/spanien/barcelona/forum/360.aspx/spanien/barcelona/forum/360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2016-12-03 14:46
Rafinha petad trots sina fem mål man kan ju undra vad vissa andra bidragit med...

Riktigt trist och kan mycket väl innebära att han lämnar i sommar.
Han har redan påvisat att han inte är nöjd med den rådande situationen.

Gomes har fått många starter trots att han inte visat mycket.Rafinha har ju räddat oss flera gånger denna säsongen.

Borde petat tex Pato men jag förstår att han är kvar skulle bli förkrossad annars.

Att inte vara uttagen till denna matchen betyder massor såklart.

Nu är man rejält nervös och väntar på startelvan.
Barcelona neymar JR
2016-12-03 14:46
Oj vad orättvist
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-03 14:41
Någon som kan rekommendera en bra stream till matchen?
Barcelona Skurhink
2016-12-03 14:28
Rafinha inte ens med på Bänken? Sjuk/skadad? Om inte så är det helt helt sjukt!
Barcelona Soko
2016-12-03 14:19
@neymar JR:

Sevilla som delar andra plats mot sist placerade Granada. Fotbollen alltså.
Barcelona Soko
2016-12-03 14:18
@neymar JR:

Inte bara missad straff utan flera kontroversiella beslut av den Manchester domaren vars fru hejar på United.
Barcelona neymar JR
2016-12-03 14:18
Samper från start mot Sevilla och granada leder med 2-0.
Barcelona neymar JR
2016-12-03 14:15
Matat in inlägg och tillslut ett självmål, city har varit fantastisk farliga trots att dom endast har aguerro inne i boxen.
Barcelona neymar JR
2016-12-03 14:13
Oj vad domaren inte står på citys sida, såg ut som en solklar straff.
Barcelona Soko
2016-12-03 14:01
Verkar som att domaren idag är en hemlighet.
Barcelona neymar JR
2016-12-03 13:52
Man c - Chelsea matchen skulle ju vara en bra uppladdning inför el classico...
Barcelona Iniesta70
2016-12-03 13:34
neymar JR Tack....får ju hoppas att grabbarna kan få oss att le i eftermiddag , så vi inte behöver vare sig ironi eller sarkasm i inläggen:)
Barcelona Kröjff
2016-12-03 13:28
Har laddat med att se den gamla dubbel- DVD:n där Ronaldinho rättmätigt blev tillägnad ett eget kapitel, samt ligasegern i och med oavgjort borta mot Levante säkrade ligasegern 2005. Och ärligt talat så känns det inte bara som en tid ur led, utan en helt annan anda. Mitt hopp står till att eftermiddagens motstånd fortfarande är tändvätska nog för våra spelare, att än en gång ta saken i egna händer för att upprepa sitt "återfall" i den totalfotboll som plötsligt kom att prägla förra höstens bortamöte mot Real Madrid. En strimma solsken genom en jämngrå himmel, är vad vi behöver. Så låt inte Luchos skugga falla över mittfältets rike. Den sista meningen var en bön, som jag hoppas blir hörsammad. Amen.
Barcelona Andresito
2016-12-03 13:20
[QUOTE=B-Guden]nån som vet nån sida där man kan koilla statistik på lagens matcher osv, hörnor kort osv ? [/QUOTE] Whoscored.com har i princip all sorts statistik.
Barcelona Andresito
2016-12-03 13:19
[QUOTE=Barca4life98]Positiva nyheter! På Iniestas plats i omklädningsrummen så finns kaptensbindeln. Måste indikera på att han startar idag!? [/QUOTE] Det är tyvärr ingen garanti. Kaptensbindeln ligger alltid på den högst rankade kaptenens plats, oavsett om han startar eller inte, förutsatt att han är med i matchtruppen.
Barcelona Federer
2016-12-03 13:13
Fabio Capello: "Messi is a genius and Cristiano Ronaldo is not"
Barcelona B-Guden
2016-12-03 13:10
nån som vet nån sida där man kan koilla statistik på lagens matcher osv, hörnor kort osv ?
Barcelona Soko
2016-12-03 13:09
Vem dömer matchen idag ?
Barcelona Soko
2016-12-03 13:00
Tråkigt bara att denna avslöjande kom efter att omröstningen till guldbollen avslutades. Jag är övertygat om att många avstod från att rösta på Messi pga sina 4 miljoner euro som det handlade om, så undrar hur folk hade reagerat om de visste innan om hela 75 miljoner euro som Ronaldo ska ha gömt undan.
Barcelona neymar JR
2016-12-03 13:00
Iniesta70 Man har länge saknat en skribent likt dig, din humor i inläggen är fantastisk. Vågar påstå att forumet har blivit betydligt roligare att följa sedan du kom in i bilden.
Barcelona Barca4life98
2016-12-03 12:58
Positiva nyheter! På Iniestas plats i omklädningsrummen så finns kaptensbindeln. Måste indikera på att han startar idag!?
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2016-12-03 12:46
@papillon:

Du är inte läskunnig eller? Så sjukt förväntat inlägg från klassiska okritiska Barcelona-fans som är vana vid sista 10 årens framgångar.

Fast vad bryr jag mig. Förnekelse är jävligt starkt som skydd mot att behöva inse jobbiga saker.
Barcelona Katalano
2016-12-03 11:34
Iniesta70

Nog för att jag önskar att det var "halsont" istället för halsont, men det är tyvärr det senare. Man får ta det onda med det goda helt enkelt och jag kommer att kunna se matchen utan någon som helst diskussion. I ärlighetens namn så hade jag sett matchen ändå, men skulle förmodligen ha en smått grinig flickvän vid sidan som krävt en extra stor julklapp i år.
Barcelona Iniesta70
2016-12-03 11:22
Katalano

Är det halsont eller "halsont"?
För om du redan startat din "bluff" tidigare under veckan så är det ju genialiskt.
Värsta "superskurken"!
Du har ju t.o.m tömt huset. Världsklass...om du nu inte är sjuk på riktigt...
Barcelona Iniesta70
2016-12-03 11:11
Hur man vinner en " klassiker"
Till Lucho:
Byt ut "Iglesias" mot "eye of the tiger" i omklädningsrummet.
Stäng av mobiler och "paddor". Inget jävla twittrande eller fnittrande under taktikgenomgången.
Visa tabelläget på storbild.
Visa "Ronaldos flin " på en ännu större storbild.
Fyll spelartunneln med Ronaldos " Mannequinn challenge".

16.15 ...släpp loss kopplen!

Simpel as that!,, vinn matchen för faan!!!
Barcelona Katalano
2016-12-03 10:41
Jag har haft en jobbig hosta i en vecka och igår så resulterade den dessutom i halsont. Jobbigt på ett sätt men smått positivt på ett annat. Ni förstår, damens mor fyller år idag och ska firas i eftermiddag och detta gör att jag inte "får" åka dit med risken för att smitta andra. Nog för att matchen kan bli en riktigt jobbig historia att titta på om vi inte lyfter oss ordentligt denna match. Men självklart står man ändå alltid bakom laget och jag vill verkligen inte missa en sådan måstematch. Även om vi skulle spela riktigt dåligt och förlora så är det ett minne man vill addera i minnesboken för Barcelona. Om inte annat för att kunna plocka fram någon gång i framtiden när vi har en jobbig period och tänka att: "Det är ju ändå inte lika illa som den gången" eller också: "Och jag som trodde det var illa den gången, nu är det ännu värre". Jag har ändå ett litet hopp ikväll, men jag tror att om Iniesta kan spela eller ej blir otroligt avgörande. Och Messi, jag sätter min tro till dig!
Barcelona papillon
2016-12-03 10:26
Kebabtraume in der Mauerstadt

Ok Barcelona är slut. Ta en siesta innan matchen nu.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Deulofeu
2016-12-03 10:05
I Masrid håll spekuleras det i en 4-4-2 uppställning med väldigt gien startelva.

Isco huserar till vänster på mittfältet och i mitten de båda kroaterna.

Barcas elva är ju också väldigt given sånär som öpå en spelare.

Umtiti eller S.Roberto?

Startar Umtiti får vi ett väldigt lugn i backlinjen och vinner massor i huvudspelet.
Dock så blir ju kanspelet lidande med Mascherano ute till höger.

Ska jag vara ärlig hoppas jag på Umtiti för han är så otroligt iskall och står ofta i vägen fullkomligt älskar killen.

S.Roberto har inte rosat marknaden på sistone och Mascherano ska bara starta denna sortens matcher!

Är rejält orolig inför eftermiddagens drabbning men tror ändå på mitt lag de är bäst när det gäller! Vi har många storspelare som verkligen älskar denna sortens matcher och press, de kommer leverera idag för att sedan förlora hemma mot något bottenlag om några veckor igen...

Nu kör vi!
Barcelona Soko
2016-12-03 09:40
En spelare i Real som. jag mest fruktar idag är Kovacic. Han är den spelare som så fort han får bollen så sätter han farten. Han kan alltså skapa stora problem för försvarare där jag mest är rädd att en missat försök på att stoppa honom kan resultera i målchansutvisning. Hoppas att han blir stoppad redan på mittfältet och ges inte chansen att avancera .
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2016-12-03 09:30
Undrar hur Barcelona mår bakom kulisserna.

Härvan med Neymars värving, sponsorerna på tröjan, Cruyffs död, Xavis frånvaro etc gör att det inte finns speciellt mycket kvar av det gamla Barcelona-pusslet som Laporta byggde.

Luis Enrique har verkligen inte lyckats sätta något nytt eller ens byggare vidare på det Pep skapade.

Risken är nog att Barcelonas era som började med Pep som relativt överlägsna i Europa tar sitt slut här och nu någonstans.

Trist men naturligt, omöjligt att hålla den nivå sportsligt och samtidigt lyckas ha en helt unik prägel på klubbens alla delar som Barcelona lyckats med.

Vid torsk ikväll/eftermiddag är det nog dags att öppna plånboken och plocka hit Verratti eller Thiago.
Annons: