/spanien/barcelona/forum/3630.aspx/spanien/barcelona/forum/3630.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-11-30 23:22
Trots vinsten så får vi inte glömma bort att vi faktiskt var rätt så usla idag. Det kändes som om vi ändå började hitta ett rätt då bra spel, matcherna mot Sevilla och Apoel var riktigt bra. Där kunde man se en spelidé något som på sikt även skulle kunna utvecklas och bli ännu bättre. Idag tycker jag att vi går tillbaka till det där dåliga spelet där det knappt finns några idéer alls. Jag förstår inte vad LE letar efter.. Det är väldigt oroväckande att LE inte fått igång laget mer. Visst jag sa att tid är framgång men jag kan inte se något bra alls med dagens match. Jag blir förvånad och besviken varje gång när vi spelar så här jag tycker vi ska kunna göra det så mycket bättre. Matcherna mot PSG och Real ska inte se ut så som dom gjorde.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-11-30 23:22
@Neymessi:
Fast det är en sanning med viss modifikation skulle jag vilja påstå. Om vi tar toppmatcherna så är det PSG, där slarvar defensiven bort det hela. ter Stegen gör bort sig och Alves gjorde sin sämsta match i laget och det säger en hel del. Trots det gjorde vi två mål borta mot PSG vilket i sig är väldigt. Idag borde vi, om inte avgjort, i alla fall gjort det svårare för Valencia. Sätter Suarez sin första chans kan vi njuta av dubbla pivotes och säkert få hur många chanser till som helst. Istället sumpar vi mycket. Nu är det hur som helst dags för Lucho att sätta sin förstaelva och spela med den, det är december imorgon. Glömde bort Real. Där skänkte vi bort två mål men att förlora mot Real på bortaplan är inget skumt.
Barcelona Canaletes
2014-11-30 23:18
CANAL+ Sopcast från Spanien sänder fortfarande och nu är det massa eftersnack och resumen från alla ligamatcher och övriga stormatcher i Europa
Barcelona Vampíro
2014-11-30 23:16
[QUOTE=DM1982]Ehhh, bara 6-7 matcher och målen kommer? Då kan vi faktiskt i ärlighetens namn slänga in Pedro om det är ok med måltorka över 7 matcher. Har i och för sig för mig att det här är hans femte ligamatch men jag är i alla fall jäkligt besviken över hans prestation. [/QUOTE] Håller med. Skrev ett inlägg inför hans debut om att Suàrez situation är väldigt annorlunda. Klubben har offrat jävligt mycket för att få hit honom, dyr prislapp och han kommer till laget efter att ha skämt ut sig i VM. Visst har det "bara" gått 6-7 matcher men klockan tickar. Han har fan inte råd att bränna så här mycket, det är jävligt höga krav och han MÅSTE leverera med en gång. Gör mål eller gå hem, så är det bara.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-11-30 23:14
Jag tror att de flesta Cules runt världen är små besviken att Suarez inte sätter gör några mål på hans chanser. Det är jag med.

Men hej, det är hans första säsong so far. Har varit avstängd i fyra månader.
Ny lag, ny liga, han har inte heller världens bästa mittfältarna till sin förfogande, han har används på kanten. Han håller på att komma in i laget sakta men säkert.

Ge killen lite tålamod, inte så där mycket som visa andra fick utan bara lite.

Faaan, Psg matchen är långt borta. Jag har inte glömt den matchen..
Barcelona Zamboza
2014-11-30 23:12
Riktigt skön seger, men vad irriterad man blir på spelet och vissa spelare. Att LE inte tar in Rakitic i halvtid är ett stort tjänstefel från hans sida. Det behövs inte 2 pivotes mot ett lag som satsar på kontringar. Alves är fullständigt värdelös. Det enda han bidrar med är att att han finns spelbar hela tiden, i övrigt seg, tappar bollar, blir enkelt bortgjord, egoistisk, skapar onödiga frisparkar och hans ökända inlägg som alltid träffar någon stackare bakom målet.

Sen får man ge cred till Bravo som gör en riktig bra match idag.
LE måste lära sig att sluta experimentera i såna här svåra borta matcher.
Barcelona Neymessi
2014-11-30 23:12
Det är oroväckande hur svårt vi har det mot bra motstånd. Ännu mer irriterande är det att är extremt tydligt vart vi brister någonstans men ändå fortsätter vi spela på precis samma sätt i samma snigeltempo. Suck.
2014-11-30 23:09
@Canaletes:

Jag gick och spydde nyss.
Jag behöver inte ens se hans fula ansikte. Bara jag ser hans namn, hör och luktar den blir tokiiiiiiiiiiiiiiiiiig... Jag vill inte hamna på psyket..
Barcelona DM1982
2014-11-30 23:09
@wallmannen:

Ehhh, bara 6-7 matcher och målen kommer? Då kan vi faktiskt i ärlighetens namn slänga in Pedro om det är ok med måltorka över 7 matcher.

Har i och för sig för mig att det här är hans femte ligamatch men jag är i alla fall jäkligt besviken över hans prestation.
Barcelona A good coach is everything!
2014-11-30 23:07
Neymar11 Lägen från ingenstans killen skapar sig lägen skärp dig. Det är hans DNA !! Rädd för självförtroendet efter denna match han borde få spela klar matchen !!!
Barcelona Vampíro
2014-11-30 23:07
Piqué gör en riktigt bra match, det var för fan på tiden.
Barcelona wallmannen
2014-11-30 23:06
Suarez har väl bara spelat 6-7 matcher. Målen kommer.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-30 23:04
Smogen

Jag tror att det var för maskning. Han skyndade inte tillbaka till egen halvplan så att matchen skulle sätta igång igen.

Bravo var grym - TS för känna bänken ett tag till tror jag. Och jag vill ha Bravo i mål när det börjar heta till sig i CL. Den spelare som är mest i form och har mycket spelminuter ska spela när det gäller som mest.
Barcelona Canaletes
2014-11-30 23:03
Zubi blir intervjuad nu. Asså mer hjärndöd människa får man leta efter.

Hyllar Vermaelens värvning och säger att publikens burop efter matchen mot Sevilla inte var för att de är missnöjda med ledningen.
Bland annat.
Barcelona Maestro Xavi
2014-11-30 23:03
Att dom på puertan gråter, fan dom spelade inte bättre i malaga. vi mötte åtminstone ett lag som är i toppen.
Barcelona Messidinho_10
2014-11-30 23:01
Vilken match. Vilken seger!!! Busqetes den jävla krigaren avgjorde fyfan vad härligt!! Bravo var en gigant ikväll fyfan vilka räddningar han gjorde, han är lätt värd dem pengarna vi köpte för. Men vet i fan om Suarez är det, börjar bli tveksam. Men ska ge han några matcher till innan man dömer ut honom...
Barcelona BARCA-més que un club
2014-11-30 22:59
Varför skapas det alltid nya profiler från smuts marängerna här inne så fort vi vinner en match i slutminuterna

ett Exempel är Jawnt som precis tog bort sin profil

Säger bara Get A F'''' LIFE
Barcelona Canaletes
2014-11-30 22:59
Vem vare som facking kasta?! VA?!
Säg vem det va!!
Barcelona Andresito
2014-11-30 22:58
Nackdelen med att Busquets gjorde mål är att Lucho aldrig kommer våga bänka honom.
"Men vadå, han gjorde ju mål, klart han ska få spela."

Svårt som spelare själv att inse att man spelar dåligt. Så länge man får förtroende så antar man att man gör saker rätt. Det är upp till Lucho att bänka Busquets.
Barcelona KiNg-PuYi
Jaaaaaaaaaaaa så jävla skönt! !!!
Barcelona Smogen
Dök upp på Skysports grafik att Messi fick gult kort efter incidenten med vattenflaskan. Antingen fick han det för maskning, eller för att han försökte berätta för domaren vad som hade hänt.
Hur som helst så visar det på vilken usel domare det var idag, man måste ju åtminstone kolla med en spelare vad som händer.
Barcelona Barcanist
Vi kan konstatera ett par saker idag.

- Suarez missar mycket, men ska ha ett solklart onside-mål samt ett friläge då han kommer fri mot målvakt men blir felaktigt avvinkad för offside.
- Dani Alves är värdelös, och hans höger fot, världens sämsta inläggsfot, är ännu sämre.
- Jordi Alba är en jävla krigare av rang. Älskar honom. Älskar hans glöd.
- Den här vinsten var VÄLFÖRTJÄNT med tanke på linjedomarens usla insats. Till och med vettiga människor inne på Puertan erkänner det.

Skön som fan med tre poäng. Visca Barca!

Bona nit.
2014-11-30 22:57
@NoGo™:

Du kan inte mena allvar ??
Barcelona Mido
[QUOTE=Liunil Masse]Det där domarteamet borde fan utredas, såna tabbar gör man inte men vilken jävla insats och vilket jävla inlägg av Messi!!! Vi får se hur Real klarar sig mot Valencia borta. [/QUOTE] Madrid kommer att vinna mot Valencia, lätt med 3, 4 mål
Barcelona Vampíro
Messi, även när han är dålig så avgör han matcher på något sätt. Greatest of all time!
2014-11-30 22:56
@viccc:

Det är inte lätt att vara Barca fan dessa dagar.
Jag har fortfarande inte släppt PSG matchen......... Jag vill fan äta upp folk.
Det är bara att hålla ut..

Vad kan vi göra när medlemmarna bryr sig mer om självständigheten än själva klubben. Anledningen att Rossel, Barto, Zubi och den där klant tränaren i B-laget har knullat oss är att Katalanerna har sina tankar någon annanstans.

What to do, what to say???
Barcelona NoGo™
2014-11-30 22:56
Jävla pajas domarteam!!
Barcelona Liunil Masse
2014-11-30 22:55
Det där domarteamet borde fan utredas, såna tabbar gör man inte men vilken jävla insats och vilket jävla inlägg av Messi!!! Vi får se hur Real klarar sig mot Valencia borta.
Barcelona el Flaco
2014-11-30 22:55
Precis när man skulle skriva ett kritiskt inlägg mot lagprestationen idag så kommer Busi in från ingenstans och skjuter hem segern åt oss. Fan va skönt, även om spelet var långt ifrån bra. Hoppas att spelarna inte låter sig luras av målet i sista sekunden utan istället inriktar sig åt självkritik för att förbättra spelet.

Sen är det bedrövligt vad som skedde i samband med målfirandet där någon idiot i publiken kastade in en flaska som träffade Messi och ännu mer när det sker samma dag som en Depor-supporter dog när ultras från Atlético och Deportivo slogs en bit utanför Vicente Calderón. Detta är inte vad fotbollen behöver och man bör se till att dessa IQ-befriade människor aldrig släpps in i en arena.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-30 22:54
Det var ett mål a la Stoke Citys stil - "nu ska fan bollen in i målet" style.
Skit match men så jäkla glad.
Busqi räddade säsongen några omgångar framöver.
Annons: