/spanien/barcelona/forum/3613.aspx/spanien/barcelona/forum/3613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-12-02 18:21
Balon D'or är ett extremt uttjatat ämne men vill ändå ta upp några saker. 1. Hur kan maränger prata om korruption när Ronaldo vann på ett sett förra året som nog ingen( förutom ett par enögda madridistas) kan anse vara fläckfritt. Man förlängde ju röstningen för tusan! 2. Jag anser att alla tre finalister har starka argument till att kamma hem guldbollen, men om man väger meriter fram och tillbaka tycker jag ändå att Ronaldo ska få den( tyvärr) 3. Innebär det att jag tycker att han är en värdig vinnare? Nej. 4. Tyvärr har hans förra vinst en bitter eftersmak vilket jag knappast är ensam om att tycka. Förra årets gråtkampanj har med all sannolikhet gjort folk extremt trötta på guldbollen och vill se en förändring. Ett pris som inte är ett populäritetspris som går från Messis till Ronaldos hand. Just där har Neuer en stor fördel. För hur coolt och hipsteraktigt hade det inte varit om en målvakt av alla spelare petade ner de två jättarna? 5.Real Madrid skjuter verkligen sig själva i foten när dom skriver på den officiella hemsidan varför CR ska vinna. Pinsamt på alla sätt och väcker knappast några sympatier. Men man är ju van vid att Real/Ronaldo tar på sig offerkoftan vid minsta motvind. 6.Värt att Neuer vinner bara för att få se CRs min och när galan är slut gå in på RM officiella hemsida ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-12-02 18:14
Liunil Masse Jag är riktigt rädd för att Lucho inte gillar Adama tillräckligt. Att han kommer att satsa mer på Munir och sandro! Får hoppas att anledningen till att han inte får chansen är för att B-laget är så otroligt beroende av honom.
Barcelona Smogen
2014-12-02 16:16
Jag håller med Barcelonistas, tycker Laporta var en rätt dålig president som ibland var direkt pinsam. Däremot gjorde han såklart en hel del bra beslut, som tex. att slänga ut Boixos Nois. Han blev ju dessutom hotad till livet för det beslutet. Men även om jag tycker Laporta var rätt dålig som president och att Txiki var rätt dålig som sportchef så var dom båda ljusår bättre än Rosell, Bartomeu och Zubi. I jämförelse känns Laporta och Txiki som verkliga genier! Stämmer ryktet om att man sätter horisontella ränder på tröjan för att öka tröjförsäljningen så är det bara ett i raden av en hastigt växande lista över inkompetenta idiotbeslut som vår nuvarande ledning gjort. Att man är så otroligt trög så man inte fattar att den minskade tröjförsäljningen beror på: 1. utebliva sportsliga resultat. 2. att folk gör som mig, dvs. vägrar köpa tröjor med diktaturägda Quatar Airways på tröjan. 3. en protest mot nuvarande ledningens inkompetens. och istället tror det beror på vertikala vs horisontella ränder är skrämmande korkat. Låt oss sälja ut lite till av Barcelonas historia! För vår nuvarande ledning betyder ju klubbens historia och värderingar ändå ingenting. .
Barcelona Smogen
2014-12-02 16:16
Jag håller med Barcelonistas, tycker Laporta var en rätt dålig president som ibland var direkt pinsam. Däremot gjorde han såklart en hel del bra beslut, som tex. att slänga ut Boixos Nois. Han blev ju dessutom hotad till livet för det beslutet. Men även om jag tycker Laporta var rätt dålig som president och att Txiki var rätt dålig som sportchef så var dom båda ljusår bättre än Rosell, Bartomeu och Zubi. I jämförelse känns Laporta och Txiki som verkliga genier! Stämmer ryktet om att man sätter horisontella ränder på tröjan för att öka tröjförsäljningen så är det bara ett i raden av en hastigt växande lista över inkompetenta idiotbeslut som vår nuvarande ledning gjort. Att man är så otroligt trög så man inte fattar att den minskade tröjförsäljningen beror på: 1. utebliva sportsliga resultat. 2. att folk gör som mig, dvs. vägrar köpa tröjor med diktaturägda Quatar Airways på tröjan. 3. en protest mot nuvarande ledningens inkompetens. och istället tror det beror på vertikala vs horisontella ränder är skrämmande korkat. Låt oss sälja ut lite till av Barcelonas historia! För vår nuvarande ledning betyder ju klubbens historia och värderingar ändå inbgenting.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-02 14:59
@Navidjaaan: Adama is not training with the first team ahead of the game vs Huesca tomorrow. Come on, Lucho.. Samper, Munir, Sandro and Edgar Ié instead. Lucho din jävla åsna, blind som vanligt.
Barcelona Diar Shekha
2014-12-02 14:55
Jag har aldrig förstått mig på de som hånar Laporta för ekonomin & hyllar samtidigt Rosell/Bartomeu för att de kan hålla i sedlarna bättre. :P

Hur mycket kostade Neymar? Ingen verkar veta det förutom Rosell & Neymar's far.
Hur mycket nytta har vi haft av Qatar pengarna? Vi har lyckats köpa en vettig mittback på 4 år.
Om klubben var så dålig ekonomisk under Laporta, hur kommer det då sig att man väljer att totalrenovera Camp Nou 4 år senare. Har vi blivit så rika med Qatar pengarna på 4 år? OSV.
Det är bara larv. Alla får tycka vad de vill men det är inte snyggt när man använder felaktiga påståenden för trycka ner andra.

Rosell fick världens bästa lag av Laporta. Idag har vi inte ens chans på Champions League. Sen när tilö och Messi börjar säga negativa saker om dig i Media då vet man vem det är fel på.
Barcelona Neymar11
2014-12-02 14:54
För jävla skön bild med ter stegen & messi
Barcelona el Flaco
2014-12-02 14:28
Barcelonistas/

Ditt inlägg var osammanhängande och det var ytterst svårt att begripa sig på poängen med dina argument. Och återigen envisas du med att kalla kvinnor som befinner sig på nattklubbor för strippor. Du behöver nog terapi för att ändra din syn på kvinnor. Om Laporta, som var singel då, vill festa ute med en kvinna, vare sig det var någon han träffade på klubben den natten eller någon han kände, kliar det mig inte någonstans.

Sen förstår jag inte vad det är för fel med att röka en cubansk cigarr. Är det ett brott mot någon mänsklig rättighet? För det andra så är det okänt om huruvida cigarren var cubansk eller ej, men det är också irrelevant. Jag har själv rökt cohibas för att fira en vinst i en Clásico eller titelseger – so what? That’s how we roll. Och hur sätter det klubben i en pinsam situation bara för att presidenten röker en cigarr? Hålla det hemligt? Men varför? Kräver du att offentliga människor ska bete sig som robotar? Återigen, märklig syn du har på människor.

Att kritisera Laporta för att inte ha haft bra hand om ekonomin är utdaterad då en domare har gått ut och dömt till hans fördel i frågan om förlusterna i klubbens böcker som den nuvarande styrelsen hävdade. Tydligen var de långt ifrån lika illa som denna juntan påstod och de har därmed gjort sig rejält och, indirekt, banat vägen för Laportas återkomst.

Grejen med porrskådisen var dock pinsamt och märklig, för att använda ett milt uttryck, strategi från Laportas sida, om det nu verkligen var hans eller hans teams idé. Vill helst tro att tjejen agerade på egen hand, även om hon nu hade någon slags relation till Laporta. Men såna saker tycker jag är irrelevant jämför med det som jag tog upp igår kväll, nämligen Laportas kamp för att få bort nazisterna från Camp Nou och hur en inspektör från den katalanska poliskåren går ut och kritiserar ledningen för att inte göra tillräckligt för att bevara säkerheten inne på arenan.

Det där är seriösa grejer och allt jag nämnde var fakta, till skillnad från ditt inlägg. Det är fakta attLaporta slängde ut Boixos Nois och det är fakta att Rosell skrev under ett dokument med medlemmar ur den huliganligan. Du har naturligtvis rätt till att inte gilla Laporta och du säkerligen inte ensam om att ha den åsikten. Det enda jag kräver är att man har lite perspektiv på det hela. När en president har kulorna för att våga stå upp mot nazister, huliganer och kriminella och vara den första inom spansk fotbollshistoria som slänger ut de, trots att det innebär dödshot mot både honom själv som sina barn, tycker jag alla borde ställa sig upp och applådera det modet. Om bara fler presidenter inom fotbollen kunde göra samma sak.
Barcelona Ronaldildo
2014-12-02 13:53
Barcelonistas - din kritik av Laporta har gått överstyr.

Några punkter som Laporta failar på.

"hade en otroligt viktig post i tidernas bästa lag, beter sig väldigt oprofessionellt."

Det där är ett påstående och ingen konkret kritik. Vad som är oprofessionellt är upp till var och en att tycka.

"står utanför en klubb med en strippa, inte nog med det så var han full som ett hus."

Det spelar ingen roll vad han gör på sin fritid så länge han sköter klubben ordentligt. Sen att han dricker alkohol gör ingenting det heller.

"står och röker produkter från cuba , ok rök vad du vill men låt det inte komma ut i media det sätter klubben i en pinsam situation. Privatliv osv får man hålla lite mer hemligt."

Han behöver inte hålla sitt privatliv hemligt från omvärlden. Att han röker gör inget, att han röker Kubanare gör ingenting det heller det tyder mer på klass.

"utnyttjar klubben på pengar? Laporta såg aldrig värdet i pengar. Inte konstigt att han även låg bakom tidernas största floppaffär i Eto + flera miljoner i utbytte mot en spelare dom man inte att gjort någon som helst research."

Om jag minns rätt så var det Pep som ville ha Zlatan, och han fick Zlatan. Det var en värvning som inte gick bra och var en chansning. Sen så hade han väldigt bra koll på värdet i pengar. Han gjorde bara en riktig monster värvning på 8 år, det kan du inte klandra honom för.

"hyr in en porrstjärna som gör reklam av hans namn . Där hon sjunger Laporta med en stönande ton."

Så, vad? Det spelar ingen roll för klubben om ens ägare gör så. Om han han ett företag som gör porrfilm gör inte heller något. Moraliskt dravel klarar vi oss utan.

"Laporta har glidit på ett bananskal, faktum är att han behövde hjälp av den största skurken av dom alla Rosell.."

Vad jag vet så lämnade Rosell efter ett år eller så, så att säga att han behövde honom är en kraftig överdrift.
Barcelona NoGo™
2014-12-02 13:50
Brukar alltid tycka att våra tröjor är snygga men de här som läcker ut nu vad fan håller de på med?!!1 Sinnessjukt fula! Avgå alla! Byt sponsor ffs!
Barcelona Neymar11
2014-12-02 13:44
Kan fortfarande inte förstå att Neuer är nominerad till balon d'or. Vad har killen ens gjort, agerade libero mot Algeriet i en åttondel och var en clown under cl. Där varenda skott från Madrid gick in Är det någon från det tyska landslaget som ska vara nominerad så är det fan Lahm! Han bemästrar 2 helt skilda roller, leder sina lag till titlar och är en förebild för ungdomar runt om i världen
viccc
2014-12-02 13:42
Visas matchen på den vanliga tv4sport imorgon eller är det tv4plus? Ja sportsinternational är rätt bra, Lens farsa som äger det, Len har förövrigt konto här :P
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-12-02 13:24
Andresito:

Usch vad fula! Om det skulle bli något sådant stämmer det överens med hur Bartomeu och Zubi är, ser ut som en outfit till en pajas. Och förmodlingsvis kommer det vara isåfall det sista stället vi bär under denna skitiga-ledning. Summerar de perfekt.
Barcelona Andresito
2014-12-02 13:21
Måste vara ett skämt..
Nike må designa tröjorna, men någon från klubben måste ju godkänna skiten.
Eller så lägger Nike fram ett par alternativ, och några från klubben väljer vilken de gillar bäst (i detta fallet är det nog Barto och Zubi, dessa två herrar kommer tillsammans inte ens upp till Pepes IQ-nivå.)
Barcelona Barcelonistas
2014-12-02 13:20
el Flaco - din glorifiering av Laporta har gått överstyr vad var det som han gjorde som nu måste höjas till månen varje gång Barto kritiseras? Visst Laporta gjorde det bättre än nuvarande ledning men Vrf inte sikta in sig på någon helt ny som har rena idéer bakom pannbenet? Några punkter som Laporta failar på. 1 - hade en otroligt viktig post i tidernas bästa lag, beter sig väldigt oprofessionellt. 2 - står utanför en klubb med en strippa, inte nog med det så var han full som ett hus. 3 - står och röker produkter från cuba , ok rök vad du vill men låt det inte komma ut i media det sätter klubben i en pinsam situation. Privatliv osv får man hålla lite mer hemligt. 4 - utnyttjar klubben på pengar? Laporta såg aldrig värdet i pengar. Inte konstigt att han även låg bakom tidernas största floppaffär i Eto + flera miljoner i utbytte mot en spelare dom man inte att gjort någon som helst research. 5 - hyr in en porrstjärna som gör reklam av hans namn . Där hon sjunger Laporta med en stönande ton. 6 - Laporta har glidit på ett bananskal, faktum är att han behövde hjälp av den största skurken av dom alla Rosell..
Barcelona Suavi
2014-12-02 12:34
Fredrik123

Jag har använt mig av Sportsinternational många gånger eftersom de kan hjälpa till med många biljetter bredvid varandra när man åker större gäng. En väldigt pålitlig sida som har ett sammarbete direkt med FCB. Bra telefontider (9-21) samt biljetterna hemma i brevlådan i god tid!

Ring istället för att beställa på hemsidan så kan du även pruta :)
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-02 12:20
Nike är så oprofessionella. Längtar till dagen vi byter till Adidas. Ett företag som gör seriösa tröjor och gör det fint. Tröttnat på snubben som sitter bakom Paint i Nike.
Barcelona B-Guden
2014-12-02 12:01
klubbledningen vill ju bara "hämnas" och köra ner klubben i skiten för dom vet att dom inte kommer bli kvar, samt att fansen bua ut dom.

äckliga svin
Barcelona Mido
2014-12-02 11:29
Fan vad är det för tröjor,, alltså jag undrar, vem är åsnan som sitter och designar? Min son på 6 år har ritat mycket snyggare tröjor, herregud!
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2014-12-02 11:09
Fan, bilderna som dyker upp på Sport har ju varenda år visat sig vara rätt. Barca är ju blå-röda ränder, varför förstöra en av de snyggaste tröjorna som finns? Dom vi spelar i denna säsongen är ju världsklass. Vem minns inte hemma-tröjorna från 12-13, för att inte tala om bortastället/Tequila Sunrise samma säsong?

Nä, byt från Nike till Kappa. Tänk deras design med våra färger och crest. Jag hade smällt av.
Barcelona Barcadinho.
2014-12-02 10:42
Fredrik.

Det är en säker sida. Jag själv köpte aldrig men jag känner till andra som har gjort det. Också musik biljetter.
Men de är dyra, även om andra sidor är dyrare.

Du kan också köpa en e-biljett som du kan skriva ut hemma på en gång.
De flesta säljer så att du behöver hämta biljetten på plats i luckan, men vissa säljer en e-biljett.
Länktips: www.viagogo.se/
Barcelona Fredrik123
2014-12-02 09:49
Jag skrev följande fråga tidigare:

"Hejsan! Hoppas någon vänlig själ här på forumet kan hjälpa mig med ett tips. Jag skulle vilja köpa två bra platser till att se El Clasico live nu den 22:a mars. De flesta andrahandssidor tycks dock sälja biljetter svindyrt. Finns det någon sida med vettiga priser? Samtidigt är det extremt viktigt att man kan lita på sidan så man inte blir blåst på biljetten näf man väl har rest dit. Någon med tips och erfarenheter? Jag har aldrig ens varit i Barcelona tidigare. Tack på förhand! "

Fick svar från Potosi här på forumet att jag behöver vända mig till någon sida som säljer biljetter i andrahand. Det kan jag tänka mig att göra men är det någon som känner till en sådan sida som man verkligen kan lita på? Vore katastrof att bli blåst på en sån här sak. Tack igen!
Barcelona Neymar11
2014-12-02 07:42
Det var bland dom fulaste tröjorna jag har sett, fan håller Nike på med. Dom larvar sig för mycket på kontoren Inter har ju dom vackraste dräkterna för den här säsongen. Den designen hade inte vart fel alls att ha Mörkblå tröja med smala röda ränder, och hela nederdelen mörkblå!
Barcelona Yellow cake
2014-12-02 06:55
Tycker ändå Barcelona gjorde bra värvningar i år, det enda jag kunnat önska var att ha fått in Benatia isf Vermaelen, speciellt med tanke på att han jämt är skadad! Han blev ju inte så mkt dyrare heller..dock så får man kanske inse att alla spelare kanske inte vill till Barca i första hand heller, Bayern Munchen går ju inte av för hackor direkt heller..
Barcelona Diar Shekha
2014-12-02 03:08
Har följt klubben sen 2004 och jag kan vara helt ärlig & säga att nästa års tröjor är nog de fulaste jag sett. Är Nike seriösa? Ska de ändra på vår identitet? Någon jävla måtta får det ändå vara.
Barcelona Ronaldildo
2014-12-02 03:03
Tack Flaco.

Dom såg inte så bra ut men dom kunde ha varit mycket värre.

För övrigt, hur svarar man eller quotar man någon annan?
Barcelona el Flaco
2014-12-02 02:28
Ronaldildo/ Barcastuff la upp den på sin twitter.
Barcelona Ronaldildo
2014-12-02 02:26
Flaco, har du en bild på tröjorna?
Barcelona el Flaco
2014-12-02 02:13
Enligt Sports förstasida imorgon kommer Barças hemmaställ nästa säsong ersätta de vertikala ränderna till horisontella. Kollar på det just nu på TV och det ser jävligt ful ut. Känns inte ens som en riktig Barça-tröja.
Barcelona zigazaga
2014-12-02 02:00
Suarez: ''I need to recover my goalscoring instinct, i've been thinking too much. But as long as I feel i'm helping the team, i'm happy.

Yes u do, my friend. Du ska inte tänka för mycket, slappna av, var dig själv, var den Suarez vi alla älskar så lovar jag att det kommer att se bättre ut.
Annons: