/spanien/barcelona/forum/3628.aspx/spanien/barcelona/forum/3628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2014-12-01 15:36
Tomas Roncero är i farten igen. Har lagt upp en bild på Twitter & menar att Barca fick hjälp av domaren för Busquets mål var 3 sekunder över tillägatiden. :P
Barcelona Gio Style
2014-12-01 15:32
Pedro är så slut som Barcelonaspelare att det är synd om honom.
Gör inget rätt längre vilket är synd. Mottagningar, dribblingar, ja alla beslut är åt helvete nu.

Tello gjorde förresten mål igår, verkar sköta sig rätt bra i Porto.
Pedro bör säljas så fort man får ett okej bud, Delofeu, Tello och Adama kommer alla att vra nyttigare för oss nästa säsong.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-01 15:23
Ni förväntar er för mycket av Suarez. Luchos lagbygge är inte färdigt och kommer inte bli det nästa säsong heller då vi inte kommer få värva. Rafinha, Halilovic och Denis Suarez är för unga och oerfarna för att ta oss till CL semifinal och La liga titeln nästa säsong. Xavi och Iniesta blir inte yngre och Rakitic kan inte utföra mirakler ensam. Vi spelar mot 10 backar varje match. Ingen lag vågar kliva upp mot oss. Inte för att de inte vågar men chansen är större att kontra in ett mål. Till och med Madrid väljer kontringsalternativet. Madrid kontrar sina motståndare och blandar det med att hålla i bollen. Pep gjorde likadant men inte lika tydlig som Madrid. Han hade sin 4 sekunders regel. Om vi tappade bollen pressade vi motståndarna tills vi vinner bollen högt upp i plan för att direkt gå mot mål i en kontring. Det finns video på att han säger det. Och det är något jag saknar. Madrid kontrar mycket djupare. Det är bara att kolla på höjdpunkter från Peps tid och se att vi gjorde mål på kontringar när vi vann bollen högt upp i plan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-12-01 15:17
Suarez har inte varit helt super stålande i hans inledning i Barcelona tröjan, men han har knappast varit dålig heller. Han har gjort bra ifrån sig förutom att han varit lite ineffektiv framför mål, vilket man givetvis ska kritisera honom för men att han ska bänkad, på vilket sätt hjälper det honom att komma igång? Dessutom är ersättarna vi har till honom sämre i vilket fall som helst så inte fan gynnar det oss som lag att bänka Suarez ändå. Okej om vi hade haft bättte alternativ att välja mellan, typ Reus eller någon annan men nu är det inte så. Suarez har varit bra, enligt mig, undantaget igår men då var det inte en enda spelare offensivt som var bra på planen så han ska knappast kritiseras ensamt om går kvällens match. Håller med de flesta andra här inne, smått på löjligt att jämföra Suarez med en värdelös Pedro som inte bidrar och inte har bidragit med jack shit de senaste 2,5 säsongerna. Suarez kan missa 5 målchanser per match och han kommer ändå att spela bättre än Pedro som inte har något kvar att göra i våran klubb.
Barcelona DM1982
2014-12-01 15:11
Neymar11 Det verkar som i alla fall vi tittade på samma match, verkar som en del andra kollade på en repris på valfri Liverpoolmatch igår. Nog om Suarez nu men han har jäkligt mycket att bevisa.
Barcelona Koeman!!
2014-12-01 14:58
Jag spyr på vissa fans här inne. Vann en av de svåraste bortamatcherna för säsongen och ändå gnäller. Skärpning.
Barcelona Neymar11
2014-12-01 14:57
Suarez skall absolut inte bänkas, dock ska man inte lura sig och påstå att han gjorde en godkänt match. Han var sjukt dåligt, riktigt dålig bollbehandling och misslyckades med alla sina passningar/dribblings försök
Barcelona Heisenberg
2014-12-01 14:55
Så en Suarez som varit avstängd, kommit till en helt ny liga och inte längre är den som alla bollar ska gå via, ska sättas på bänken? På vilket sätt kommer det få honom att hitta målformen? Ja, med hans prislapp så måste han leverera direkt men nu är det inte så och då ska vi inte trycka ner honom ännu mer. Herregud man ser ju på honom att han är frustrerad - han gör ju allt rätt fram tills sista momentet. Ta bara den situationen igår där han går i duell mot målvakten - hade någon annan i vårt lag (Messi exkluderad såklart) ens skapat en målchans av det?

Så sitt ner, ta det lite lugnt och tänk på vad vi kommer få av Suarez om vi låter honom få förtroende tid. Det är ändå en spelare som vann guldskon och uppenbarligen bar Liverpool mer eller mindre ensam på sina axlar.
Barcelona Andresito
2014-12-01 14:41
Suárez hade definitivt kunnat bänkas. Men grejen är att det inte finns någon som kan ersätta honom.

En Suárez i dålig form är tyvärr bättre än dagens Pedro.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-12-01 14:20
Haha vissa här är otroliga efter några sämre matcher vill man redan peta en spelare som Suarez vilket skämt. Han har precis börjat spela ta det lugnt och vänta innan ni slänger ut er ord om han. För efter Apoel matchen så klaga ingen utan då klaga ni på varför man bytte ut han.... Komiskt.
Barcelona DM1982
2014-12-01 14:17
Ardan Visst kommer målen men de skulle ha kommit redan faktiskt. Spelare ska kunna bänkas, vilket namn de än har. Han får väl spela i cupen så han kan stänka dit några enkla, kanske släpper det i skallen då.
Barcelona ElRaval
2014-12-01 13:51
Sluta klaga på Suarez. Han gjorde ju faktiskt mål igår, till skillnad från sina anfallskollegor.

Barcelona J.Gamper
2014-12-01 13:50
Bänka Suarez? :S Helt fel . Låt Suarez för en gångs skull bli ordinarie som center forward och ej en ytter och med tiden är jag säker på att han kommer bevisa Suarez haters fel. Sen hur bra var Neymars första säsong?

Tycker Suarez spelmässigt ändå varit bra. Pedro är inte ens närheten. Igår var det många som inte var bra.
Barcelona ardan
2014-12-01 13:49
DM1982
Ta det lugnt.. Målen kommer, Suarez hade en riktig bra chans igår men målvakten Alves gjorde en monsterräddning.
Barcelona Tot el camp!
2014-12-01 13:48
dubbel
Barcelona Tot el camp!
2014-12-01 13:48
Någon som kan länka höjdpunkterna från igår med ray hudson?
Barcelona DM1982
2014-12-01 13:40
@A good coach is everything!:

Så enligt dig så får man inte kritisera Suarez för det är ju inte hans fel att han inte har gjort mål utan det är....Luchos?

För det första, ingen ska behöva gömma sig för att man kritiserar en spelare. Detta är ett forum för debatt och det är just det vi gör, debatterar.

För det andra kommer du med löjliga bortförklaringar om Suarez måltorka.

1. Han kommer från PL? Vad spelar det för roll? Han gjorde en jäkla massa mål i Holland, en jäkla massa mål i England och han gör många mål för Uruguay. Så vi vet att han kan göra mål i olika ligor och mot olika landslag.

2. Ge han tid? Nej, vi köpte in en spelare av uppersta världsklass för en sjuk summa. Tyvärr är tid något som han inte kommer få utan det är prestation på en gång som gäller för honom. Det är inte en 19-åring vi talar om, då kan man snacka om att ge honom tid.

3. Visst var det en långvarig avstängning men det är bara en lam ursäkt, hans miss igår har inget med en lång avstängning att göra, det var bara dåligt. Punkt.

Jag har i alla fall inga problem med att han bänkas, om man inte levererar så är det bänken som gäller. Pique har hamnat där, Iniesta verkar vara bänkad och Suarez är inget undantag.

Han kommer säkert komma igång och göra mål men det går inte att förneka att fram till nu kan hans betyg på sin höjd vara knappt godkänd, jag skulle sätta lägre ändå.
Barcelona Vampíro
2014-12-01 13:17
Barcelona will appeal against the yellow card Messi got for wasting time after getting hit by a bottle at the end of the game yesterday [md] Gissar på att han blir avstängd i efterhand istället.
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-01 12:48
Matchen lämnar en sån sur bitter eftersmak. På grund av LE finns det någon match under säsongen då LE har gjort det rätt för sig??? Ni som klagar på el pistole Suarez gå göm er. Att säga att Suarez har haft 6 matcher är orättvist! eftersom han aldrig har spela 6 hela matcher. Snubben har ändå gjort mål. Ge han tid helvete!! Att komma från PL till la liga är en omställning. Pluss att Suarez kommer från en lång jävla på frestande avstängning som säkert har påverka ha psykiskt! Att ni ens jämför Suarez med sopan Pedro är fuckin skrattretande..
Barcelona el Raval
2014-12-01 12:37
FE EM DEUS!!!!!
Barcelona Barcelonistas
2014-12-01 11:08
Kaptenen fortfarande 2 defensiva mittfältare!
Barcelona Gio Style
2014-12-01 11:01
@Kaptenen:

Det var en enklare beskrivning av vår uppställning.
Mittfältet såg fortfarande inte likadan ut som den gör annars, ingen spelare som transporterade bollen offensivt utan 3 spelare som hade en alldeles för låg utgångspunkt och för lite rörelse som endast klev upp när man rullat boll ett tag och hela laget flyttat fram 30 meter.
Barcelona Kaptenen
2014-12-01 10:31
För er som inte insett det än...vi spelade inte med dubbla pivotes igår.
Busi tog ett steg upp i banan istället.
Barcelona Krabban94
2014-12-01 10:21
@Rambla~:

Håller helt med och som Valencia spelat hemma denna säsong är 3p ett väldigt bra resultat. Mot Atletico ledde Valencia med 3-0 efter typ 20min eller nåt sånt. Vi hade lika bra kunnat förlora eller kryssa igår men Bravo var rätt man på rätt plats.
Även Diego Alves gjorde en toppmatch och höll ner siffrorna.
Barcelona Bentley King
2014-12-01 09:37
@Rambla~:

Jag håller med dig när det kommer till spelet överlag. Men det man kan klaga på är de solklara missarna. En spelare som Suarez skall sätta minst 2 av de lägena han fick. Speciellt i en sådan viktig match! Som tur var så blev vi räddade av Busis sena mål och Bravos parader
Barcelona Neymar11
2014-12-01 09:31
Att byta in Batra i det skedde i matchen hade varit fel, matchen stod och vägde och en kall Batra hade inte kunnat hänga med i tempot. Hans enda val var att skicka ner masche som var redan inne i matchen Det bytet var helt rätt i mina ögon! Men att Alves fick fortsätta vara på plan är helt otroligt. Adriano måste ta över den platsen and Thats it
Barcelona Neymar11
2014-12-01 09:26
Matheiu blev utbytt pga sin varning och att han spelade på gränsen hela matchen. Helt rätt byte, ett rött kort på Matheiu (som var het) hade inneburit en förlust
Barcelona Andresito
2014-12-01 09:07
Skrev detta igår, men jag undrar om det bara är jag som har känslan av att LE redan bestämt byten och även startelvan inför nästa match.

Mathieu byts ut, han har spelat mest av alla möjliga byten som kunde gjorts (Piqué, Mascherano, Busquets, Xavi), och därför byter Lucho ut honom
Xavi byts ut mot Rafinha för att Xavi ska vila.
Suárez byts ut mot Pedro eftersom Neymar vilade förra matchen och Suárez fick 90.

Just Mathieu-bytet kändes väldigt ologiskt. Ville han att Jeremy skulle få applåder av sin gamla publik som buat ut honom hela matchen eller?
Och när man väl jagar mål så känns väl Suárez-Pedro inte så aktuellt. Man kan byta in Pedro, men då ska en mittfältare plockas ut så att Messi får plats centralt.

Dubbla pivotés är bra som ett alternativ, men då ska man ha antingen Iniesta, Messi eller Rakitic framför Busi och Masche. Xavi och Rafinha har inte den där kreativiteten för att sköta offensiven själva. Det var ju i en 4-2-3-1 Rakitic dominerade i Sevilla.

Hoppas på många rotationer mot Huesca, känns inte som någon höjdarmatch på en onsdag kl 22 på en mindre än Miniestadi. Då är det bättre att ge chansen till de som vill visa upp sig + B-lagsspelare.

Masip/MAts
Montoya - Bartra - Ié/Masche - Adriano/Grimaldo
Rakitic/Iniesta - Samper - Rafinha
Pedro - Suárez/Munir - Sandro

Lord Douglas får kanske också briljera lite, men det hade ju varit lite orättvist mot Huesca.
Barcelona Gio Style
2014-12-01 09:05
@Lion24:

Rätt ska vara rätt, jag såg inte att El Conejito skrivit specifikt riktat till dig.
Där kryper jag till korset, my bad.
Barcelona Rambla~
2014-12-01 09:02
En del personer behöver komma ner på jorden. Visst, jag var också irriterad över spelet igår och bidrog med en del negativa kommentarer precis som alla andra. Det blir man automatiskt under en match då adrenalinet i en pumpas upp. Fast nu i efterhand, när jag lugnat ner mig, så tar förnuftet över igen och inser att åka till Mestalla är ALDRIG en lätt uppgift. Vad begär ni? Propagandafotboll? Tror ni verkligen Valencia bara lägger sig på rygg och låter Barca göra som de vill? Nej fan, jag tar de 3p och springer. Hur spelet såg ut, det ger jag blanka fan i.

Inse bara att Mestalla är en svår bortamatch. Om ni inte tror mig, läs då det här.

Pep vann 1 match av 5 försök.
Annons: