/spanien/barcelona/forum/3587.aspx/spanien/barcelona/forum/3587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-22 10:10
1000 spänn på Real Madrid till 5 ggr insatsen är värt för att lugna nerverna lite.
Barcelona Barca4life98
2015-03-22 09:29
Ibland så kommer det upp att jag inte "har något alias till detta forum". Vet inte varför, gör jag något fel?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baronen
2015-03-22 09:25
Ojoj, nu åker vi! Vilken söndag, vilken förväntan.

För mig är alltid Reals största hot Marcelo och Benzema. Jag blir livrädd varje gång Marcelo kommer i fart med bollen in mot straffområdet. Tycker han är en gudabenådad vänsterback, så skicklig att han fan skulle kunna spela som offensiv mittfältare lika gärna.

För vår del hoppas jag Neymar höjer sig än mer. Tycker han tappar boll alldeles för lätt och så vägrar han att göra mål. I dagsläget känns han och Iniesta totalt ofarliga. Jag vill se Xavi på planen i kväll.

Vi får se.
Barcelona koeman92
2015-03-22 09:16
Efter en låååååång väntan är dagen äntligen kommen, matchen som kan avgöra resten av säsongen

Vamoooos! Nu gör vi Camp Nou till Camp Hell!
Tiki-Taka
2015-03-22 09:09
Har en känsla att xavi startar istället för rakitic denna match.....hoppas verkligen min magkänsla har helt fel :-)
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-22 08:11
Vem vaknar ens 07.40 på en Söndag?! Är så nervös att jag inte kan sova.
Inte blev det bättre av att jag drömde om matchen.

Drömde att vi gjorde mål i 7e minuten, sen blev det bortdömt av någon anledning och 3 minuter senare får Real Madrid straff pga hands i straffområdet. Ronaldo skjuter straffen i ribban.

Ett par minuter senare kommer det ett inlägg som Bale nickar, målvakten räddar. Bale nickar på sin egen retur två gånger om och andra gången lobbas den över målvakten. 1-0 Real Madrid.

Sen tog drömmen slut, hoppas bara det inte är slutresultatet! ;)
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-03-22 08:07
Så jävla nervös, men inte pga själva matchen utan pga Messi. Kommer han vara på spelhumör eller bara promenera runt? Är Messi på lekhumör så kanske det blir ny 5-0´? Skämt åsido, däremot måste Suarez och Ney sätta sina chanser. Real är effektiva, ge dem en kontring och BAAM mål. Gäller att stänga ytorna som Real alltid får mot oss och då kanske det är bra att Rakitic är Alves städgumma? :P

Visca!

Barcelona AndreD
2015-03-22 08:05
Har en jävligt bra känsla inför matchen. VAMOS
Barcelona Mido
2015-03-22 07:38
Då är dagen kommen härligt, inte alls nervös, eller jo lite,, men det känns att spelarna är taggade till tusan, och så länge Messi på lek humör då är det halva vunnet. Hoppas bara på ett logisk startelva, inte som sist.
Barcelona Sentuary
2015-03-22 04:30
L.A.M Besitter inte Mascherano ett högre tempo än Busquets? Kom igen, Busquets tempo är tio gånger segare än Mascheranos.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-22 02:11
jag kan fan inte sova, har en otäck känsla och är jävligt orolig... mår piss
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-22 02:01
Busquets är min favoritspelare men det bästa vore om han lämnades på bänken i morgondagens drabbning. Fördelarna med honom på planen är riktigt lockande med ett snabbare kortpassningsspel och mindre ytor för Reals mittfält att operera på. Finns ingen som stänger den så farliga nr 10-ytan så bra som Sergio. Fråetecken setts dock över hans fysiska form, om han därmed hanterar närkampsspelet lika bra som tidigare, samt flytet i passningsspelet. Hans största styrkor kan med andra ord ha tagit skada i och med hans frånvaro.

Med Masken får vi en duktig närkampsspelare, en fullt godkänd kortpassningsspelare och en defensiv mittfältare som kan vända spel med en passning. Han besitter inte ett lika högt tempo som Busquets men har ändå en bra passningsfot. Jag skulle startat med el Jefecito.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-22 01:53
@barcastuff: Busquets, who is recovering from an ankle injury, will get the medical green light on Sunday morning and be part of the match squad. [tv3]
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-22 01:42
Deulofeu förtjänar att bänkas eller lämnas ute ur truppen . Emery låt han starta 3-5 matcher i rad innan och han va katastrof i de alla. Han är så dålig att jag inte ser potentialen i honom längre. prestationerna på plan var division 3 i Spanien klass.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-22 01:37
Har ni sett Tellos enda mål i matchen mot nacional? Åt helvete med att sälja honom. Hämta tillbaka honom, förläng hans kontrakt låt han spela i Luchos nya system. Eller åtminstone borde vi kunna sälja honom för 20-25 miljoner euro.
Barcelona Neymar11
2015-03-22 00:24
Vampiro Såg du hans matcher i Everton? Under varje match blev han tillrättavisad av sina medspelare för att han struntade i hemjobbet, vägrade passa bollen. Försvarar utlåningen? Utlåningen är klockren ett topplag i Spanien som spelar i Europa. Som baserar sitt spel längs kanterna med en fartfylld fotboll. Sen att det visar sig att han inte är tillräckligt bra är en annan femma Är man inte tillräckligt bra för Sevilla så kommer han aldrig bli tillräcklig bra för Barcelona. Men här hamnar skon i kläm för din del, han är inte ens tillräckligt bra för att sitta på Sevillas bänk! Han ville inte vara kvar i Everton, han fick sin chans att visa upp sig i Barcelona . Vart det gick fel låter jag vara osagt Men hey det är alla andras fel förutom deulofeus :)
Barcelona Vampíro
2015-03-22 00:13
Neymar Oj vad många faktafel där. För det första så fick han spela ganska mycket i Everton och stod för en del grymma matcher(Liverpool, United, Arsenal bl.a) men blev skadad under vintern och hade svårt att komma tillbaka efter det. Han fick jävligt mycket beröm av tränaren Roberto Martinez för hur snabbt han lyckades anpassa sig till spelet i England och för, just det sin inställning. Men du fortsätter att älta om hans sk "attitydsproblem" utan att ge något exempel utan endast spekulera, felaktikgt dessutom. Ja klubben har skött denna situationen på ett dåligt sätt, man har ett trackrecord av usla låneaffärer. De kallade tillbaka honom och hade t.o.m. en presentation för Deulo som en A-lagsspelare för att några veckor senare skicka iväg honom igen. Beror det på taskig attityd eller borde kanske FC Barcelona känna en spelare som har tillbringat halva sitt liv i klubben? Så istället för att låta honom fortsätta i Everton, en klubb där han hade tränarens förtroende(oavsett din felaktiga information). Ellet låta honom gå till en annan klubb som utlovar speltid så skickar man grabben till Sevilla. En storklubb med CL-ambitioner som knappast kommer satsa på en yngling från ett annat lag. Sevilla förlorar inget på att ha honom i truppen under ett år däremot förlorar de på att låta honom spela varje vecka i hopp om att han ska bli en storspelare i framtiden, de kommer ju ändå inte bära frukten utav det. Sen skjuter du dig själv i foten, du skriver att han inte är tillräckligt bra för att spela i Sevilla men försvarar ändå utlåningen till Sevilla. Märkligt. Det är Barcelonas uppgift att låna ut sina ynglingar till lag där de får tid och plats. Inte skicka iväg de till andra topplag i ligan och hoppas på det bästa. Sen ytterligare ett fel, Everton är allt annat än en medioker klubb som du uttrycker det. Speciellt förra året då de var otroligt nära att knipa en CL-plats. Långt inlägg men det behövdes då din information var såpass felaktig.
Barcelona Meymar
2015-03-22 00:08
@( Xaviesta ):

Aha, okej! Haha, nja, med tanke på att kommentatorer helst ska vara neutrala lär han nog inte göra det nej ;)
Barcelona Barclasico
2015-03-22 00:02
haha så skön reklam!
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-21 23:55
Meymar Ray kommenterar endast våra ligamatcher, inte CL dessvärre. Imorgon får vi dock njuta av hans poesi igen. Hade varit mäkta mäktigt om han sjunger med i hymnen också, toooot el camp, és un clam, som la gent blaugr.. whatever, you get the point ;) Han har gjort det förr men han lär inte göra det imorgon iaf.
Barcelona Neymar11
2015-03-21 23:52
Tello vill inte tillbaka till Barcelona han trivs som fisken i vattnet i porto. Vem klandrar honom han kommer inte få spela så värst mycket i Barcelona
Barcelona J.Gamper
2015-03-21 23:49
Tello Kanske kan ge Neymar bra med konkurrens nästa säsong till skillnad från Pedro?

Skulle nog passa LE spelstil bra också kanske.
Barcelona Canaletes
2015-03-21 23:47
Njaa...
Denis Suárez är ju i princip samma situation som Deulofeu, utlånad och samma ålder. Fast för honom går det mycket mycket bättre.
Sen är Sevilla kända för att utveckla unga spelare, speciellt sen Caparrós-tiden. Alberto Moreno tex förra säsongen och nu i Liverpool.
Sen har ju Deulofeu attitydsproblem, fast mer på plan där han vill visa så mycket att han inte spelar för laget Det har alla själv skådat.

Sevilla enligt min åsikt är en toppenklubb om man vill utvecklas. Ingen riktigt toppklubb men väl en klubb där man kan visa att man är en spelare som kommer bli stor eller inte.
Barcelona Meymar
2015-03-21 23:41
Jag har försökt hitta highlights med Ray från Barca-City men kan inte hitta det. Någon som har sett och isåfall kan länka? Eller kommenterade han inte den matchen? Tänkte ladda upp inför morgondagens match med lite highlights :)
Barcelona 1.70-ligan
2015-03-21 23:39
Tello har verkligen glänst borta i porto. Hoppas vi kan plocka hem honom och kanske byta mot pedro som första backup framöver.. För övrigt är jag sjukt taggad och nervös inför imorgon. Delvis är känslan god. Hoppas vi kan bibehålla formen och bli effektivare bara!
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 23:38
Skulle inte påstå att Sevilla inte spelar Deulofeu för att dom inte vill utveckla någon dom inte ska använda. Varför låna in honom alls då? Det är ju dumt att ha någon väldigt duktig ung spelare men vägra spela honom för att han inte kommer att vara kvar där. Utnyttja den resursen så gott man kan. Så jag tror inte det handlar om det. Tror att Deulofeus problem är att han inte anpassar sig till en taktik speciellt väl. Om emery säger "Jag vill att du jobbar hem efter varje anfall", så gör han det inledningsvis men sen så slutar han göra, mest för att han blir bekväm eller helt enkelt glömmer av att det. Deulofeu har talang, han kan bli väldigt bra men det känns som att han själv inte vet hur han ska utnyttja det. Tror inte att han är uppkäftig eller divig, han är säkert hur jäkla trevlig som helst. Tror snarare att han bara har väldigt svårt för att ge 100 %. Kolla pedro, han har i grund och botten mindre talang än Deulofeu. Men han gör mycket mer nytta eftersom han utnyttjar sin talang till Max och han springer arslet av sig för laget. Den mentalitet måste Deulofeu få.
Barcelona Neymar11
2015-03-21 23:31
Vampiro Om grabben inte är redo för Sevilla när ska han bli redo för Barcelona?! Efter några år i cordoba eller Nej allt är klubbens fel, ytterligare en talang åt helvete liksom. Inte hans fel utan kostymnissarna som bestämmer, dom borde ju gå ner på plan och spela istället för honom. Hade nog inte gått sämre Tragiskt tänkande, tro fan att det är deulo fel Hade han varit tillräckligt bra så hade Sevilla spelat honom. Är han tillräckligt bra?! Absolut inte, vad står i vägen? Jo han själv och inte vår ledning. Har han talangen? Ja, eller ja han hade det! Undra vad problemet kan vara, attityden till att vilja bli bättre? Eller attityden som gör att han tror redan att han är en stjärna Han kunde inte ens ta plats i ett mediokert Everton där han fick chans efter chans och varje gång visade han bristande attityd.
Barcelona Vampíro
2015-03-21 23:20
[QUOTE=Neymar11]Vampiro En talang med attitydproblem som håller på att förstöra sin karriär [/QUOTE] Va? På vilket sätt är det hans fel att klubben väljer att låna ut honom till en toppklubb istället för ett lag där han faktiskt får speltid. Klart Sevilla inte vill utveckla någon som de inte kommer behålla. Sen är det där med attitydsproblem så himla överdrivet. Han är inte en skolpojk men det betyder inte heller att han är någon Cassano. Det är en sak att vara lite av en diva i B-laget(där han var stjärnan) men knappast något som är relevant idag. Finns inga tecken på att han skulle vara svår att hantera, tvärtom då Martinez i Everton alltid hyllade honom för just attityden.
Barcelona Neymar11
2015-03-21 23:20
Endast en biljett var kvar i eftermiddags, kommer vara en magisk stämning på läktaren imorgon Och här sitter man hemma när man har haft alla förutsättningar för att befinna sig därnere....
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-21 22:57
Canaletes

Tack så jättemycket!
Annons: