/spanien/barcelona/forum/3603.aspx/spanien/barcelona/forum/3603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-05 23:27
Jag har slutat hoppats på något gott med dessa åsnorna i ledningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-12-05 23:21
Om de får tillstånd av Uefa (eller är det Fifa?) att värva en ersättare för en långtidsskadad Vermaelen, får det endast vara en spelare från ligan eller en spelare som är utan kontrakt. Jag antar att det är därför sopor som Nyom och Pereira nämns. Fast det är klart, med tanke på Zubis track record och vilka som styr klubben hade säkert de namnen dykt upp ändå.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-12-05 23:09
Kan vi alltså värva en spelare nu när Vermaelen är skadad? Helt sjukt isåfall om vi inte tar vara på den chansen.

Barcelona, who can buy a player due to Vermaelen's injury, consider signing a right back. Options: Pereira (Valencia), Nyom (Granada). [md]
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-05 23:00
maestro xavi

Killen tror jag kmr bli bra. Sen syftar jag på alla spelare vi väljer att släppa till real för skit pengar. Vill du att jag nämner dessa till dig?:)
Barcelona Zamboza
2014-12-05 22:44
Paul Scholes har skrivit en artikel som beskriver dagens barca ganska bra. Han drar även en jämförelse med United efter Ferguson och barca efter Pep.
Barcelona 1.70-ligan
2014-12-05 21:41
En hemsk sak slog mig precis: om vi nu inte kan häva transferbannen och Montoya sticker i januari, samtidigt som Alves inte förnyar sitt kontrakt.. då står vi med Douglas som enda riktiga högerback. Visst finns Adriano, men han är bäst till vänster. Vi bör nog fan försöka värva någon i vinter.

Finns det någon som helst logik i Douglasköpet? Det är ju fan tom synd om honom själv.
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-05 20:09
@KiNg-PuYi:

WOW, du over-hypar killen som man alltså...
Barcelona KiNg-PuYi
2014-12-05 18:28
sorry dubbel
Barcelona KiNg-PuYi
Barcelona KiNg-PuYi
bra där zubi. din plan om att förbättra madrid ännu mer lyckas mer o mer. nu satsar zubi även på reals framtid. snyggt zubi....IDIOT JÄVEL! ...

jag har alltid sagt att hata är för starkt ord o att man ej ska hata människor...MEN JAG HATAR ZUBI!!! dö din smuts
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-05 18:21
[QUOTE=the cameroonians]Håller med Gabriel i hans svar på detta inlägg vad gäller Denis
Barcelona the cameroonians
2014-12-05 18:05
@Baha - Pep G:

Håller med Gabriel i hans svar på detta inlägg vad gäller Denis & Deu.

Sen när det gäller Kroos är jag övertygad om att det inte fanns pengar kvar i kassan - varken till honom eller Cuadrado. Det fanns ju knappt pengar till en mittback, där räckte bara budgeten till just ett budgetalternativ. Resten av slantarna användes till Douglas.
Barcelona Canaletes
2014-12-05 16:05
Bartra gjorde ju sin debut i Barcelona som högerback om minnet inte sviker.

4 år sedan. Man hade då hoppats att Bartra vid det här laget nu var en back i världsklass med tanke på förhoppningarna man hade på honom.
Barcelona Gabriel
2014-12-05 15:21
Liunil Masse

Håller med om att Bartra som högerback är ett väldigt intressant alternativ, det är utan tvekan något värt att testa enligt mig. Enligt mig är våran bästa 11 den här:

Ter Stegen

Bartra - Piqué - Mathieu - Alba

Xavi - Mascherano - Rakitic

Messi - Suarez - Neymar

Iniesta har inte alls övertygad mig den här säsongen, och trots att han gjorde ett väldigt snyggt mål nu senast i cupen så tycker jag inte alls att man kunde känna igen den gamla magikern som han brukade vara. Förhoppningsvis kommer han igång också, gör han det så har vi ännu en dimension extra i spelet men som det ser ut just nu hade han varit på bänken för min del.
Barcelona Gabriel
2014-12-05 15:17
En annan sak jag har tänkt på är att jag verkligen förstår Lucho nu varför han var så besatt av att få in Cuadrado. Alla de ytor som Alves bjuds på match efter match hade vi, med Cuadrado på den kanten, blivit livsfarliga. Motståndarna hade varit tvugna att försöka täcka den kanten också, och inte bara koncentrera sig på vänsterkanten som det så ofta nu ser ut och att dem istället styr ut spelet på Alves dåliga inläggsfötter. Visserligen har det sett bättre ut sedan Suarez kom in i laget och Messi börjat gå över mer på högerkanten, men det finns fortfarande perioder i matcher där Messi lämnar kanten för att söka sig mer centralt in i banan och så fort han gör det och Alves får bollen så börjar han lalla sig på samma jobbiga sätt som man på sistone blivit van vid. Det är bara när Messi befinner sig där, som Alves släpper bollen snabbt tillbaka till Messi.

Det är faktiskt väldigt synd att vi inte lyckades få hit Cuadrado. Med honom, hade vi ställt mycket mer frågor till motståndarna än vad vi nu gör.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-05 15:16
Bartra: playing as right back? I do what the coach asks me. It's a position I like, i played there in training." #fcblive Vad sägs om att börja spela Bartra som högerback? Montoya vill ju lämna och Alves o Douglas är för dåliga. Det hade också gett oss en bra balans då Alba kan fokusera på offensiven och Bartra mer på defensiven likt som när vi hade Abidal som var lite mer defensiv och Alves mer offensiv.
Barcelona Gabriel
2014-12-05 15:05
Ibland måste man ta sig en extra funderare innan man kritiserar, så att det inte blir att man kritiserar enbart för kritiserandets skull. Just nu är det pro-populärt att kritisera ledningen, lucho och allting nästan eftersom det har sett ut som det har sett ut, just därför är det hälsosamt att ibland lugna ner sig själv och försaka vara ärlig i sin bedömningar gentemot de som styr - och det här kommer från någon som hatar ledningen.

För min egen del så anser jag att det var ett helt rätt beslut att låna ut Denis Suarez och Deulofeu. Båda är stora talanger, men ingen av dem är tillräckligt bra eller färdiga som spelare för att på allvar konkurera om en plats i laget. Just därför var det enda rätta valet att låna ut dem för att ge dem båda speltid så att dem utvecklas och så dem dessutom får nyttig La Liga erfarenhet. Att dessutom då låna ut dem till ett såpass bra lag som Sevilla gör knappast saken sämre. Valet hade varit att ha kvar dem båda i Barcelona, låta dem få träna med A-laget och få spela CdR matcherna - knappast ett nyttigt scenario för dem båda.

När det gäller Montoya så har jag tidigare sagt att det kvittar för mig om han skulle försvinna, egentligen så står jag fast vid den åsikten då jag inte tycker att han är något vidare bra och dessutom aldrig heller tyckt att han haft något som utmärkt honom som en fotbollsspelare, men att göra sig av med honom nu är faktiskt ett stort misstag med tanke på hur högerbacksplatsen ser ut. Återigen får man betala för sina misstag man gjorde under silly season när man inte tog en hotande position i lagdelen - så som högerbacksplatsen, på allvar.
Barcelona Neymar11
2014-12-05 13:54
Jaha skulle denis vara kvar i truppen och spela några minuter då och då mot skitlag. Helt rätt att låna ut honom Deulo har visat att han behöver mer tid på sig och ändra på sin attityd innan han är redo för Barcelona.
Barcelona Barcadinho.
2014-12-05 13:35
Små signaler i median gör att jag gissar på att Montoya försvinner redan nu i jan.
Så idiotisk alltihop att jag har inga ord.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-05 13:23
Mycket är Luchos eget fel. Montoya! Deulofeu, Denis Suarez och att inte värva kroos. Han behöll King Roberto. Vi har vår pantade ledning som värvade Douglas och Vermaelen åt honom. .@BasilAlMorad Besides, the worst decisions regarding the squad (Denis Suarez, Deulofeu, Kroos, CBs) were made by Lucho, too. Tough luck.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-05 13:19
Poll: "Do you think Douglas is better than Montoya?" Yes 8% - No 92% #fcblive (1689 votes) [sport]” @lucasammr surprised he got some votes.
Barcelona Lion24
2014-12-05 13:10
@Diar Shekha:

Haha, ska jag vara ärlig så tänker jag också så ibland, kanske är det bra med transferförbudet. Skulle inte förvåna mig om man säljer Leo och köper Crouch för att vi inte ska bli så ''lättlästa', enligt Zubi alltså. Den här klubben har sjunkit så lågt att det är sorgligt. Speciellt när man förstör Messis karriär som är där uppe med Pelé och Maradona. Återigen, väldigt väldigt sorgligt.
Barcelona Krabban94
2014-12-05 12:36
@Neymar11:

Jep läste det nyss, han lär vara beredd att bryta kontraktet med Mallorca om de inte säljer honom...
Barcelona Neymar11
2014-12-05 12:23
Krabban94 Mallorca begär mer pengar, identiskt vad dom gjorde mot oss i somras
Barcelona Krabban94
2014-12-05 12:18
@Neymar11:

Asensio* lär ha kontraktet klart på 5år läste jag för några dagar sedan i AS eller Marca.

Ødegaard har väl inte beslutat sig ännu, Liverpool lär vara hans drömklubb och han är i England på semester...
Barcelona Neymar11
2014-12-05 11:33
Vad hände med reals värvningar av Asenjo och norrmannen haha?! Dom som var så säkra att spela i tredje divisionen med ingen hopp om en chans till a-laget är lockande Synd att vi inte kan värva annars hade vi plockat dom 2 på en timme
Barcelona Smogen
2014-12-05 09:19
fc_Barca Tapoar Zubi och Bartomeu Messi så kommer dom få flytta från Spanien eller bli lynchade.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-12-05 09:19
Lord Douglas i länktips. Tänk er Douglas, Gravesen, Oleguer och Arbeloa i samma lag.
Barcelona Smogen
2014-12-05 09:18
Att man satsar på spelare som Roberto och Douglas framför tex. en spelare som Montoya är för mig helt obegripligt. Jag har ofta klagat på att vissa spelare fått gå före andra i kön, även om jag inte alltid hållit med. Jag förstod vargör Guily fick spela oftare än Messi i början, eller varför tex. Gudhjonsen och Keita ibland gick före en spelare som Iniesta. Jag förstod tom. varför Chygrinsky värvades och fick lira i början. MEN jag kan omöjligt begripa varför Douglas har tagits hit, annat än att det är smutsiga pengar som någonstans ligger bakom.
Barcelona fc__Barça
2014-12-05 09:12
@SilentiumH117: Talk around Barcelona of Messi intensifying his English classes, he’s really going to leave, isn’t he? What a way to start the weekend…
Annons: