/spanien/barcelona/forum/3589.aspx/spanien/barcelona/forum/3589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2014-12-10 15:52
Lucho knasar alltid till taktiken inför stora matcher..

Tyvärr får jag samma känsla idag :(

Om vi vinner idag så tvekar jag på att det kommer vara pga Luchos taktik utan mer pga individuella prestationer.
Barcelona Gabriel
2014-12-10 15:48
Neymar11 Det är alltid svårt att sia om framtiden och vad som är rätt och fel, men utifrån prestationer hittills den här säsongen så råder det, åtminstone enligt mig, inte några tvivel om att Xavi förtjänat en plats i startelvan. Sen är det alltid enkelt att vara efterklok men jag hade åtminstone börjat med Iniesta på bänken ikväll.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-12-10 15:45
Gabriel Håller inte med dig om vem som ska spela mellan Iniesta och Xavi. Som du säger så har Xavi varit fantastisk under den här säsongen, men dock så funderar jag på vad jag TROR Lucho vill idag Eftersom Alves saknas tror jag att vi kommer satsa stenhårt på att spela på vänsterkanten. Alba, neymar och Iniesta tror jag kommer dominera ikväll. Iniesta har också han ett bra samarbete med neymar. Medan suarez kommer hugga i boxen och Messi i andra våg
Barcelona Gabriel
2014-12-10 15:25
Om det stämmer att Xavi bänkas ikväll så är det enligt mig ett stort felbeslut av Lucho då Xavi har varit fantastisk den senaste tiden och den enda som varit någgorlunda jämn i sina prestationer. Iniesta har precis kommit tillbaka från en skadefrånvaro, dessutom var han långt ifrån sin bästa form redan innan skadan så att bänka Xavi mot Iniesta känns både orättvist sett ifrån Xavis perspektiv men dessutom också även felaktigt eftersom man inte heller vet riktigt vart man har Iniesta för tillfället. Xavi och Rakitic har dessutom hunnit spela ihop sig bra på mittfältet och hittar varandra mer och mer för varje match som går, att då byta ut mittfältet i en sån här viktigt match känns också det som ett felbeslut.

Sen är jag relativt säker på att Busquets kommer att få fortsatt förtroende, återigen, trots dålig form den senaste tiden och det gör mig helt allvarligt riktigt förbannad. Varför ska spelare som inte förtjänar speltid få starta och vara untouchable pga tidigare prestationer? Det är sånt som i längden kommer att fälla oss. Mascherano har bevisat att han är bättre för nuvarande, då ska han också spela där, enda tills Busquets krigar tillbaka sin plats genom att spela upp sig igen. För när Busquets är i form finns det ingen bättre än honom på hans position.

Annars hoppas jag innerligt på att vi startar med Bartra ute till höger, men det lär väl knappast det heller hända. Det mest troliga scenariot nu när Alves är avstängd är väl att Adriano spelar där istället.

Vad jag tror VS vad jag vill:

(Tror)

Ter Stegen

Adriano - Piqué - Mascherano - Alba

Rakitic - Busquets - Iniesta

Messi - Suarez - Neymar

(Vill)

Ter Stegen

Bartra - Piqué - Mathieu - Alba

Xavi - Mascherano - Rakitic

Messi - Suarez - Neymar

Slutligen så hoppas jag verkligen att vi tvålar dit PSG rejält ikväll, ogillar den klubben enormt mycket pga deras arroganta president.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-10 15:21
@Barcelonistas:

Love you, bro!

Kan inte bli mer rätt än så.
Barcelona koeman92
2014-12-10 14:46
Barcelonistas

Alves är avstängd och dessutom så tror jag att det vore bättre att starta med Messi till höger och Suàrez på mitten. Bra elva annats!
Barcelona Liunil Masse
2014-12-10 14:32
Barcelonistas Alves är avstängd och med all sannolikhet så kmr Adriano ta hans plats. Håller helt med dig om Elvan annars. Iniesta förtjänar inte att starta. Mascherano är bättre än Busquets i nuläget och ska starta helt enkelt. Tyvärr känns det som att Iniesta och Busquets kommer få starta ändå för så är det alltid.
Barcelona Mido
2014-12-10 14:31
[QUOTE=Barcelonistas]Att starta med Iniesta vore tjänstefel och det hade bara spridit negativa signaler. Starta med det formstarkaste laget, gå inte efter namn. Bänkas Rakitic idag ja då bör LE söka närmsta mentalsjukhus. Neymar-Messi-Suarez Xavi-Masken-Rakitic Alba-Mathieu-Pique-Alves Ter stegen Detta är den ända rätta startelvan! [/QUOTE] Alves är avstängd tror jag
Barcelona Barcelonistas
2014-12-10 14:15
Att starta med Iniesta vore tjänstefel och det hade bara spridit negativa signaler. Starta med det formstarkaste laget, gå inte efter namn. Bänkas Rakitic idag ja då bör LE söka närmsta mentalsjukhus. Neymar-Messi-Suarez Xavi-Masken-Rakitic Alba-Mathieu-Pique-Alves Ter stegen Detta är den ända rätta startelvan!
Barcelona Barcelonistas
2014-12-10 14:09
Dagens match handlar inte bara om en gruppseger. Utan det handlar om så mycket mer bland annat får vi nu verkligen se vart vi står? Matchen borta mot PSG var under all kritik, den pinsammaste matchen på ett bra jävla tag. Ett PSG utan sina bästa spelare ska vi klå ditt/ dominera mot. Vid en vinst idag mot PSG så får laget en positiv boost och LE kan bygga vidare på just detta fram till åttondelen men även framöver. LE har nu experimenterat klart, nu får det vara nog med allt ändrande.
Ronaldinho Gaucho
2014-12-10 13:59
@Andresito:

Fin start elva. Är dock hugget i sten att ha Alves på högerkanten om Messi också startar till höger. De har fantastisk kemi tillsammans. Dessutom är jag tvivelaktig till Iniestas närvaro i startelvan. Hade tagit Xavi alla dagar i veckan nuförtiden. Rakitic får stå för det offensiva spektaklet. Blir bättre balans med Xavi på planen. Iniesta är ännu inte förlåten för sin usla insats i El Clasico och har knappast varit i form de senaste 1-2 åren.
Barcelona Andresito
2014-12-10 13:53
Kanske är helt ute och cyklar, men om man får filosofera lite.
Kolla bilden i länktips, inte många ordinarie spelare där. Antar att de spelade två-mål, de spelarna som inte är på bilden bildade då detta laget:

Montoya - Piqué - Mathieu - Adriano
Rakitic - Masche - Iniesta
Messi - Suárez - Neymar

Montoya är ju som känt inte uttagen, Alba in och Adriano över till höger. Hade varit den perfekta elvan!
Barcelona Neymar11
2014-12-10 13:51
Våra bästa huvudspelare måste starta idag, vi har inte råd att släppa ytterligare 2 onödiga mål på det sättet. Jag vill se Batra från start på högerbacken eller så kör vi 3 backslinje
Ronaldinho Gaucho
2014-12-10 13:51
@Neymar11:

Goda nyheter.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-10 12:50
Ska vi beställa båtresa nu under jul?
Barcelona Neymar11
2014-12-10 10:41
Varken montoya eller Douglas är uttagna till truppen ikväll
Barcelona enkos
2014-12-10 10:05
Förutom våran match så är Roma - City intressant, City kan antingen gå vidare i CL eller åka ur helt, de kan aldrig bli trea i gruppen,, så 0-0 eller förlust är det fjärde platsen som gäller.. 1-1, 2-2 osv samtidigt som CSKA förlorar så är City vidare..
Barcelona DM1982
2014-12-10 09:38
Det absolut viktigaste ikväll är att laget sätter sina chanser, för chanserna kommer finnas. Skulle vara bra om Suarez kunde näta, det är dags nu.
Barcelona enkos
2014-12-10 09:27
Jag är säker på att alla gruppvinnarna hejar på Barcelona ikväll, för ingen vill möta Barcelona redan i åttondel..
Barcelona dinho the artist
2014-12-10 09:11
Det skriker lillebrorsavund och småaktighet att alltid nämna och febrilt nedvärdera Ronaldos bedrifter.

Härligt med match ikväll! Hoppas nog på mascherano på mitten istället för Busi. Psg pressar hårt och Busi har definitivt haft en tendens att tappa bollen under press på sistone, inte minst förra matchen i Paris.

F.ö. Hoppas jag få se en härlig match av Messi igen. Han har verkligen övertygat spelmässigt senaste matcherna och vore ännu trevligare att se om det håller i sig.
Barcelona Andresito
2014-12-10 08:28
Les Rambles eller Les Ronaldos?
Ronaldo hit, Ronaldo dit. Penaldo, filmare, felaktig assist, blabla. Man blir lite trött..

Anyway. Skönt med avgörande match redan ikväll, samma känsla som i en kvartsfinal. Kommer bli kul att se hur spelarna agerar på planen.
Verkar även som att det blir 90000+ på Camp Nou, vilket kan behövas.

En annan positiv sak är att det är flera stycken i truppen som hotar de "givna" spelarna om en startplats.
Piqué och Bartra har gjort det bra på sistone och Mathieu har gått från den givet bästa mittbacken till att få slåss om sin plats.
Mascherano håller alla med om att han är bättre än Busquets just nu, alla utom en viss Lucho.
Xavi/Iniesta/Rakitic kan alla gå in och göra en bra insats.
Pedro har visat sin gamla målfarlighet för första gången sedan typ 1964. Kul att se, förhoppningsvis sätter det press på både Neymar och Suárez som haft det svårt framför mål de senaste veckorna.

Barcelona enkos
2014-12-10 07:43
Även Reals fans har insett att Real spelar för Ronaldo

"Idag spelade Real Madrid för Ronaldo. Tyvärr var det alldeles för många gånger fria spelare ignorerades för att istället leta efter en Ronaldo som var helt under isen idag. Undantaget var väl när Bale försökte springa igenom 5 spelare istället för att passa en fri Ronaldo.

Ronaldo klart sämst idag, tätt följt av Chicharito.
Illarra klart bäst."
Barcelona Barcelonistas
2014-12-10 01:08
Game Day idag gubbz! Detta blir ett test och jag hoppas att vi tar det och klarar det.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-12-10 00:50
@enkos:

Han fick en gratis guldboll, varför ska han inte få gratis assist?
Barcelona Diar Shekha
2014-12-10 00:05
Självklart kan man inte rikta sin ilska på Vermaelen utan endast på ledningen. Ingen människa säger nej om Barcelona eller Real Madrid ringer de.

Det jag fortfarande tycker är ganska märkligt är följande:

1. Barcelona har behövt en mittback i 3-4 år nu samtidigt som man har en avstängning på två fönster framför sig. Varför gå och lägga 10 miljoner euro på en spelare som inte ens platsar i Arsenal och som redan är långtidsskadad? Hur stor är chansen att en sån spelare ska förbättra vårt försvar som var rätt usel tills Mathieu kom? Det är just därför jag hoppas att vår avstängning blir verklighet. Våran ledning ska inte vara nära pengar!

2. När du redan vet att Vermaelen är långtidsskadad, varför inte operera honom redan när han kommer? Då skulle han kanske vara frisk nu.. vad händer om typ Pique och Mathieu blir avstängda eller skadade tillsammans? Vi har inte lärt oss ett skit av våra misstag och har istället förlängt de med ytterligare 2 år. Stackars den som blir president 2016, det kommer bli ett helvete i början för vi kommer behöva ännu en generationsomväxling då.
Barcelona enkos
2014-12-09 23:58
Varför fuskar livescore och de som som skriver statistik om Messi vs Ronaldo till ronaldos fördel? Han är inte ens i närheten av assist på Arbeloas mål men de skriver assist på honom.. helt skrattretande ...soccerway har rätt och där står ingen assist...
Barcelona Gio Style
2014-12-09 23:30
@Tyska Maskinen:

Hahaha vad har jag missat?
Barcelona MUNIR-ADAMA
2014-12-09 22:49
är det sant att det har var Abidals sista match i karriären hörde från Erik Niva
Barcelona socccerfan1
2014-12-09 22:44
Skönt iaf att Cristiano sprang ihjäl sig idag utan riktigt utdelningen mot dåligt motstånd med en man mer..
Barcelona Neymar11
2014-12-09 22:38
När kommer England fantasten in hit och ursäkta sig för Liverpools uttåg?! Dom satsar inte i cl var det ja....
Annons: