/spanien/barcelona/forum/3563.aspx/spanien/barcelona/forum/3563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-12-11 08:28
Får*
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-12-11 08:28
Mido Den jävla idioten borde sluta dra vilanovas namn när det kommer till rykten. Vart är respekten, när han inte ens vila i frid utan att någon idiot utnyttjar hans för få några klick
Barcelona Andresito
2014-12-11 08:23
Det kan ju sluta hur som helst, men kan ändå vara intressant. Så här ser sannolikheten ut för vilket lag vi får i lottningen:

Schalke 19%
Leverkusen 18%
City 15%
Arsenal 15%
Basel 11%
Juventus 11%
Shakhtar 11%

För Reals del ligger Schalke på 19%, Leverkusen 18%, Arsenal & City 14%, PSG 13%, Juve & Shakhtar 11%.

De mest sannolika:
Bayern: Arsenal 24%, PSG 21%
Chelsea: Leverkusen 29%, PSG 20%
Dortmund: City 24%, PSG 21%

Personligen vill jag ha något lag vi inte mött på sistone. Juventus eller Schalke hade varit kul. Arsenal är undantaget då man alltid vill köra över dem, stämplade som "toppklubb", men har inte gjort ett skit sen Henry lämnade typ.
Barcelona Yellow cake
2014-12-11 08:22
Jag vet hur frustrerande det är när ett lag aldrig ställer upp som man själv önskar. Igår var Lucho väldigt nära nån form av önskeuppställning från min sida. Fr.f.a att peta Alves, sen att inte spela Mascherano som mittback är väl det som jag hoppats få se längst vilket jag inte är ensam om.

Det sjuka ibland är, att vilken koll fans ändå har på vad som borde ändras, jag menar, dessa förändringar har det ju skrivits spaltmeter om här inne i typ två säsonger, och när han väl gör ändringen så funkar det! Peppar peppar!
Barcelona Mido
2014-12-11 08:20
Nu tar ryktena kring Messis flytt från klubben ny fart. Enligt Julio Alberto så har Messi lovat Villanova att stanna i Barca i 2 år till innan Villanova avled. Och att nästa adress blir Psg. Trött på skitsnacket.
Barcelona Neymar11
2014-12-11 08:18
Jag har inte sett Messi springa som mycket som han gjorde igår sedan han var 19. Han var verkligen överallt på plan och ville verkligen inte förlora Är det någon som ska ha creed för det med är väl ändå Lucho som verkar ha Messi på sin sida. Han tar taktiska order och löper konstant för laget samtidigt som han ger suarez&neymar utrymme Sen gillar folks ursäkter och gnällande här inne på Lucho gällande allt. Faktum är att han överraskade alla och vann matchen! Ny formation och nytt spelsätt som jag var relativt nöjd med, kan bli bra i fortsättningen om han använder det som plan b när spelarna är mer insatta det Att vi har 3 stjärnor däruppe som kommer göra mål via individuella prestationer är väl självklart, vad fan förväntar ni. Hade bara varit idiotiskt att inte använda deras förmågor. 1: första målet kommer via briljant spel av mascherano, suarez och slutligen Messi. 2: andra målet, vi vinner bollen högt och kontrar på kontringen ett typiskt Barca mål från 08/09 3: tredje målet rullar vi upp dom fullständigt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-11 02:47
@zigazaga:

Visst är det kul.

Det som får mitt hjärta le är hur Messi har jobbat över hela plan de senaste fem matcher. Man börjar se ett mönster nu.

Visst han har jobbat hårt här och där några matcher men nu, fem matcher i rad.
Inte nog med det, han känns mycket, mycket kvickare sista tiden.
Jag vill minnas att han anställde för åtta veckor sen Argentinas fystränare, man ser ju att det har gett resultat.

Det tråkiga för kvällens match är Iniesta's frånvaro av spelet.
Oj, hur kunde jag glömma Masken, och Bartra. De ska vara med i startelvan simpel as that när vi möter svåra lag.
Jag säger hej då ALves, du får gärna hoppa in när vi möter betydligt lättare lag. Jag vill också minnas ungefär för två och halv månad sen var jag jätte sugen på att Bartra skulle användas som högerback.

Men man vågar ju inte drömma när Lucho är kapten i båten. Inte ens han själv vet vilka som ska spela var och hur inför morgondagens träning.
Barcelona zigazaga
2014-12-11 02:33
Det som var skönt att se vid Neymars mål är att han inte passar Messi, han behöver inte alltid passa Messi, utan han gick själv. Skillnad mot förra säsongen. Nu vågar grabben skina. Fler borde ta efter. Bra vinst för moralen, nu har vi vunnit mot Sevilla, Valencia, Espanyol, PSG, tunga vinster.
2014-12-11 01:51
Jag håller på att kolla på matchen.
Jag ställer till mig frågan om varför Iniesta fick starta När Xavi har varit den heta senaste månaden.

Rakitic??

Barcelona Barcelonistas
2014-12-11 01:42
Jag är nöjd med resultatet och vinsten. Det spelmässiga var ok vi får inte glömma att vi möter ett bra lag. Några få punkter som gör mig frustrerad. 1 - va gör Rakitic på bänken? Ännu en toppmatch där han får nöta bänk. Vad kan orsaken vara att han inte får Starta stormatcherna? 2 - LEs taktik var att göra vad? 2 defensiva mittfältare+ en avdankad Pedro och en Iniesta som är helt urslag. Värdelöst mittfält 0 kreativitet. Xavi och Rakitic borde ha startat!!! 3 - missnöjd med backlinjen, om LE nu vill spela med en 3 backlinje så får han göra det rätt också. Mathieu är värdelös där vrf spelar du inte Alba? 4 - Pedro sjabblade bort flera omställningslägen som kunde resulterat i mål. 5 - känns inte som det var kollektivet som vann matchen. Det var mer vår fantastiska trio där framme som avgjorde och räddade LEs ass. Usel taktik!
Barcelona Barcelonistas
2014-12-11 01:42
Jag är nöjd med resultatet och vinsten. Det spelmässiga var ok vi får inte glömma att vi möter ett bra lag. Några få punkter som gör mig frustrerad. 1 - va gör Rakitic på bänken? Ännu en toppmatch där han får nöta bänk. Vad kan orsaken vara att han inte får Starta stormatcherna? 2 - LEs taktik var att göra vad? 2 defensiva mittfältare+ en avdankad Pedro och en Iniesta som är helt urslag. Värdelöst mittfält 0 kreativitet. Xavi och Rakitic borde ha startat!!! 3 - missnöjd med backlinjen, om LE nu vill spela med en 3 backlinje så får han göra det rätt också. Mathieu är värdelös där vrf spelar du inte Alba? 4 - Pedro sjabblade bort flera omställningslägen som kunde resulterat i mål. 5 - känns inte som det var kollektivet som vann matchen. Det var mer vår fantastiska trio där framme som avgjorde och räddade LEs ass. Usel taktik!
2014-12-11 01:41
Kom från jobbet för nån timma sen.

Gick in på Viaplay och kollade eftersnacket där.
När eftersnacket och highlightsen om Barca-Psg kom så var det bara snack om en spelare i 95 % tiden. Ja, ni gissade rätt. Zlatan! De visade vilka bollar han passade, hur han tog emot dem, hur han skarvade bollen med huvudet och hur många gånger han kliade näsan.

Jag har inget emot att de visar allting det där.
Men när jag tänkte att nu visar de Barca's spel och Messi's dribblingar, passningar, skott o.s.v fick jag ett stort fuck you av dem.

De enda de visade förutom de tre målen var Pique's roliga dräkt inför matchen .

Nu vill jag veta, är jag bara melodramatiskt av mig eller spelade vi så dåligt spelmässigt att studion inte kunde hitta några sekvenser i vårt spel som lede till farligheter??

Som tolken bruka säga Porque??
Barcelona grande jw
2014-12-11 01:40
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Jag tror Bentley King är lite extra euroforisk och yrar i nattmössan lite såhär efter att ha sett en fin match av Barca på plats. Jag har sett Barca tjugotalet gånger live och jag kan säga att det inte är någon som helst skillnad på att se Pique live. Har man turen att pricka in en match där Pique faktiskt gör en bra insats så är det självklart en anledning till varför det ser annorlunda ut. Men det händer ju tyvärr väldigt sällan nuförtiden. Idag var han dock bra i mitt tycke. Båda Bartra och Pique visade stor pondus och beslutsamhet och det syns att dom trivs ihop.

Hoppas verkligen vi kan få se ett försvar av Bartra - Pique - Mathieu - Alba framöver. Känns väldigt fint balanserat och något som kan fungera riktigt bra. Tyvärr kommer det inte hända så länge Alves finns tillgänglig för spel, och tyvärr är han den största bromsklossen i dagens Barca. Hela högerkanten läcker bakåt och står still framåt tack vare honom.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-12-11 01:29
@Bentley King:

Det med Pique är jag genuint intresserad av att veta mer av, skulle du kunna tänka dig dela med dig lite mer kring det, lite mer detaljerat kanske, för oss som får en annan uppfattning av att titta hemma på skärmen istället?
Ronaldinho Gaucho
2014-12-11 01:12
@Bentley King:

Du måste ha blandat ihop Pedro med den urusle Iniesta. Sicken blek insats!
Barcelona Bentley King
2014-12-11 01:07
Idag fick jag se matchen live på plats och jag kan lugnt säga att efter Messi så var Piqué bästa spelaren på plan! Det är sjukt vilken skillnad det är att se dessa fantastiska spelare live. Wow säger jag bara! De ända gångerna PSG skapade något farligt var när Busquets slarva eller när Pedro jämt tappar bollen
Barcelona Liunil Masse
2014-12-11 00:53
Taktiskt var vi inte bättre än PSG alls. Vi vann matchen för att vi har en trio där framme som är brutal. Bartra är vår bästa mittback, inget snack om saken, han ska bli startspelare nu
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-12-11 00:50
[QUOTE=Amo.38]Btw vad här hänt med vår käre Vampyr? Har tiden hunnit ikapp honom? Någon som kan få mig att förstå .. [/QUOTE] Har själv funderat på det, han har gått från att vara top 3 i världen till en medioker spelare. Vad jag själv tror är att dödsfallet tog mycket mer på honom än vad man tror. Tycker inte att han har varit sig lik sen dess.
Barcelona LeoMessi
2014-12-11 00:43
Jag tyckte att vår uppställning gynnade PSG mer än den gynnade oss om jag ska vara ärlig! Bartra och Pique gjorde ett bra jobb, men Mathieu har det förtvivlat svårt som VB. Och det är helt och hållet Luchos fel, han ska inte spela där! Alba är överlägsen i defensiven och offensiven som VB. Den enda fördelen Mathieu har är styrkan och längden. Men Alba är alltid snabbt framme och avvärjer situationerna. Jag hade velat sen 4-3-3, med bartra, Pique, Mathieu och Alba som backar, mascherano, xavi och rakitic på mittfältet och trion Messi, suarez och Neymar på topp. Sen måste jag säga att bartra är en äkta krigare! Han gjorde det riktigt bra idag!
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-11 00:40
Zlatan to Le France after the match: "Cristiano better than Messi? Maybe in another sport. Messi is unique." Messi's 21 Barcelona goals this season [Liga 13, UCL 8] #fcblive left foot: 10 right foot: 9 head: 2 Messi har kommit igång med högern. Innan försökte han alltid avsluta med vänstern. Nu slår han till direkt med högern.
Barcelona Amo.38
2014-12-11 00:38
Btw vad här hänt med vår käre Vampyr? Har tiden hunnit ikapp honom? Någon som kan få mig att förstå ..
Barcelona Amo.38
2014-12-11 00:37
Jävligt skön vinst idag! Otroligt skönt att hela trion där fram får näta! Sen måste jag säga att Pedro gör ett kanon jobb som högerback även fast han kom in för långt central ibland. Jag måste nog hålla med Blanc lite, tyckte mittfältet och försvaret såg rätt så förvirrade ut emellanåt. Men det kan bara bli bättre med tiden!
Barcelona Nemesis 10
2014-12-11 00:25
Mäktig bild på Sports första sida!
Länktips: www.sport.es/es/
Barcelona enkos
2014-12-11 00:18
Kollar på repris nu, vilken match våra killa gör, vilken press så fort man tappat bollen av framför allt våra anfallare... påminner en del om Peps tid
Barcelona Smogen
2014-12-11 00:17
Vi får inte glömma att trots en jäkligt skön vinst idag så såg försvaret ut som hra höns ibland. Masken och Pique fick konstant gå ut o hjälpa Mathieu på vänsterkanten. Det i sin tur lämnade stora luckor i mitten som ingen riktigt kunde täcks upp. När vi körde mef 4a anfallsspelare så verkade ingen riktigt veta vem som skulle falla ned och täcka upp pivoterollen när Busquets fick agera mittback. Vi behöver en stasbil backlinje, helt galet av Lucho att återigen spela Mathieu till vänster. framförallt med tanke på atthan experimenterade med Bartra till höger, även om det rent defensivt fungersde väldoigt väl. Konststerar ändå att Luchos experimenterande bara rädfas av Messis briljans. Ska vi vinna något strort i år mådte Lucho skärpa sig.
Barcelona II Barça II
2014-12-11 00:12
Men nu ska vi inte tro på allt som Blanc säger, faktum är att vi trots att vann matchen, så jävla "förvirrade" kan inte våra spelare ha varit. LE och laget skall ha beröm idag, vi gjorde en stabil insatts, finns egentligen ingenting negativt från dagens match. Det ser ljusare ut nu.. Det kan trots allt sluta bra det här, får vi i gång Suarez på riktigt, så kan det sluta riktigt bra tillochmed.
Barcelona Yellow cake
2014-12-11 00:12
ne man blir ju glad om han inte startarkänns det som
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-11 00:11
Var der bara jag som inte saknade Alves? Alves för 5 år sen saknar jag. Dagens Alves får lämna klubben som en legend dock.
Barcelona Yellow cake
2014-12-11 00:09
Blanc (coach PSG): "It seemed that Barcelona's surprising line-up confused their players more than our players." #fcblive

må så vara, men då måste Barcas spelare vara jäkligt grymma om de vinner med 3-1
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-11 00:07
Blanc (coach PSG): "It seemed that Barcelona's surprising line-up confused their players more than our players." #fcblive Överraskar Enrique spelarna verkligen? Är der inte sjukt? Borde han inte innan matchen visa och tala om för spelarna hur han vill spela och på vilket sätt de ska utnyttja den nya formationen? Hur planerar han inför matcher med taktik och direktiv?
Annons: