/spanien/barcelona/forum/3622.aspx/spanien/barcelona/forum/3622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-02-21 18:35
Och Alves och hans agent undrar varför han inte får nytt kontrakt.. Barcelonas överlägset sämsta spelare som varken tillför längre framåt eller bakåt... Begriper inte varför han spelar nästan hela tiden... han är så förvirrad så det inte är sant.
Barcelona enkos
2015-02-21 18:35
Och Alves och hans agent undrar varför han inte får nytt kontrakt.. Barcelonas överlägset sämsta spelare som varken tillför längre framåt eller bakåt... Begriper inte varför han spelar nästan hela tiden... han är så förvirrad så det inte är sant.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-21 18:34
Freeyourmind - din reaktion... Du skriver att ja har rökt på vad förväntar du dig för svar. Ska ja skicka blommor till dig? Du började, acceptera då att du får ta emot. Kolla statistiken på vårt mittfält så fattar du vad jag pratar om. Rakitic har inte gett oss den den dimension som vi behöver på mittfältet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L10
2015-02-21 18:32
Jag vill absolut inte att Barca ska förlora men jag tycker att dagens förlust kom ändå lägligt detta pga att vi har vunnit 11 raka matcher och vi var tvungna att tappa poäng någongång. Vi kanske ändå inte är övermännskliga? många av våra spelare tror att de är bäst i världen och efter dagens förlust så kommer dem komma ner på jorden och bevisa mot City att dagens match var bara otur!
Barcelona >The Reporter<
2015-02-21 18:30
Förlusten handlar inte om brist på kvalité ellr att vi borde värva han eller den. Det handlar bara om brist på fokus och underskattning
Barcelona Blaugrana91
2015-02-21 18:29
Nåja man får väl försöka vara lite positiv, vi har trots allt spelat magiskt under en period. Det har ju inte varit någon engångsföreteelse, förlusten idag berodde nog mycket på misstaget som gav Malaga målet, efter det tappade vi allt i form av självförtroende och man började stressa sig fram. Det slutar alltid med katastrof. Ligan känns avlägsen och CL också. Såg oss som favoriter innan faktiskt, men känns som vi underskattar lag i vissa sammanhang. Aja får se hur vi reagerar mot City.
Barcelona LeoMessi
2015-02-21 18:28
Skit i det här nu, blir inte bättre av att vi skyller på spelare och sen börja klaga på att vi skulle ha köpt några andra istället. Det var en dålig laginsats och en ännu sämre domarinsats.

Sen stör jag mig enormt på när man ska klaga på rakitic när han inte gjorde något fel. Bara för att han inte är lika elegant som iniesta (i sina bästa stunder) så betyder det inte att han är skit. Kroos hade inte gjort vårt mittfält bättre, jag garanterar er det. Han är en spelfördelare, likt xavi, han och rakitic är inte ens lika för fem öre. Rakitic ger oss det vi behöver på mittfältet, stabilitet dvs. Vet ni hur svårt det är att täcka upp för spelare som inte springer hem och försvarar? Den här säsongen har fått springa åt busquets, iniesta och alves. Innan han kom in så var rafinha den enda som sprang hem, såg hur busquets och iniesta joggade när malagaspelarna bara sprang förbi dom...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-21 18:28
@Barcelonistas:

Din idiot???
Så mycket till klass. Du håller samma nivå sam Alves gjorde idag..
Kan du inte bara gå över till andra lägret så skulle vi slippa dina utbrott här inne när du inte har något att komma med..

...Jag säger inget mer till dig tills du ber om ursäkt.
Hela säsongen menar jag säger du. Vad är jag ?? tankeläsare eller???
Barcelona xdssdf2
2015-02-21 18:27
BARCELONA VS MALAGA 21/2/15 HIGHLIGHTS
Barcelona Barca4life98
2015-02-21 18:25
Är det någon man ska klaga på är det Suarez även busquets och iniesta. Nu kanske jag bara är irriterad men även när vi vann så tycker jag att busquets ska säljas. Alltså man ligger under och han typ går med bollen jag fattar inte och idag täcker han inte upp för 5 öre. Folk säger att han bidrar med bättre passningsspel? Jag håller inte med. Det går bara långsamt? Suarez får fan ta och skärpa sig nu, han är offside hela tiden. Han får ta sluta ligga ner och sluta gnälla. Tappa några kilo också. Sen kan Mathieu ta och dra åt helvete. Så dålig herregud!
Barcelona Kröjf
2015-02-21 18:23
kröjf
Barcelona Vampíro
2015-02-21 18:22
Puertan > Det här forumet.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-21 18:22
Freeyourmind - din idiot jag menar hela säsongen.
Stoichkov90
2015-02-21 18:21
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:

Tack! Vill också tillägga att folk ofta glömmer bort hans arbetskapacitet under matcherna. Killen springer mer än vad Busquets och Iniesta gör under en match. En sån spelare behövs i ett lag som Barca, där motståndarlagen hela tiden försöker spela på kontring.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-21 18:20
Kolla statistiken på våra mittfälltare, den är beyond värdelös. En mittfälltare i Real har bättre statistik än hela vårt mittfällt kombinerat. Vi lever på MSN helt enkelt.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-02-21 18:19
Älskar att folk gnäller på Rakitic efter att ha varit lika dålig som resten av laget under sina 30 minuter. Han har varit grym flera matcher under säsongen, vem säger att det skall vara lättare att komma in i spelet som mittfältare än anfallare? ( case Suaréz/Neymary)
2015-02-21 18:19
@Barcelonistas:

Är du på riktig eller? Han kom in när det var kvar 20 minuter av matchen.. Vad har du rökt på? Vad tycker om de övriga mittfältarna Rafinah, och Busquets och speciellt Iniesta??
Stoichkov90
2015-02-21 18:18
@Barcelonistas:

Tror du att Kroos skulle ge oss en ny dimension i spelet? Rakitic har andra egenskaper som Barca behöver i sitt lag. Jag tänker främst på arbetskapacitet, dvs. att springa hem och hjälpa till försvarna vid kontring. Kan inte säga samma sak om Kroos. Om du vill ha en spelare som kan ersätta Iniesta/Xavi så borde Barca ha köpt Isco när de hade möjligheten. Vi vet ju dock att en viss person inte var smart nog att göra detta (läs: ledningen/Zubi).
Barcelona Barca4life98
Alltså varför har enrique blivit en slags måltavla? Jag förstår inte...
Barcelona Peshmerge - AS9
Vafan händer? VADÅ vi borde köpt han eller han? Herregud acceptera en förlust & gå vidare allvarligt talat hur länge ska vissa hålla på överdriva och skriva om spelarköp pga en förlust. Det är fortfarande 14 matcher kvar och 42 poäng att spela för. Lägg ner med sånt snack och acceptera en förlust hur svårt det må än vara. Blicka framfåt mot tisdagen istället och Man City. Det hade spelarna redan innan Malaga matchen i huvudet. Jag vågar skylla förlusten på det och lite trötthet hos vissa spelare. Visca Barca!
Barcelona LeoMessi
2015-02-21 18:17
@Messidinho_10:

Messi skapade åtminstone någon jävla chans här och där, vad gjorde resten av laget? Och vilket jävla kroppsspråk? Snarare laget som drar ner honom när dom spelar skit och han har räddat oss måååånga gånger. Ja för om vi åker ut mot city så är allt messis fel och han bör säljas.. Inser du hur löjligt det låter? Har du sett hur han ens har spelat den här säsongen?
2015-02-21 18:17
@Messidinho_10:

Nu ska vi sälja hela laget... Lågt.. Messi har bredvid sig 10 spelare som var sämre än honom. Men vi ska sälja Messi som är det farliga FC Barcelona har. Utan Messi skulle vi fightas om Europa league platserna.

Jag finner ingen ord.. Sälja Messi..???
Barcelona Barcelonistas
2015-02-21 18:15
Rakitic ger 0 dimension till vårat spel. Otroligt missnöjd. Barca ska ha dom bästa mittfältarna inte en medelmåtta som Rakitic.
Barcelona Messidinho_10
2015-02-21 18:14
Riktigt pinsamt insats av Messi idag!!Varför ska han hålla på så här för och protestera på planen varenda gång han är missnöjd med nåt. Känns som han drar ner hela laget med sitt kroppsspråk. Åker vi ut mot ManC så sälj direkt!!
Barcelona LeoMessi
2015-02-21 18:12
@Barcelonistas:

Snälla vad gör Kroos som är så jävla mycket bättre? Vi hade slitit håret av oss med honom på plan, det hade blivit ännu mer bollrunkande med honom. Lägg där till att han är sinnessjukt slö och sämre på att ta ett defensivt ansvar. För oss är rakitic bättre, mycket stabilare för vårt mittfält och som springer arslet av sig. Kroos hade inte gjort oss bättre, aldrig.
Stoichkov90
@koeman92:
Alla lag kan få bump on the road under säsongen. Kolla på Madrids 4-0 förlust mot Atletico och Bayerns 4-1 förlust mot Wolfsburg.
@Stoichkov90:

Är det underskattning???
Luktar ju som det... Jag måste säga att vår mittfält höll hade varken speed eller intelligens att stoppa kontringarna Malaga kom med hela tiden..
Den enda man såg springa hem och försöka stoppa detta var Busi men han är för långsam. Han behövde från första början antingen Rakitic eller Masken bredvid sig.
Coach Pep.
Återigen experimenterar LE med taktiken för mycket istället för att hålla sig till Barca-modellen som fundament och satsa på extensiv kortpassningsfotboll. Det är inte den här typen av Hawaii-fotboll man vill se, men det är klart och tydligt att LE vill gå sin egen väg istället för att hålla sig till klubbens ideal. Vi har alldeles för defensivt svaga/sega mittfältare för att släppa så styra ytor på mittfältet.

Det man kan trösta sig med är att Malaga är mer disciplinerat och hårdkokt än vad Man-chest-hair $hitty är.

I övrigt längtar jag efter dagen då någon pensionerad domare som har sitt på det torra kommer ut och berättar om myglet som pågick under Barcelonas storhetstid.

Mönstret har varit tydligt under flera år för det tränade ögat: Ge Barcelona betydelselösa skitstraffar med jämna mellanrum och beröva dem onsides + straffar när det verkligen gäller. Tvärtom för kungligheterna från Madrid.

Undrar om det finns någon Real-supporter som är tillräckligt manlig för att erkänna detta. Tveksamt va.
Barcelona Andreas-
2015-02-21 18:11
Precis när man började tycka om Enrique som någon sade. Bara skriva under på det. Bedrövligt från början till slut. Tur vi har City i veckan, i CL. Det som gäller. Ska vara en seger med god marginal annars är det läge att ta fram piskan. CL-guld eller dra åt helvete, Luis Enrique.
Barcelona enkos
2015-02-21 18:09
78 000 på plats, tycker synd om dem alltså, speciellt för de som kom för första gången och så händer det 2 gånger på 100 att Barca inte gör mål hemma..
Annons: