/spanien/barcelona/forum/3580.aspx/spanien/barcelona/forum/3580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-12-09 11:58
Vi kan ju göra klart med honom, och han kan spela 1 år med Dortmund. Allt är Möjligt tills man inser vilken ledning man har, går ju alltid att skicka ner ter stegen för att fixa affären
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-12-09 11:57
Andersito Tyvärr så har du rätt, men reus har visat sig kall tidigare då han tackade nej artigt till Bayern. Han verkar inte vara en girig människa utan följer sitt hjärta. En karaktär för Barcelona och en spelare för ta över Iniesta!
Barcelona Andresito
2014-12-09 11:50
Neymar11

Lägg märke till 'who is a Barcelona fan since he was a kid', det är lika med att han spelar i Real Madrid om något år, Isco och Modric kommer välkomna honom väl ;)

Hoppas verkligen att Zubi kokat ihop något bra med Reus och Dortmund. Chansen må vara liten, men Zubi som tar 9 av 10 felbeslut kan väl sätta detta som ett bra beslut.
Barcelona Neymar11
2014-12-09 11:45
@barcastuff: Borussia Dortmund winger Marco Reus (25), who is a Barcelona fan since he was a kid, has started learning Spanish a few weeks ago. [bild] Oj då, bild brukar ha rätt angående tyska spelare
Barcelona Neymar11
2014-12-09 10:59
Messi är ju med som vanligt i veckans lag i fotbollskanalen Europa. Men en sjukt störande kommentar ' Messi är för bra för försvararna i la liga' så satans dumma människor det finns i detta land Han gör det i la liga Han gör det med Argentina Han gör det i cl Han hade vart ännu mer överlägsen i PL, serie a, Bundesliga och ligue 1, era jävla nötter
Barcelona Barcadinho.
2014-12-09 08:12
Jag tycker att Uefa ranknings system är ett bra verktyg att mäta olika ligor.
Det är inte helt och hållet perfekt men det finns inte ett perfekt sätt att jämföra.
I den här rankningen ligger LaLiga ettan med en liten marginal till PL.

Det mäter inte om ligan är attraktiv, publikmässigt eller medialt, utan tar hänsyn till match resultat.
Barcelona Andresito
2014-12-09 08:11
Tror inte vi får se många överraskningar mot PSG imorgon.

Hur Lucho tänker: ter Stegen får fortsatt förtroende och Busquets likaså. Mascherano är för bra för att bänkas och får ta plats i backlinjen. Xavi spelade 90 senast och lär få nöja sig med ett inhopp. Pedro har börjat pricka mål och kan starta före Suárez, tvivlar dock på det.

MAtS
Adriano - Masche - Mathieu - Alba
Rakitic - Busi - Iniesta
Messi - Susu - Neymar

Hur jag hade tänkt: Zlatan lär med största sannolikhet starta, då är det bra med både Piqué och Mathieu som kan stångas med näsan i luftduellerna. Eftersom Busquets inte direkt är något fysiskt monster så kan man ha Mascheranos aggressivitet framför backlinjen mot PSG som gillar att rulla boll. Frågan är om Iniesta är redo att starta, när vi jagar mål så är han den bästa att ha, men Xavitic har funkat bra hittills.

MAtS
Adriano - Piqueton - Rökieu - Alba
Raki - Masche - Iniesta/Xavi
D10S - Suárez - Ney
Barcelona koeman92
2014-12-09 07:48
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Han spelar i Real Madrid. Det säger allt
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-12-09 02:41
Det tog både Ronaldo och Messi 80 minuter och 49 sekunder att fullborda sina hattrick .
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-09 01:39
@grande jw:

Att han filmar är en sak. Vad jag inte kunnat förstå är, hur kommer det sig att han kommit undan med det alla dessa år??? Han filmar ju systematiskt varje säsong vid straffområdet.

Vad är det han gör för att komma undan så lätt???
Det är ett mysterium.
Barcelona grande jw
2014-12-09 01:10
Ronaldo filmade knappast när han fick sin straff. Alla såg väl att han bara var lite badsugen?
Barcelona Rambla~
2014-12-08 23:56
Vampiro Det min vän är en helt annan historia. Nej, det tror jag verkligen inte. Sopan Zubi har bevisat sitt värde så det räcker och blir över. Jag är nog inne på Smogens linje. Det är nog bara bra att vi inte får värva. Det räcker med Vermaelens och Douglas-värvningar från Zubi nu. Tycker bara att Barca behandlas av Fifa tvärtemot andra storklubbar.
Barcelona Gio Style
2014-12-08 23:36
Bartholomew Kuma

Om man inte tar CL och EL i beräkningarna, vad ska man då ta om man nu ska försöka ställa ligorna mot varandra?
Vad är det som säger att PL är bättre för att det är mer skrällar?
Det behöver inte betyda att lagen under big 4 är bättre än La Ligas motsvarighet utan det kan istället betyda att topplagen i PL inte är lika bra som La Ligas motsvarighet. Jag tror bestämt på det sistnämnda.
Varför? Jo pga det vi ser i CL och EL.

Men jag kan inte övertala dig om att ena ligan är bättre än den andra och ännu mindre få dig att gilla La Liga mer.
Jag gillar La Liga för att lag som inte har dem ekonomiska resurserna som PL-lag har tvingas att använda många egna produkter vilket gynnar utvecklingen i den spanska fotbollen. Det är imponerande hur många spanjorer som spelar i lagen vecka ut och vecka in jämfört med PL.

Tycker också att fotbollen är mer teknisk och passningssäkrare och således behagligare för åtminstone mina ögon.

Du har all rätt att tycka som du gör, du har dina anledningar.
Men när folk kommer med så korkade påståenden om att Ronaldo och Messi inte hade kunnat göra det i PL så spyr jag och måste säga ifrån.
Agüero öser mål i PL, han når inte ens upp till knäna på Messi i landslaget där han enligt många underpresterar.
Alexis och Costa tog steget över och levererar direkt, Alexis har blivit Arsenals bästa spelare varje månad och Costa leder skytteligan.
Dessa spelare är inte på långa vägar på samma nivå som CR och Messi, så det finns inget som stödjer det påståendet om att dessa två herrar inte skulle klara av att leverera på lika regular basis i PL.
Barcelona Neymar11
2014-12-08 23:31
Sjukt hur många gånger vi har fall upp vid CAS, det om något är pinsamt och visar hur dålig skött våra kära klubb är. Tror dom på CAS har tröttnat rejält på oss
Barcelona Vampíro
2014-12-08 23:22
Rambla~ Handen på hjärtat även om Barça hade fått värva vem man ville, tror du de hade lyckats förstärka? De hade ändå aldrig kunnat värva nån som ens är bättre än Mascherano/Bartra.
Barcelona B-Guden
2014-12-08 23:02
@Rambla~:

Jag har inte sån stor koll, men det är väl nästan bara vid målvaktsskador detta undantag brukar tillåtas ?, sen får man fan skylla sig själv om man värvar en spelare som är skadad för att sedan hoppas på att man får värva e ny,

tycker det är rätt beslut vi har 3 hela mittbackar, 4 med masherano varför ska vi få värva en ersättare ? hade förstått det om 2-eller 3 mitt backar var skadade.
Barcelona Smogen
2014-12-08 23:01
Sjukt att man är kluven till hur CAS ska ställa sig i frågan ang. att Barca får värva eller inte. Vad som än händer kommer jag bli glad och besviken samtidigt.
Upphör förbudet blir jag naturligtvis glad att Barcelona kan värva till sommaren igen och förbättra truppen, samtidigt som det vore en skön smäll mot det korrupta FIFA som verkar gå hand i hand med Perez.
Samtidigt vet jag att Zubi fortsatt kommer vara vår sportchef, dessutom anställd av en idiotisk och korrumperad ledning som förmodligen inte vill något hellre än att förstöra för nästa ledning. Man bäver ju för hur mycket skada Zubi kan ställa till med om han får chansen att värva även nästa sommar.

MEN om förbudet står sig så blir jag naturligtvis förbannad, samt en aning oroad. Tänk OM Messi försvinner till sommaren, eller när Xavi lämnar eller hur vi ska ersätta Alves med Douglas. Det kan ju aldrig sluta väl.
Samtidigt så blir jag ju lycklig över att Zubi inte kan slänga mer pengar i sjön, istället får nästa ledning extra mycket pengar i kassan, då med kanske en vettig sportchef i släptåg.
Dessutom hade det förhoppningsvis inneburit att spelare som Adama, Dennis Suarez, Samper, Deulofeu mfl. får chansen i A-laget.

Ja, vad ska man hoppas på egentligen? :)
Barcelona Rambla~
2014-12-08 22:30
Att Fifa förbjuder Barca att värva en ersättare för Vermaelen är ju bara löjligt och direkt felaktigt. Vem var det som kom med den nyheten? Var det radiostationen Cope? Är det bekräftat av Fifa? Varför felaktigt? Jo, om ni minns så fick klubben förbudet uppskjutet under sommaren tack vare sin överklagan, vilket alla har rätt och göra. Då värvades Vermaelen. Om en spelare från starten av säsongen och en bit in på den blir borta huvudparten av säsongen, har en klubb rätt att värva in en ersättare, ja alla klubbar brukar få rätt till det. Vilket innebär att de får ta in en ersättare mitt under pågående säsong. De behöver inte vänta tills transferfönstret öppnar i januari. Dock finns det en viktig restriktion. Man får bara ta in en spelare från den egna ligan eller en spelare som är kontraktslös, som tex Valdes är nu. Det jag hävdar är alltså, vi värvar inte en spelare i januari under fönstret då vi faktiskt är avstängda ifrån det. Utan vi vill ta in en ersättare till den spelare vi värvade under sommarens transferfönster då vi faktiskt hade rätt att värva honom, eftersom han missar i stort sett hela säsongen utan att ens ha spelat en endaste minut ännu. Fast det är klart, vi är ju Uefalona och då gäller så klart andra regler än vad de vanligtvis gör för andra klubbar. När det gäller överklagan till CAS, handlar det bara om den överklagan Barca gjorde innan sommaren till Fifa, alltså transferförbud i de två nästkommande fönstren, och som Fifa sedan avslog. Då tog Barca det vidare till CAS. Det har alltså inget att göra med Vermaelen det CAS nu ska besluta om.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-12-08 22:08
http://www.fcbarcelona.com/ Skön bild på Zlatan...på första sidan ;)
Barcelona enkos
2014-12-08 22:04
Spelbolagen underskattar Barcelona i ligan
1.44 odds på att Real vinner
2,87 på Barcelona

Spelbolagen har missat att Real har haft mycket lättare schema hittills och inte mött ett enda topplag borta...har spelat hemma mot både Atletico och Barcelona och ska också gästa Valencia, Sevilla, Bilbao borta också..
Barcelona Liunil Masse
2014-12-08 20:26
Bravo
Adriano-Pique-Mathieu-Alba
Rakitic-Mascherano-Xavi
Messi-Suarez-Neymar

Tror att Bravo kommer få stå nu mot PSG och inte Ter Stegen. Ter Stegen fick spela cupmatchen mot Huesca istället för Masip och därför tror jag Lucho redan hade bestämt sig för att spela det lite säkrare kortet i Bravo mot PSG. Själv tycker jag också att Bravo borde stå mot PSG för matchen är så pass avgörande för vår säsong. det är ju självklart otroligt viktigt att komma etta i gruppen för att undvika lag som Bayern o Chelsea redan i åttondelen.

Adriano tar avstänga Alves plats medan de andra är rätt självklara.

Busquets borde petas pga sin rent ut sagt usla insats mot Espanyol och usla säsong för den delen. Masherano som alltid briljerar som defensiv mittfältare borde få lira där. Xavi och Rakitic borde starta tillsammans med tanke på hur bra de spelat tillsammans.

Messi och Neymar är självklara. Suarez var tillsammans med Busquets sämst på plan mot Espanyol men tycker fortfarande att Suarez borde starta pga att han har det där lilla extra som Pedro inte har och har egenskaper som Pedro saknar i boxen.
Bartholomew Kuma
2014-12-08 19:42
Angående om Premier Leauge vs. La Liga...

Först och främst så måste man definiera vad "bästa ligan" egentligen innebär. Bäst topplag? Mest underhållande ligan? Bäst liga som helhet?

Personligen anser jag att Premier League är bäst, eftersom att varje match har betydelse, för att alla lag kan vinna mot alla. Så gott som varje helg så får man se minst 1 skräll.

Att jämföra CL/EL med inhemska ligan (som koeman92 har gjort) går inte riktigt. Det är trots allt bara 4 lag som representerar England. City har i vissa stunder visat sig vara en riktig maskin i England, men i Europa så lyckas de inte alls. Visserligen förlorade Manchester-laget mot CSKA Moskva hemma, det betyder ju inte nödvändigtvis att CSKA är ett bättre lag. City har haft det svårt många år i Europa, och motsvarar aldrig de rimliga förväntningarna. Man kan ju undra vad det beror på. Ingen kan ju säga emot den kvalité som finns i det laget. Enda laget i England som ofta tagit sig långt, det senaste decenniet, är ju Chelsea. 7 semi-finaler i Champions League på 10 år.

På senare tid så har det ju dock inte varit många andra lag som tagit sig lika långt, åtminstone inte lika ofta. Var inte allt för länge sedan som PL-lagen var fullständigt dominanta i Europaspelet. Topplagen i La Liga har varit mer framgångsrika än topplagen i Premier League, om man jämför dom 4. Själva ligan däremot, är en helt annan sak.
Bartholomew Kuma
2014-12-08 19:37
Jag tror att Mascherano tvingas spela som mittback p.g.a. ledningen/tränarens ovilja att bänka Busquets tyvärr...
Barcelona Cule4life
2014-12-08 19:34
Galliani hade vart coolt att ha som sportchef i Barca haha
Barcelona Cule4life
2014-12-08 19:32
Om ni tittar på (2)-1 målet från igår så var det trion som ordnade målet.

Mycket snyggt anfall, Neymar överstegs fintar och sätter en djuledsboll till Suarez som tar emot och chippar vidare till Messi som krigar sig fram via en tunnel och sätter 2-1 målet, Jävla snyggt
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-08 19:31
Tycker ändå Busquets spelat upp sig i takt med att Lucho fått ordning på taktiken och laget fått upp flåset. Sköter inte alla sina uppgifter så har han en extremt otacksam roll som visar upp honom från sin allra svagaste sida. Det handlar inte om att Busquets som spelare är begränsad utan får han inte den defensiva hjälpen som behövs så kommer han blottas, svårare än så är det inte och så är det i precis alla lag.

Iniesta vill jag väldigt gärna ha i form men med tanke på hans höst och det faktum att han precis kommit tillbaka från skada så är det nog bäst om han startar på bänken imorgon. En pånyttfödd Xavi med sina nyckelegenskaper tillsamans med grovjobbaren Rakitic har fungerat bra tillsamans, jag tror mycket väl vi kan ta PSG med det mittfältet.

Sen är ju frågan om det nästan inte är bäst att starta med Pedro på onsdag. Jag vill se en hög press, löpningar utan boll och effektivitet och jag tycker Pedro passar bättre in i vår anfallstrio än Suàrez just nu. Att Suàrez mår bra av speltid förstår jag men den här matchen måste bara vinnas, för konsekvenserna om vi förlorar kan i princip förstöra hela säsongen. Pedro till höger med pigga ben och sin outröttliga stil samtidigt som Neymar och Messi hittat varandra bra. Att ha Iniesta samt Suàrez att slänga in är heller aldrig fel men då får också de eventuellt nödvändiga bytena komma i tid.
Barcelona Sentuary
2014-12-08 18:50
De förtjänar det, speciellt Zubi råttan. Man har 1 års avstängning på transfermarknaden och endå köper man den mest skadebenägnade mittbacken som finns. Hur dum får man vara? En sportchef i FC Barcelona gör inte såna chansningar, kan man kalla han sportchef ens?
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-12-08 18:39
@Neymar N11:

Ska dem försöka skylla på detta nu? Räckte det inte med beslutet som togs i somras och det faktum att alla läkare varnade för Vermaelen?
Barcelona zick9
2014-12-08 18:33
När var det Messi skulle säljas? ;)
Barcelona Neymessi
2014-12-08 18:27
Vill se ett mittfält bestående av Masken, Xavi och Rakitic mot PSG. Busquets har inte alls varit bra den senaste tiden och vi lär behöva Maskens kämparglöd.
Annons: