/spanien/barcelona/forum/3607.aspx/spanien/barcelona/forum/3607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-12-04 13:52
Men snälla det beror på i vilket sammanhang som Alves säger neger. Tror ni Alves försöker vara rasistisk där? Han säger neger i en positiv bemärkelse och då är det inte så farligt. Det kan också vara så att Alves inte har en aning om vad det betyder. Samt att ordet neger inte är så farligt att säga i Sydamerika.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-12-04 13:37
Det var faktiskt ganska osmakligt av Alves. Antingen vet han inte hur fult det ordet är eller så anser han att han är mörkhyad/svart.
Barcelona Andresito
2014-12-04 13:33
Alves din idiot..
La precis upp en bild på Instagram med texten "Rock'n Roll nigger". Avstängning på g?
Barcelona LeoMessi
2014-12-04 13:17
Flavia Oavsett vad så ska man inte klanka ner på Douglas. Vi vet och han vet att han egentligen inte är tillräckligt bra och detta ska ledningen beskyllas för. Douglas var ingen sportslig värvning, han är bara en del av pengatvätten vissa i klubben sysslar med.
Flavia
2014-12-04 13:13
Väldigt orättvist att ge sig på Douglas, ni måste tyvärr begripa att brassen spelar sin allra första säsong i Europa och då får man räkna med tid för att han skall acklimatisera sig till fullo.

Barcelona Andresito
2014-12-04 13:13
@R85:

Josán Fernández om du menar #7.
Barcelona R85
2014-12-04 12:53
Vet nån vad huescas vänster ytter som hade lektuga med lord douglas heter ?
Barcelona Neymar11
2014-12-04 12:42
Psg är tvungna att köpa loss Aurier efter den här säsongen, så han kan vi glömma + att vi inte får värva. Räkna inte med att det förbudet kommer upphävas
Barcelona Gabriel
2014-12-04 12:31
Z_Z

Precis den känslan jag fått. Han är ju faktiskt bara där på lån, skulle det nu vara så att vårat förbud upphävs (vilket man inte ska förvänta sig) så kanske man ändå kan våga hoppas på att man öppnar ögonen för honom och knyter till sig honom. Men det är och förblir väl en dröm. Chansen rök förmodligen i somras.
Barcelona Andresito
2014-12-04 12:30
Med högsta sannolikhet är det en pengatvätt som ligger bakom Douglas övergång. Barca var säkert skyldiga för Neymar-övergången eller något sånt.

För att det inte ska märkas så är Lucho tvingad av Zubi att spela med honom för att världen ska tro att det var en legit värvning som bara behöver tid för att komma upp i världsklassnivå.

Douglas hör inte hemma i varken Barca eller Barca B, och det sorgliga är att han själv troligtvis vet om det. Han har helt enkelt ett jobb som han inte klarar av, tänk att varje dag på jobbet skapa frustration hos kollegorna för att man suger på det man gör, då känner man sig jävligt oduglig.
Barcelona Z_Z
2014-12-04 12:26
@Gabriel:

Han är inte ordinarie i PSG. Allt som oftast spelar man med samma ytterbackar som förut, dvs maxwell och Van Der Wiel. Han har fått 6 starter i ligan men ännu ingen speltid i CL. Har bara sett en match med honom dock, men då var han stabil även om han kanske inte sattes på prov så jättemycket.
Barcelona Neymar11
2014-12-04 12:24
The camerooninas Kan ju förklara till varför Lucho spelade Douglas från start mot psg. För att visa upp hans brister och markera ett exempel mot ledningen
Barcelona the cameroonians
2014-12-04 12:07
@Neymar11:

Lucho sa för några sedan på en presskonferens att beslutet att inte spela Mpntoya är hans eget. Han sa också att det kanske är fel, att Martin är exemplarisk och att han förtjänar mer.

Under novembers styrelsemöte kom frågan upp kring hur sportchefen tänkte kring Dani Alves och hans framtid. Zubi menade då, enligt källor, att man inte tänkt förlänga konmtraktet och att Montoya skulle vara startman nästa säsong.

I min egen paranoida värld (som upstått efter all skit med sittande ledning) trodde jag först att det kunde handla om att Lucho markerar mot ledningen att han inte är nöjd med situationen gällande högernbackar. Endera att man inte vill förlänga med Alves, eller att han inte fick den spelare han egentligen ville ha utan fick nöja sig med Lord Douglas.

Men sen vet i fan om LE skulle sätta en spelare i frysboxen bara för att, och att det ligger något annat bakom. Vad vet jag dock inte.

Sanningen är dock den att Zubi & Barto köpte 3 försvarare i somras.
Det är bara en som presterat. Godkänt? Nej.
Barcelona Gabriel
2014-12-04 12:06
På tal om Aurier, hur ser situationen ut för honom för tillfället? Spelar han ens som ordinarie för PSG? Kan inte direkt påstå att jag kollar på PSGs matcher så har inte följt med Auriers utveckling. Någon som har koll?
Barcelona enkos
2014-12-04 11:21
Hur har madrid medier ens magen att snacka om bedrägeri när de varit helt tysta ifjol när fotbollen största bedrägeri var faktum då FIFA gjorde om omröstningen allt för att Ronaldo skulle vunnit...
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-12-04 10:41
Fatta om vi plockat in Aurier istället för Douglas.... PSG kunde inte köpa honom heller, helt jävla otroligt....

Hade vi haft framtiden relativt säkrad och bra bredd på ytterbackar..
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-12-04 10:18
Barca överklaga de gula kortet Messi fick vid flaskincidenten, och självklart gick inte det igenom. Vi heter inte Real Madrid och har inte spanska fotbollsförbundet med domaren bakom våra ryggar. Kan inte bli mer tydligt. Nästan så jag hoppas att Katalonien blir självständigt och Barca ingår i franska ligan
Barcelona Neymar11
2014-12-04 07:15
Hade varit intressant att få reda på varför montoya inte får spela alls, att Douglas går före är ju ett skämt. Men måste samtidigt ta ett steg tillbaka innan man skyller på någon. Finns inte något som säger att det är Luchos fel att han inte får spela utan tvärtom. Något måste han gjort trots allt för tvivlar på att man prioriterar Douglas före än Montoya. Ni kan fortsätta med konspirationsteorierna , men tvivlar inte en sekund på att det är Lucho som tar ut elvan!
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-04 01:44
[QUOTE=LittleLionel]Är faktiskt lite oroad över hur det skulle se ut om dani går sönder och vi får se Douglas i ett el clasico typ... [/QUOTE] Han och Zubi ska lyfta CL bucklan.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-04 01:42
Luis är inte dum. Han vet bättre än oss att Douglas suger. När han slängde in honom mot Malaga och mot Huelva var det en demonstration och ett hån mot Zubi. Sen är Enrique en gentleman. Han tar det privat med Douglas. Att total såga honom offentligt är inte rätt. Låt Zubi sitta och smälta in Douglas och Vermaelen när Luis Enrique bad om Marquinhos och Cuadrado. Zubi:"Luis vi kunde inte få de 2. Här får du 4 gånger så sämre spelare för en mycket billigare peng." Stackars Enrique. Han får inte det han behöver och de kan inte ens hämta in ordentliga ersättare. Det finns tusen bättre mittbackar än Vermaelen. Det finns tusen bättre högerbackar än Douglas. Mourinho till exempel fick allt han pekade på och hans lagbygge är klar. Ancelotti får allt han vill ha av Perez. Vår idiot ledningen värvar på måfå och skiter i tränarens önskning. Visst Marquinhos var omöjligt men var Benatia det eller andra mittbackar av samma klass? Cuadrado va inte dyr. Vår ledning är bara dum. Perez köper inte bara smart. Han har börjat värva de bästa ungdomarna runt om i Europa.
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-04 00:41
Douglas alltså mår LE bra eller ser han inte att den spelarn hör till i allsvenskan. Det är fan chygrinski klass på Douglas. Jag mena den enda katalanska unga spelarn jag gillar Montoya får inte spela på grund av en träfot come on??! Sergi Roberto herregud det gör ont att se han ..
Barcelona Neymar11
2014-12-04 00:20
Ter stegen var sämre med fötterna denna matchen än vad han var visat tidigare, han var rätt så nonchalant den här matchen och höll på att kosta oss ett baklänges mål tidigt på matchen. Men fullt förståligt att han var lite för avslappnad
Barcelona BlueRed
2014-12-04 00:18
LeoMessi Mycket möjligt. Oavsett så ser framtiden väldigt, väldigt ljus ut på målvaktssidan. Hoppas personligen på att Lucho lägger ner rotationen han har med Bravo/Stegen och sätter Stegen som ordinarie. Gillar fan inte idén av att rotera målvakt. Lite oskriven regel att det ska vara en självklar 1.a på den positionen. Även fast Bravo varit suverän.
Barcelona LeoMessi
2014-12-04 00:14
Bluered Enligt mig så är han bättre än självaste valdes när det kommer till spelet med fötterna. Speciellt när det gäller längre bollar! Han har bättre precision än dom flesta mittfältarna.
Barcelona Vampíro
2014-12-04 00:13
Luis Enrique: "Douglas? He needs games and time to adapt. We'll see if he gets that time." #fcblive Och där kom det. Next stop: frysbox.
Barcelona BlueRed
2014-12-04 00:12
Barclasico Stabilt. Bjöd på lite fotparad vid ett skott. Börjar undra om inte hans spel med fötterna (se passning samt långbollar) faktiskt inte är bättre än självaste Valdes. Av samtliga hans matcher så har jag sett honom pricka fel 1 gång typ. Detta då idag i slutminuterna.
Barcelona Barclasico
2014-12-04 00:08
Nå, hur bra spelade min favorit Ter Stegen? missade matchen.
Barcelona Barcaholic
2014-12-04 00:04
Vet att jag läst någonstans (osäker om det är här eller inte) om att anledningen att Douglas värvades var för att någon i Barcas ledning ägde en del av det företaget som ägde en del av Douglas rättigheter. Nu vet jag inte om något utav det stämmer, och minns att när jag först läste det så skrattade jag åt spekulationerna. Men efter att ha sett honom spela dessa två matcher vågar jag sätta allt på spel om att Douglas är INTE värvad pga sportsliga anledningar, det ligger något jävligt skumt bakom detta. Hoppas att man får reda på vad och de som ligger bakom detta försvinner från klubben direkt!
Barcelona Barcanist
2014-12-04 00:03
Bra match. Rakitic visar att han ska vara med och slåss om frisparkarna tillsammans med Messi. Konstigt att LE inte fattar det.

Trots att vi möter ett blåbärsgäng från division tre så får de ett flertal farliga lägen. Vi kan inte skylla på att "vi spelade med en reservbetonad backlinje". Nej. Adriano är startmaterial, Douglas är värvad till att spela i A-laget och Bartra/Mathieu är i princip till för förstaelvan. Vår backlinje är tyvärr för svag och vi kommer att få så mycket pisk när vi möter storlag som Chelsea, Bayern eller Real igen om försvarsspelet inte utvecklas till det bättre.

Väntad vinst, men ändå skön. Visca!
Bona nit.
Barcelona grande jw
2014-12-04 00:01
Här är Douglas pass igen om ni vill se den. Utöver detta var han katastrofal och gjorde flera andra misstag. Mot Huesca. I Copa del rey. #juntadimision
Annons: