/spanien/barcelona/forum/3560.aspx/spanien/barcelona/forum/3560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Potosi
2014-12-12 11:49
@Tot el camp!:

På Måndag vid lunchtid.
Barcelona Tot el camp!
2014-12-12 11:40
Brukar vara samma vecka som gruppspels matcherna ta slut alltså idag, vet någon något?
Barcelona Tot el camp!
2014-12-12 11:40
Tänkte fråga om det är någon som vet när champions leauge lottningen är?
Barcelona Barcelonistas
2014-12-12 11:32
Baha - hellre ha kriminella på arenan som skriker än några gubbar som käkar nötter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-12-12 11:22
B-guden Fortfarande inga problem med att han lämnar, då jag aldrig har gillat honom för den delen. Men att gå ut med att man lämnar innan man ens har gjort klart är fel
Barcelona B-Guden
2014-12-12 11:09
@Neymar11:

Är väl inte så konstigt att man vill lämna när en spelare som Douglas kommer in, man inte spela så mycket, och man har en tränare som förmodligen inte själv vet hur han ska formera laget nästa match
Barcelona Neymar11
2014-12-12 10:41
Jag förstår inte montoya alls, vill du lämna varsågod och lämna. Men man går inte ut med att man lämnar innan något är klart. Nu kommer prissumman gå ner rejält och han går till budget pris Eh ledningen ska vara iskalla, vill någon ha honom så köp ut honom annars låt han ruttna. För sist jag kollade så var han kontrakterad av klubben, utan lovord om speltid
Barcelona DM1982
2014-12-12 10:29
@Neymar11:

Jag kan förstå Montoya, han har blivit illa behandlad. Det är inte världens bästa spelare på något sätt men en stabil spelare som gör jobbet och jag kan inte förstå varför han inte får spela. Sedan när de köper in en riktigt usel pajas till back istället för att spela honom, ja då brister det nog för honom. Som jag ser det så är det respektlöst av klubben att behandla honom så men det var även ett slöseri på pengar.

Pengarna som de la ner på Vermaelen och Douglas kunde de ha skänkt till Röda korset eller liknande istället, det var bara helt bortkastade pengar. Douglas kommer aldrig vara bra nog för en plats i laget, han blev ju helt bortfintat av ett div. 3 lag.

Som sagt, jag förstår Montoya och ledningen eller Lucho ska inte komma undan kritik för det här.
Barcelona Smogen
2014-12-12 10:24
Messi har hittat glädjen därför att han själv anställde Argrntinska landslagets fystränare som sin egna personliga tränare. När vår smutsiga junta gör sig av med alla de människor som tidigare jobbat med laget (fysiker, merialare, målvaktstränare etc.) så tog Messi saken i egna händer.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-12 08:49
Måste bara säga att så här bra och motiverad har jag inte sett Messi vara sen Peps dagar. Om nu Lucho är orsaken eller inte förblir osagt men han verkar ha hittat glädjen igen, viktigt om vi ska ha en lyckad säsong.
Barcelona Neymar11
2014-12-12 07:46
@barcastuff: Barcelona sources say they are surprised about Montoya publicly announcing he has decided to leave. The right back is not for sale. [md] Har man kontrakt håller man käft och tar det internt oavsett hur situationen ser ut. Speciellt om man är la Masia fostrad Ge fan i att sälja honom, skicka ner honom till b-laget och låt han ruttna där kontraktet ut. För att vara realistiskt så är han fan inte bättre än så!
Barcelona grande jw
2014-12-12 07:20
Man kan ju undra om detta var en engångsföreteelse med Pedro som högerback. Det är trots allt väldigt intressant att Lucho tänkte tanken. Vi har ju diskuterat fleratalet gånger här inne kring tanken att skola om Adama till högerback. Nästa år flyttas han väl upp i A-laget vilket kan bli hyperintressant om Lucho ser samma möjligheter med honom som vi gör. Han hade redan i dagsläget gjort det bättre än någon i vår A-trupp så det kan blir sjukt bra med tiden.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-12-12 04:35
Douglas och Adriano somhögerbackar nästa säsong...Hahahaha..Dax att börja spela in Bartra där..enda räddningen.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 02:45
Smutsen Rosells ultras. Vad vinner man på att låta kriminella komma tillbaka till arenan för? It is important to clarify that FC Barcelona’s radicals supporters, the Boixos Nois, were kicked out of the Camp Nou by ex-president Joan Laporta, however they reportedly returned to attend matches after an alleged electoral promise by now ex-president Sandro Rosell. This is very saddening, disgusting and should not be tolerated at all. Read more: http://www.totalbarca.com/2014/news/cafe-con-leche-december-11-2014/#ixzz3LdztuJ5x
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-12 02:37
Carrasco (agent Montoya): "Club appreciate him, but the coach doesn't believe in him. It's a pure football issue, nothing personal." [ser] Det här hänger på Lucho själv. Vår ledning är inte perfekt de heller.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-12 00:35
Lite om Matchen igår.
Det är många som visar sort missnöje om uppställningen och spelet vi förde mot PSG igår. Jag håller med till 100% men hej jag det var skönt att vinna trots att vi inte imponerade alls.

Om Pep var tränare just och förfogade över samma trupp som Lucho har nu. Då mina damer och herrar skulle han använda Bartra som högerback och låta Alves och de övriga dela speltid mot lag från nedersta botten i ligan.

Lucho, Lucho, du gör oss galen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-11 22:17
Rambla

Förstår det. Det verkar ha krävts väldigt mycket för honom att ens komma på tanken att lämna. Exakt vad det är vet jag inte men Lucho gillar inte Montoya av någon anledning, så mycket vet vi. Grejen är den att jag tycker det hade varit bättre att faktiskt gå till en klubb där han kan få spela varje match från start, för det är det som just nu behövs för att han ska ta nästa steg i utvecklingen. Jag tror säkert Juventus kan vara ett smart klubbval ändå, möjligtvis på lite längre sikt, men personligen hade jag nog varit rätt desperat på tanken att vara ordinarie i en ganska bra klubb nu när han nött bänk i en riktig toppklubb i flera år.
Barcelona Canaletes
2014-12-11 21:52
På tal om språk. En som lärde sig språket oerhört snabbt så att man tappade hakan var ju Chygrynskiy. Gav intervjuer efter 3-4 månader.
Kunde tex bättre spanska än vad Beckham som var i Madrid i 4 år.

Han var ju lite speciell av sig själv hehe.
Barcelona Maestro Xavi
2014-12-11 21:35
Denis suarez gjorde mål!
Barcelona Rambla~
2014-12-11 21:28
@L.A.M Nr 10:
Nej kanske det, men jag tror knappast att han endast bara nöjer sig med att vara ordinarie i en storklubb. Han vill ju egentligen bara få en ärlig chans och lite speltid. Så några sådana "orealiska" krav tror jag knappast att han ställer, varken i Barca eller om det skulle bli Juve. Hade han fått rotera och en del speltid i Barca hade han aldrig ens tänkt på att lämna sin barndomsklubb men när det tom värvas in sopor som Douglas och som sen av tränaren anses gå före en själv. Han får ju bara sitta på läktaren hela tiden. Inte ens speltid i CdR får han. Tror fan då att han vill lämna. Det hade även jag gjort med en gång. Har man ägnat hela sitt fotbollsliv till en och samma klubb och precis som Bartra, drömmer om att lyckas i den klubben, ska det nog mycket till innan man lämnar. Nu har det gått så långt att han bara vill bort. Kan ju knappast klandra honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-11 21:21
Rambla

Frågan är om Montoya verkligen platsar i den där backlinjen? Om det verkligen är det bästa valet för honom? Han är väl knappast högerytterbackstypen i en fembackslinje och heller inte material för treback. Till höger återfinns väl både Caceres och Lichtsteiner. Efter ett tag skulle nog Montoya dock kunna peta båda två, men han är knappast ordinarie direkt vid ankomsten.
Barcelona Rambla~
2014-12-11 21:01
Hur fan man kan slarva bort en spelare som Montoya kommer jag aldrig förlåta ledningen, Zubi och även LE. Om nu Juve, som är kända för att vara noggranna när de värvar försvarare, måste det väl ändå betyda att det finns någorlunda talang och potential i Montoya? Jag menar, Juventus försvar är klasser bättre än Barcas. Det Barca aldrig tycks lära sig, och flera andra spanska kubbar fast Barca är värst på det, är att försvarare oftast blir bättre ju äldre de blir. De peakar oftast senare än vad offensiva spelare gör. Något tålamod med vissa egna talanger har man ju inte precis. Nä, det här beslutet kan komma att visa sig bli ett stort misstag. Det hade varit en sak om vi hade inskaffat bättre ersättare. Fast ingen kan ju påstå att Douglas verkar vara det. Ja förutom ärkesopan Zubi och LE.
Barcelona Nemesis 10
2014-12-11 20:17
Faaan vad jag vill se Bartra som högerback!! Det är ju en Abidal typ fast på höger kanten istället. Försvaret blir stabilare och vi får in en starkare spelare plus så slipper man Alves inlägg bara det är värt att Bartra ska får spela som högerback. Jag har alltid varit skeptiskt till Bartra just för att han är lite för tanig tycker jag men jag börjar tro på honom mer och mer, han borde lägga på sig lite mera kött och då tror jag även att han kan börja dominera i luft spelet !
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-12-11 19:53
Marc Bartra, vilken king!
uppmanar alla till att kolla på detta klippet, som missade matchen igår eller bara vill se våran stjärna :)

Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-11 19:47
Det är ju sjukt det här. Vi har sådana enorma förutsättningar till att låta vår trupp bestå av en väldigt stor andel egna produkter, vilket den iofs edan gör. Men istället för att ge mer speltid åt spelare som Montoya så köper vi in sämre spelare utifrån. Douglas är väl det mest extrema exemplet, men hade exempelvis Bartra fått mer speltid i ett tidigare skede hade kanske värvningarna av Mathieu och Vermaelen aldrig behövts. Hade Thiago stannat hade vi inte köpt Cesc, kanske inte Rakitic heller and so on. Så otroligt slöseri på talang hela tiden.

Den nya kullen som kommer upp nu skulle absolut kunna bilda stommen till ett kommande topplag. Spelare som Halilovic, Adama, Samper, Grimaldo, Bagnack, Munir, Sandro och andra. Alla kommer inte bli världsstjärnor men alla har åtminstonde potential att ingå i en framtida trupp. Oddsen är väl inte höga på att några av dessa slarvas bort, förmodligen någon av de fyra första också.
Barcelona el Flaco
2014-12-11 19:37
Vad är oddsen för att man lånar ut Montoya och därmed inte får någon summa för en försäljning och dessutom blir blåsta vid förhandlingsbordet för att betala hela hans lön. Som pricken över I:et lämnar Montoya senare som free transfer när hans kontrakt går ut.
Barcelona Neymar N11
2014-12-11 19:33
Barcelona will tonight make an official statement on the future of Martin Montoya (23). His agent met with club officials today. [@sport] Tråkiga nyheter angående Montoya, verkar som att han lämnar. Det är så konstigt att ledningen begår misstag efter misstag. Thiago till Bayern och nu även Montoya som enligt vissa källor förhandlar med Juve.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-11 19:08
Tycker det är lite överdrivet negativt härinne idag. I mina ögon gör vi en mycket bra match och vinner ändå relativt komfortabelt mot PSG som ändå får räknas som ett riktigt bra lag. Definitivt en förbättring gentemot tidigare under säsongen med förluster mot just PSG och Real.

Startelvan gick på förhand att ifrågasätta, men knappast såhär efteråt. Under första halvlekhade vi total kontroll under en väldigt stor del av tiden. Sen kan säga att PSG lyckades såra oss rätt rejält de gånger de faktiskt hade bollinehavet på vår tredjedel och där är det klart att vårt försvar måste höja sig. Men det såg bättre ut än det vi blivit vana vid.
Det var många saker som var väldigt positiva med gårdagen. Bartra fick förtroendet och spelade riktigt bra, Piqué skötte sig finfint, Mascherano och Busquets bildade ett stabilt centralt mittfält samtidigt som anfallstrion minst sagt levererade. Bara tråkigt att Lucho aldrig verkar kunna sätta hela elvan perfekt någon gång, även om det kanske är väldigt mycket begärt. Rakitic och Xavi borde förmodligen båda ha startat, åtminstonde en av dem då vampyren just nu är helt under isen. Jag sa innan matchen att man inte skulle riskera med en formsvag Iniesta på bekostnad av de andra mittfältsstrategerna vilket var precis vad som hände. Tur för vår del att Messi är i en sådan sinnessjuk form just nu så att han även bemästrar den rollen samtidigt som han levererar poäng.

Frågetecknet är väl Albas icke vara i startelvan. Jag kommer alltid att tycka det är ett misstag att bänka Alba, en av våra absolut mest underskattade spelare. Hans snabbhet hade varit välbehövlig mot framförallt Lucas igår. Sedan kan man alltid argumentera för att Mathieu bidrog till styrka i boxen, speciellt på fasta, där vi såg mer stabila ut än på länge. Men man bänkar inte Alba, och jag är rädd att det kan bli problem om Lucho fortsätter envisas med detta så fort det vankas stormatch.

Bartra-Piqué-Mathieu-Alba
Xavi-Busquets-Rakitic/Mascherano
Messi-Suàrez-Neymar

Känns som vår bästa elva för stunden. Både backlinjen och anfallet känns extremt givet för min del, ett skämt att Dani Alves fortfarande är såpass gjuten i elvan som han är. Efter Bartras prestation mot PSG förtjänar han fortsatt förtroende, om inte som högerback så centralt. Mathieu tycker jag ändå presterat bra totalt sett i försvaret även om han inte riktigt innehar den jämnhet jag söker hos en mittback. Vilket inte Piqué har heller, men han var bra igår.

På mitten är det oerhört svårt att välja ut en trio med spelarna vi har. Busquets-Mascherano fungerade inte riktigt mot Valencia, men igår var det ett utmärkt drag. Jag ser ändå potentialen i den duon. Däremot vet jag inte riktigt om Xavi är den som kompletterar dessa bäst, fast där tycker jag ändå att han just nu är vår bästa mittfältare. Äh, lär förmodligen bli fortsatt roterande i den lagdelen.
Barcelona Neymar11
2014-12-11 19:04
Satan vad msn trion påminner om rem trion, vänta bara tills suarez kommer igång ordentligt. Ronaldinho-neymar Eto'o - suarez Messi - Messi
Barcelona Barcelonistas
2014-12-11 18:51
MSN > BBC
Annons: