha jo det låter ju vettigt! Buda ca 400 miljoner över hans klausul
Barcelona Majjeshow
2015-01-10 01:40
Enligt SportMediaset har Barcelona accepterat ett bud från Chelsea på cirka 640 miljoner€ för Messi. Ännu oklart om det är pålitlig källa.
Barcelona Kufi
2015-01-10 00:54
LAM nr 10 jag har dock inte sett någon kvalité i Rakitic som får mig att se honom som en framtida start spelare i Barca. Vi slösar massor med tid när vi ska bygga nytt hela tiden, herregud Messis bästa år har vi lyckats slösa bort senaste åren, inget i nuläget tyder på att vi helt plötsligt ska bli dominanta igen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-10 00:47
Kufi Jag är övertygad om att både Rakitic och Suarez är spelare som kommer ingå i nästa preaidents samt tränares planer. För mycket talang, kvalite och i Suarez fall för prislapp för att man bara ska kasta bort dem från klubben. Det behöver inte vara dåligt för dessa två samt Ter Stegen att det är kaos i klubben just nu. Den här säsongen kommer de inte prestera sin bästa fotboll men nästa säsong kommer alla ha samma förutsättningar med nytt folk att imponera på och då är det till nyförvärvens fördel att de redan hunnit anpassa sig till laget och staden under ett års tid. Det är fans som inte klarar av att se långsiktigt som kommer kritisera och problematisera spelarnas situationer mest då det inte ser fördelarna vår klubb får av dessa köp i ett längre perspektiv.
Barcelona Erik Satie
2015-01-10 00:30
fan alltså. Bartomeu gör allt för att få röster. HAN SKALL INTE FÅ ETT SKIT:
Barcelona Kufi
2015-01-10 00:29
Typiskt för ett lag med motgångar, skyll allt på tränaren. Ni har aldrig frågat er själva att det kanske är bortskämda, mätta och omotiverade spelare som inte bara ogillar Luchos still och inte anstränger sig? Spelarna skall hålla käften och följa tränaren som styr. Med andra ord var alla pengar vi spenderade i sommar kastade i sjön, med andra ord sålde vi fantastiska spelare som Alexis och Cesc helt i onödan? Zubi får sparken och snart Lucho? Man trodde alltså på sitt projekt i mindre än 6 månader? Herre min skapare... Ni tror väl knappast att en ny president vill bygga sitt lag kring Rakitic, Suarez eller Vermaelen eller Mathieu? snacka om över 100 miljoner rakt ner i sjön. Suarez vinner varken några skytteligor eller assist ligor i Barca. Alexis gjorde ett flera gånger bättre jobb. Kom inte nu och säg ge honom tid, herregud han kostade 88 miljoner euro och var avstängd i 4 månader, är det någon gång man kan kräva resultat direkt så är det i hans fall. Man orkar fan inte mer, detta är bara för mycket... :(
Barcelona Liunil Masse
2015-01-10 00:21
Enligt AS så har Bartomeu kontaktat Henyckes men hur troligt är det att han vill återvända? Inte så troligt. Blir det en comeback för Rijkaard tillslut? Ska bli intressant att följa.
Barcelona socccerfan1
2015-01-10 00:13
Är helt otroligt att folk tror på allt skit media skriver ..
Barcelona LeoMessi
2015-01-10 00:13
Kufi Nej Messi ska definitivt inte kunna styra och ställa som han vill. Men när man har en tränare som lyckas med bedriften att få i stort sätt alla spelare att underprestera och som har helt efterblivna taktiska idéer så är det skönt att åtminstone någon kan ryta ifrån. Lucho kommer jag att alltid respektera som den spelaren han var och min respekt för honom har inte försvunnit. Och jag vill inte att han kickas omgående heller, är bara otroligt trött på att han inte verkar veta vad han sysslar med. Han spelar nya formationer, bänkar spelare som har sjuk form, sätter spelare på en position han ej kan spela på och allt detta gör han i dom största och viktigaste matcherna! Han spelade Mathieu som VB i el clasico och mot PSG och motståndarna åt upp honom helt och hållet. Och det absolut värsta är att Mathieu inte visste att han skulle spela där, vilket betyder att han inte har förberett spelarna inför matchen. Och då är det jävligt skönt att åtminstone någon inom klubben visar sitt missnöje och kräver förbättring. Tacka Messi och Neymar för att vi ens har gjort mål i ligan.
Barcelona J.Gamper
2015-01-10 00:11
Tycker att Messi är en hjälte som står upp för fansen som är trött på tränarens konstiga beslut. En riktig Culé är lika besviken som oss... och han beter sig som en culé.

Skulle vart en helt annan sak ifall Lucho visat någon slags kompetens.

Tidningarna måste sälja och hittar på ett och annat också. Jag går inte på deras skit iaf. Men många som gör det.
Barcelona Neymar11
2015-01-10 00:09
Koeman92 Bara för att man gör ett bra jobb i Sevilla betyder det inte per automatik att vi kommer se detsamma i Barcelona då förutsättningarna är annorlunda de är det jag vill komma fram till. Om han gör det han alltid har gjort och inte förändras då blir det bra, MEN det kan gå åt det andra hållet med det ska man i ha i åtanke
Barcelona Erik Satie
2015-01-10 00:09
Rijkaard vore en dröm. Dock skall Bartomeu inte ha ett skit tillbaka.
Barcelona Kufi
2015-01-10 00:05
Måste erkänna att jag skäms väldigt mycket över rapporterna att Messi avgör att Lucho inte skall fortsätta träna laget. Tycker en klubb som vår skall ha mer stake och egen vilja än att styras av en enda spelare. Ingen spelare är större än klubben, kvittar vad man gjort tidigare. Gillar inte att Messis ord är lag i vår klubb. Hoppas dock att Lucho sitter säsongen ut och att sedan den nya presidenten kan välja sin egen tränare.
Barcelona koeman92
2015-01-10 00:04
@Neymar11:

Fast nu spekulerar du bara. Han har gjort galna kap för Sevilla och har flera gånger upptäckt spelare i tidig ålder och sett till att utveckla de till världsspelare (läs Alves, Ramos, Navas etc). Dessutom är han en riktig räv på att förhandla. Nästan alla kap Sevilla har gjort har de sen lyckats sälja för dyrare. Är inte det vi egentligen behöver? En sportchef som besitter egenskaper i världsklass på att scouta och hitta talanger som sedan utvecklas till världsspelare och för en gångs skull se till att vi gör bra affärer? Nästan varje spelare vi har köpt det senaste decenniet har vi senare sålt för skitpriser eller gett bort (bokstavligen), för att inte ens nämna alla mediokra spelare som vi har köpt för överpriser.
Dessutom är Sevilla knappast ett dåligt lag. Hade de bara varit lite bättre så hade de nog lätt fixat CL plats i år.

Nä, Monchi har mitt fulla stöd ifall han blir sportchef. Han har redan bevisat att han besitter alla spetsegenskaper som krävs för att leda en storklubb som Barca, och ärligt talat så finns det ingen spanjor som är bättre än honom just nu. För mig får han gärna börja öppna plånboken och köpa världsklasspelare, våran ekonomi är knappast begränsad och såsom det ser ut i marknaden just nu så kan man inte ens få en talang i L.Mouras kaliber om man inte pungar ut minst 30 miljoner.
Barcelona Neymar11
2015-01-09 23:58
Påfågeln Monchi gör såna kap för att han måste, han måste skrapa på bottnet, i Barcelona så är det en hel annan värld. Dock så vill jag ha fel, men vi kan inte förvänta oss samma jobb. Kan bli bättre men kan bli sämre Fanns en tid i Barcelona där vi knappt hade några pengar och vi gjorde kap efter kap, men sen strömmade pengarna in så kom dom idiotiska värvningarna. Som alla vet så påverkar pengar människan, med en miljard i fickan så ändras synfältet och tankesättet
Barcelona LeoMessi
2015-01-09 23:53
Neymar11 Jag tycker att det är fullt troligt att det är så barto vill göra. Det jag motsätter mig är att dom blandar in Messi och får det att låta som att det är något han vill för annars drar han. Sen är jag väldigt övertygad om att Barto hade gjort detta, han vill vinna röster. Men tidningarna vill få det till att han vill göra Messi glad.
Barcelona påfågeln
2015-01-09 23:50
Neymar11:

Men Monchi gör bättre värvningar med Sevillas budget än Zubi gjort med Barcas, så han lär nog klara av att göra det bättre.

Kollade någon minut på den tråkiga bottenmatchen Levante - Deportivo. Glömde sedan Acestream på, och har nu suttit och tittat på ett sammandrag av Barca - Atleti genom åren, och nu visar spanska C + Liga Barca - Atletico Madrid från Cryuffs tid som tränare. Jordi Cruyff startar på topp. Intressant.
Annons: