/spanien/barcelona/forum/3605.aspx/spanien/barcelona/forum/3605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-12-01 13:40
@A good coach is everything!:

Så enligt dig så får man inte kritisera Suarez för det är ju inte hans fel att han inte har gjort mål utan det är....Luchos?

För det första, ingen ska behöva gömma sig för att man kritiserar en spelare. Detta är ett forum för debatt och det är just det vi gör, debatterar.

För det andra kommer du med löjliga bortförklaringar om Suarez måltorka.

1. Han kommer från PL? Vad spelar det för roll? Han gjorde en jäkla massa mål i Holland, en jäkla massa mål i England och han gör många mål för Uruguay. Så vi vet att han kan göra mål i olika ligor och mot olika landslag.

2. Ge han tid? Nej, vi köpte in en spelare av uppersta världsklass för en sjuk summa. Tyvärr är tid något som han inte kommer få utan det är prestation på en gång som gäller för honom. Det är inte en 19-åring vi talar om, då kan man snacka om att ge honom tid.

3. Visst var det en långvarig avstängning men det är bara en lam ursäkt, hans miss igår har inget med en lång avstängning att göra, det var bara dåligt. Punkt.

Jag har i alla fall inga problem med att han bänkas, om man inte levererar så är det bänken som gäller. Pique har hamnat där, Iniesta verkar vara bänkad och Suarez är inget undantag.

Han kommer säkert komma igång och göra mål men det går inte att förneka att fram till nu kan hans betyg på sin höjd vara knappt godkänd, jag skulle sätta lägre ändå.
Barcelona Vampíro
2014-12-01 13:17
Barcelona will appeal against the yellow card Messi got for wasting time after getting hit by a bottle at the end of the game yesterday [md] Gissar på att han blir avstängd i efterhand istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-01 12:48
Matchen lämnar en sån sur bitter eftersmak. På grund av LE finns det någon match under säsongen då LE har gjort det rätt för sig??? Ni som klagar på el pistole Suarez gå göm er. Att säga att Suarez har haft 6 matcher är orättvist! eftersom han aldrig har spela 6 hela matcher. Snubben har ändå gjort mål. Ge han tid helvete!! Att komma från PL till la liga är en omställning. Pluss att Suarez kommer från en lång jävla på frestande avstängning som säkert har påverka ha psykiskt! Att ni ens jämför Suarez med sopan Pedro är fuckin skrattretande..
Barcelona el Raval
2014-12-01 12:37
FE EM DEUS!!!!!
Barcelona Barcelonistas
2014-12-01 11:08
Kaptenen fortfarande 2 defensiva mittfältare!
Barcelona Gio Style
2014-12-01 11:01
@Kaptenen:

Det var en enklare beskrivning av vår uppställning.
Mittfältet såg fortfarande inte likadan ut som den gör annars, ingen spelare som transporterade bollen offensivt utan 3 spelare som hade en alldeles för låg utgångspunkt och för lite rörelse som endast klev upp när man rullat boll ett tag och hela laget flyttat fram 30 meter.
Barcelona Kaptenen
2014-12-01 10:31
För er som inte insett det än...vi spelade inte med dubbla pivotes igår.
Busi tog ett steg upp i banan istället.
Barcelona Krabban94
2014-12-01 10:21
@Rambla~:

Håller helt med och som Valencia spelat hemma denna säsong är 3p ett väldigt bra resultat. Mot Atletico ledde Valencia med 3-0 efter typ 20min eller nåt sånt. Vi hade lika bra kunnat förlora eller kryssa igår men Bravo var rätt man på rätt plats.
Även Diego Alves gjorde en toppmatch och höll ner siffrorna.
Barcelona Bentley King
2014-12-01 09:37
@Rambla~:

Jag håller med dig när det kommer till spelet överlag. Men det man kan klaga på är de solklara missarna. En spelare som Suarez skall sätta minst 2 av de lägena han fick. Speciellt i en sådan viktig match! Som tur var så blev vi räddade av Busis sena mål och Bravos parader
Barcelona Neymar11
2014-12-01 09:31
Att byta in Batra i det skedde i matchen hade varit fel, matchen stod och vägde och en kall Batra hade inte kunnat hänga med i tempot. Hans enda val var att skicka ner masche som var redan inne i matchen Det bytet var helt rätt i mina ögon! Men att Alves fick fortsätta vara på plan är helt otroligt. Adriano måste ta över den platsen and Thats it
Barcelona Neymar11
2014-12-01 09:26
Matheiu blev utbytt pga sin varning och att han spelade på gränsen hela matchen. Helt rätt byte, ett rött kort på Matheiu (som var het) hade inneburit en förlust
Barcelona Andresito
2014-12-01 09:07
Skrev detta igår, men jag undrar om det bara är jag som har känslan av att LE redan bestämt byten och även startelvan inför nästa match.

Mathieu byts ut, han har spelat mest av alla möjliga byten som kunde gjorts (Piqué, Mascherano, Busquets, Xavi), och därför byter Lucho ut honom
Xavi byts ut mot Rafinha för att Xavi ska vila.
Suárez byts ut mot Pedro eftersom Neymar vilade förra matchen och Suárez fick 90.

Just Mathieu-bytet kändes väldigt ologiskt. Ville han att Jeremy skulle få applåder av sin gamla publik som buat ut honom hela matchen eller?
Och när man väl jagar mål så känns väl Suárez-Pedro inte så aktuellt. Man kan byta in Pedro, men då ska en mittfältare plockas ut så att Messi får plats centralt.

Dubbla pivotés är bra som ett alternativ, men då ska man ha antingen Iniesta, Messi eller Rakitic framför Busi och Masche. Xavi och Rafinha har inte den där kreativiteten för att sköta offensiven själva. Det var ju i en 4-2-3-1 Rakitic dominerade i Sevilla.

Hoppas på många rotationer mot Huesca, känns inte som någon höjdarmatch på en onsdag kl 22 på en mindre än Miniestadi. Då är det bättre att ge chansen till de som vill visa upp sig + B-lagsspelare.

Masip/MAts
Montoya - Bartra - Ié/Masche - Adriano/Grimaldo
Rakitic/Iniesta - Samper - Rafinha
Pedro - Suárez/Munir - Sandro

Lord Douglas får kanske också briljera lite, men det hade ju varit lite orättvist mot Huesca.
Barcelona Gio Style
2014-12-01 09:05
@Lion24:

Rätt ska vara rätt, jag såg inte att El Conejito skrivit specifikt riktat till dig.
Där kryper jag till korset, my bad.
Barcelona Rambla~
2014-12-01 09:02
En del personer behöver komma ner på jorden. Visst, jag var också irriterad över spelet igår och bidrog med en del negativa kommentarer precis som alla andra. Det blir man automatiskt under en match då adrenalinet i en pumpas upp. Fast nu i efterhand, när jag lugnat ner mig, så tar förnuftet över igen och inser att åka till Mestalla är ALDRIG en lätt uppgift. Vad begär ni? Propagandafotboll? Tror ni verkligen Valencia bara lägger sig på rygg och låter Barca göra som de vill? Nej fan, jag tar de 3p och springer. Hur spelet såg ut, det ger jag blanka fan i.

Inse bara att Mestalla är en svår bortamatch. Om ni inte tror mig, läs då det här.

Pep vann 1 match av 5 försök.
Barcelona Gio Style
2014-12-01 08:52
Ros till Bravo och Pique. Den sistnämnda har gjort det bra dem senaste matcherna och förtjänar att få beröm när han presterar med tanke på hur mycket ris han får vanligtvis när han inte är bra.
Barcelona Gio Style
2014-12-01 08:50
Som vanligt så blir folk så jäkla kritiska här inne när spelet hackar och ser helt rött.

Till att börja med, jag tror nog att dem allra flesta här inne är redo att hålla med om att XAVI har vart vår bästa mittfältare denna säsong, inte någon annan.
Dubbla pivote har efterfrågats många gånger både här inne och av fans runt om i världen.
"Dubbla pivotes mot ett lag som satsar på kontringar är dumt"
ALLA lag vi möter spelar på kontringar förutom möjligtvis Bayern av förståeliga skäl (Pep). När skulle vi då använt oss av dubbla pivotes?
LE provade det många skrikit efter i över 1 år, det gick inte hem. Det är inte dåligt coachat, däremot visar han inkompetens om han nu använder sig utav det systemet igen när det blev så obvious att det inte fungerade.

Sen att kritisera Suarez och att jämnställa honom med Pedro,,, seriously?
Hur kan man inte se det Suarez bidrar med på plan? Igår var alla dåliga, Suarez var inge bra men det var å andra sidan ingen från mittfältet upp.
Han har på egen hand vänt matcher (Inhoppet mot Almeria) och är klass.
Har en helt annan speluppfattning än Pedro, kan slå mer öppnande passningar och målet han gjorde i CL kan Pedro bara göra på FIFA.

4 assist på 4 starter och 1 mål på 2 CL-matcher, och det efter ett långt ban och 1 träningsmatch med sina lagkamrater.
Han har redan gett oss en ny dimension och det kommer att bli ännu bättre.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-01 02:17
Vrf bänka våran bästa mittfältare i Rakitic? Först mot Real och nu mot Valencia. LE experimenterar alldeles för mycket just nu, han får nu ta och välja ut det bästa laget och spela med det under en längre tid. Rotera kan man göra men LE gör det lika ofta som jag skiter... Vi behöver kontinuitet och det får man inte om man byter lag varenda match. Valet av att spela med två pivotes var ett stort fail av LE vilket kostade oss nästan matchen. Är så trött på att Messi måste gå ner för att hjälpa mittfältet. Sätt killen bakom anfallet hur svårt ska det vara? Elr på en kant så han kan leka lite. Nej lite oroväckande att LE gång på gång snubblar på sitt eget skosnöre.
Barcelona el Flaco
2014-12-01 01:50
Valencia har lagt upp en kommuniké på sin hemsida där de beklagar det som hände med Messi och flaskan som träffade honom. Det stod också att klubben tänker undersöka för att lokalisera individen som kastade flaskan för att stänga av honom/henne på livstid från Mestalla. Bra initiativ!
Barcelona B-Guden
2014-12-01 00:45
Folk får klaga hur mycket dom vill på våra anfallare, men dom får ju ansvara för 2 positioner, mittfältet och anfallet

Läste någonstans att våra mittfältare gjort 2 assist medans Reals gjort 17.
det läste jag för ca 1 månad sen. Inte konstigt att det blir få mål
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-01 00:30
soc culer!
Barcelona Gabriel
2014-12-01 00:26
DM Jag respekterar din åsikt men jag tror att du är relativt ensam om att tycka att det knappt finns någon skillnad mellan Pedro och Suarez förutom att Pedro inte kostade 80+m€. Pedro bidrar i ärlighetens namn inte med ett skvatt. Hans löpningar du pratar om finns ju inte längre? Han dribblar bort sig själv, han snubblar på sina egna ben och halkar, han väger 40 kilo och hans överhypade press spel är långt ifrån så bra som många vill få det att verka (även om fler och fler insett det på sistone). Hans press spel sker inte på ett smart sett, han löper som en huvudlös kyckling och jagar bollen i dess riktning oavsett vart den än slås, det finns ingen planering eller eftertanke med hans presspel för att låta spelare 2 eller spelare 3 vinna tillbaks bollen istället för just honom, och han hans osmarta presspel öppnar också upp sårbara ytor mellan anfall och mittfält eftersom han blottar sig. Så hans press spel är verkligen både osmart o ineffektivt. Men struntsumma, du har rätt till din egna åsikt men jag är bara lite chockad att någon som följer Barcelona vecka in och vecka ut (som jag antar att du gör och har gjort) inte ser vilken stor skillnad det är på anfallsspelet när Pedro spelar från när Suarez spelar. Personligen tycker jag det känns som vi spelar med 10 man varje gång Pedro spelar, och hade det varit mitt beslut hade vi sålt honom när första bästa möjliga chans kom. But hey, that's just me. Tack för en trevlig diskussion. Bona nit och Visca el Barça!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-12-01 00:25
It's opposite day!
Barcelona DM1982
2014-12-01 00:13
Gabriel Jag kräver inte hattricks av Suarez, bara att han gör mål på öppna lägen. Hans miss idag var grov och även hans andra läge. När det gäller löpningar och att öppna upp för andra så är Pedro inte sämre, kritiken mot honom handlar om att han sumpar lägen och inte gör mål. Precis som Suarez men han kostade inte 800 miljoner heller. Jag säger inte att det var fel att köpa Suarez, bara att jag är väldigt besviken över det han har visat än så länge. Hoppas det kommer men han ska inte ha en självklar plats i startelvan som jag ser det.
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-01 00:11
tänk hur det såg ut med messi och neymar förra säsongen... dessa tre måste spela och spela tills det klickar, och när det händer så kommer det att explodera.
Barcelona Gabriel
2014-12-01 00:06
DM1982 Men du måste ju se att vårat anfallsspel blir så mycket bättre med Suarez, trots att han kanske inte varit superklinisk, än vad det blir med Pedro som snubblar och halkar vid varannan bolltouch? Och iskall skulle jag verkligen inte säga att han är, bortsett från hans effektivitet så han han spelat väldigt bra. Men när man kostar den summan som han kostat så antar jag att man får räkna med att bli jämförs med en av Barcas sämsta spelare om man inte gör hattrick varje match.
Barcelona DM1982
2014-12-01 00:02
@Gabriel:

Vi tycker alla olika men för min del så kan Pedro lika bra spela som en iskall Suerez. Hans facit idag var smått bedrövligt även om man räknar bort den felaktiga offsideavblåsningen.

Sett till den prislappen så ska han panga in mål efter mål, just nu är han på icke-godkänd och då har det trots allt gått en del matcher. Han har ju några assist och det är bra men det är som killer som Barcelona köpte in honom, en spelare som gör mål på allt. Nu verkar det mer som han aldrig gör mål.

Han får väl spela mot Huesca i veckan så han kan panga dit några baljor och bli varm.
Barcelona Gabriel
2014-12-01 00:01
Ber om ursäkt för alla felstavningar, skrev från mobilen.
Barcelona II Barça II
2014-12-01 00:00
Varför är ni besvikna på Suarez efter dagens match? Han gör faktiskt ett regelrätt mål, det är inte hans fel att domaren är en idiot. Men LE måste sluta byta ut honom varje jävla match för att ge Pedro speltid! Pedro tillför ändå absolut ingenting när han kommer in.
Barcelona Gabriel
2014-11-30 23:58
Tänkte skriva ett litet inlägg avsett yill de son kritiserar Suarez, jag förstår er, ni är besvikna på hans ineffektivitet och, än så länge målsumpande. Det är jag också. Men att gå så långt att påstå att man lika gärna kan spela med Pedro om Suarez ska fortsätta som han just nu gör, kom igen, det tycker ni innerst inne inte ens själva, eller? Suarez kanske missat vissa lägen som han i normala sätt sättet dit men han bidrar fortfarande med så mycket mer till laget än vad Pedro gör trots att man tar bort hans mål. Suarez ligger ständigt på djupet ich hotar, han håller ifrån sig mittbackarna riktigt bra och han har så mycket mer klass i både hans tänkande och utförande när det kommer till allt han gör på planen. Suarez ska absolut ha kritik för att han inte är lika klinisk i sina avslut som hans prislapp gör krav till, men någon måtta får det ändå vara när man påstår att man kan spela med en iskall och värdelös Pedro istället. That's my two cents about it.
Barcelona DM1982
2014-11-30 23:54
Min spanska är inte den bästa men det ska tydligen stå i domarens matchrapport. (hur nu den kom ut så fort)
Annons: