/spanien/barcelona/forum/3595.aspx/spanien/barcelona/forum/3595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
LALAWELEATAKORA
2014-12-08 13:14
@BarcaLaliga:

Att både Ronaldo och Messi är så "fantastiska" beror mest på motståndet i La Liga där det finns kanske 1 eller 2 lag som har ett hyggligt försvar. Dom flesta lagen i La Liga har ingen struktur i försvaret och då blir det väldigt lätt för topplagen att göra många mål. Jag tror knappast att Ronaldo eller Messi hade haft samma poängfacit om dom hade spelat i Premier League.
Barcelona Bentley King
2014-12-08 13:09
Vad har hänt med fotbolls världen? Vi borde döpa om Real Madrid och Fc Barcelona till Ronaldo FC och Messi FC. Allt handlar om vilken spelare som är bäst istället för själva laget man håller på. Spelarna är aldrig större än klubben, enligt mig då
Barcelona Barcelonistas
2014-12-08 13:01
Stor skillnad på Messis och Ronaldos hattricks. Messis hattrick är som rinnande vaniljsås på äppelpajen, medan Ronaldos hattricks är som några enkla mål från vilken korpliga som helst.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-08 12:36
Minns ni när Messi va skadad? Då sken Ibra och Ronaldo. Nu är de tillbaka där de hör hemma, i Messis skugga.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-12-08 11:13
@BarcaLaliga:

ahjo, en å annan straff har jag också satt i min fotbollskarriär. Sen har jag även tappat in rätt många mål. Skulle däremot aldrig kunnat göra de mål Messi gjorde ;)
Barcelona BarcaLaliga
2014-12-08 10:58
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:
Sättet Ronaldo gjorde sina tre mål på skulle du aldrig kunnat göra. Är trött på att Messi och Ronaldo ständigt och jämt jämförs med varandra, njut av två fantastiska spelare istället och inse att vi lever i en fantastisk fotbollstid.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-12-08 10:14
Sättet Leo gjorde sina tre mål igår på hade Ronaldo aldrig kunnat göra, adios!
Barcelona Mido
2014-12-08 09:59
Godmorgon alla cúles,, härlig kväll vi bevittnade igår. Som hela världen ink. här inne hyllar vår stjärna Messi, och självklart förtjänar han det,, The King of the Kings. Men! Vi får inte glömma Pique! Vad har hänt med den killen,, han har varit grym i 3-4 matcher,,, espanyols första mål är sergios fel.. Det verkar att smekmånaden är över och han har fullt fokus på barca, kul att se... Mot nya segrar!
Barcelona Smogen
2014-12-08 09:55
ahh....försöker hålla mig från att inte skriva om Messi vs Ronaldo, men kolla för fasen på Messis 1a och 3e mål från igår. Båda två har mer talang i sig än något av de målen Ronaldo har gjort under hela säsongen.
Jag säger det igen, Ronaldo hade kunnat vara världens bästa, kanske till och med genom alla tider, om det inte varit för en viss kille från Rosario. Jag förstår om man som Madrista tycker Ronaldo är bättre, men är man objektiv så är det ju bara att kolla på dom för att se vem som är bäst. och duger inte det kan man kolla på statistik. :)

Barcelona Smogen
2014-12-08 09:41
Diar Shekha

Zubi verkar i alla fall veta att PSG är franska, alltid något. :)
Barcelona Gio Style
2014-12-08 09:17
Tack för highlightsen med Ray, jag ryser :)
Satan vad mycket klass Messi visar i alla sina tre mål, blir inte mycket bättre än så.

Pedro var bra igår, han förtiänar beröm. Tycker att han har varit direkt svag i nästan samtliga matcher den här säsongen men igår var han på hugget, hoppas att det fortsätter så.

Btw, sjukt skönt att se Iniesta igen. När han kommer i form har vi ytterligare en till växel att dra fram.
Barcelona Diar Shekha
2014-12-08 09:16
"Zubizarreta was asked about PSG and Ibra after the game and he said that he hasn't watched a lot of French football this year" - Migeru TW.

:P
Barcelona Neymar11
2014-12-08 07:03
Neymessi Glöm ej att han har gjort 2 nickmål med och några från frispark inte illa alls...
Barcelona Thierry Henry
2014-12-08 04:40
@Lion24:

Suarez är en fantastisk spelare på små ytor och behöver ej hav av ytor för att prestera. Snarare är han en spelare som älskar att spela med ryggen mot mål vända upp med boll och vända och vrida sina motståndare ut och in med sina fantastiska sidledsförflyttningar rappa fötter och finurliga teknik. Det är bara att slå upp random youtube klipp och kolla på Suarez mål i Liverpool Ajax och landslaget så ser man en drös mål där han mot samlade försvar tråcklar sig igenom 2/3 spelare på obefintliga ytor innan han avslutar likt det rovdjur han är.

Suarez har inte bara bytt lag, land och liga. Han har också vart avstängd i 4 månader. Kräftgången han har målmässigt och spelmässigt här i inledningen är väntad. Det tog 1 säsong innan han börja prestera i england och han hade stora anpassnings problem även i holland inledningsvis. Den bakgrunden skvallrar om en kille som behöver en lång anpassnings period.

Låt oss nu hoppas att vi fans och Luis Enrique har mer tålamod en vi haft hitills med vissa spelare (Zlatan, Cesc etc). När Luis Suarez kommer igång (och det kommer han) så har vi i honom världens bästa striker och en spelare som passar perfekt in i vårt spelsystem och spelsätt.

Angående Pedro. Så är det en bra truppspelare att ha. Men han har aldrig vart och kommer aldrig att bli startmaterial för barca. Personligen hoppas jag han säljs så fort vi kan värva igen. Vi behöver rejälare spelare med bättre fysik.
Barcelona Neymessi
2014-12-08 03:09
@Baha - Pep G:

Ja nu kan han väl nästan räknas som en komplett spelare ;)
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-08 02:40
Messi har gjort 6 av sina senaste 9 mål med högern. Innan brukade Messi alltid försöka avsluta med vänstern. Nu slår han till med högern.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-08 02:28
Real Madrid ban 17 fans for starting insulting chants toward Messi and Barcelona - http://t.co/WkYrnLmbEK http://t.co/WXLdUf3nmT Nice
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-08 02:14
Ray!!
Barcelona LeoMessi
2014-12-08 00:57
Någon som har Highlights med Ray?
Barcelona Lion24
2014-12-08 00:43
Passar Suarez in i vårt spel? Det är klart och tydligt att vi inte ändrat så mycket nu från de senaste åren, d.v.s att vi ska parkera framför motståndarens straffområde och passa i sidled och vänta på en öppning. Suarez är ingen spelare för små ytor, långt ifrån. Det tyckte jag han visade i Liverpool. Sen kanske han har gjort 1-2 läckra mål eller prestationer på små ytor men det skulle vara förvånande om han inte gjorde det när han kallas för en av världens bästa strikers. Jag tycker att Suarez gör sig bästa lämpad för ett snabbare och mer direkt spel. Syns tydligt att Suarez har problem i spelet på små ytor men hoppas han kan träna på det nu. Vi behöver ha tålamod med Suarez då han måste anpassa sig till klubbens spelstil, måste lära känna sina kamrater (speciellt Messi som har mycket boll) och förbättra sitt spel på små ytor. Men jag förstår dom som vill se resultat direkt i och med hans prislapp.

Pedro gjorde ett kanon inhopp idag, kul för han. OM han kommer upp till sin nivå som han hade, framförallt 10/11 säsongen, så finns det inte många anfallare i världen som jag skulle vilja se istället för Pedro. Så högt håller/höll jag han, tyvärr så ser det inte ljust ut men hoppas han kan behålla det här nu.
Barcelona Leo y Cesc
2014-12-08 00:37
@barcastuff: Salva Sevilla (Espanyol): "Messi makes the difference, he's the best. He scores, assists... Great team effort to control him in first half."
Barcelona Leo y Cesc
2014-12-08 00:36
@barcastuff: Tw Ivan Alejo (Atletico Madrid): "What Messi does is normal??? The BEST in the world... No comparisons posible!!!" [@ivanalejo7]
Barcelona Leo y Cesc
2014-12-08 00:34
@barcastuff: 17 of Messi's 21 Liga hat-tricks are pure hat-tricks, not including any penalty or dive #fcblive Ronaldo: 9 pure ones of 23 [via @messistat]
Barcelona Leo y Cesc
2014-12-08 00:32
@barcastuff: 17 of Messi's 21 Liga hat-tricks are pure hat-tricks, not including any penalty or dive #fcblive Ronaldo: 9 pure ones of 23 [via @messistat]

Detta säger väldigt mycket om dessa två.
Barcelona Leo y Cesc
2014-12-08 00:31
@barcastuff: Messi has now scored 3 hat-tricks in his last 4 games for Barcelona #fcblive Sevilla, APOEL, Espanyol [via @wale1901]

Om Messi är slut enligt vissa, då undrar man hur bra blir han om han blir lite bättre? Hahah
Barcelona Leo y Cesc
2014-12-08 00:29
@barcastuff: Messi has now scored 3 hat-tricks in his last 4 games for Barcelona #fcblive Sevilla, APOEL, Espanyol [via @wale1901]
Barcelona ElRaval
2014-12-08 00:08
@Blaugrana91:

Världens bästa lag just nu, tyvärr. Svårt att inte "överhypa" dem..
Barcelona Blaugrana91
2014-12-07 23:30
[QUOTE=Zyzz]Härligt att höra att de kallar Ronaldo för pinsam i fotbollskanalen Europa. [/QUOTE] Löjligt dock hur dem överhypar Real....
Barcelona Zyzz
2014-12-07 23:26
Härligt att höra att de kallar Ronaldo för pinsam i fotbollskanalen Europa.
Barcelona Cule4life
2014-12-07 23:20
Mäktigt resultat att se efter ha suttit på ett flyg i 5 timmar.

Bravo Barca, Bravi Messi
Annons: