/spanien/barcelona/forum/356.aspx/spanien/barcelona/forum/356.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas-
2016-08-17 21:01
Monaco har ledningen mot Villarreal. Skulle ubåtarna åka ut mot det där pisslaget säger det dessvärre väldigt mycket om hur usla lagen bakom topp 3 i La Liga är.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2016-08-17 20:57
OT: Mario Gomez klar för Wolfsburg för €7M.
Barcelona Loco Lucho
2016-08-17 20:47
[QUOTE=Soda Popinski]Om man nu endast har möjlighet att se matchen ikväll på mobilen. Hur bär man sig bäst åt då, någon? Stort tack på förhand. [/QUOTE] Ladda ned ustream, funkar rätt så bra! Annars tror jag att aceplayer appen ska funka. Installera appen och välj en kanal på arenavision.in, sedan scrollar du ner och klickar android/ios nere i hörnet vid spelaren.
Barcelona Soda Popinski
2016-08-17 20:20
Om man nu endast har möjlighet att se matchen ikväll på mobilen. Hur bär man sig bäst åt då, någon? Stort tack på förhand.
Vlom
2016-08-17 20:16
Shanghai Yeah, jag är 13 år gammal och följer min allra första säsong som culé (lol)......................... Hur som haver, att vara en legend beror självfallet inte enbart på ens färdigheter utan snarare en rad faktorer som: 1. Goda färdigheter som fotbollsspelare. 2. Vara dedikerad till laget. 3. Spela här i 5-10 år eller t.o.m. mer. 4. Vinna några troféer ()winning some trophies (having actual results in your era) 5. Att vara katalan och/eller La Masia produkt tillbringer pluspoäng, låt oss vara ärliga. 6. Att vara en del av ett fruktansvärt bra lag/uppnå historisk bedrift också inbringar också pluspoäng. Claudio Bravo har tillhört FC Barcelona sedan 2014 och trots att chilenaren har visat sig vara en fantastisk bra målvakt och vunnit La Liga två gånger i rad, så kan han tyvärr inte jämföras med övriga legender utifrån culés perspektiv eftersom att han inte har uppnått de övriga kritterna. Typ spelat här i 5-10 år, vara extremt dedikerat till klubben, komma från Katalonien och/eller vara La Masia produkt o.s.v. Men om man enbart ska tala om målvaktskvalitéer, var Valdes inte bättre än Bravo (de är jämnbra eller att chilienaren t.o.m. är bättre). Men om Valdes var en bättre målvakt enligt dig, så undrar jag exakt varför? Jag menar, vilka färdigheter hade Valdes som Bravo inte har? Men när det gäller att vara en klubblegend hos, så är Valdes naturligtvis flera mil före Bravo eftersom att den förstnämnde har (wait for it) förstås uppfyllt fler kriterier än chilenaren.
Barcelona Shanghai
2016-08-17 19:50
Vlom

Har du rökt på något? Att du ens jämför med Bravos insatser med legendaren Valdes insatser bör eliminera dig från forumet. Tror att du är antingen 03:a eller 05:a, då du hann aldrig se vad Valdes gjorde och vilka matcher han har räddat oss och tagit oss till CL-titlar.

Har du sett när han räddade oss mot Arsenal i CL-finalen år 2006?

Mot Chelsea i semifinalen 2008-09?

Mot Real Madrid varje gång vi mötte de.

Snälla administratörer, släng ut denna skribent. Vilket hån mot Valdes.
Barcelona enkos
2016-08-17 19:40
Neymar kan väl övertala Luan att gå till Barca om nu Barca verkligen är intresserade?
Barcelona barcagurl
2016-08-17 19:38
Luan är jävligt bra må jag säga :) jag hade nog inte tackat nej till honom. Har många år på sig att se och lära av våran super trio och kan absolut bli en världsanfallare.
Barcelona Andresito
2016-08-17 19:38
Att Gomes inte startar är ju ganska logiskt då han ännu inte gjort ett inhopp. I ett utslagsmöte gäller det att få en bra start på matchen och detta görs bäst med pålitliga spelare. Gomes lär med största sannolikhet få minst 30 minuter och Rakitic får samtidigt vila inför ligastarten.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-17 19:28
Ja Luan har verkligen imponerat, men han är ju inte riktigt den spelartyp vi söker, han spelar mer som mittfältare än anfallare. Får vi inte Paco bör vi gå efter Lucas Perez i första hand.
Barcelona The Octopus of Badia
2016-08-17 19:28
El Pistolero #9

Ny säsong. Samma oförklarliga hysteri kring lagutaggningar.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-17 19:27
Enrique's starting lineup v Sevilla: Bravo, Roberto, Pique, Masche, Digne, Busquets, Rakitic, Denis, Messi, Suarez, Munir. [rac1] #fcblive Varför spela Munir när han ska lämna? O varför bänka André Gomes igen? När ska han få komma in i laget? Avstängd mot Betis...
Barcelona MrKnowledge
2016-08-17 19:14
Alltså denna Luan vilken spelare!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-17 19:06
Valencia goalkeeper Diego Alves (31) to Barcelona is sealed for €8M. Official announcement possibly tomorrow. [DeporteValenciano] Hoppas vi därefter kan slutföra dealen för Alcácer.
2016-08-17 19:04
Gomes is suspended for the first league game v Real Betis due to accumulation of yellow cards. [md] Vore tjänstefel att inte starta honom idag.
Barcelona messiooooxavii
2016-08-17 19:00
årets nyförvärv i La liga --- Denis Suares
Barcelona enkos
2016-08-17 18:57
När en sp3lare som Neymar sparkas gång på gång så finns alltid risk att man ger tillbaka och få rött. Läs noga innan du slänger ur dig dumheter!!!
Barcelona enkos
2016-08-17 18:56
@FCB_Messi:

Har Neymar inte fått rött tidigare och missat viktiga matcher ? Ser inte du att han provoceras och tom domaren blev förbannad på honom. Neymar vägrade lyssna på domaren och hade det varit en annan domaren hade han varnat Neymar. Men du verkar ha svårt att förstå min mening.
Barcelona FCB_Messi
2016-08-17 18:51
Enkos Neymar riskerar inte rött någonstans. Han har inte fått en enda frispark emot sig eller klagat på domaren eller spelat fult överhuvudtaget . Så hitta inte på.
Barcelona enkos
2016-08-17 18:45
Brasilien har en säker 3-0 ledning och Neymar borde bytas ut nu i halvtid då Honduras spelarna är ute efter att skada honom. De även provocerar Neymar som riskerar att själv få rött.
2016-08-17 18:42
[QUOTE=Gio Style]Rafinha är ju i väg och spelar OS :) Jag är inte helt övertygad av Andre Gomes sett till hans prislapp. Hoppas att han får starta ikväll och motbevisar mig. [/QUOTE] Jag är övertygad MEN han kommer förmodligen göra en ganska halvtaskig förstasäsong, precis som de flesta som kommer till Barça så tar det tid att komma in i Barcas unika spel. Denis Suarez har redan spelat i klubben sen innan så där är det inga bekymmer.
Barcelona Gio Style
2016-08-17 18:36
@Katalano:
Rafinha är ju i väg och spelar OS :) Jag är inte helt övertygad av Andre Gomes sett till hans prislapp. Hoppas att han får starta ikväll och motbevisar mig.
2016-08-17 18:24
Utvecklingen Neymar haft sen han kom till Barca för 3 år sen är helt sjuk.
Barcelona Andresito
2016-08-17 18:22
Neymar ser riktigt pigg och fräsch ut. Skuttar förbi motståndarna och slår smörpassningar á Messi.
Barcelona Gio Style
2016-08-17 18:21
@neymar JR:

Du uttalar dig väldigt övertygande om hur Bravo tänker och agerar, både i ovan i lägg och den du skrev tidigare. Har du inside info?
Tror du SERIÖST att Bravo lämnar för konkurrenssituationen? Hade han fått fortsätta i ligan hade han vart rånöjd. Han tog steget från Sociedad till Barcelona och hade en viktig roll trots delad ansvar. Han spelar med världens bästa spelare i världens bästa klubb och vinner en massa titlar. Situationen måste ha förändrats. Ingen vettig människa byter stort,trots delad, ansvar i barca mot nåt annat egentligen. Speciellt inte när man innan endast lirat i ett spanskt mittenlag som bäst.

Du vet ingenting egentligen, så det är lite konstigt att hata på en spelare baserat på egna teorier.

Till en del andra.
Jag förstår inte hur man kan hata spelare som lämnar. Ok om de lämnar på ett dåligt sätt när klubben är i en känslig situation men det är ju sällan vi är i en känslig situation. Valdes lämnade på ett konstigt sätt men det tar inte bort allt bra han gjort hos oss. Sen tror jag förövrigt att ledningen hade en del att göra med det med. Om t.om Puyol flyr hastigt så förstår man att nåt är fucked up.
Barcelona Barclasico
2016-08-17 18:20
Neymar felt an injury after scoring his goal but he returned to the pitch with no sign of an injury. #Rio2016

Inget allvarligt!
Barcelona Gabriel
2016-08-17 18:20
Härligt att Neymar verkar vara okej, såg värre ut. Skönt att man hade fel!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-17 18:07
Neymar för fan riskera inget nu...
Barcelona Gabriel
2016-08-17 18:05
Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt med Neymar. Tror tyvärr att matchen är över för hans del, han ser ut att han riktigt ont.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-17 18:05
Neymar skadad.... Värva Paco!
Annons: