/spanien/barcelona/forum/3620.aspx/spanien/barcelona/forum/3620.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-03 23:35
vad hände där?!
Barcelona LeoMessi
Andresito Gud förbjude att Barca fostrar ett fysiskt monster som besitter en galen teknik och snabbhet. Vem bryr sig om han dribblar av ett halv lag och sedan slår en assist, han ska vara en sidledspassare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
Haha att sätta så stora spelares profiler på en så ung, icke testad spelare är nog svårt. Men att han har talang och är duktig kan man nog säga :)
Barcelona Andresito
2014-12-03 23:33
Synd om Montoya som inte ens får en chans att visa sitt värde.
LE har definitivt något personligt problem med Montoya, annars hade han åtminstone fått lite speltid. Munir/Sandro/Ié spelar ju ändå i B-laget, Montoya hade behövt speltiden mer.

Men det verkar som att Enrique har bestämt sig, och jag ser ingen väg för Montoya att ta sig tillbaka ifrån detta, tyvärr.
Barcelona dinho the artist
2014-12-03 23:33
Samper är ett mittfältsankare som spelar klokt och är ganska fysisk dessutom vill jag påstå. Skulle nog säga att om man måste sätta en profil på honom är han mer en xabi alonso /schweinsteiger än en xavi. That's my two cents iaf. Hur skötte sig våra små unghöns idag för övrigt?
2014-12-03 23:32
Thiago klass?
Med tanke på alla hans skador sedan han anlänt till Munich, kan han knappast ses som en stor talang/spelare längre..
Barcelona Riiio!!
2014-12-03 23:32
Herregud stackars Montoya! Fan spelar han inte med Montoya på vänsterbacks platsen och Douglas som högerback och gör det både denna match och returen också. På så sätt hade ju båda fått matchträning
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-03 23:31
DM1982

Du,ni kan tycka att det är tramsigt men jag gör inte det.

Vem har varit den bästa spelaren i andra divisionen i Spanien så här långt???
Handen på hjärtat grabbar. Vem? Adam? eller??

Trots det får han inte ens följa med mot ett sånt här blåbärsgäng..

Jag ska iväg och lägga mig.
Jag försöka svara imorgon inlägg angående om Adama..
Go Natt..
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-03 23:30
Ter stegens passingar är sjuka.
Barcelona LeoMessi
Dm1982 Förhoppningsvis får han någon chans snart. Han håller kvar ett helt jävla lag i segundan, hans två lagkamrater har inte bidragit med en tiondel så mycket. Får hoppas att det är för att han är så viktig för B-laget att dom inte vill att han missar någon match.
L.E bekräftade precis att Montoya inte är en del av hans framtida planer
Varför får han inte spela?
Surt..
Barcelona Andresito
2014-12-03 23:27
Adama har ju skrivit på nytt kontrakt som innebär uppflyttning nästa säsong, så potentialen ser de ju definitivt. Troligtvis lånas han ut.
Frågan är om han är tänkt som en framtida Blaugranaspelare eller bara någon som kan få in cash till klubben.
Han är trots allt en väldigt rak och direkt spelare, likt Alexis så hör han kanske hemma någon annanstans.
Barcelona DM1982
2014-12-03 23:27
@LeoMessi:

Han kommer få sina chanser, precis som väldigt många spelare från b-laget under åren. Kanske i returmötet?
2014-12-03 23:26
DM1982

Håller med 100% att han är ung och kan utvecklas.
Vad jag vill säga är senaste två säsonger har jag bara sett honom spela sidledspass efter sidledspass,, Inget märkvärdigt.

Minns du Thiago AL? I samma ålder som Samper dreglade man vid varje touch, dribbling och de där farliga passningarna..

Samper däremot?? Det verkar som att han bara har tittat på Xavi's mittfältsspel senaste två säsonger. Fast jag måste erkänna att Xavi slåt mer farliga bollar så här långt in i säsongen bakom försvararna än han har gjort senaste två säsongerna tillsammans. Han har varit riktig bra..
Barcelona Yellow cake
2014-12-03 23:26
Känns som att Barca alltid gör allt så omständigt eller bakvänt.. Typ först behåller man Abidal så länge han är sjuk, sen när han väl blir frisk då släpper man honom och då är man även i behov av en mittback.

När man köper Alexis Sanchez var man ju i större behov av en mittback, fel att ha lagt dom pengarna på Thiago Silva typ. Har för mig att Alexis kostade närmare 400 milj. Inte för att Alexis var en dålig värvning, men ytterforwards känns som den position som det funnits talanger på.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-03 23:24
Rafinha <3
Barcelona LeoMessi
2014-12-03 23:24
Dm1982 Det är tramsigt, håller med dig. Men det är väl favorisering och det är stort jävla problem det också.
Barcelona Andresito
2014-12-03 23:23
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Samper spelar väldigt moget, det har han gjort länge nu. Har bra positionsspel och finess för att kunna täcka bollen trots sin ringa fysik. Man får bedöma en spelare utefter hans roll på plan. Busquets hotar ju inte heller så mycket framåt, dock är Samper mycket rappare, och kan komma förbi spelare med fart. Thiago och Isco har helt andra roller, kan mycket väl vara dessa tre herrar som bär Spaniens mittfält i framtiden.
Barcelona DM1982
2014-12-03 23:21

Fast det är en ganska tramsig förklaring, att dra något slags rasistkort. Ie spelar ju nu och det är inte så att det inte har funnits mörkhyade spelare i Barcelona.
Barcelona LeoMessi
2014-12-03 23:20
Baha Den uppoffringen kostar mer än det smakar. Mittfältarna ska stå för kreativiteten, nu får Messi gå ner och fördela bollarna.
2014-12-03 23:19
@Andresito:

Men har han rötter där???
Han ser varken ut som Roberto eller Douglas i hudfärgen.
Det är min starka åsikt. Du behöver inte hålla med. Det är den enda förklaring jag kan hitta..

Barcelona DM1982

Killen är ung och han utvecklas hela tiden. Han har mycket potential.
Barcelona Neymar11
Mwd tanke på att han är defensivspelare som inte skall vara någon isco eller Thiago så gör han det extremt bra. Alla spelare behöver inte vara sevärda för att vara bra
Barcelona LeoMessi
Andresito Jag vågar påstå att dom gör skillnad på en etnisk katalan och en katalan med afrikanskt ursprung. Säger inte att han inte får någon chans för att han är svart, definitivt inte. Men jag vågar påstå att han hade fått chansen om han var en etnisk katalan..
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-03 23:18
[QUOTE=LeoMessi]Baha För att spela centrerat så spelar han väldigt brett med mittfältarna. Adama är 10 ggr bättre Munir och sandro. [/QUOTE] Det är den uppoffringen vi har fått göra. Breda med mittfältarna för att täcka för våra ytterbackar. Innan gjorde ytteranfallarna jobbet men nu är det mittfältarna och Busquets får täcka ett hav med ytor.
2014-12-03 23:18
Jag personligen är inte så värst imponerad av Samper..
Jag har inte sett en enda match där har har slagit farlig pass eller helt enkelt ett enda avgörande pass de gångerna han har hoppat in i A-laget.

Han spelar alltid sidled, sidled, sidled, sidled, och kanske en lång boll som är sidled också. Jag tycker att vi ibland överhypar våra spelare lite för mycket..
Visst, han är bra men inte i Thiago o la Isco klass. Samper är bara en av mängden..
Barcelona Andresito
2014-12-03 23:16

Han är född i Katalonien.
2014-12-03 23:15
@LeoMessi:

För att han är varken Katalan eller från Latin Amerika.

Barcelona Baha - Pep G
2014-12-03 23:15
Mittfältsgeneralen Roberto kommer in.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-03 23:14
Samper är vår största mittfältstalang sen Thiago. Synd att Thiago lämnade. Verkligen. Bayern kommer aldrig släppa tillbaka Thiago när de vet vilken guldkorn de sitter på. Vi däremot? Vi byter honom mot SONG. HAHAH. FAN ÄR DET FÖR IDIOTER VI HAR I LEDNINGEN. Komedi!
Annons: