/spanien/barcelona/forum/358.aspx/spanien/barcelona/forum/358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2016-11-29 20:03
Munir gör 1-0 för Valencia. Är han Barcas spelare och bara utlånad eller är han såld ?
Barcelona Iniesta70
2016-11-29 19:56
Fuerza "Enligt obekräftade källor uppstod förvirring bland några av spelarna som trodde man höll en tyst minut för söndagens insats" Haha en klassiker! Klockrent! Men eftersom uppgifterna är obekräftade så vette fan om inte den tysta minuten var för insatsen trots allt..... Bollinnehavet "Rakitic och Gomes fick straffet att spela mittfältare...." Haha världsklass !! Ja , det summerar både synen och spelet av vårt mittfält denna tragiska höst.
Barcelona Soko
2016-11-29 19:03
Iniesta sägs vara helt klar för El clasico. Han skulle vara med i truppen till morgondagens match i cupen om han inte vore avstängd.
Barcelona Bosketts
2016-11-29 18:23
Oavsett om Alba missar eller inte tycker jag att bör förpassas till bänken. Helst ser jag ett 3-4-3 utformat likt detta:

Umtiti Pique Mascherano

Roberto Busi Rakitic Iniesta (Denis/Rafinha in efter 60)

MSN

Väljer Lucho att köra på 4-3-3 ser jag hellre Digne än Alba. Om inte annat borde det ge eld i baken på Alba och visa att han inte är så självskriven som han tror. En plattmatch och du förpassas till bänken. Så ska det vara, i synnerhet nu när vi har en såpass duktig bänk.
Barcelona Reymar
2016-11-29 18:07
@CarlesPuyol5:

Så du får dina nyheter om Barca från ett Madrid forum... Intressant. Varför inte gå in på en riktig Barca hemsida och hänvisa till dom istället för något önsketänkande från Puertan.
Barcelona El Pistolero #9
2016-11-29 17:05
[QUOTE=neymar JR]Säg det till barto att resultaten är irrelevant, tror du ens pep hade fått kvar utan någon titel med denna ledningen? Sen när blev titlar irrelevant i professionell fotboll? Vad är syftet att ställa upp i ligan/cupen/cl ifall man inte vill vinna? Underhållande fotboll skall krävas på camp nou och slutet av säsongen så ska så många titlar som möjligt visas upp. Håller man på Barcelona så kan man inte välja antingen det ena eller det andra. Quality without results is pointless. Results without quality is boring. ; cruyff [/QUOTE] Skrev jag att resultat är irrelevant? Problemet är att vi spelar som Granada i för många matcher under 2016 och inget förändras. Han nämner att tidigare resultat var lyckade (trippeln) som försvar för att detta spelsätt är the way to go. Han verkar inte se problemen som vi fans, motståndarlagens tränare ser i Luchos spelsätt. DET är problemet. Han måste förändra när moståndarna läst av svagheterna med hans spelsätt, men han gör inte det o då ser vi ut som ett pisslag. Han tycks inte se att det är ett problem att mittfältarna är för långt ifrån varandra, vilket gör det enkelt för lag som Sociedad med en taktiskt ok tränare att stänga oss helt med ett bra presspel. Det har hänt ofta, det hände för flera månader sen mot Liverpool när vi förlora med 4-0. DÅ skulle han tänkt "ja oj, detta är ett problem med mittfältet, dags o förändra så vi inte blir så här överkörda igen" förändringar sen då? Inga alls. Hände samma sak mot Sevilla, mot Valencia osv, han fortsätter ignorera våra uppenbara problem. Just nu har vi enorma problem att spela mot extremt defensiva lag (Malaga) och lag som har ett bra presspel just pga mittfältspositoneringen. Men nej, inga förändringar för vi vann trippeln 2015.... Sjukt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2016-11-29 16:57
Hoppas Umtitti och iniesta hinner få grönt ljus till copa del Rey matchen så att de får några minuter inför classicot. Startelvan jag helst ser i copa Cilessen Vidal (helst Palencia men men Lucho...) Marlon Umtitti digne Gomes mascherano Alena Rafinha Paco denis Dags för Alena och marlon att få starta den här säsongen samtidigt som Gomes, Rafinha samt Denis ska på allvar ge Lucho huvudvärk inför el classico startelvan. Umtitti utbytt halvtid och mascherano går ner. Runt 70 kommer don iniesta in. El classico startelvan Stegen Masherano pique Umtitti Roberto/Rafinha rakitic busi iniesta MSN
Barcelona Fuerza
2016-11-29 16:51
@CarlesPuyol5:

Efter Alba's match mot Sociedad litar jag mer på Digne än på min partner. Har inte sett Digne göra en plattmatch som ens är i närheten av Alba's tragikomiska uppvisning mot Sociedad. Digne fokuserar inte på domaren och sprider inte negativ energi med sitt kroppsspråk till skillnad från Alba.

Vi är inget farligare med Alba i startelvan denna höst. Snarare uppstår fler faror defensivt. Stackaren kan inte ens göra bort sin spelare på kanten (likt Marcelo) och är något otroligt usel på att lösa situationer när motståndarna pressar vår backlinje. Han kan varken göra snabba spelvändningar eller rensa bollen utan att den går över linjen. I modern fotboll är det egenskaper som tillskrivs en ytterst medelmåttig ytterback. Det är tyvärr vad Alba är idag - en medelmåtta.
Barcelona neymar JR
2016-11-29 16:47
Säg det till barto att resultaten är irrelevant, tror du ens pep hade fått kvar utan någon titel med denna ledningen? Sen när blev titlar irrelevant i professionell fotboll? Vad är syftet att ställa upp i ligan/cupen/cl ifall man inte vill vinna? Underhållande fotboll skall krävas på camp nou och slutet av säsongen så ska så många titlar som möjligt visas upp. Håller man på Barcelona så kan man inte välja antingen det ena eller det andra. Quality without results is pointless. Results without quality is boring. ; cruyff
Barcelona El Pistolero #9
2016-11-29 16:34
Lucho: "I remember that in my first year the press exaggerated our results too, and we ended up winning the treble." När ska han förstå att det inte handlar om RESULTATEN UTAN HUR VI SPELAR. Släng dina resultat, vill se bra fotboll som man blir glad av att se på med vår trupp. Ta till dig kritiken o förändra spelet för en gångs skull o sluta va envis...
Barcelona CarlesPuyol5
2016-11-29 15:59
Fuerza Litar du på Digne?
Barcelona Fuerza
2016-11-29 15:49
@CarlesPuyol5:

Vi håller tummarna att det stämmer. Alba gav bort Clasico-matchen sist med två bedrövliga insatser.
Fidizzle
2016-11-29 15:24
@Soko:

Det började med en klump i halsen, men slutade i ett gott skratt..
hahahaha!
Fidizzle
2016-11-29 15:22
@Blaugrana91:

Hahahahaha! Sluta va sån hater!
Han lyckades att skapa en reaktion iaf ;)
Barcelona CarlesPuyol5
2016-11-29 15:18
Det sägs i madridforumet att Alba missar mötet...
Barcelona Iniesta70
2016-11-29 15:09
Låt mig börja med en rebus: Lag i rött+Beatles födelsestad? Nå , klurande ni ut den? Inte så svårt , va? Vaktmästaren på mitt jobb håller på dom. Efter att ha "låtsats fixat" nåt vid mitt skrivbord lämnade han rummet med ett leende på läpparna nynnandes på " Help...YOU ...need somebody" Uppe i matsalen jobbar en kille från Portugal , närmare bestämt från Lissabon(det är sant). Han dumpade en gigantisk portion med pasta på min tallrik , med ett flin på läpparna och med motiveringen: Ni lär ju få löpa på lördag ,,,,så ät för hela laget" En av Arsenals mest hängivna fans är även min chef/rektor. Så efter lunch så var det dags för mitt medarbetarsamtal. Han log och började samtalet med " jaha , såg lite tungt ut i helgen?" "Vafan!!! Ska vi prata jobb eller fotboll!!!??" Replikerade jag högröd i ansiktet. Det var droppen. Nu sitter jag i min " non talking fotballzone" med mina ljuvliga arbetskamrater som inte vet om El Classico är en fotbollsmatch eller den senaste heta kaffe smaken. Men så här i adventstider blir man lätt nostalgisk och lite sentimental. Och enligt sägnen...eller i allafall enligt Bibeln så föddes en frälsare i Betlehem för ca 2016 år sedan och landade i staden Nasaret. .Må så vara... Jag är varken katolik , protestant eller ens ortodox. Så min frälsare föddes i Rosario för ca 29 år sedan och han landade i Katalonien närmare bestämt i Barcelona. Och på lördag står allt mitt hopp till honom. Inte på att Lucho kan tejpa ihop vårt sargade spel med silvertejp. Inte på att vårt mittfältsspel hinner återuppstå. Utan allt mitt hopp står till min lille argentinske frälsare....Messi.
Barcelona neymar JR
2016-11-29 14:45
Bra där, smart att skämta angående detta.
Barcelona Fuerza
2016-11-29 14:28
Truppen höll en tyst minut idag för Chapecoense innan träningen skulle sättas igång. Enligt obekräftade källor uppstod förvirring bland några spelare som trodde att man höll en tyst minut för söndagens insats.
Barcelona Soko
2016-11-29 13:22
Ok ska tänka på det i framtiden. tack för tips och ursäkta om jag skrämt någon.
Barcelona Blaugrana91
2016-11-29 13:12
[QUOTE=Soko]Blaugrana Men ärligt, du har väl hört nyheten långt innan ? Klart att Messi är hemma i Barcelona och flyget krashade i Colombia. [/QUOTE] Ja jag hade hört det, men kanske finns någon som kommer in här och INTE har läst nyheten och då blir man minst sagt ganska skrämd av din kommentar. Tänk på hur du skriver, bara ett tips.
Barcelona Soko
2016-11-29 12:52
Blaugrana

Men ärligt, du har väl hört nyheten långt innan ? Klart att Messi är hemma i Barcelona och flyget krashade i Colombia.
Barcelona Blaugrana91
2016-11-29 12:45
[QUOTE=Soko]Messi åkte med samma flyg som krashade! [/QUOTE] Ja tre veckor tidigare, får jag fråga varför du inte skrev det direkt i din kommentar? På din kommentar låter det snarare som Messi var ombord på planet som kraschade. Varför skrämma upp folk i onödan? Din kommentar är skriven på samma sätt som tidningar gör i rubriker för att jaga klick. Menar inte att läxa upp dig, men tänk på det!
Barcelona Soko
2016-11-29 12:37
Messi åkte med samma flyg som krashade!
Barcelona A good coach is everything!
2016-11-29 11:41
Coach Pep // Tack !
Barcelona Coach Pep.
2016-11-29 06:18
Ur ett holistiskt perspektiv utgör supportrarna den fysiska manifesteringen av klubbens själ, och är intimt emotionellt sammankopplad med laget under pågående match, vilket forskning visar. Jag känner inte längre denna intensiva samstämmighet och iver med laget, vilket jag bara kan tolka som att proppen har gått. Kanske har jag blivit gammal; kanske har jag projicerat min egen cynism kring sporten på laget jag håller högst. Kanske har jag andra prioriteringar. Någonstans har det skärt sig, vilket är tråkigt. Jag såg mitt supporterskap som en tillgång - en hobby såväl som meningsskapande kulturell och andlig exercis. Jag har dock kommit i underfund med att de figurer som leder klubben måste ge resonans med mig på det personliga och spirituella planet, för att jag ska kunna hålla supporterglöden vid liv. Jag måste kunna relatera till dem, och känna att jag ingår i en ömsesidig relation som präglas av en tydlig och distinkt vision. Även om vi skulle ha världens sämsta trupp, men tränas av Xavi och Puyol, skulle jag vara mer entusiastisk och känslomässigt involverad i matcherna, än under LE, där jag blott förvandlas till en alienerad neutral åskådare som dessutom inte alls gillar vad han ser. Jag sitter hellre och skriker "skjut!" åt ett gäng sopsäckar, än att skenheligt låtsasheja på Neymar & CO - i något slags ytlig Barcafanboyism. Det där med att stötta Barca i vått och torrt tror jag inte alls på. Då riskerar man ju att bli en del av problemet. Jag är ingen dront som kan gå med på vad som helst i resultaträkningens namn. Just nu är jag bara en arg konsument som serverats en undermålig produkt. Och om en produkt är undermålig, varför finansiera skiten?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-11-29 04:38
@Bollinnehavet:

Det komiska är att det har sett ut så varje match i den här säsongen. Fatta hur många gånger jag skrikit. Kör en lång boll, skjut bort eller variera!!!!!!!!

Till sist jag börjar anklaga T.Stegen att han brukar börja med första passen.

För i tiden brukar Busi få 3 alternativ. första var att passa tillbaka till målvakten, andra passa åt höger till Xavi, tredje passa till Iniesta. Sen brukar de skapa trianglar steget efter med Messi.

Om bara Barca's problem var uppspelen från målvakten skulle det var lyxproblem. Men vi vet att vi sitter i skiten.

Det enda jag önskade i söndags var att vi förlorade stort så att vi kanske fick se någon annan taktik än detta elände.
Barcelona Xaviesta
2016-11-29 00:51
Bollinnehavet Haha, jag gottar mig med ett leende i skammen av att ha smilat igenom ditt inlägg! Tack för en skön syn på vilken åtgärd Lucho bör vidta.
Barcelona Bollinnehavet
2016-11-28 23:12
@El Pistolero #9:
Det är exakt den situationen jag menar när ter Stegen står helt stillastående med bollen och Pique, Masche och Busi står minst lika stilla med varsin punktmarkering på sig. Rakitic och Gomes som fick straffet att spela mittfältare denna matchen står flera mil från Busquets. Så när han får bollen så sitter "vi" här på Les Rambles och tycker karln är för jävla slö som tappar boll när det i själva verket är så att han är punktmarkerad och har ingen att passa. Så istället för att ta den risken att starta anfallet genom Busquets (som skulle vara alla andra tränares dröm) så skickar ter Stegen mycket riktigt ut den på kanten (där riskerna vid eventuellt bolltapp är mindre) till Roberto eller Alba som ofta halvt om halvt på chans får försöka nicka ner den till Rakitic eller Neymar. Och där förlorar vi ofta andrabollen. Jag har gått Avspark och Ledarskap 1 inom SvFF. Det är mindre än vad dom flesta knattetränarna här i Sverige har gått. Jag ser detta. Det är hur tydligt som helst. Jag vet att det kommer att hända, gång på gång. Tror Lucho på allvar att de andra tränarna i Spaniens högsta division inte vet detta? Och ser han inte själv att det inte funkar? Det är så jävla enkelt. Ska du spela kortpassningsspel så behöver du ha spelarna nära varandra och i ständig rörelse så att du snabbt får nya alternativ och får bollen i rörelse. Sen är jag osäker på om Lucho verkligen vill spela kortpassningsspel men jag får ändå utgå från det eftersom han vill spela bollen längs marken från målvakten, så det borde vara det enda logiska. Men vafan, fuck logic! För när jag tänker närmare på det så har jag fortfarande ingen jävla aning om vad Lucho vill. Jag har inte lyckats tolka detta spretiga spel. Jag kanske får gå Spelförståelse 1 också för att förstå. Och det borde Lucho också göra.
Barcelona S.Eto'o
2016-11-28 23:00
Vela: "The guys upfront (Messi, Suarez and Neymar) are used to working less than the rest and we tried to take advantage" #fcblive
Barcelona Soko
2016-11-28 22:48
Alba och Pique har inte tränat idag pga skador och Messi sägs ha fått en smäll i slutet av matchen att han inte kunde träna med laget idag. Enrique är orolig.
Annons: